Devět nákladních letadel v Ostravě? Vedení letiště jedná s tureckou společností
Airbus A330-200 PTF společnosti Maleth Aero v Ostravě. Foto: Letiště Ostrava
Pokračovat bude z Ostravy spojení k moři, do Egypta se bude létat i v listopadu.
Tak když se vloží důvěra do správných rukou.
Ujasněte si místopis. V Ostravě nebo v Mošnově?
Nechce rozumět.
Nevěřím, že se letos začne zmiňovaný terminál stavět. Při hledání jsem nenašel věci co by naznačovali, že by byl znám zhotovitel, popř. ukončené výběrové řízení a zveřejněna smlouva. Jinak musí být všem jasné, že nejmenovaná společnost je Turkish Airlines, pokud nepůjde o nějaký start-up.
Me to, napriklad, neni jasne. TK nejsou jedinou tureckou aerolinkou, ktera ma ve flotile freightery. Navic si nedokazi predstavit business plan, kde by meli TK mit bazovanych 9 freighteru. Nikde ani neni psano, jaky freightery jsou na mysli. Jedna se o widebody nebo narrowbody freightery? Pokud by to byly narrowbody, tak ty ani ve flotile TK nemaji. Pokud widebody, tak to si zase nedokazi predstavit, jak by v OSR zvladli. To je uz poradne rusno, aby dokazali non-stop tocit 9 WB freighteru. Ono i 9 WB freighteru je dost na jakoukoli aerolinku. Podle dostupnych informaci maji TK nyni ve flotile… Číst vice »
Díky za přehled
Nejsou, ale v současné době jich nikdo nemá 9 a více, samozřejmě, kromě TK. K tomu počtu: trefná poznámka je, že 9 je moc. Ale pokud by byly zdroje a možnosti, tak by se 3 nebo 4 užívily. Do doby restrikcí v Číně, tak B762 od Skytaxi (bázovaná na OSR) lítala 3x týdne z CTU úplně plná, takže si myslím, že potenciál v případném bázování dalšich letadel zde je.
A na servis zde stejně můžou v nynější době poslat maximálně A330F😀
Ano, v OSR je jedna 762 bazovana a kolik ma odletu z OSR za tyden?
To, ze je nekde bazovane letadlo, neznamena, ze ma jeden odlet tydne. Je to jako se vsim, co vydelava, kdyz je to v pohybu. Ty letadla se museji tocit. Jedno letadlo se na stredni a stredne dlouhou vzdalenost dokaze otocit treba 3-4x tydne (samozrejme je nutne brat v potaz pauzy posadek, jednotlive checky, atd.). Takze pokud by tu byly bazovane i „jen“ 3-4 letadla, tak by to znamenalo tydne cca. 9-16 pristani a odletu. I to je skutecne mnoho.
V rozmezí, kdy začalo SkyTaxi létat a kdy se zavedli restrikce v CTU (cca 2.5 měsíce), tak lítali hezky 3x týdně podle stanoveného letového řadu. Teď se EGT snaží zajistit, co se dá, takže to létá 2-3x týdně a do destinace někde u Pekingu.
Pokud to s těmi Turky vyjde, tak počítám s neustálým oběhem těchto letadel, jelikož rozšířená plocha na jihu má mít stání na 2 WB letadla. Takže by celý jih mohl pojmout maximálně 4 WB najednou i s letadly pro DHL a UPS.
No já to pochopil až 9 nákladních…. tj. nejen velké, ale třeba malý plus nějaké v „pronajmu“ jak má DHL a navíc je to až tj. z počátku třeba jen dvě.
O místo na stojánce by neměl být problém. Aktualně by to pobrálo i 15 mašin. V případě delší odstavky je misto na severu.
Ještě je čas začít, máme teprve září…Alespoň přípravné práce – HTÚ, příp. přeložky inž. sítí,…Termíny zahájení budou v návrhu SoD, který je jistě součástí poptávky, a potencionální zájemci jsou s tím srozumněni. Nevěřím, že bude tak hnusně do konce roku, třeba vrtání pilot, stavba skeletu,…se běžně dělá v zimě (pokud samozřejmě není -10°C a méně).
„se běžně dělá v zimě“ … a občas shání traktoristu s navijákem.
Rozvoj nákladní dopravy považuji za smutnou zprávu. Zaplaťpambu aspoň za ty Katovice.
Nákladní doprava je jedna z možností, jak na letišti poté případně podpořit třeba pobídky pro low-costy
A to konkrétně proč?
Myslím že pro případnou propagaci linky Praha Ostrava udělala SŽ docela dobrou službu