Devítikilometrový úsek D6 u Hořesedel má stavební povolení, zakázku získala Eurovia
Dálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSD
Pokud nenastanou komplikace, zahájí Ředitelství silnic a dálnic stavbu v únoru.
Pokud nenastanou komplikace, zahájí Ředitelství silnic a dálnic stavbu v únoru.
To fakt vypadá, že po 2030 nebude co stavět… Teda az na takové ty prioritní stavby jako D0, Středočeska D3 a D52.
ještě jste zapomněl D55 (37km Bzenec-Břeclav), D49 (42km Fryšták-Slovensko) nebo I/73 (77km celá trasa), k tomu teda ta středočeská D3 (59km) a severní část D0 (28km), to všechno se bude dělat až 2030 nejdřív
naopak nějak věřím že D52 se podaří rozjet dřív, teda asi kromě úseku přes Nové Mlýny, který není nijak dopravně problematický, takže se to bude dát přežít.
Plus ještě je otázka co s D43, která už tak něják zmizela z plánů jako plnohodnotná dálnice.
Ta se připravuje jako čtyřpruhová silnice I/73 v kategorii S26/130. Návrhy, postavit ji z části jen jako třípruh, už byly naštěstí smeteny ze stolu. Teď by to ještě chtělo prosadit čtyřpruh i mezi Turnovem a Jičínem na připravované přeložce I/35.
Můj tip je, že o poslední nedokončenou dálnici svede souboj část D49 u hranic a část D55 skrz Bzeneckou Doubravu. Možná to dokonce „vyhraje“ I/73 Troubsko – Kuřim, ale to samozřejmě není přísně vzato dálnice. U D52 věřím, že bude hotova ještě před rokem 2030, nejspíš ovšem, jak píšete, s výjimkou mostu přes Nové Mlýny. Severní část D0 a středočeská D3 budou také problematické, do karet jim ovšem bude hrát silný tlak na jejich dostavbu, s čímž třeba taková D49 počítat nemůže.
D49 je stejně od Vizovic navržena v kategorii S13,5/80 takže to vlastně dálnice není, zato I/73 je v kategorii S26/130, takže to je vlastně dálnice. Skvělé 🙂
D52 by měla být hotova. Teda možná až na přejezd Nových mlýnů, kde bych na to nevsadil, ale to se asi něják případně přežije.
Pak bude údržba, reklamace a stále údržba. Jakmile se budou dálnice můžeme se vrhnout do VRT a taky konečně na okresy, protože jedničky jsou v CR taky celkem OK.
Nemyslím si že by po roce 2030 v Praze přestali protestovat proti dálničnímu okruhu, vy ano?:)
Nepřestanou, dopadneme jako v Budapešti – tam taky nemají okruh na severu (pokud ho vůbec plánují), nebo v Bratislavě, ta jejich D4 taky bude kdoví kdy. Vídeňský myslím taky hned tak nebude celý (i když uznávám že tam to je přece jenom lepší). Mnichovská A99 je taky z jihu v nedohlednu a Varšava… tam podle mapy nepoznám jestli ta jejich S8+S2 je skoro-okruh a nebo jen „průtah“… Každý má něco
V Čechách ještě není navržená dálniční síť kompletní. Dá se předpokládat, že celý Kremlíkuv okruh nebo minimálně jeho část se do plánu dostane.
Kremlíkův okruh:
D19 Plzeň-Tábor-Humpolec (D26/130 – od Plzně po Tábor spíš S24,5)
D38 Humpolec-Poděbrady-Benátky n.J. (D26/130)
D16 Benátky-Mělník-Slaný-řevničov (D26/130)
a pak nějaké 2+1 S15,25 v trase I/27 z Plzně na D6 u Petrohradu
I v podobě široké jedničky s odstavným pruhem vedené mimo obce to dává smyl. Pomalý traktor má kam uhnout a dá se tak plynule předjíždět bez nutnosti vjetí do protisměru, je-li šofér traktoru rozumný.
Jenže „strejda“ co jezdí mimo obec 70 pojede těsně u středu protože byl celý život zvyklý že jsou silnice na kraji samá díra. Chce to aspoň střídavě 2+1 s obchvaty obcí.
A když tam bude 4pruh, tak pojede v kopci 30 v levém, protože si nebude jistý, jestli tu loženou Tatru s přívěsem může předjíždět.
To jsem si nevymysel. Jel jsem hned za ním a nechápal jsem. A co jsem viděl okolo sebe i v zrcátkách, tak ho nechápal nikdo.
Naštěstí takoví nejezdí každý den, každých 15 minut, od rána do večera, v celé trase.
Za mě široká, směrově dobře vedená jednička mimo obce bez jakýchkoliv dalších požadavků by byla naprostá nádhera. Realisticky vzato, mimo specifických úseků nic víc není potřeba (např. ve Švýcarsku je to totéž).
Kde je Frantisek a jeho zeleznicni mektani?
Má ale pravdu František.
Jakákoliv nová železnice kamkoliv „bysevyplatila“
Paráda, tak ještě Hořovičky a začátkem příštího roku se může zahájit výstavba dálnice až k Jesenické křižovatce.
Na obou úsecích zbývá vykoupit/vyvlastnit pár pozemků. K zahájení stavby by snad mohlo dojít během února nebo března.
No , jezdím tam každou chvíli a pokud dobře vidím , tak od Hořoviček k Jesenické křižovatce se na odkrytých částech vrtají v zemi archeologové , takže se tento úsek krapet zdrží…
ZAV by měl do Vánoc skončit. Pokud se to zdrží kvůli počasí, do jara bude určitě hotovo.