Devět nákladních letadel v Ostravě? Vedení letiště jedná s tureckou společností

Airbus A330-200 PTF společnosti Maleth Aero v Ostravě. Foto: Letiště OstravaAirbus A330-200 PTF společnosti Maleth Aero v Ostravě. Foto: Letiště Ostrava

Pokračovat bude z Ostravy spojení k moři, do Egypta se bude létat i v listopadu.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Tak když se vloží důvěra do správných rukou.

robert

Ujasněte si místopis. V Ostravě nebo v Mošnově?

Josef

Nechce rozumět.

Pom

Nevěřím, že se letos začne zmiňovaný terminál stavět. Při hledání jsem nenašel věci co by naznačovali, že by byl znám zhotovitel, popř. ukončené výběrové řízení a zveřejněna smlouva. Jinak musí být všem jasné, že nejmenovaná společnost je Turkish Airlines, pokud nepůjde o nějaký start-up.

Walker

Me to, napriklad, neni jasne. TK nejsou jedinou tureckou aerolinkou, ktera ma ve flotile freightery. Navic si nedokazi predstavit business plan, kde by meli TK mit bazovanych 9 freighteru. Nikde ani neni psano, jaky freightery jsou na mysli. Jedna se o widebody nebo narrowbody freightery? Pokud by to byly narrowbody, tak ty ani ve flotile TK nemaji. Pokud widebody, tak to si zase nedokazi predstavit, jak by v OSR zvladli. To je uz poradne rusno, aby dokazali non-stop tocit 9 WB freighteru. Ono i 9 WB freighteru je dost na jakoukoli aerolinku. Podle dostupnych informaci maji TK nyni ve flotile… Číst vice »

Jiří Kocurek

Díky za přehled

Pom

Nejsou, ale v současné době jich nikdo nemá 9 a více, samozřejmě, kromě TK. K tomu počtu: trefná poznámka je, že 9 je moc. Ale pokud by byly zdroje a možnosti, tak by se 3 nebo 4 užívily. Do doby restrikcí v Číně, tak B762 od Skytaxi (bázovaná na OSR) lítala 3x týdne z CTU úplně plná, takže si myslím, že potenciál v případném bázování dalšich letadel zde je.

A na servis zde stejně můžou v nynější době poslat maximálně A330F😀

Walker

Ano, v OSR je jedna 762 bazovana a kolik ma odletu z OSR za tyden?

To, ze je nekde bazovane letadlo, neznamena, ze ma jeden odlet tydne. Je to jako se vsim, co vydelava, kdyz je to v pohybu. Ty letadla se museji tocit. Jedno letadlo se na stredni a stredne dlouhou vzdalenost dokaze otocit treba 3-4x tydne (samozrejme je nutne brat v potaz pauzy posadek, jednotlive checky, atd.). Takze pokud by tu byly bazovane i „jen“ 3-4 letadla, tak by to znamenalo tydne cca. 9-16 pristani a odletu. I to je skutecne mnoho.

Pom

V rozmezí, kdy začalo SkyTaxi létat a kdy se zavedli restrikce v CTU (cca 2.5 měsíce), tak lítali hezky 3x týdně podle stanoveného letového řadu. Teď se EGT snaží zajistit, co se dá, takže to létá 2-3x týdně a do destinace někde u Pekingu.

Pokud to s těmi Turky vyjde, tak počítám s neustálým oběhem těchto letadel, jelikož rozšířená plocha na jihu má mít stání na 2 WB letadla. Takže by celý jih mohl pojmout maximálně 4 WB najednou i s letadly pro DHL a UPS.

Permonik

No já to pochopil až 9 nákladních…. tj. nejen velké, ale třeba malý plus nějaké v „pronajmu“ jak má DHL a navíc je to až tj. z počátku třeba jen dvě.

O místo na stojánce by neměl být problém. Aktualně by to pobrálo i 15 mašin. V případě delší odstavky je misto na severu.

Ambry

Ještě je čas začít, máme teprve září…Alespoň přípravné práce – HTÚ, příp. přeložky inž. sítí,…Termíny zahájení budou v návrhu SoD, který je jistě součástí poptávky, a potencionální zájemci jsou s tím srozumněni. Nevěřím, že bude tak hnusně do konce roku, třeba vrtání pilot, stavba skeletu,…se běžně dělá v zimě (pokud samozřejmě není -10°C a méně).

Jiří Kocurek

„se běžně dělá v zimě“ … a občas shání traktoristu s navijákem.

Jméno

Rozvoj nákladní dopravy považuji za smutnou zprávu. Zaplaťpambu aspoň za ty Katovice.

HonzaZOpavy

Nákladní doprava je jedna z možností, jak na letišti poté případně podpořit třeba pobídky pro low-costy

Kubrt

A to konkrétně proč?

HonzazOpavy

Myslím že pro případnou propagaci linky Praha Ostrava udělala SŽ docela dobrou službu