Deutschlandticket zůstane. Německý parlament schválil zdražení o devět eur a financování

Jízdenka DeutschlandticketJízdenka Deutschlandticket

Německo řeší dlouhodobější perspektivu jízdenky.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kreketuse

Motoristy k přesednutí do VHD nemusí primárně lákat cena ale pohodlí bez nutnosti pravidelného kupování jízdenek.

marcel.stancl

Souhlas

Zbyněk

Ať ta jízdenka stojí klidně 70 Eur, ale ať jde normálně koupit. Tj. na pokladně, v automatu nebo online bez okliky s inkasem a podobnými rovnáky na ohejbáky.

Pepa

Online jde koupit i bez inkasa. Stačí vhodná aplikace (já používám Fahrplaner), kde jde platit mj. kartou.

pesimista

Tak přemýšlím: při příjmech v Německu číselně cca desetinových k současným příjmům v ČR, velikosti Německa a fungování tamní regionální dopravy mi přijde i cena 58 eur za možnost používat tam měsíc bezplatně jakoukoli MHD a regionální dopravu v zemi jako hodně lukrativní – zkouším si představit takovou měsíční jízdenku za cenu cca 600 Kč v daloko menší ČR se zdaleka ne tak uživatelsky příjemnou regionální dopravou (i když některé IDS už dřívější bídnou organizaci VHD dost vylepšily), a nenacházím patřičných slov …

Kubrt

Jistě, pro cestujícího je to výhodné. Ovšem s tím souvisí i ten problém, jak ten výpadek tržeb v systému ufinancovat.

xyz

… a jak zajistit, aby příslušné vlakové i jiné spoje pobraly zvýšený počet cestujících.

pesimista

Při táto ceně už si tu jízdenku nebude pořizovat (a tedy ani využívat) tolik lidí jako když stála jen jednotky eur.

Zbyněk

Jednotky eur stála jen první zhruba půlrok. Teď 49 Eur.

pesimista

On ten „výpadek tržeb“ nemusí být ve skutečnosti ani nijak velký, protože ta cena zase přiláká další cestující, a je-li někde nqqabízená kapacita nevyužitá, ani to nestojí nic navíc – půjde spíše o výpadek ve spotřební dani z benzínu, když ubude jízd IAD. Snad to měli teď už spočítané lépe, protože zdražovat vícekrát po sobě o víc než o inflaci nepůsobí právě dobře.

Kubrt

Mě by tedy zajímalo, kolik jízd IAD díky této jízdence ubylo. Od jejího zavedení jsem žádná taková data neviděl, ač to byl původní cíl tohoto projektu. Osobně si myslím, že jízdenku si kupují ti, kteří VHD využívali už dříve, akorát teď to mají levnější. Ale že by někdo přešel z auta do VHD kvůli pár eurům? Pokud taková data znáte, sem s nimi.

pesimista

Taková data samozřejmš neznám, ale odhaduji, že ceena té jízdenky odpovídá ceně asi 30 litrů benzínu a myslím, že při každodenním provozu auta se měsíčně asi spotřebuje víc, a jestliže dosud někdo využíval VHD jen zcela výjimečně a jezdil všude autem, tak teď zaplatí aspoň těch 58 euro, ale stát naopak přijde o spotřební daň a DPH z neproježděného benzínu. Ale propočet si musejí udělat Němci sami.(jak jednotlivci, tak i stát).

Karl vB.

Ono je dost míst i v Německu, odkud se z domova do práce, nebo opačně, v potřebném čase (směnný provoz) bez auta nedostanete, takže plno lidí bydlících „na venkově“ tuto nabídku ani nemá šanci využít. Navíc k tomu přistupuje nespolehlivost S-Bahnu, kdy kvůli výpadku jednoho spoje třeba trčíte na peroně. Možná si to, kromě těch na VHD už navyklých, koupil někdo na léto, na levné volnočasové cestování, ale původně inzerovaný ekologický efekt, ten se v žádném případě nedostavil. https://www.cs-dopravak.cz/?s=d+ticket V dobách, když byl 1l. benzínu E10 za 2 Eura a tato jízdenka to měla kompenzovat, tak se akorát jezdilo (i… Číst vice »

Jarda V.

já bych klidně akceptoval i Německou cenu 58eur, aktuálně dojíždím do práce nějakých 30km a jízdenka na měsíc mě stojí nějakých 35-45e, rád si připlatím 🙂

Petr

Je to předotovaná socialistická kravina. Jiných slov netřeba hledat.

marcel.stancl

58 Euro bych ještě bral, kdyby zrušily to předplatné! Nebo předplatné ponechat, ale bez diskriminace cizinců. Motto ano zaplatím dopředu ať víte kolik utržíte, ale nebudu si zakládat účet v Německu a nebudu muset přistoupit na automatickou obnovu předplatného do dalšího měsíce.

Raf

Účet v Německu není nutný. Ať už přes DB nebo HVV se to dalo zaplatit českou kartou. A zrušit předplatné se dá, bohužel je to nutné do 10. dne v měsíci.

panda

Nedávno jsem to zkoušel přes DB navigator a taky mi to nevzalo ani jednu česko kartu nebo revolut. Pouze platba přes německý účet. A to i když jsem zadal platnost třeba od března. Tak nevím co jsem dělal špatně.

VRTjecesta

Revolut přes DB normálně funguje. Každopádně pokud chcete normálně zaplatit kartou a ne jako inkaso, tak zkuste tu aplikaci HVV. Opět funguje i z českého účtu případně z Revolutu.

panda

Píše mi to „this payment method is not available for this offer“ i u Revolutu.

LK

Protože to platíte jednorázovou kartou

Daniel Jablonecký

Já se jako cizinec v Německu diskriminovaný necítím a ani k tomu není důvod.

pesimista

Pokud pro získání té jízdencky musím být majitelem „chytrého MT“, tak to bych za diskriminaci považoval i jako občan SRN. A na tom nic nezmění ani třeba milion mínusů, které za toto své přesvědčení zajisté obdržím – má-li to být sleva pro všechny, nesmí být závislá na držení nějakého elektronického zařízení (navíc aktivního), ale nanejvýš na vlastnictví nějaké pasivní platové karty.

Karl vB.

Nemusíte být majitelem „chytrého MT“. Alternativou je čipová karta.
„U mnoha poskytovatelů si můžete předplatné uzavřít také na místě v zákaznickém centru. D-Ticket je k dispozici na chytrém telefonu a jako čipová karta. Dokud nedostanete čipovou kartu, budete dočasně dostávat papírovou jízdenku, kterou lze digitálně kontrolovat. Papírový D-Ticket je platný maximálně jeden měsíc. Podobně jako u jízdenky na mobilní telefon a čipové karty se i u provizorní papírové jízdenky musí cestující prokázat při kontrole.“
https://www.d-ticket.info/

pesimista

Díky za doplňující informaci – já jsem podrobnosti nehledal, protože do Německa už v tomto životě, bohužel, nepojedu, takže pro sebe to nepotřebuji: vycházel jsem jen z této debaty, kde se píše jen o aplikacích, což je pro mě i tak k ničemu.

Karl vB.

Oni tam obecně s lidmi v mé věkové kategorii mají docela trpělivost a pokud se člověk zeptá, byť i jednoduchou němčinou (in Leichter Sprache), tak jsou vstřícní.

Karl vB.

Ta údajná „diskriminace“ je pouze váš osobní dojem.

marcel.stancl

Pokud mi někdo dovolí zaplatit legálně službu z českého účtu tak to diskriminace není. Jestliže to musím obcházet tak si již nejsem jistý.

Karl vB.

Pánové „Raf“ a „VRTjecesta“ vám zde již odpověděli.

Pán jeskyně

V appce kterou používám mi to českou kartu akceptuje: https://deutschlandticket.app/
Koupím předplatné, po nákupu ihned zruším a jízdenka na koupený měsíc mi zůstane nadále platná. Nic tak extra diskriminačního v tom nevidím, jen prostě zvolili takový obchodní model.

marcel.stancl

Akorát, když ji 2x zrusite tak ji znovu nekoupíte

Pán jeskyně

Mám tam dvě zrušené a třetí mi aplikace nakoupit neblokuje, leda by mě to poslalo k šípku v průběhu placení, což z pochopitelných důvodů nebudu zkoušet…