Die Länderbahn přebírá další linku na severu Čech. Do podcastu přijde šéf firmy a strojvedoucí Michal Barták
Železniční kořeny Michala Bartáka sahají ke spolku Posázavský pacifik, jako strojvedoucí začínal na úzkokolejkách JHMD.
Hostem dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz bude strojvedoucí a šéf české pobočky německého dopravce Die Länderbahn Michal Barták. Společnost Die Länderbahn CZ v neděli v tuzemsku znovu o něco rozšíří své aktivity, když přebere od Českých drah provoz osobních vlaků Liberec – Česká Lípa – Děčín.
Stará se také o linky Trilexu na česko-polsko-německém trojmezí a o tři linky v Ústeckém kraji: U14 Osek – Most – Louny – Rakovník, U12 Jirkov – Žatec – Lužná a v turistické sezoně o linku z Chomutova do Vejprt a německého Cranzahlu. Loni vyjely osobní vlaky tohoto dopravce také na linku Rumburk – Česká Lípa – Mladá Boleslav.
Železniční kořeny Michala Bartáka sahají ke spolku Posázavský pacifik, jako strojvedoucí začínal na úzkokolejkách JHMD a jelikož uměl německy, hned s rozjezdem Trilexu v roce 2010 si udělal německé zkoušky, aby mohl jako strojvedoucí i k našim sousedům. K práci strojvedoucího si jde rád odpočinout i dnes. Můžete ho potkat na spojích v okolí Hrádku nad Nisou a občas si jde zajezdit i pro Posázavský pacifik.
Jak je připraven na rozjezd nové linky už tuto neděli? Jak se bude Länderbahn v Česku dál rozvíjet? Neláká ho vstup do dálkové dopravy? Jaká je spolehlivost Regiosprinterů a Desir? Proč musely v Ústeckém kraji zaskakovat za jeho vlaky historické motoráky KŽC? Jak je spokojený s údržbou svých vlaků v depech Českých drah? Vrátí se vlaky ještě někdy do německého Seifhennersdorfu? V čem je podnikání na železnici nejtěžší? Co ho stále táhne k Posázavskému pacifiku? A kde bere čas řídit firmu a jezdit jako strojvedoucí zároveň?
Podcast s Michalem Bartákem budeme natáčet tento týden a přineseme vám ho tradičně v pátek v poledne.