Die Länderbahn nasadí na čtyři měsíce mezi Most a Osek autobusy. Kvůli čtyřem týdnům výluky
Jednotka RegioSprinter v barvách Vogtlandbahn, který patří pod Die Länderbahn. Foto: Aagnverglaser - Wikimedia Commons
(aktualizováno 16:05 o další informace Ústeckého kraje) Společnost Die Länderbahn CZ nevyjede v neděli na část linky U12 mezi Mostem
Vysoutěžit dopravce co místo vlaků bude jezdit bezdůvodně NAD je podvod a měl by dostat výpověď. Asi to tak Ústecký kraj chce. Začalo to již v roce 2004 hejtmanem Šulcem a tak to pokračuje, ať tam vládne kdokoli. Prstíčkem budou hrabat po ČD. Bohužel v De je NAD (SEV) každou chvíli viz zkrachovalý „soukromník“ na trati Pirna-Sebnitz a jinde.
Ahoj. Kdy bude jezdit rychlík mezi Žatcem a Ústí n.L. ?
Google?
Dodnes nechápu, jak může komunistický radní ústeckého kraje pan K. takhle hazardovat s osobní železniční dopravou. Přitáhne jsem do Čech tramvaje staré 25 let, kterých se němci rádi zbaví. Myslím, že naši cestující, budou fakt nadšeni, hlavně v zimních měsících. Nemám nic proti liberizaci železniční dopravy, ale tahat jsem staré jednotky z Německa, mně nepřijde jako dobrý nápad.Podle mě to nedopadne dobře, neříkám,že regionovy jsou nějaký výkvět české železnice, ale co se týče německých tramvají, tak se mi to nějak nezdá. Tak trochu nechápu o co tady panu K. jde, spíš mně to připadá krok zpátky.Neni to jen o ceně,… Číst vice »
Pan radní Komínek je politická figura, která dopravě vůbec nerozumí. Doslechl se, že privatizovat je IN, tak privatizuje. To, že Lendrbán má v Bavorsku špatnou pověst k němu nedolehlo.
Je tam ještě jeden skrytý hráč a sice RSDr. Standa R. Tím spíše je celá liberalizační šaráda zarážející, protože Standa mezi „svými“ patří k ultras di ultras.
No uvidíme, průser s busy MU nestačil, on se musí spálit i s vlaky.
Dobrý den.
Měl jsem možnost se s těmito vozidly svézt a musím souhlasit s níže prezentovaným názorem, že oproti (někdy zatracovaným) Regionovám se jedná o zhoršení kvality cestování. Na krátkou (příměstskou) vzdálenost budíš. A co třeba Vejprty, kde 810 táhne vůz na jízdní kola? do RegioSprinteru se jich vejde pár.
Když se v létě zadařilo počasí, tak Němci na kole přejeli Erzgebirge a nazpátek se vraceli vlakem po šestnácté hodině. Nechali se odvézt do Nové Vsi, Kovářské a na kole zpět do Německa. Občas se do kolovozu 013 vešli horko těžko.
Co jsi přitáhl z Německa? Se nauč nejprve česky.
České názvy měst se skloňují…
A Most a Osek podle vás ve čtvrtém pádu vypadají jak?
Abyste se nehádali a neroztrhali si občanky, máte oba recht. Ve čtvrtém pádu je nadpis správně, ovšem v kontextu celkového sdělení by se hodilo spíše využití pádu sedmého.
Původně měla výluka v Louce u Litvínova probíhat už od změny grafikovnu. To, že by na trase mohly vlaky jezdit, se dopravce i kraj dozvěděl až před čtrnácti dny.
Ale co, když už nádražák psa řeže, tak tak je úplně jedno, že jitrnici žvýká támhle Pepíček. Když o okřinou, že jitrnici sežral pepíček, řeže psa dál.
Tak jestli výluka byla posunuta teprve před čtrnácti dny.
Pane Kocourku, pokud by to bylo jak říkáte,tak by dopravce objednané autobusy zrušil a nasadil své vlaky a personál, který přece samozřejmě má.Domluvit se s autobusáky by určitě nebyl problém, řidiči jak známo jsou žádané zboží.
Takže tady jde spíše o to, že DLB doufaly, že výluka aspoň na čas zamaskuje jejich průsery.
Zrušme Národní divadlo-komedie i tragédie se přesunuly na koleje…..
To s tím takhle vydrbávají už od začátku, jo? Děkujeme pane Lendrbán, příště už nechoďte.
Bohužel kraje musí tyto záležitosti ošetřit v kontraktu a vymáhat pokuty. Jinak toho budou dopravci zneužívat jako to dělá GWTR na Šumavě či ČD na mnoha linkách v zemi (nemyslím jen nadužívání NAD, ale třeba také nedodržování slíbených investic do vozidel aj.). Navíc zrovna u Die Länderbahn ty zkušenosti s nedostatkem personálu byly už před podepsáním smlouvy, tak se kraj se mohl poučit. Byť je pravda, že např. LBC kraj s nimi měl dobré zkušenosti, problém byl spíš u bavorské „pobočky“…
Jasně! Je to jednoznačně jejich chyba, že SŽDC posunula termín výluky a nový termín zveřejnikla 1.12.2019! A je to taky chyba −censored− němčourů, že si moralista nedokáže přečíst celý článek.
Skutečně si myslíte, že za čtyři měsíce seženou fíry?
Celý ten článek mi přijde jako mediální masáž… Že by pravou příčinou té výluky byl nedostatek personálu soukromého železničního přepravce?
Jaká masáž? Vždyť hned nadpis naznačuje (4 měsíce kvůli 4 týdnům), že je to způsobeno nedostatkem personálu. V podstatě je hlavním cílem článku poukázání na nesmyslně dlouhou NAD, akorát to zdůvodnění nedostatkem personálu by byla pouze spekulace, když se zástupci kraje ani dopravce nepřiznají, ani není žádný jiný důkaz… Ale vzhledem k tomu, že všichni mlží a nepřináší jiné relevantní zdůvodnění, tak si to čtenář může domyslet i bez novinářské spekulace…
Personál přepravce by nás ani tak nemusel zajímat, horší je to s personálem dopravce.
Takže problém je, že dopravce nemá strojvedoucí, protože počítal s výukou. Díky podporované liberalizaci, kdy jsou výkony předávané malým dopravců, kteří nemají kapacity na operativní řešení, se rapidně zhorší komfort pro cestující. Takže hlavně, že se ušetřilo. Doufám, že jsou teď všichni podporovatelé této šílenosti spokojeni a půjdou si v pondělí ráno stoupnout na příslušné zastávky a začnou lidem vysvětlovat, že je to vlastně super.
Tak ať se daří v tom nověm GVD.Aneb, po vzoru Mnichovských exů…ale zas ušetří jednoho zaměstnance na vlaků a i vozidla…S chutí na silnice.
To litujeme prosím,obraťte se na velevážený Ústecký kraj.Máme koleje a bude jezdit autobus,ještě měly zveřejnit jeho cenu, aby si udělali obraz,za co se jezdí při výluce a jak rádi jezdí ti autobusáci.Hlavně že vyjedou s 5 dopravci,tedy 4 + autobus.
„ještě měly zveřejnit jeho cenu, aby si udělali obraz,za co se jezdí při výluce a jak rádi jezdí ti autobusáci“ Nutno dodat, že ten autobus pojede s „neoptimalizovanými“ oběhy; ve špičce půjde o náhradu jedné soupravy v oběhu dvěma autobusy v oběhu (autobus nestihne dojet z Mostu do Oseku pod požadovanou půlhodinu). Tzn. i zde bych pochopil nadprůměrnou cenu za 1 km jízdy autobusu. A i zde lze najít paralelu v tom, kolik Kč platí Ústecký kraj coby kompenzaci za jízdu „vlaku“ ČD mezi Radejčínem a Lovosicemi v situaci, kdy SŽDC, s. o., nezvládá (navzdory nepřetržitě pokračující objednávce ze strany… Číst vice »
xyz to je konec abecedy.Tak jako konec všeho,co fungovalo.Tak už s tím vysvětlováním konečně skonči a běž do provozu a uvidíš jak to vše chodí a budeš trochu v obraze.Pokud nemají lidí,tak budou rádi, že ty autobusy jezdí ( a jezdí až 200 Kč /km,smluvně ošetřeno) tak snad už víš proč, tak rádi jezdí.A ti co nemají práci, tak si to ti fíři musí nadělat jinde.Ale když je nemají, tak je ani neseženou,pokud nemají v kurzu,ale kdo by k takovému spolehlivému dopravci šel??? Tak aby to nebylo na celý grafikon.Velevažený Ústecký kraj ,jediný s 5 dopravci.A to tam tomu velí… Číst vice »
Kdy tu bude článek o tom, že 380ka dostala konečně schválení od EBA? 😁
Jestli to je pravda a razítko zaschlo tak asi chystají ohňostroj
Měl jsem za to, že ř. 380 dostala štempl už dříve. Asi týden poté, co ČD podepsali Vectrony na EC do Hamburku.
Jiné kafe by bylo získání certifikace pro Br. 102. Potažmo celý NIM Express.
Tak jak to je?
Špatně jsem se vyjádřil. Jedná se o řadu 102 a NIM expres 🙂
Zdroj informace prosím…
K-Report vlákno o 380ce
Konečně jsem se přes prostředníka dozvěděl jak pojedu z Chomutova do Lužné. Na jízdenku DUK do Deštnice a pak si ve vlaku dokoupím další jízdenku z Deštnice do Lužné. No to je úžasné!!! V jednom vlaku bez vystoupení dvě jízdenky. Pokrok nelze zastavit!
Dopravní odbor Ústeckého kraje mi prý časem odpoví. Momentálně jsou zavaleni dotazy a nestíhají.
Prý uznávání jízdenek blokují ČD, které ostatní dopravce považují za konkurenci nikoliv za spolupracovníky. No to je ale překvapivé, když několik měsíců se všude vedou řeči o konkurenci v železniční dopravě.
Ten prostředník je bývalý ředitel krajského úřadu.
Ten pokrok, kde se to zastaví. Jistě ČD můžou zato, že kraj řekl, že bude platit pouze krajský tarif.
Nebo vlezete do vlaku a cviklístek vám prodá jednu jízdenku an celou štreku.
Bodejť by nebyli zavaleni dotazy, když sami nejsou schopni nic včas zveřejnit!
A jsem zvědav na průšvihy s jízdenkami v rychlících přes Jedlovou, když tarif IDOL platí jen do jedlovské zastávky, ale protože ani tam rychlíky nezastavují, tak v nich ten liberecký krajský tarif platí jen do / z poslední / první stanice, kde rychlík staví, a přes krajskou hranici by správně měla platit jen jízdenka dopravce – ale to Ústecký kraj s Libereckým neřeší, prý jsou předběžně dohodnuti na zavedení přesahu tarifu IDOL na Jedlovou až od dubna příštího roku …
Jak asi mohou ČD ovlivnit uznávání jízdenek ve vlaku DLB?Ne že by ČD často nebylo dost,ale zrovna tohle mi přijde přitažené za vlasy.
Tak to je chyba, že vám dopravce neumí prodat jednu jízdenku na lomené jízdné.
Tak to je průser. Jinak se to nazvat nedá.
Ne, to je podnikatelský kalkul. Prostě na začátku ušetří na strojvedoucích a najmou je až po ukončení výluky.
Hmm…skoro jako v Hřivicích, kde divíšek z SD důkladně vybagroval zhlaví. Jinak doufám, že je na sebe súdruh predseda OV KSČM v Chomutově hrdý. Liberalizace v kraji očividně přináší první plody. 👍
Je to odborník na slovo vzatý. Bývalý voják z povolání a je majitelem řidičáku na autobus.
Hmmmm, v PJ Chomutov šest strojvedoucích dostalo výpověď pro nadbytečnost. Nabídku Lendrbánu odmítli a odešli do předčasného důchodu.
Neuvěřitelné. Nabídka Lendrbánu, taková haupttrefa! A oni odmítnou. Ne, omlouvám se, ale tomu se nedalo odolat.
Jestli jim v souladu s firemní politikou nabídli o 1/4 míň než u ČD (proto nemají lidi v Bavorsku)…
„Nabídku Lendrbánu odmítli a odešli do předčasného důchodu.“
– za tu cenu, že důchod budou mít doživotně nižší než kdyby do něj odešli v „řádném“ termínu
– také to znamená, že do několika let by tam tak jako tak měly problém i ČD poté, co by tito strojvedoucí odešli do důchodu v „řádném“ termínu + pokud by nesehnaly dostatečný počet nových strojvedoucích
Každopádně, Die Länderbahn tvrdí (i když, lze spekulovat, zda pravdivě), že tato „4měsíční NAD při 1měsíční výluce“ není způsobena nedostatkem strojvedoucích.
Tvrdit může, proč teda neuvádí skutečný důvod? Prostě mlží… stejně jako pan Komínek… Konverzace s ním byly výživné před cca rokem, budou jistě i teď…
Nemůžou to přiznat. Nikdy.
Ale neni to v kuse. I pro cestující to bude jednodušší než ob den zjistovat čím a jak pojedou. Mě to připadne logičtější. Změna dopravce a stále by nutil lidí být ve střehu. To na si nadělal do bot . Takto je to jednodušší i na vysvětlení . Za mě dobře řešení
Nezlobte se,ale i když to jistě myslíte dobře,zdá se vám úměrné nekomplikovat to cestujícím,pokud je výluka cca 1/4 doby??Pochopil bych to,pokud by třeba měsíc byla výluka,pak týden ne a zase měsíc ano.Možná se pletu,ale takhle mi to přijde,že výluka je jen vítaná záminka,proč nevyjet.
Podle mě je jednodušší vyjet a jezdit.
Tato situace kdy by jel , potom ne , následně zase chvilku a hned na to měsíc ne. Takto si to vykomunikovali , kraj za službu platí a souhlasí , pro cestující jednodušší orientace .Osobně bych to v této situaci udělal stejně.Nástup strojvedoucích o 4 měsíce později a teď to vykrýt busem mi připadne jako to nejlepší řešení pro všechny , kterých se to hlavně týká .
za tu cenu, že důchod budou mít doživotně nižší než kdyby do něj odešli v „řádném“ termínu
Možná jim je to jedno, pak asi bídou netrpěli jak se tu občas předkládá (ala běžte si to zkusit za ty peníze)
Pokud by došlo u nich ke snížení mzdy, tak i důchod by se pak počítal z nižšší mzdy a byl by nižší.
Pokud šli do důchodu teď a měli vyšší plat, tak i snížený důchod může být vyšší než důchod po práci u nového zaměstnavatele.
Při předčasném důchodu není vyloučena možnost býti zaměstnancem, dohoda o provedení práce ani podnikání, ale je omezena výše tohoto výdělku aby zůstalo zároveň i pobírání předčasného důchodu.
Nehlásejte nesmysly, když nevíte, jak se počítá důchod.
To není pravda,ale lež.Nikdo do předčasného důchodu nešel,natož aby dostal výpověď.
Informace od MTV 009
Dnes jsem si to opět ověřoval u zdroje MTV 009. Jeden z uvedených je M.K. Chybička se vloudila, neodešel do předčasného důchodu, už byl v důchodovém věku.
Tak proč tu lžete o 6 strojvedoucích s výpovědí? CD mají nedostatek lidí a nikoho nepropustili,v Chomutově pracují i důchodci a brigádnici.
Kde jste vzal, že Čd mají nedostatek lidí? Minimálně u provozního personálu v Ústeckém kraji se jedná o maximální ždímání lidí právě, aby nemuseli nabírat nikoho jiného. Dostat se k Čd jako nováček je velmi složité. Škola (Tarify, vnitřní přepisy..), psychotesty, prokazování znalosti jazyka, následné kontroly, vyjimečná veřejně dostupná příležitost v nabídkách….a tak podobně.
Člověče,co to zase melete.ČD pořád nabírá nové zaměstnance.Že musí mít nějaké vzdělání,psychotesty,nebo jazykové znalosti ,je normální.K lopatě nikoho nepotřebuje.
Bezva, nejspíše nemá personál a možná i vozy. Tak bude 4 měsíce NAD. Takhle to chtěli krajští radní?
„Po dohodě s Ústeckým krajem nasadí v tomto úseku autobusy.“ // no tak asi jo, ne? 😀
To je to zlepšení z pohledu kraje, tak hlavně, že vybrali nejlevnějšího dopravce.
Kdyby chtěli autobus místo vlaku, tak by nesháněli železničního dopravce. A zaplatili by levnější autobus.
No taky je možné, že technické detaily nedojednávají krajští radní, ale nějaký čičmunda na krajském odboru dopravy třeba…
Barták kecá, nemaj strojvedoucí. A Komínek z kraje taky jen mlží..
Jasný, nemáme strojvedoucí. Ověřená informace minimálně ze 3 zdrojů. Takových keců jsem slyšel od čéďáků tucty. Třeba ten že nemáme záchod, nebo že nemáme stroje atd… Musím se tomu už jenom smát. Když těm kravinám někdo věří tak ať 😉
Tak proč nejezdíte, když není výluka, když tedy všechno máte a místo toho raději budete tahat cestující 3 měsíce zbytečně autobusem?
JirkaM: zaměstnanci ČD jsou poslední týden největšími šiřiteli fake news v internetových diskusích. To normální člověk nevymyslí. Smířit se s tím, že se svět mění, je nad jejich síly a chápání, jejich schopnost a ochota se adaptovat je nulová. V montérkách zažraná špína, v hlavě zažraný socialismus. Ti lidé jsou neadaptovatelní. Pokud odejdou do důchodu, tím líp pro ně i pro železnici.
Stroje máte, ale dle aktualizace článku je máte stále (do zítřka) v Německu. To vypadá jako by DLB dělali vše na poslední chvíli. Všimli jste si, že jiní dopravci dezinformacím předcházejí tak, že vydávají již 2 měsíce tiskové zprávy, představují soupravy, personál apod. A DLB nic? Nemůže za ty spekulace to, že lidé nemají od Vás dostatek informací? Že nemáte web, který by byl věnovaný Vašim linkám v Ústeckém kraji. A něco málo máte jen na FB?
Vlaky máme, personál máme. Akorát nejezdíme a mlžíme.
Na 10 let 🙁
Prej záchod, vždyť tyhle tramvaje záchod nemaj.
„Prej záchod, vždyť tyhle tramvaje záchod nemaj.“
Z výroby (před cca 22 – 23 lety) jej neměly, ale nedlouho poté do nich byl dodatečně instalován.
Že by další zaměstnanec nebo příbuzný ČD který má „zaručené informace“ že to nemá záchod. 😀
Gratuluji všem zastáncům liberalizace. Toto jste si opravdu přáli? Koukám, že ta liberalizace je ještě větší průšvih než se očekávalo. Zajímavé je, že podobný přístup má DLB i v jiných zemích (viz zrušení některých spojů V Bavorsku), ale my mu stejně ty zakázky přihrajeme. Hlavně, že se ušetřilo, ale že lidi budou muset zbytečně jezdit autobusem, je v pořádku. Ještě jednou velká gratulace.
„Gratuluji všem zastáncům liberalizace. Toto jste si opravdu přáli?“
Upozorním vás, že předkládáte sugestivní otázku, ze které jako by vyplývalo, že jen „neČD dopravce“ umí učinit výlukové opatření na období či trasu výrazněji přesahující vyloučený úsek.
A kde ČD zavedli zbytečně výluku na 4 měsíce? Neřeknu, kdyby se zavedla NAD například o stanici dál nebo na delší úsek z důvodu lepšího obratu vozidel nebo lepšího zavedení NAD.
„A kde ČD zavedli zbytečně výluku na 4 měsíce?“ Např. 1,5měs. výluka Hulín – Brno kvůli výluce úseku Přerov – Kojetín (vyjma asi 2 týdnů, kdy byl uzavřen i úsek z Kojetína do Nezamyslic). (Pozn. ta „výluka“ u Die Länderbahn je zbytečná jen na 3 měsíce; ten 1 měsíc bude oprávněný). Nebo opakované „výluky“ na Osoblažce (nedávno přes 2 týdny, před pár dny zase asi 4denní) kvůli poruše jediné tamní lokomotivy. P. S. Nelíbí se mi žádná z „výluk“ typu „vyloučených 15 km tratě vs. 75+ km NAD“ či „výluka 1 měsíc, NAD 4 měsíce“ či „jezdit s jediným vozidlem,… Číst vice »
Nepíšete konkrétní termín výluk. Dal jsem si tu práci a našel jsem, že v termínu 13.7.-4.8. a 17.8.-1.9. probíhala výluka na trati 300 v úseku Nezamyslice – Hulín kvůli opravě mostu a kolejí na trati. Dle výlukového jízdního řádu ovšem jezdily vybrané vlaky v úseku Brno – Nezamyslice. NAD byla zavedena v úsecích Nezamyslice – Hulín a Brno – Hulín. Dále v termínu 5.8.-16.8. probíhala výluka v úseku Rousínov – Hulín, v jejímž důsledku byla NAD v celém úseku Brno – Hulín. NAD tedy byla skutečně v úseku Brno – Hulín zavedena na 1,5 měsíce, ale zároveň kromě dvou týdnů… Číst vice »
pppqqq
Přečti si po sobě, co jsi vypátral a napsal.
Vlastně jsi dal předřečníkovi ta pravdu.
X 1
Problém s porozuměním psaného textu?
„v termínu 13.7.-4.8. a 17.8.-1.9. probíhala výluka na trati 300 v úseku Nezamyslice – Hulín kvůli opravě mostu a kolejí na trati.“
Výluka v uvedeném období probíhala (= trať byla uzavřena) výhradně v úseku Kojetín – Přerov (nikoliv v úseku Nezamyslice – Kojetín, protože víkendové Sp vlaky Brno – Frenštát p. R. byly v uvedeném období vedeny vlakovou soupravou bez omezení).
Ano, toto termínové vymezení jsem měl na mysli.
„víkendové Sp vlaky Brno – Frenštát p. R. byly v uvedeném období vedeny vlakovou soupravou bez omezení“ To souhlasí, viz výlukový jízdní řád a vlaky Sp 1643, Sp 1646. Můžete mi tedy znovu vysvětlit, z jakého důvodu důvodu by dopravce ukončoval vlaky z Brna v Nezamyslicích a organizoval zbytečnou a nákladnou NAD v úseku Nezamyslice – Hulín, když by trať v daném úseku byla otevřena? To přece nedává smysl ani vám. Z otevřených zdrojů jsem nikde nenašel informaci o výlukjových činnostech v úseku Kojetín – Přerov, všude Nezamyslice – Přerov, viz např. stránky IDSOK: Od soboty 13. července do neděle… Číst vice »
Jenže tady to není o výluce, ale o tom, že jejich strojvedoucí nemají zatím D3. Na výluku to pouze svádějí. Také už mají v plánu, že jim soupravu hlavních klíčů budou vydávat výpravčí v Mostě a ne dirigující dispečer v Louce u Litvínova, jak tomu bylo desítky let. Ale toto předpis umožňuje.
Desítky let jsme jezdili jak dobytek , tak snad to bude jenom lepší , a pokud je největší problém vyzvednout klíče tak je to o.k.
To si ale neměl na čele USB.
A jestli se rozplýváš nad ojetinami z Německa a k životu ti stačí jen wifi
tak tě docela lituji. Máš smutnej život..
Ubezpečuji vás,že podobné „opatření“ bych kritizoval či budu kritizovat u kohokoliv,ČD nevyjímaje.
No nevím, myslím že těm lidem je jedno co je odveze. Je důležitý aby to jelo, aby to stálo stajně a jelo na čas. Jestli to bude vlak nebo náhradní autobus je podružný, pokud pobere všecky cestující
Proto vždy když je někde zavedena NAD, tak cestujících značně ubyde?
No já i náhradní autobus přežil ve zdraví. Nevidím v tom pro mne rozdíl, jede to za stejný peníze ze stejnýho místa na stejný místo a stejnej čas. Tady se z náhradní dopravy dělá katastrofa rovnající se v důledku tisícům mrtvých. Ne toto opravdu není konec světa. Stále je možnost jak se z bodu A do bodu B dostat. Martani zatím neútočí, lidi neumírají. Za pár měsíců si na to nikdo ani nevzpomene…
„ze stejnýho místa na stejný místo a stejnej čas“ To právě zdaleka ne vždy.
Za stejný čas? A proto kolikrát jede NAD v jiném čase, protože JŘ vlaku nestíhá? Případně jedou 2, jedná přímo a druhá oklikou přes zastávky.
Spíš bych se obával, že si lidi zvyknou na luxus autobusové dopravy a budou ji vyžadovat místo těžkopádného vlaku se zastávkami daleko od obcí.
Nic proti, ale myslím si, že těch pár měsíců (a z poloviny z toho by ta výluka stejně byla) nepříjemností stojí za výměnu Regionovy za RegioSprintera 🙂
Už jste RS jel? Já byl z 654 na jihu dost zklamaný… Snad horší než 814. 🙁
Pravda, u nás občas jedu RegioSpiderem, nicméně předpokládám, že to bude obdobné. Ale pravda, raději Regionova než Šukafon (proti ní až na hlučnost vlastně nic nemám :))
takze problem DLB na jedne D3 trati je nejaky systemovy problem alternativnich dopavcu?
a ze se ministerstvo dopravy a dalsi objednatele rozhodli konecne dodrzovat zakon o verejnych zakazkach a zacali poptavat vice dodavatelu bych nenazyval „liberalizace“, ale „konec bordelu a klientelismu“.
zkuste bez vyberka na mnv v hornich prdelakovicich zadat opravu kolotoce pro deti za 50 000 Kc – to by byl ficak. a tady se bez vyberek bagrujou miliardy…
Takže teď jsme si polepšili a soukromníci raději spoje zbytečně zruší a nahradí busem. Tomu říkám pokrok.
to ze se nektere zeny zivi prostituci asi neznamena, ze jsou vsechny zeny prostitutky,
mozna vam ta analogie pomuze pochopit nedostatek ve vasi logice
Žádný zákon přímým zadáním neporušují.
formalne mozna ano diky vylobovane vyjimce, ale duchu zakona soucasna praxe odporuje urcite.
Jednotky RegioSprinter ř. 654 jezdí v současné době m.j. i na trati Sokolov – Kraslice (v pronájmu GWTR, přímé vlaky od Plavna a Zwickau). Zítra pojedou naposledy z jediného důvodu – zakázal je spolkový drážní úřad z důvodu jejich konstrukce. Jsou to vlastně takové lepší tramvaje (které ostatně ve Zwickau mezi zastávkami Stadthalle s Zentrum jako tramvaje jezdí, jsou pro tramvajový provoz i vybaveny dle německého předpisu BOStrab). I když Regionova je omylem a neměla být nikdy vyráběna, poskytuje cestujícímu lepší pohodlí než Sprinter. V současné podobě (resp. v podobě, ve které jezdí u nás a začne jezdit v ÚK)… Číst vice »
„Zítra pojedou naposledy z jediného důvodu – zakázal je spolkový drážní úřad z důvodu jejich konstrukce. Jsou to vlastně takové lepší tramvaje“
Však nebyly příliš dlouho vyráběny + jezdily jen na několika málo tratích. Poté Siemens namísto nich začal vyrábět Desira, která se stala „vlajkovou lodí“ vedlejších nelektrizovaných tratí.
Byť i ta Desira jsou dnes některými označována za „německé šroty“ (v souvislosti s jejich předpokládaným nasazením na Os vlacích mezi Libercem a Starou Pakou + mezi Železným Brodem a Tanvaldem). 🙂
Tak tyhle jsou rozhodně hezčí než Desira, ale asi nekomfortní.
Dovolte mi spíše již teoretickou (*) otázku – spolkový drážní úřad může zakázat něco co bylo jednou schváleno podle tehdy platných předpisů? Šukafon by taky s dnešními předpisy měl předpokládám problémy.
* teoretickou protože mám pocit že skoro všechny dosud existující kusy jsou už v ČR, popř. ten zbytek se tam brzy přesune
Proč by Regionova neměla vzniknout? Jasně, 810 je 810, ale Regionova má aspoň otevírací okna, moderní interiér, vaku záchod, nízkopodlažní prostor na kola.
Sprinter má na oknech vyklápěcí okna 😉
Nemá 🙂
Vozidla společnosti LDB (dle jejich webu) projdou modernizací do dvou let. Nyní je modernizovaná a v novém laku 1 jednotka.
Kdyby šlo jen o NAD… co takhle úkol pro zastánce liberalizace železniční dopravy, respektive její české podoby?
1) najděte na stránkách dopravce Die Länderbahn informace o vlacích Most – Rakovník (vyjíždějí zítra!);
2) zjistěte cenu jízdenky a zkuste si ji (kdekoliv) elektronicky koupit.
Tohle se nemělo stát.
(ano, je to spíš vina objednatele a ministerstva než dopravce, ale tím se pro cestující nic nemění.)
ichalspina: Bude platit tarif Ústeckého kraje. A místo vlaků pojedou autobusy, proto máte web zdopravy.cz.
tarif Ústeckého kraje až do Rakovníka? jste si jistý?
Ne, jen do Domoušic.
Tarif ÚK od 15. 12. 2019 až do Kounova. https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1738455
Z Rakovníka do Domoušic tarif PID.
https://www.laenderbahn.cz/
proč si musím kupovat jízdenku elektronicky, když ji dostanu za stejnou cenu ve vlaku?
nemusíte, ale proč by cestující neměl chtít jízdenku předem? a hlavně by měl mít možnost znát její cenu (a nemuset kvůli tomu studovat dva IDS); z Mostu do Rakovníka nebo z Žatce do Lužné ji tam pořád nevidím. a jízdní řád jen v PDF, ne ve vyhledávači.
Když jste tak pokrokový a máte radši elektroniku závislou na elektřině, připojení k sítě a já nevím čem, tak existuje DÚK kalkulátor, kde stačí zadat odkud kam a vyhodí vám to cenu ve všech možných variantách.
nevím, proč ryjete do mé osoby, o kterou tu jde až v poslední řadě, ale co už: jízdenku vydanou bez závislosti na elektřině atd. jsem nedostal už dlouho, a to ani ve vlaku nebo u pokladny. každpoádně kalkulátor DÚK žádný Rakovník ani Lužnou nezná.
Dříve prodával v tramvaji jednotlivé jízdenky také průvodčí. Pak se vymýšlela různá opatření, například nástup cestujících bez jízdenky určitými dveřmi do určitého vozu. To bude teď platit ve vlacích na jižní Moravě. Tam, kde se ve vlaku prodávají přestupní jízdenky s časovou platností, budou řešit i to, že čas platnosti jízdenky má běžet od nástupu do vlaku.
Vyjíždí zítra? Takže v sobotu už ČD nepojedou?
pardon, samozřejmě v neděli.
No proto, mám v plánu se v sobotu s tratí 126 ještě naposled nějak důstojně rozloučit.
Proč se loučíte s tratí? Ony se budou trhat koleje?
Proč šaškovat s internetem, když mi ji v pohodě prodá cviklístek na celou cestu? Nevidím žádný problém.
Dopravce DLB velmi podcenil komunikaci s cestujícími. Žádná informační kampaň, žádné tiskové zprávy zaslané do regionálního tisku a pro obecní noviny měst a obcí v regionu, žádné prezentace… Vše na poslední chvíli… 🙁
A začínáme 🙂
Holt státní dopravce (italský) na cizých kolejích.
Vy podle pravopisu také moc Čech nebudete
Omlouvám se za pravopisnou chybu.