Deutsche Bahn vyzkouší energetické ostrovy pro bateriové vlaky, začnou fungovat příští rok

Bateriový vlak Stadleru v Německu. Foto: Lumixfan68 / FlickrBateriový vlak Stadleru v Německu. Foto: Lumixfan68 / Flickr

Německo pokračuje v rozvoji regionálního bateriového provozu vlaků, plánuje vybudovat speciální infrastrukturu a zvýšit dojezd souprav. 

Už letos na podzim začnou v oblasti Šlesvicka-Holštýnska první práce na stavbě energetických ostrovů pro vlaky s pohonem na baterie (dvouzdrojové). Ty budou mít za úkol zvýšit jejich dosah.

Hlavním přínosem bude to, že namísto kompletní elektrifikace každého kilometru trati bude stačit elektrifikovat jen krátké úseky dráhy, případně stanice. Bateriové vlaky se tak budou moci nabíjet přímo ve stanicích, případně během jízdy pod trolejovým vedením.

Z oblasti Šlesvicka-Holštýnska tedy například v budoucnu zmizí dieselové vlaky. „Změna klimatu nás jako společnost posouvá dál. S dieselovými vlaky se budeme loučit krok za krokem. Chceme také současně posouvat kupředu inovativní řešení infrastruktury i alternativní pohonné systémy a paliva,“ vysvětluje člen představenstva DB Infrastructure Ronald Pofalla.

V prvním kroku mají Němci v plánu elektrifikovat další části stanic Kiel, Bad Oldesloe a Büchen. Ve druhé etapě pro rok 2023 bude rozšířeno stávající trolejové vedení na trase ze stanice Flensburg ve směru na Kiel. Energetické ostrovy s trolejovým vedením se budou nacházet například v Heide, Husumu anebo Tönningenu.

Technologie má být v budoucnu zavedena také v jižní oblasti Porýní-Falcko a Porýní-Porúří. V obou místech již vznikají první plány na budování energetických ostrovů a infrastruktury.

Schéma budoucí technologie energetických ostrovů. Zdroj: DB

Schéma budoucí technologie energetických ostrovů. Zdroj: DB

Tagy bateriové vlaky BEMU budoucnost regionálních tratí DB Deutsche Bahn
45 komentářů