Deutsche Bahn začíná řešit prodej DB Schenker

Nákladní vlak. Foto: DB SchenkerNákladní vlak. Foto: DB Schenker

Prodej má pomoci snížit zadluženost Deutsche Bahn.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Igor

Ciekawe, prodá DB i své pobočky v Polsku?

Joker

Na čem se takovýto bohatý, německým státem vyfutrovaný kolos zadlužil?

král josef

Toto by mohl být dobrý námět pro ČD Cargo.

Vtvt

Jak to myslíte?

A jenom se ujistím… víte čím se živí DB Schenker? A DB Cargo?

Igor

Otázkou je pouze to, zda dluh společnosti nebude problémem?

Gajda

Maersk, UPS, MSC, DHL, Lloyd a číňani

Jiří Kocurek

A jestli to koupí CMA-CGM, tak se němci budou učit francouzky.

Martin

Ciste spekulativni dotaz, kdo by prichazel v uvahu jako kupec?

Walker

Jednoznacne DSV

otomar

Výdělek je jen částečný údaj. Chtělo by to znát i druhou stranu- má dáti – dal.

Vojtech

No v tomto případě spíše výnos na preferenční akcie a taktéž “poplatky” mateřské společnosti (třeba za logo). To klidně muže být další miliarda navíc

Vtvt

Jsem zvědav, co prodá pasažerská ČD, aby snížila své zadlužení? Comfortjety?

Je otázkou, kdo by od ČD koupil za cenu, aby ČD neprodělalo.

Vlak složený z 9x vagonů Comfortjet plus loko Vectron vyjde zhruba na 750 milionů, tj. jedna sedačka na zhruba 1,3 milionů.

Připomínám, že ČD kupovala zánovní a ojeté busy v průměru necelý milion Kč za jeden bus.

Jízdné pro pasažéry ČD je stejné, ať pasažér jede v sedačce v ceně pěti Fabií nebo když jede s ČD ojetým busem.

Jarek

Je opravdu nezbytné mít pod každým článkem duševní průjmy magora Axela?

Pája

Patřím mezi ty, kteří jeho příspěvky v zájmu zachování duševního zdraví rovnou přeskakují.
Tak silný hráč jako je Schenker zvažuje DB prodat? Slepice nesoucí zlatá vejce? Důvodů možná bude víc než DB uvádí v prohlášení, ale samozřejmě do financí nevidím. Jen mne to opravdu hodně překvapilo.

Vojtech

I když občas má i nenadrazacky pohled, zas bych ho nezatracoval

Dušan

A nešlo by se na ty finance v nějakém samostatném článku na tomto webu více zaměřit ?
Já jen, že nedávno – minulý týden ? – proběhla nějaká interní prezentace ČD, a.s. ohledně financí na setkání Federace Strojvůdců v Olomouci a pak Ješeta tam de facto mluvil to samé, co tady pan Axel, akorát a) interně a za b) nechtěl, aby se to veřejně prezentovalo.
Za mne ano, VtV je (sic !) kolovrátek na téma finance, ale já mu vždycky rád ten palec nahoru dám, zvlášť za situace, kdy se ke mě dostanou info právě z té Olomouce:-)

Tonda Sehnal

Pane Sůro, není ta Vaše reakce moc přehnaná?
Chápu sice, jak moc Axel zde v debatách všechny diskutující se*e, nicméně nikdy nikoho neurazil, nepoužívá invektiva a hlavně je schopný jako jeden z mála diskutujících své názory podložit i argumenty a ozdrojovat…
Tím, že se vyjadřuje jako analfabet utečený z léčebny se nakonec eliminuje sám 🙂
Chytrý člověk ty jeho hlouposti dokáže filtrovat 😉
K cenzuře a banování by měl být vážný důvod. Nedělejme ze sebe, prosím, komunisty jen proto, že máme tu moc. 😉

MHD

Tak urážet se dá i tak, že naprosto ignorujete prosby ostatních, témata článků a jiné. Naprosto okázale. Tedy ne vy, ale víte kdo…

Radek Vičík

Není, naopak je na něj p. Sůra až moc hodný.

JiVe

Článek je o DB, uklikl ses

X 1

Prodáme tebe Axeli.
NASA prý hledá nějaké hybridy pro experimentální chození po Měsíci bez skafandru.

M152

ČDC, VUZ, ČD telematiku,… A kdoví co ještě ČD vlastní.

Vtvt

Já bych Vám docela rád zareagoval, nicméně pan šéfredaktor vymezil mantinely, viz výše. Nezlobte se.

Kolejorz

Mlčeti zlato.

Václav M.

Nevím, jak výdělečné jsou ČD-Telematika, ČD Cargo či např. nezmíněné JLV, ale zrovna VUZ je docela výdělečný.

Problém je, že když ČD nebudou mít ty výdělečné divize (nebo chcete-kli dceřiné společnosti jako je např. VUZ), tak budou v …

Takže v tomto směru se opravdu divím DB, že chtějí právě DB Schenker prodat, když je tak výdělečný – zřejmě narozdíl od mateřské společnosti (alespoň tak jsem ten článek pochopil).

Vtvt

Jeden z důvodů, proč snižovat dluhy je kvůli zdražení úroků.

Ono u DB je situace o to horší, že v 2015 dluhy a kapitál byly v poměru 4 ku 1. Tato finanční páka už je dost nebezpečná.

Ovšem loni se poměr dluhů a kaputálu zhoršil na 7 ku 1.

Jde o konsolidovaná čísla za celý koncern DB.

Vojtech

Tak CD Telematika je rozhodne za dost miliard, VŮZ taky

FP1

Tak návrh na prodej ČDC jednou padl, no a pan ministr po kritice rychle otočil.
Prodávat výdělečnou dceřinku by byla blbost.

PepaM

Tak kromě toho, že to vůbec nesouvisí s článkem, je to tradičně solidní nesmysl. Když ČD nasadí trvale na dálkové linky ojeté autobusy místo slibovaných comfortjetů, tak (nebera v potaz to, že by to bylo nedodržení smlouvy jak s českým ministerstvem dopravy, tak zahraničními partnery) se jim na to podstatná část cestujících vykašle a bude jezdit v lepším případě autobusy RJ a Flixbus (porovnejte třeba na Seznamu autobusů, jaká vozidla má ČD Bus po Vydosu, a s jakými jezdí jmenovaní – Crossway LINE a Setra 5xx HD nebo Irizar i8 jsou něco úplně jiného), v horším autem. Vaše vidění světa… Číst vice »

Vtvt

Strašně rád bych Vám na to odpověděl, nicméně pan šéfredaktor vymezil mantinely. Nezlobte se.

MHD

A já si přisadím. Zkoumal jsi cenu za sedačku v ojetém automobilu? Podle tvých pseudokritérií by ti zákonitě vyšlo, že by měly ČD nakoupit ojetá auta a rozvážet lidí autem 🙂
A co teprve kdybysme počítali cenu za sedačku v pěškobusu 🙂

Vtvt

Moc rád bych Vám na to odpověděl, nicméně pan šéfredaktor vymezil mantinely. Nezlobte se

PepaM

Uvědomujete si, že se teď chováte jako uražené děcko na pískovišti, kterému někdo zbořil bábovičku?
Pan Sůra vás napomenul, protože se dlouhodobě vyjadřujete mimo téma diskuze, vypisujete furt stejné komentáře (někdy slovo od slova) v neúměrném množství a nijak nezohledňujete to, co vám píší ostatní.
A vaše reakce je, že napíšete postupně tři úplně stejné komentáře a ještě se chováte, jako by to snad byla redaktorova vina.
Jestli jste si ban nezasloužil doteď, tak po tomhle už určitě ano.

Vtvt

Tak uvidíme, jestli pan šéfredaktor připustí,, když Vám JEDNOU zareguji. Více se v tomto vlákně vyjadřovat nebudu, neboť to napsal jasně. Domnívám se, že bankéři půjčí, když uvěří ve výdělečnost investice. Tlak na elektrifikace pohonu silničních vozidel bude tlačit na ziskovost DB Schenker (který takřka nepodniká v železniční nákladní dopravě = vystupuje jako zákazník dopravců např. DB Cargo). Podobně.si mysím, že nelze věřit ve výraznou ziskovost provozu ComfortJetů, ledaže by ČD se zaměřila na zákazníky v bohatších regionech než je ČR/SR/HU. Srovnejte prosím se ziskovostí Metransu = za investici jakou spolknou ComfortJety a loko, tak Metrans každoročně vydělává 1,5 miliardy… Číst vice »

Ivan_pha

Pane Súro, už ho prosím vypněte. Díky.

MHD

Nechápu proč tady my diskutující musíme trpět tím, že nemáš rád ComfortJety. Vůbec to nesouvisí s tématem nákladní dopravy.

Luboš Beneš

Myslím, že vtvt má rád comfortjety, jen se mu nelíbí za kolik byly nakoupeny.Pišme si co chceme ale finance neokecáme, ty se musí zaplatit.

Vtvt

Ano, těším se až se (v Německu za drahé německé jízdné) projedu Comfortjetem. Pouze upozorňuji, že v ČR, SK, HU nejsou tak solventní pasažéři aby se uživila drahé Comfortjety. Taky chybí synergický efekt, který platil (možná ještě platí) u Railjetů z Prahy = Railjety fungovali jako výtečná reklama na služby ČD. Takže řada lidí dala šanci i cestám vlakem na některých rychlíkových linkách či v příměstu. Připomínám, že za posledních 20 let vylepšila či nakoupila cca tisíc vagonů a spoustu vlaků jako Cityelefanty či Regionovy či Pantery. Tj. proto si myslím, že Comfortjety se nevyplatí, tak jak se nepřímo vyplácely… Číst vice »

MHD

Nějak jsi zapomněl , že jsi v podmínce…

Tonda Sehnal

Uff, už jsem se lekl, že se zapomněli Axla zeptat, jestli to je dobrý nápad…
Zeptali 😃😆😃

Lukáš Chytil

Tak zrovna úplně posledním příspěvkem má bohužel pravdu.

Vlaky

Blablabla

král josef

Asi jste si spletl příspěvek, zde se o ČD nějak nejedná.