Devět podlaží pod Národním divadlem se po opravě znovu otevřelo autům

Otevřené zrekonstruovaných garáží pod Národním divadlem. Autor: Zdeněk SokolOtevřené zrekonstruovaných garáží pod Národním divadlem. Autor: Zdeněk Sokol

Díky přestavbě nosných konstrukcí a zbourání nevhodně umístěných sloupů se kapacita garáží o třetinu zvýšila.

Zpět na článek
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
basteilubbe

Předpokládám správně, že se zároveň odpovídajícím způsobem snížil počet parkovacích míst v okolních ulicích, aby se dále nepodporovala IAD v centru Prahy? Nebo jsem naivní?

M.

To si piš, že jsi.
Nic proti, ale tomu přece nemůžeš věřit, ne?

Pako

Ty místa pro nabíjení elektrovehiklů jsou také v podzemí? Já jenom, že až baterie při nabíjení bafne, tak aby nám zase neshořela Zlatá kaplička.

BND30

Však oni Češi, jak je znám, si brzy nastřádají na nové….

zdenek

Zajimavá akce. Zajimavé je, že tady to taky vychází na milion na místo, ačkoliv to bylo asi hodně složité.
By mě zajímallo, jestli to rozebrání pater a sloupů se týkalo taky částí pod divadlem-novou scénou samotnou. Nebo je to čistě mimo tuto budovu pod náměstím to parkoviště.

Olin

Jestli je pravda, co se v článku píše, tak je to pro Mátl-group docela zásadní zpráva (v pozitivní rovině). V prvé řadě se tak někdo „blejskl“ v echt složité tunelové pasáži (příměr), tedy blízkost řeky, hustá zástavba, včetně všeliké infrastruktury, podzemní stavby (často ne zcela zmapované, klidně bych se nebál příměru „poddolováno“), statická a zátěžová rizika, atd., atd. Z toho plyne zadruhé 🙂 – máme v rezervách někoho, kdo by mohl v případě, že se nebude zvládat ta „studna“ u Pohůrky, toto vyřešit. Že by to bylo určitě ještě dražší než nyní, bych už asi neřešil.

Gwann

to musela být moc hezká akce…
ty stavby mají asi vlastní zalozeni…nebo stojí na sloupech garáži?

standa

jsem tu snad jediný kdo netušil jak moc hluboké jsou podzemní garáže pod ND ? 9? to nemají ani žádný obchodní centra v čr.

původní Jakub P

Velká obchodní centra tolik pater nepotřebují, protože jsou daleko víc rozplizlá do šířky. (Když si člověk podělí počet míst počtem pater, zjistí, že v jednotlivém patře těch míst moc není). Z toho, co znám, tak je na tom s hloubkou podobně parking pod Kotvou (kde je ale otázka, jak to počítat, protože sudá a lichá patra nejsou nad sebou, ale je vedle sebe sloupec sudých pater a o půl výšky patra jinak umístěný sloupec lichých pater (nebo jsou možná označený A a B nebo tak nějak, je to roky, co jsem tam naposled parkoval, tak si to nepamatuju přesně).

Pražec

Tedy cca milion na místo…

Nejsem z těch, kteří motoristům nadávají točvolantů. Ale zrovna tohle místo je tak skvěle dostupné MHD, tady to fakt nechápu.

A předpokládám správně, že to šlo z rozpočtu kultury?

Sch

Jsou to jediné veřejné garáže široko daleko, pokud do nich konečně půjde zajet i s moderním, tedy velkým, autem, tak budou skoro neustále plné. Jde o návratnou investici, rychlost záleží jen na cenové politice parkování na povrchu.

ABC

šlo tam zajéct i s Mitsubishi Outlander při troše šikovnosti 🙂

Gale

MHD není všespasitelná. Čím víc bude k dispozici parkovacích míst v garážích nebo parkovacích domech, tím spíš půjde omezit stání v centru na ulici.
IMO lépe než cenou tak striktně časem – na povrchu max. 30min na jednom místě (to umožní počkat na dítě před školou, vyložit nářadí a materiál přímo před domem, zastavit se na krátký nákup, dojít doprovodit nemohoucí babičku do pátého patra apod.), cokoli nad to bez milosti do garáže nebo odtáhnout. Cenu v garáži pak lze odstupnovat pro rezidenty, abonenty atd.
Ale samosebou je to jen názor..

David

Myslím, že čekání na dítě před školou snad již nebude mít dlouhého trvání. Ten systém je neudržitelný.

Kubrt

Předpokládám, že část kapacity využívá ND pro své potřeby a zbytek může vydělávat, proč ne. Osobně potřebu tam jezdit autem nemám, ale umím si představit, ze někdo ano, třeba na víkendovou snídani do Louvru 🙂

Pražec

Ok, díky za reakce.
Vůbec mi nešlo o nějakou parkovací politiku ve smyslu regulace IAD. Spíš jsem moc neměl představu, za jak dlouho se taková investice může vrátit. Pakliže to ještě navíc nějakou tu korunu vydělá, nemám nejmenších námitek.

Roman

Jedno místo vydělá tisíce měsíčně (klidně 10000+). Desítky tisíc ročně (klidně 120 tisíc+). Návratnost je úplně v pohodě. V ulicích kolem je parkování za 60 Kč/hod a samozřejmě se bude v budoucnu zdražovat.

ABC

Tak tady si někteří stěžují na divnolidi v příměstském vlaku (a že kvůli tomu je třeba první třída). A když je člověk oblečen do Národního, tak cesta s divnolidmi v tramvaji taky nemusí být ideální.

Pražec

Jel jste někdy metrem přes Staroměstskou kolem osmé či desáté večer, kdy začíná/končí koncert v Rudolfinu? Potkáte tolik lidí oblečených „na večer“, kteří se MHD neštítí…

původní Jakub P

U toho Národního to samý, o Stavovském a dalších divadlech bez parkingu nemluvě.

ABC

Rozhodně mi to příjde pochopitelnější než že se někdo štítí druhé třídy ve vlaku na městské lince

František Plášek

Pokud budu bydlet v Praze v místech se slušnou variantou MHD k divadlu (libovolnému), tak prosím…nebo níže zmíněné TAXI…ale zkuste třeba jet do Národního z Litoměřic….veřejnou dopravou not so easy….

Puvodni Jakub P

Od toho jsou P+R parkoviste. Abyste mohl cestou pohodlne zaparkovat a dojet posledni usek k divadlu MHD. z tech Litomeric se nabizi treba P+R v Holesovicich, kde staci projit stanici metra a jede vam 17 k Narodnimu divadlu 14 minut. Nebo Ladvi/Letnany, odkud jste metrem na tech Holesovicich za chvilku. Pripadne muzete na tramvaj k divadlu presednout jinde. Nebo na Bcko a dojit to z Narodni tridy par set metru. Tech moznosti je fura a vetsina bude rychlejsi a pohodlnejsi nez jet autem az k Narodnimu a parkovat tam.

bohyn

Pak je jeste moznost jet taxikem, kdyz jim MHD nevoni. 😉