Devět zraněných po nehodě Flixbusu u Košic, vozidlo se převrátilo na bok
Havarovaný Flixbus mezi horským přechodem Dargov a městem Sečovce. Zdroj: Polícia SR - Košický kraj
Mělo by se jednat o spoj s odjezdem z Košic v 05:45 ráno směr Užhorod, Mukačevo, Lvov a Kyjev.
Pokud vše půjde dobře, dálnice by se tam mohla začít stavět …
už v roce 2032!
Fotky sú dosť v hmle, ale to už vyzerá na „rovinu“ medzi Dargovom a Sečovcami. Tzn. samotný zjazd z Dargovského priesmyku asi zvládol. Na dlhej rovinke pred Trnávkou sa zvykla často merať rýchlosť, podobne na klesaní do Klečenova na druhej strane – tam je to skoro rovné až zhora zo sedla s jednou väčšou zatáčkou „pri dele“ (ktoré už tam dlho nie je).
Zlaté staré Karosy (řady 7xx): čím vyšší je vozidlo (jak je v posledních desetiletích v módě), tím výš má pochopitelně i těžiště, a tím náchylnější logicky je i k „lehnutí na bok“.
Doufejme že se nikomu nic zlého nestalo a brzy budou všichni v pořádku doma.
Jsou to Sečovce. Cesta je tam trochu zrádná, dlouhé rovinky, místy mizející horizont, svádí to k rychlé jízdě, a do toho pár zatáček… Snad budou všichni v pořádku.
Táto nehoda sa stala pred mestom Secovce, pri obci Dargov. Horský priechod v čase poľadovica je veľmi nebezpečný a zradny. V úseku je veľa nehôd. Tu chýba tunel.
Ten taky znám a mám na něj i osobní vzpomínku, na velmi mokré silnici za deště jsem udělal z kopce hodiny. Naštěstí, a moc nechybělo, jsem to neotočím na střechu a zůstal na kolech. Jedna z lekcí, které si budu vždy pamatovat.
Pro začátek by stačilo silnici první třidy občas posolit…
„svádí to k rychlé jízdě“
Tahle úvaha má jednu chybu: Autobusy mají omezovač rychlosti.
Nebezpečně vysoká rychlost v nějakém konkrétním místě je často mnohem nižší než dovolená rychlost, natož limit omezovače.
To samozřejmě vím. Ale vy sám byste na dlouhé rovince považoval 90 km/h za zcela zjevně nepřiměřených?
V místech rizika námrazy ano. Natož s busem.
Další indikací může být to, že zranění jsou pouze lehká.
Prostě ta úvaha o vysoké rychlosti mi přijde mimo.
Jako že kdyby se autobus převrátil do příkopu ve 100 km/h, budou z toho jen lehká zranění?
Nebylo by lepší přiznat si, že jediná úvaha, která tu má chybu, je ta vaše úvaha o omezovači rychlosti?
Vy jste to zcela překroutil. Proč?
Mířím na to, že jel docela pomalu, když jsou zranění jenom lehká.
Dobře, střelím od boku – vozovku opouštěl v méně než 60 km/h.
Výborně, takže už chápete, že vaše úvaha, že v tom hrál nějakou roli omezovač rychlosti, je úplně mimo. Protože omezovač rychlosti u autobusů je nastaven na 100 km/h.
Zatím co, když by se zřítil do hluboké strže a jel předtím rychlostí 10 km/h tak ta zranění těžká být nemohou?
To, že něco může být, neznamená, že to tak je. Nepadejte do kategorie „Ech“ a jim podobných prosím.
„když by se zřítil do hluboké strže“
Což se evidentně nestalo. Píšu o tomto konrétním příapdu, tak mi nedpodsouvejte strže.
Stejně tak to co tvrdíte, jsou jen domněnky. Typ zranění nevypovídá o rychlosti nic. To by byly jen spekulace. Je dost případů, kdy i z nehody ve vysoké rychlosti vyvázla posádka téměř bez zranění a jindy i při malé rychlosti došlo ke smrti.
Nikdo vám nic nepodsouvá, jen upozorňuje na logické lapsy.
Začínáte nám tu „echovatět“. Byla by to škoda, nemyslíte?
Chce to občas přemýšlet i trochu mimo vlastní bublinu. Autobus se mohl snažit vyhnout protijedoucímu předjíždějícímu vozidlu a při tom dostat smyk, ale raději bych nespekuloval. Počkejme si na výsledky vyšetřování.
Nechtěl jsem spekulovat, že se mu stalo totéž, co známému: Strhnul to do příkopy, jenže ani tak lidi v protijedoucí dodávce nezachránil, na čelní náraz došlo mimo vozovku. V dodávce byli montážní dělníci, nedojeli domů, je tam pomníček.
Jiří, tak se Vám Váš příspěvek moc nepovedl. To se může stát každému.
Je ale známé, že čím víc se s h…. mažeš, tím víc smrdí. Já už bych to nechal:-)