DHL začalo na nákladní linku do Ostravy posílat Boeing 767, z kterého Condor vymontoval sedačky
Boeing 767-300 společnosti Condor v Ostravě. Foto: Radim Koblížka / LKMT Spotters
Spolupráce DHL a Condoru běží od února, dopravce na ni vyčlenil čtyři letadla.
Nojo, boom nakladni dopravy na ostravskem letisti je sice fajn… Ale chtelo by to tomu dat nejaka pravidla, at ty velke hlucne stroje nestartuji v nedeli ve 3 rano smerem nad ostravska sidliste, kde by se rady po pracovnim tydnu vyspaly statisice lidi vcetne deti :-/
ideální čas odstěhovat se někam daleko do lesa 🙂
1. Těch nočních pohybů může být daleko více.
2. Směr vzletu určují povětrnostní podmínky.
3. Určitě jste rád, když Váš balík dorazí včas.
Smer vzletu urcuji povetrnostni podminky? A co kdyz se startuje preferencne smerem od ostravy podle pocasi a pilot pozada o start na druhou stranu smer nad ostravu, aby nemusel pojizdet tri minuty po draze a delat uplny obrat? Pozada RLP a protoze ostrava nema zadna protihlukova pravidla, tak dostane povoleni i ve tri rano o vikendu, jelikoz pocasi velmi casto umoznuje i start na druhou stranu…
Jo to byl Uzbek. Ono asi nejdnoduchšší bude když Činu nebo Uzbekistan přesunete směr Brno. A nebo u Olomouce nainstalujete ventilátory, ať se vzleta na 22.
Houby ventilatory, kdyby nakladni cargo bylo na druhe strane drahy, tak startuje celou obracene… Cele je to jen o tom, ze se nechce zbytecne pojizdet po draze, kdyz to pravidla umoznuji, resp nejsou pravidla rikajici, ze v noci se proste udelovat opacny start nebude. Co koho zajima, ze hafo lidi z ostravskych sidlist ma o vikendu budicek brzy rano jeste za tmy.
Letadla startuji podle směru větru. Když máte větší čast roku bezvětři, pak směrem kterým poletí.
Ground time má opravdu long, je to dobrá question. Možná je to tím že má pěkné livery.
Nevite nekdo, proc ma tak dlouhy ground time?
Kdosi psal, že se náklad vykládá ručně, lidským řetězem. Krabice po krabici z ruky do ruky.
Ne balíčky nejsou ručně vkládané, používá se prostor kde jsou zavazadla
Nevím jak v tomto konkrétním případě, ale všechny tyto PTC konverze fungují na principu, že se vymontují sedadla a nahradí se sítěmi pro uchycení volného nákladu (ve zkratce řečeno), takže žádné pojezdy pro kontejnery tam nenajdete. Ono taky proč, když tam nejsou vrata pro jejich naložení, že. U tohoto letadla to není jiné. Spodní paluba se vyžívá jako v normálním provozu, tzn. pro přepravu nákladu v kontejnerech nebo paletách a na horní palubu (tu pro cestující) se nakládá vše ručně.
Pardon vypadla mi tam jedna část věty. „Nevím jak v tomto konkrétním případě, jestli DHL do OSR vozí jen tolik nákladu, že se vejde všechen na spodní (nákladovou)palubu, ale ……..“
Omlouvám se za spam
Předtím tam lital 737 a ta měla stejný objem cargo prostoru jako tato má obsah baggage. Takže asi to nebudou nakladat ručně… a myslím že teď je i meně objemu zásilek….
Ručně je to bylo jen u Saabu. Se kterým to to spojení kdysi začinalo.
Ručně se to v Ostrave naklada a vykládá u UPC, popřípadě u A330, která tam taky leta
UPC?
Omlouvám se překlep UPS
Já měl na mysli konkretně u DHL, pouze u teto linky. Jak to mají ostatní netuším. Ani nevim, že UPS lita do Ovy.
Tak ono zde jde o princip. Tyto společnosti (DHL, UPS, FedEx…) mají systém, že ráno se letadla rozletí po celé Evropě, kde se vyloží a čeká do večera, kdy se zase naloží, letí do hlavního hubu, kde se zásilky přesměrují kde mají, naloží, a ráno zase letí… takový koloběh 😀
Přesně tak. Ráno se z toho vyloží vše co jde ten den na rozvozy v dané oblasti, večer se do něj naloží všechny svozy z dané oblasti a frr směr evropské překladiště (kde se vše v noci roztřídí na správné směry a zase nad ránem letí kam co patří)..a tak pořád dokola. Nevím jak tyhle předělané, ale jinak Cargo letadla mají válečkové dopravníky a vše (většinu) zásilek v leteckých kontejnerech. Vykládka všech balíčků ručně by byla hodně na dlouho (a toho času není, počítá se každá minuta), obzvlášť ráno..
S integratorama nemam tolik zkusenost, ale je to tedy strasne neekonomicke. Jsem zvykli z logistiky, ze „co se nehybe, to nevydelava“ a tady se to nebude hybat 15 hodin.
A co se tyce komentare o rucni nakladce, tak to je urcite nesmysl 🙂
Jak pise kolega, vse se musi stavet na ULD, bud kontejnery nebo palety. A ty se rozhodne nestavi v letadle, ale na cargo terminalu. Takze postavene ULD jiz jednou k letadlu. Ale je pravda, ze pokud tady budou zaskladavat i maindeck, kde byvali sedacky, tak tam to bude strasna manualni prace :-/
A kam to chcete posilát?
Máte namysli proč příletí ráno a doletí večer?
Nebo protože odletál včera až ve 21:54?
To, ze prileti v 0600 do OSR a z OSR odleta az vecer ve 2110 (podle schedule). Tzn. na zemi sedi pres 15 hodin.
Ono je to opačně. V 21:10 odleta, piloti nastoupi kolem 20:00 na směnu. Letadlo se přípravi k odletu, odleti, odstavi se. Nastane pauza. Přeloži se. Piloti nastoupi na druhou část směny. A leti zpět. Zde je v 6:00 a pilotům pak skonči směna. Piloti si za týden odlitaji pravidelný turnus – počet hodin. Je problém to letadlo využit během dne. Protože by muselo odletěd nejdřive v 9:00 a zase kolem 17:00 byt zpět a je potřeba druha posádka. Na tom překladišti to jde tak že balíky vyloží. Kolem 7:00 začinaji se rozvažet. A po rozvozu následuje svoz, kdy se dodávka… Číst vice »
Je to zv. pošták. Letadlo z měnšího letiště leti na větší na začatku noci a zpět nad ránenm. Během dne stojí na letišti.
Ok, tak jinak. V kolik jedno a totez letadlo (stejna registracka) pristane v OSR a v kolik odleta?
V 6:00 přílet, dolet 21:10 viz članek.
Jen bych dodal, že v PRG FX ATR se kompletně ručně nakládá a vykládá… ale je to jen ATR 😂 Ale viz komentář někde podemnou. Večer do hlavních hubů a ráno dovezou balíky, aby se stihli ještě ten den roztřídit a popřípadně doručit…