Diesel už jen jako záloha. Kutná Hora přešla na bezemisní MHD, v říjnu dorazí sedmý elektrobus
Elektrobus MAN v Kutné Hoře. Foto: Pražská integrovaná doprava

Kutná Hora postupně přechází na elektromobilitu i u vozidel technických služeb.
Tak to je skvělé, zajímalo by mě jak vyřešili celoročně bezemisní zdroj elektřiny a jak vyřešili emise z pneu a brzd.
Tak jim napište a zeptejte se. Na přitroublé otázky tam netrpělivě čekají a rádi vám odpoví.
Když je to bezemisní MHD, odkud se to asi dobíjí, že by snad i z nějaké z uhelné elektrány? 😉
Chápu to tak, že vedení města to může být asi jedno a domnívám se, že to je starost spíš ministerstva vnitra a složek pro řešení mimořádných situací, ale chápu to tak, že kdyby se stala nějaká mimořádná situace, tak se na evakuaci elektrobusy dají použít jen do míry a schopnosti jejich nabití. Sice v záloze je diesel. Ale ty autobusy budou do doby než zreznou, pak už asi nebudou vůbec. Rozumím tomu tak, že by ministerstvo vnitra, IZS atd. sehnali ty autobusy jinde např. meziměstské autobusy atd., ale na druhou stranu ty městské (nebavím se o vlastnictví, ale o určení)… Číst vice »
Normálně, za elektrobus se připojí agregát na naftu a je problém vyřešen.
Chápu to správně, že myslíte přívěs? No jen si tak říkám, že všichni budou dost ve stresu, ať to bude co to bude, bude to nějaký nouzový stav. Takže pro řidiče žádný med a jezdit s přívěsem, když na to nejste zvyklí (potřebujete se rychle otočit a jet pro další partu…), nevím, nevím. Navíc byste asi potřeboval velké E-čko řidičák, to by nebyl drobeček přívěs do 750kg.
Pak je tu ještě jeden „detail“. musí je někdo mít k dispozici, protože, to je nouzový stav, ten nastane poměrně rychle z ničeho nic… Skoro myslím, že je nikdo ve skladech nemá.
Jen DPP má přes tisíc naftových autobusů. Kolik je jich v PIDu celkem si netroufnu odhadnout, ale sedm desetimetrových elektrobusů v Kutné Hoře toho určitě moc nezmění.
Pokud by se nějak hromadně začalo přecházet na elektrobusy, což se zatím spíš neděje, tak by se asi začalo řešit, kolik musí být třeba hybridů apod.
Dali za ty nabíječky taky 200mio a nebo tolik je to OK jen u vlaků?