Vzhledem k tomu, že Němci dělají vždy vše velmi důsledně (PR nevyjímaje), tak jsem zvědavý, kdy DB „přijmou výzvu“ a budou v rámci zachování genderové vyváženosti, cestujícím se stejnou slávou na vědomost dávat, že na vlaku jezdí posádka složená pouze z jedinců „divers“ pohlaví.
Inseráty na volná místa jsou formulovány vždy v souladu s antidiskriminační legislativou – např. „Lokführer (m/w/d)“. https://www.arbeitsagentur.de/jobsuche/suche?angebotsart=1&was=Lokf%C3%BChrer%2Fin&id=10000-1189019822-S
petr
2 let
co tím myslí?ryze ženskou posádkou?fírová,vlakvedoucí …u nás taky jezdí holky…a není jich málo..
Vašek
2 let
Vidím dva tábory, jedni pro dámy, druhé pro nedámy. Připojím poznatky z praxe. Cca před měsícem bylo na mém vlaku potřeba vypnout vůz z brzdy. Děvčata( vlakvedoucí a průvodčí) přišla za mnou, že nemohou pákou pohnout. Opravdu šla ztuha. Případ 2, sleduji, jak jiná dvojice dam marně zápasí s předsuvnými dveřmi, které nejdou uzavřít. Pomohla až moje hrubá síla. Pokud je mimořádně potřeba táhnout vozidlo s automatickým spřáhlem klasickou lok se šroubovkou, musí se nasadit na hák tzv. adaptér, nouzové spřáhlo. Kolikrát s ním mají dva chlapi co dělat. Neumím si u toho představit dvě ženy. Na druhou stranu, proč… Číst vice »
To je všechno otázka nástrojů. Představte si, že většina mužů nedokáže utáhnout šroub prsty. Jací to slaboši! Ale moment – on přeci existuje šroubovák nebo klíč. Jednoduché nástroje které kompenzují lidskou slabost pro vykonání nějaké činnosti. No a tak to je. Pokud chci vytvořit inkluzivní (= pro co nejvíc lidí vhodné) pracovní prostředí, tak musím dát lidem nástroje, které kompenzují jejich nedostatky (nepovolily železnice nedávno strojvedoucím brýle?) Nebo to neudělám, ale pak se nesmím divit, že nemůžu sehnat zaměstnance (to je takový ten styl 19. století, kdy se na práci v manufakturách hledali děti s malými ručičkami, protože úžasní konstruktéři… Číst vice »
Souhlasím. V tom vězí celá podpora žen. Udělat prostě věci tak, aby to mohly užívat i ony. Pak se na tokovou práci budou hlásit samy a nebude potřeba tady lakovat mašinu a bít se v hruď, jak jsme najednou dobří. Problém je hlubší, než si většina chlapů myslí.
Protože když upravíte pracovní prostředí tak, aby tam mohly pracovat i ženy (nebo třeba vozíčkáři, nebo neslyšící nebo děti … nebo co já vím), ale ta informace o takové změně se k nim nedostane, pak se ti lidé „sami“ hlásit nebudou.
Abych to nějak ukončil, za mne jsou profese, na které se ženy nehodí. Např. u vysoké pece mohou ženy tak roznášet svačinu. Nebo sedět někde ve velíně.
Osobně mám raději ve vlakové četě alespoň jednoho muže. Dokáží lépe zvládat mimořádnosti bez mé asistence.
A jak jste psal o té páce, šlo by ji třeba udělat půlmetrovou, aby její obsluhu zvládlo i něžné pohlaví a soupravu s automatickým spřáhlem nechat na trati do doby, než se sežene někdo, kdo unese adaptér.
U „jiných dopravců“ jezdily „dámské“ posádky před nějakými 20 lety … ve vlaku do Holzhau (a pak zu Fuss na Moldavu) jsem si říkal – co byste „holky“ dělaly, kdyby se vám ten Stadler porouchal ….
Karl Von Bahnhof
2 let
Ženská na palubě nosí smůlu. :-p
Vašek
2 let
Už v padesátých letech byla v Praze pomocnice strojvedoucího-topička- ale zlí jazykové o ní říkali, že chodí na pánský záchod.
Napadlo vůbec někoho z vás někoho najít si čísla nebo si k tomu přečíst něco přímo od zdroje? V Německu dnes pracuje cca 35 000 „řidičů kolejových vozidel“ (údaj z r. 2020 – novější jsem nenašel), z toho 4,6% žen, zatímco v r. 2013 jich bylo 3,3% z celkových 26 000 lidí. (Zdroj: https://www.allianz-pro-schiene.de/themen/arbeitsplaetze/lokfuehrer/) (Mám trochu problém s názvy/definicemi profesí, ale ten má zřejmě i německá wikipedie – viz zde: https://de.wikipedia.org/wiki/Triebfahrzeugf%C3%BChrer) Těch 35 000 je v kategorii Schienenfahrzeugführer (podle Wiki Triebfahrzeugführer), rozumím tomu tak, že je to u všech společností provozujících železniční kolejová vozidla kromě městské dopravy (a v městské… Číst vice »
Pro ty kterým je to jedno, ehm, je to jedno. Zaznamenají info a jdou.
Dlouhá léta skutečně nebylo pro ženy možné dělat strojvedoucí (někdo jim to fakt zakazoval, s výjimkou války), současná kampaň tak míří hlavně na ty co o tom pořád neví.
Petra Buzková měla dceru Aničku v Poslanecké sněmovně, moje teta si brala sestřenici do práce – babíčka nebyla, tedy byla jinde a tatínek musel být taky v práci ….
Pozor… Ne kazda zena nutne po tom kojeni mimca touzi… 😉
Pája
2 let
Vzpomněl jsem si, jak jsem poprvé viděl na vlastní oči strojvůdkyni v roce 1989. Dáma přivezla do Břeclavi vlak ÖBB z Rakouska. Při objíždění soupravy a najíždění na vlak fakt bylo znát, že paní umí a má cit. Jako když se nárazníky jen pohladí a něžně stlačí. Svěšování tam dělal posunovač, takže se šroubovkou se zvedat nemusela. Ovšem je fakt, že drtivá většina cestujících to vůbec neřešila.
Honza
2 let
A aby to bylo fér, tak by mohl vyjít článek jak v Berlíně u Feurwehr zavedli čistě ženskou směnu. A jen pro ně pořídili odlehčený vercajk, žebříky s menšími mezerami ve špriclích, menší vzduchové bomby, kratší kšandy, azbestové tanga atd… Co je na tom tak super? Je mi buřt, kdo ten vlak obsluhuje. Tohle skryté podsouvání gender rovnosti je už trapné. Prostě některé práce jsou vhodné pro všechny, jiné pouze pro jedno pohlaví. Příroda to tak vymyslela, že jsou holky vhodný jako sestřičky a učitelky ve školkách a kluci jako vojáci, benga, horníci a hasiči. Když může holka řídit vlak,… Číst vice »
A jak tu „práci vhodnou pro všechny“ a „práci vhodnou pouze pro jedno pohlaví“ od sebe poznáváte?
Vsadím levou kouli, že kdybyste žil před 120 lety, tak byste tvrdil, že medicína, právo nebo učitelství samozřejmě NENÍ obor vhodný pro ženy – protože mají nízkou inteligenci a slabé nervy, to dá rozum.
Tím chci říct, že jenom v česku existuje minimálně 1000 žen (a nejspíš i o dost víc), které jsou o dost silnější než já.
To znamená, že jsou na práci horníka nebo hasičky lépe vybaveny než já, i když mám mezi nohama pindíka.
Statistika a Gaussovo rozložení je jasná věc – ano, průměrná žena je slabší než průměrný muž.
Zároveň pořád existuje mnoho žen, které jsou mnohem silnější a odolnější a chytřejší než průměrný muž.
Tak to si vsázejte co chcete, ale za celou historii a budoucnost lidstva prostě holka nebude fárat a ani se vláčet s pilou a sekerou po lese.
Zpochybňováním zcela evidentního si jen lžete do kapsy.
A tyhle odhady, co bych já před 120 lety působí dost směšně.
„…za celou historii a budoucnost lidstva prostě holka nebude fárat a ani se vláčet s pilou a sekerou po lese…“
To je ovšem omyl, například ve sběrném ženském klášteře v Bílé Vodě se internované řeholnice v 50. letech vláčely i s těmi pilami a sekerami. A studentky VŠB za bývalého režimu v rámci výuky fáraly (nevím jak dnes).
Holkám fandím, ovšem když vidím tu hygienu, (bez wc, umyvadla) rozvržení pracovní doby (prakticky neslučitelné s životem s malými dětmi) a další různá drobná úskalí… tady masy žen opravdu nečekejte.
Nj, ale chlapi přece jen nosí peníze a holky je utrácejí… A o děti se chlap nedokáže postarat, za to žena vždy… Pro tento typ myšlení platí, že svět už není co býval… 😉
Odpověď stejná jako uživateli Samo. Pánové, nevím jestli máte rodiny a svědomitě se staráte o děti, zatím co vaše žena na vás po nocích maká, ano jiná doba, emancipaci vpřed. U naprosté většiny rodin co znám, včetně té mé je to postaru a jsme spokojení. Ale to samozřejmě netvrdím, že občas nehlídám, jen prostě žena se jako nadstandard stará o děti a já přinesu domů o to více peněz.
A proto vás zvedá ze židle, že ženy dělají „mužskou“ práci? Proč jim to tedy nepřejete? Co vás na tom tak irituje? Klidně si tak žijte a nechte jiné žít podle svého, zejména pak své dospělé děti. Představte si existují rodiny, kde žena vydělává více.
DB strujvůdkyně jezdící s jednotkami může – samozřejmě PO zastavení a zajištění – použít wc pro cestující. Taky se to běžně děje. Umývadlo je tam taky…
Myslíte, že na vlacích IC(E) nejsou záchody a voda?
OndraG
2 let
Věříte, že mi je úplně jedno, kdo vlak řídí/vede, jestli je ve vlaku průvodčí chlap nebo žena? Pro mně je nejdůležitější, zda svoje povolání na které mají potřebnou kvalifikaci vykonávají na 100%! Jiná kritéria na personál vlaku/autobusu/letadla/parníku nemám … 🙂
O to tu ovšem nejde. Věc je namířená na potenciální zaměstnance DB z řad žen, které by možná nenapadlo že jde dělat na dráze, ne k cestujícím.
czhunter
2 let
Jako reklama je do to rozhodně dobré.
DB to stálo +- 0 Euro a zjevně se o tom v pozitivním smyslu píše i v zahraničí.
Takhle dobrou marketingovou efektivitu má málokdo.
dohlib
2 let
S náhubkem bych nikam necestoval, i kdyby posádku tvořily nejkrásnější ženy světa.
Martin Prager
2 let
Nu což, přeji děvčatům, aby se jim dařilo a aby jim to jezdilo na čas. Na druhou stranu, běžného cestujícího pramálo zajímá kdo vede vlak, ale spíš to, zda v pohodě a včas dojede do cíle.
Vít Jůza
2 let
Obdivuji, že v tom mají takový úžasný německý pořádek, že vědí, že až teď mají první vlak s čistě ženskou posádkou. Nebo je to německá demagogie, lež? A že se tím chlubí, že až teď poprvé! A jinak třeba u nás leckde na vlak s čistě ženskou posádkou stačí i žena jediná, která dělá vše od strojvedoucího přes průvodčího až po vlakvedoucího. A třeba u Dopravního podniku hlavního města Prahy je vlaků s čistě ženskou posádkou možná polovina!
Mno, DPP je zrovna dost zajímavý případ, protože u tramvají ženy tvoří snad polovinu nebo kolik, u busů také pár ženských točí volantem, ale u metra to NEJDE, NELZE… (což je lež a u žádného soudu by to neprošlo, ale status quo se drží).
A opravdu to nějaká žena chce?
Všechny stereotypní kecy, o neco více než na velké dráze. Jezdit s tím dvacet let a pak do důchodu se slepotou.
A dpp je přecijenom městská firma, kde si kontroly a novináři podávají ruce ve snaze neco vyšťourat, takže kobkurz kde někdo neuspěje kvůli pohlaví by byl zajímavý.
Jo, chce, zaznamenal jsem takové dotazy. V metrech ve světě (kde to jde) je to jako u tramvají, ženských tam dělá hafo. Spíše o to v Praze žádná do krve nebojovala, protože odmítnutí je odmítnutí a bojovné feministky se o takovou profesi zjevně nezajímají.
Dobrá práce..s tím hurvinkem to muselo být zajímavé
Pražec
2 let
Tentokrát druhé písmenko zkratky ESG, nic víc.
První byl zelený pruh na ICE (environment) a jsem zvědavý, jak pojmou to poslední (governance).
Lesan
2 let
S vlaky (a dalšími dopravními prostředky) obsluhovanými ženami nemám problém, důležitější je styl jízdy, chování k cestujícím atd. Jen nevím, zda je tenhle způsob propagace zrovna šťastným, připadá mi až moc vlezlý. Takový „podívej se, teď tě vezou ženský, to je něco! To jsme světoví!“ Přitom je to i většině cestujících vcelku jedno, personál přicházející do styku s cestujícími tvoří ženy běžně (=není se tu čím chlubit, je to běžná rutina i u nás) a strojvedoucího většina cestujících nevidí, nepřichází s ním do styku.
Ještě bych dodal, že se to velmi snadno obrátí proti personálu v případě nějakého problému – například technická závada vozidla. Snadno dojde na kecy jako „no jo, ženská s tim neumí“ a podobně; bez této propagace k nim nedojde, většina cestujících nebude vědět, kdo je veze.
No vám bych nedal ani svolení k posunu. Teď jste se ukázal. Ženy a menšina. 🤦 A černoch nebo gay taky nesmí štípat lístky a řídit vlak. Tohle za vás nebylo. 😂
kakov
2 let
a co udělají, až nebudou mít dost ženského personálu?? odřeknou vlaky a zahlásí: „vlak zrušen z důvodů nedostatku ženského personálu, z paritních důvodů nemohl být vlak vypraven…..“ 😀
a bude také brzy vypraven vlak s ryze nebinární posádkou? já jen aby to bylo spravedlivé….
Tady nejde o vedení, ale získání lidí pro normální profese, pro které se lidi daří sehnat čím dál hůře. Ženské co nečtou šotoweby možná nenapadne, že by mohly řídit vlak, dokud někde nezhlédnou takovéto PR. Prostě si mysleli, že to je profese čistě pro chlapy a vono ne.
PS: kdyby někdo začal lákat např. zdravotní bratry tím, že „máme čistě mužské oddělení“, nebo systémem „pojď mezi správné chlapy, vypravujem čistě mužský vlak“, poukázal bych na to stejným způsobem…
ještě jednou a polopatě u běžných zaměstnání nemá rozhodovat nepodstatné kritérium jako je pohlaví, proto nepovažuji tento druh kampaně za šťastný
A ono snad bude rozhodovat pohlaví při přijetí? Smyslem toho je ukázat, že toti povolání mohou vykonávat i ženy, bez pomoci mužů. Stejné by to bylo s těmi zdravotními bratry. Pokud to chce někdo skrývat chce tak nepřímo bránit ženám v přístupu k povolání. O tom že by o přijetí či nepřijetí rozhodovalo pohlaví není nikde řeč. To tam vnášíte vy.
No a není divné, že když je poměr pohlaví 50/50, že u posádek, kde není důvod aby byl poměr jiný, že je to jinak? Že by v minulosti nějaké pohlaví bylo preferované?
proč by to mělo být divné? nebo se zeptám jinak, je na závadu, že je to „divné“? má to vliv na zpoždění vlaků, ekonomiku provozu?? s takovou teorií budete za chvili tvrdit, že je divné, když má gynekolog v péči výhradně ženy…..
Na jaký dotaz? Neřekl bych, že mě irituje, spíše nepovažuji za šťastné vést kampaň genderově, tím se utíká od důležitých věcí k nedůležitým. Právě jedu vlakem a faktu jsem se před nástupem nezajímal o to, jaké je pohlaví posádky. Spíše by měli nabízet pomoc se získáním papírů, a propagovat, jaké nacházejí podmínky. Kdo kde odmítal zaměstnat ženy? Vždyť u DB i ČD ženy jezdi…
Tak jsem si prošel diskuzi a sám moc na dotazy ne odpovidate, takže na úvod, kde protlačují muže, v čem je divne že strojvůdců je víc mužů a zdravotních sester žen? V čem ta divnost vadí?
Nehraje si na nestranného. Odpověď na mou otázku dotazem a následné obviňování z neodpovězení je klasická forma manipulace. Ještě před sto lety byla žena lékařka úkaz. Zdravotní bratr je dle vás něco divného, lékaře neřešíte. Má to co dělat s výši platu? Protože obojí povolání má za úkol pomáhat lidem. Ve skutečnosti bráníte „staré dobré pořádky“, kdy byla povolání ženám nevhodná a vhodná.
Nepřímo, ale hájíte. Vadilo by vám, kdyby se dělala kampaň na nábor zdravotních bratrů, což jste napsal sám. Prostě nechcete aby se věci měnili. To je zřejmé.
To není žádná manipulace, to je obyčejná otázka na opačnou situaci.
Je to úplně stejně jako u těch strojvedoucích, ještě starší historický relikt z dob řádových sester, stereotyp, dokonce pro to ani nemáme slovo v mužském rodě. takže většině mužských bude poněkud trapně něco takového studovat a dělat a čelit otázkám.
Vy v původním diskuzním příspěvků, jednoznačně nepřímo tvrdíte, že ženy jsou menšina. Rozhodně z toho nevyplývá, že pracovní. Nikdo netvrdí, že se nemají podporovat muži v „typicky“ ženských povoláních.
Přesně tak. Žen je a vždycky bylo víc a přesto se s nimi po většinu historie, kdy trvalo a trvá patriarchální uspořádání společnosti, zacházelo a zachází jako s menšinou.
Facit:
Rozhodující pro situaci menšin ve společnosti je jejich ztížené ekonomické uplatnění. Řečeno s nepatrnou nadsázkou, mohou se jimi stát dokonce i ženy, kterých je sice ve společnosti poněkud více než 50 %, nicméně autoritativní postoje ostatních jim vykazují omezenější přístup k ekonomickým zdrojům, a tím – kromě jiného – i nižší ohodnocení jejich práce.
„Menšina“ není počet, ale diskriminovaná skupina vymezená společností a právem.
Na začátku jste se tvářil jako zastánce žen, teď píšete jinak. Jestli jste jej četl a pochopil jak byl zamyšlen, tak moc dobře víte,že jste se pokusil změnit jeho vyznění vytržení části z kontextu. Lidé se nakonec vždy prozradí, kým ve skutečnosti jsou… 😉
Strojvedoucí je prostě práce, kterou ženské dělat nechtějí. Je to podobné jako proč je pouze minimum zdravotních bratrů. Jinak bych neřekl, že dráha je vůči ženám nepřátelská – třeba ženských výpravčích je spousta.
no vidíte a vyřešilo se to bez nějakého „násilného“ protěžování, nebo si vážně myslíte, že málo strojvůdkyň je proto, že to někdo ženám zakazoval? nebo je odmítal přijmout? nikdo ženám nebrání složit zkoušky a jít jezdit, však už takové jsou, ale dělat hned haló z ryze ženské posádky? jaký to má přínos? snahu přilákat ženy?
a nebylo by tedy výhodnější dát ženám najevo, jaké klady bude mít práce v DB? no nevím, nepřijde mi čistě ženská posádka, jako nějaká výhoda…
u nás, když chtělo ČSAD nalákat řidičky (kvůli nedostatku řidičů obecně) tak nedělalo „předváděcí“ jízdy autobusu s řidičkou, ale udělalo kampaň mezi zaměstnanci s podobnou pracovní dobou a nabídlo výrazně vyšší plat a „zaškolení“. Zkrátka si myslím, že jako kampaň to není úplně šťastné, byť to asi pasuje do představ mnohých lidí.
V 80. a 90. letech bylo celkem běžné vidět za volantem trolejbusů ženy, ale v autobusech skoro ne. Když jsem se trolejbusaček ptal, co je od autobusů odrazuje, tak důvody byly smrad hlavně při ranních výjezdech, tankování, hluk a u Ikarusů řazení. 14Tr, 15Tr i Sanos 200 byly z jejich pohledu „čisté a pohodlné“ . Dnešní autobusy už jsou z tohoto pohledu jinde.
Hele tyhle argumenty, to nežeru. Spousta chlapů se zadýchá na třech schodech a tu kupli také utáhne jen tak tak. Není žádný univerzální silný muž a slabá křehotinka, často je to opačně. Navíc u DB, automatická spřáhla a tak, pochybuji, že to kdy vezme do ruky.
Ano často (ne vždy) opačně. A tím nemyslím, že mají větší bicepsy, prostě jsou více vysportované – často ne – tak jako u mužských.
Každopádně mi to přijde jako absurdní argumentace. Ženský dělají kapitánky na 747 a podobných kolosech, létají se stíhačkami, kde netrénovaný člověk odpadne v řádu sekund, není důvod proč by nemohly dělat na dráze, když splní obecné požadavky zaměstnavatele.
Když tohle právě vůbec není pravda, to co píšete. To je přesně ten problém, o který tady jde, že si většina myslí přesně to, co vy. Nechal jste se nachytat na vaši hloupost a krátkozrakost. Vezměme to čistě statisticky. Kolik jezdí vlaků s čistě mužskou posádkou a kolik s čistě ženskou? Myslím, že odpověď si každý kriticky myslící čtenář dokáže domyslet! 🙂
Vzhledem k tomu, že Němci dělají vždy vše velmi důsledně (PR nevyjímaje), tak jsem zvědavý, kdy DB „přijmou výzvu“ a budou v rámci zachování genderové vyváženosti, cestujícím se stejnou slávou na vědomost dávat, že na vlaku jezdí posádka složená pouze z jedinců „divers“ pohlaví.
Inseráty na volná místa jsou formulovány vždy v souladu s antidiskriminační legislativou – např. „Lokführer (m/w/d)“.
https://www.arbeitsagentur.de/jobsuche/suche?angebotsart=1&was=Lokf%C3%BChrer%2Fin&id=10000-1189019822-S
co tím myslí?ryze ženskou posádkou?fírová,vlakvedoucí …u nás taky jezdí holky…a není jich málo..
Vidím dva tábory, jedni pro dámy, druhé pro nedámy. Připojím poznatky z praxe. Cca před měsícem bylo na mém vlaku potřeba vypnout vůz z brzdy. Děvčata( vlakvedoucí a průvodčí) přišla za mnou, že nemohou pákou pohnout. Opravdu šla ztuha. Případ 2, sleduji, jak jiná dvojice dam marně zápasí s předsuvnými dveřmi, které nejdou uzavřít. Pomohla až moje hrubá síla. Pokud je mimořádně potřeba táhnout vozidlo s automatickým spřáhlem klasickou lok se šroubovkou, musí se nasadit na hák tzv. adaptér, nouzové spřáhlo. Kolikrát s ním mají dva chlapi co dělat. Neumím si u toho představit dvě ženy. Na druhou stranu, proč… Číst vice »
To je všechno otázka nástrojů. Představte si, že většina mužů nedokáže utáhnout šroub prsty. Jací to slaboši! Ale moment – on přeci existuje šroubovák nebo klíč. Jednoduché nástroje které kompenzují lidskou slabost pro vykonání nějaké činnosti. No a tak to je. Pokud chci vytvořit inkluzivní (= pro co nejvíc lidí vhodné) pracovní prostředí, tak musím dát lidem nástroje, které kompenzují jejich nedostatky (nepovolily železnice nedávno strojvedoucím brýle?) Nebo to neudělám, ale pak se nesmím divit, že nemůžu sehnat zaměstnance (to je takový ten styl 19. století, kdy se na práci v manufakturách hledali děti s malými ručičkami, protože úžasní konstruktéři… Číst vice »
Tím chci říct – ano, ženy jsou obecně slabší, to všichni víme.
Ale jestli na nějakou činnost má žena 20% síly a muž 30% síly (a proto tam má tu páku, aby vůbec dokázel udělat co potřebuje) je vcelku jedno.
Stačí tam dát delší páku.
Souhlasím. V tom vězí celá podpora žen. Udělat prostě věci tak, aby to mohly užívat i ony. Pak se na tokovou práci budou hlásit samy a nebude potřeba tady lakovat mašinu a bít se v hruď, jak jsme najednou dobří. Problém je hlubší, než si většina chlapů myslí.
No … samy … nějaký marketing to chce vždy.
Protože když upravíte pracovní prostředí tak, aby tam mohly pracovat i ženy (nebo třeba vozíčkáři, nebo neslyšící nebo děti … nebo co já vím), ale ta informace o takové změně se k nim nedostane, pak se ti lidé „sami“ hlásit nebudou.
Abych to nějak ukončil, za mne jsou profese, na které se ženy nehodí. Např. u vysoké pece mohou ženy tak roznášet svačinu. Nebo sedět někde ve velíně.
Osobně mám raději ve vlakové četě alespoň jednoho muže. Dokáží lépe zvládat mimořádnosti bez mé asistence.
A jak jste psal o té páce, šlo by ji třeba udělat půlmetrovou, aby její obsluhu zvládlo i něžné pohlaví a soupravu s automatickým spřáhlem nechat na trati do doby, než se sežene někdo, kdo unese adaptér.
Ta páka se ovšem bude muset prodloužit tak jako tak:
https://www.idnes.cz/xman/styl/mladi-muzi-jsou-slabsi.A160905_203757_xman-styl_fro
vypadá to, že muži jsou čím dál slabší kdežto ženy čím dál silnější.
U vysoké péče právě ženy pracují…
U „jiných dopravců“ jezdily „dámské“ posádky před nějakými 20 lety … ve vlaku do Holzhau (a pak zu Fuss na Moldavu) jsem si říkal – co byste „holky“ dělaly, kdyby se vám ten Stadler porouchal ….
Ženská na palubě nosí smůlu. :-p
Už v padesátých letech byla v Praze pomocnice strojvedoucího-topička- ale zlí jazykové o ní říkali, že chodí na pánský záchod.
Fakt? 😀
Admine, dal jsem sem post, kde jsou 4 odkazy, tak mi to zřejmě proto spadlo do schvalování. Prosím o schválení. Děkuji předem.
Díky, tento post už se může smáznout.
Napadlo vůbec někoho z vás někoho najít si čísla nebo si k tomu přečíst něco přímo od zdroje? V Německu dnes pracuje cca 35 000 „řidičů kolejových vozidel“ (údaj z r. 2020 – novější jsem nenašel), z toho 4,6% žen, zatímco v r. 2013 jich bylo 3,3% z celkových 26 000 lidí. (Zdroj: https://www.allianz-pro-schiene.de/themen/arbeitsplaetze/lokfuehrer/) (Mám trochu problém s názvy/definicemi profesí, ale ten má zřejmě i německá wikipedie – viz zde: https://de.wikipedia.org/wiki/Triebfahrzeugf%C3%BChrer) Těch 35 000 je v kategorii Schienenfahrzeugführer (podle Wiki Triebfahrzeugführer), rozumím tomu tak, že je to u všech společností provozujících železniční kolejová vozidla kromě městské dopravy (a v městské… Číst vice »
Už před druhou válkou byl strojvedoucí motoráčku ,,řidič kolejového autobusu“. Takže nic nového.
A co tam píšu? Četls to vůbec celé?
Přiznávám, že až teď.
V osobce se taky najdou a nejen v Německu
https://www.youtube.com/watch?v=3ZuTasN_t3w
Přesně tak!
https://www.youtube.com/watch?v=texPzqhh0fg
https://www.youtube.com/watch?v=0V36eTVa1ec
https://www.youtube.com/watch?v=q2LoBdjk6nw
Tady jsou pro změnu dámy s náklady
https://www.youtube.com/watch?v=JaJSSjKwfb4
https://www.youtube.com/watch?v=ODwMA9NMoCo
https://www.youtube.com/watch?v=Q4AzJ4XITow
https://www.youtube.com/watch?v=oZ3MGgk0Jk4
https://www.youtube.com/watch?v=Q4AzJ4XITow
Další těžká rána zpátečníckým machistům a mužským šovinistům !
A jak těžká rána je to pro ty, kterým je to jedno ? Pokud vše probíhá jak má, koho zajímá, jaké „pohlaví“ řídí vlak ?
Opravdu jsem si nevšiml, že by někdo zakazoval ženám dělat určité práce, spíše jsem měl pocit, že se na určité pozice baby moc nehrnou.
Pro ty kterým je to jedno, ehm, je to jedno. Zaznamenají info a jdou.
Dlouhá léta skutečně nebylo pro ženy možné dělat strojvedoucí (někdo jim to fakt zakazoval, s výjimkou války), současná kampaň tak míří hlavně na ty co o tom pořád neví.
Pravda. Doma nakojí mimčo a vyrazí na dvoudenku s nástupem ve 2.14.
Mimčo bere s sebou – co se v mládí naučíš ….
Petra Buzková měla dceru Aničku v Poslanecké sněmovně, moje teta si brala sestřenici do práce – babíčka nebyla, tedy byla jinde a tatínek musel být taky v práci ….
Pozor… Ne kazda zena nutne po tom kojeni mimca touzi… 😉
Vzpomněl jsem si, jak jsem poprvé viděl na vlastní oči strojvůdkyni v roce 1989. Dáma přivezla do Břeclavi vlak ÖBB z Rakouska. Při objíždění soupravy a najíždění na vlak fakt bylo znát, že paní umí a má cit. Jako když se nárazníky jen pohladí a něžně stlačí. Svěšování tam dělal posunovač, takže se šroubovkou se zvedat nemusela. Ovšem je fakt, že drtivá většina cestujících to vůbec neřešila.
A aby to bylo fér, tak by mohl vyjít článek jak v Berlíně u Feurwehr zavedli čistě ženskou směnu. A jen pro ně pořídili odlehčený vercajk, žebříky s menšími mezerami ve špriclích, menší vzduchové bomby, kratší kšandy, azbestové tanga atd… Co je na tom tak super? Je mi buřt, kdo ten vlak obsluhuje. Tohle skryté podsouvání gender rovnosti je už trapné. Prostě některé práce jsou vhodné pro všechny, jiné pouze pro jedno pohlaví. Příroda to tak vymyslela, že jsou holky vhodný jako sestřičky a učitelky ve školkách a kluci jako vojáci, benga, horníci a hasiči. Když může holka řídit vlak,… Číst vice »
A jak tu „práci vhodnou pro všechny“ a „práci vhodnou pouze pro jedno pohlaví“ od sebe poznáváte?
Vsadím levou kouli, že kdybyste žil před 120 lety, tak byste tvrdil, že medicína, právo nebo učitelství samozřejmě NENÍ obor vhodný pro ženy – protože mají nízkou inteligenci a slabé nervy, to dá rozum.
Tím chci říct, že jenom v česku existuje minimálně 1000 žen (a nejspíš i o dost víc), které jsou o dost silnější než já.
To znamená, že jsou na práci horníka nebo hasičky lépe vybaveny než já, i když mám mezi nohama pindíka.
Statistika a Gaussovo rozložení je jasná věc – ano, průměrná žena je slabší než průměrný muž.
Zároveň pořád existuje mnoho žen, které jsou mnohem silnější a odolnější a chytřejší než průměrný muž.
Tak to si vsázejte co chcete, ale za celou historii a budoucnost lidstva prostě holka nebude fárat a ani se vláčet s pilou a sekerou po lese.
Zpochybňováním zcela evidentního si jen lžete do kapsy.
A tyhle odhady, co bych já před 120 lety působí dost směšně.
„…za celou historii a budoucnost lidstva prostě holka nebude fárat a ani se vláčet s pilou a sekerou po lese…“
To je ovšem omyl, například ve sběrném ženském klášteře v Bílé Vodě se internované řeholnice v 50. letech vláčely i s těmi pilami a sekerami. A studentky VŠB za bývalého režimu v rámci výuky fáraly (nevím jak dnes).
A v Sovětském Svazu,……………
A tam lidstvo nežil nebo hodláte zpochybňovat zločiny té doby?
Se poučte… https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/hornice-v-jar-plati-sexem-za-lehci-praci.A150713_140820_zahranicni_bse
Holkám fandím, ovšem když vidím tu hygienu, (bez wc, umyvadla) rozvržení pracovní doby (prakticky neslučitelné s životem s malými dětmi) a další různá drobná úskalí… tady masy žen opravdu nečekejte.
Možno som na hodinách biológie niečo zmeškal, ale pamätám si to tak že deti mali žena aj muž.
Nj, ale chlapi přece jen nosí peníze a holky je utrácejí… A o děti se chlap nedokáže postarat, za to žena vždy… Pro tento typ myšlení platí, že svět už není co býval… 😉
Odpověď stejná jako uživateli Samo. Pánové, nevím jestli máte rodiny a svědomitě se staráte o děti, zatím co vaše žena na vás po nocích maká, ano jiná doba, emancipaci vpřed. U naprosté většiny rodin co znám, včetně té mé je to postaru a jsme spokojení. Ale to samozřejmě netvrdím, že občas nehlídám, jen prostě žena se jako nadstandard stará o děti a já přinesu domů o to více peněz.
A proto vás zvedá ze židle, že ženy dělají „mužskou“ práci? Proč jim to tedy nepřejete? Co vás na tom tak irituje? Klidně si tak žijte a nechte jiné žít podle svého, zejména pak své dospělé děti. Představte si existují rodiny, kde žena vydělává více.
Ano, a zkuste ještě biologicky odhadnout kolik procent rodin to má tak, že maminka je po nocích a víkendech pryč a tatínek se stará o malé děti.
To není věc biologie, ale věc sociologie, respektive kultury a způsobu myšlení, tedy věcí, které se mění mnohem rychleji než biologické aspekty.
Biologicky? To je snad otázka rozhodnutí a ne biologie. Spousta rodin to tak má, to že si to neumíte představit neznamená, že to neexistuje.
Ale kojí pouze ženy – dokonce ani v sovětském svazu nerozkojili muže.
Což je jen první rok života zhruba.
Já si vzpomínám, že žena mají vajíčka a muži prémie.
Tak nějak 😃
Ale kojit muža ste nevideli, či?
Kojí se zhruba rok. A vy už jste viděl z člověka partenogenezi?
Ale táta je nenakojí. I když kdo ví. V Sovětském svazu přece kdysi rozdojili i kozla…😁
Představte si, kojení je cca rok života a existují i děti kterým matka zemřela při porodu.
Nebo matky, které nemohou kojit ze zdravotních důvodů…
A protože nenakojí, tak ženy nemají být strojvedoucí?
Ano, zmeškal. Muži kojit nemohou
DB strujvůdkyně jezdící s jednotkami může – samozřejmě PO zastavení a zajištění – použít wc pro cestující. Taky se to běžně děje. Umývadlo je tam taky…
Myslíte, že na vlacích IC(E) nejsou záchody a voda?
Věříte, že mi je úplně jedno, kdo vlak řídí/vede, jestli je ve vlaku průvodčí chlap nebo žena? Pro mně je nejdůležitější, zda svoje povolání na které mají potřebnou kvalifikaci vykonávají na 100%! Jiná kritéria na personál vlaku/autobusu/letadla/parníku nemám … 🙂
O to tu ovšem nejde. Věc je namířená na potenciální zaměstnance DB z řad žen, které by možná nenapadlo že jde dělat na dráze, ne k cestujícím.
Jako reklama je do to rozhodně dobré.
DB to stálo +- 0 Euro a zjevně se o tom v pozitivním smyslu píše i v zahraničí.
Takhle dobrou marketingovou efektivitu má málokdo.
S náhubkem bych nikam necestoval, i kdyby posádku tvořily nejkrásnější ženy světa.
Nu což, přeji děvčatům, aby se jim dařilo a aby jim to jezdilo na čas. Na druhou stranu, běžného cestujícího pramálo zajímá kdo vede vlak, ale spíš to, zda v pohodě a včas dojede do cíle.
Obdivuji, že v tom mají takový úžasný německý pořádek, že vědí, že až teď mají první vlak s čistě ženskou posádkou. Nebo je to německá demagogie, lež? A že se tím chlubí, že až teď poprvé! A jinak třeba u nás leckde na vlak s čistě ženskou posádkou stačí i žena jediná, která dělá vše od strojvedoucího přes průvodčího až po vlakvedoucího. A třeba u Dopravního podniku hlavního města Prahy je vlaků s čistě ženskou posádkou možná polovina!
posilame klicenku.
a bacha na termity.
Kolik má DPhlmP vlaků?
Bacha, vlak je i tramvaj a trolejbus. Je to sice demagogické srovnávání…
Mno, DPP je zrovna dost zajímavý případ, protože u tramvají ženy tvoří snad polovinu nebo kolik, u busů také pár ženských točí volantem, ale u metra to NEJDE, NELZE… (což je lež a u žádného soudu by to neprošlo, ale status quo se drží).
A opravdu to nějaká žena chce?
Všechny stereotypní kecy, o neco více než na velké dráze. Jezdit s tím dvacet let a pak do důchodu se slepotou.
A dpp je přecijenom městská firma, kde si kontroly a novináři podávají ruce ve snaze neco vyšťourat, takže kobkurz kde někdo neuspěje kvůli pohlaví by byl zajímavý.
Jo, chce, zaznamenal jsem takové dotazy. V metrech ve světě (kde to jde) je to jako u tramvají, ženských tam dělá hafo. Spíše o to v Praze žádná do krve nebojovala, protože odmítnutí je odmítnutí a bojovné feministky se o takovou profesi zjevně nezajímají.
Nebyl už i u ČD šukafon vedený strojvůdkyní?
U ČD jezdí několik paní.. strojvedoucí. A u Varga jsou minimálně dvě
V Děčíně měli tři ženy-strojvedoucí už v 70. letech. Jezdily na M 131.1 a M 262.0.
Dobrá práce..s tím hurvinkem to muselo být zajímavé
Tentokrát druhé písmenko zkratky ESG, nic víc.
První byl zelený pruh na ICE (environment) a jsem zvědavý, jak pojmou to poslední (governance).
S vlaky (a dalšími dopravními prostředky) obsluhovanými ženami nemám problém, důležitější je styl jízdy, chování k cestujícím atd. Jen nevím, zda je tenhle způsob propagace zrovna šťastným, připadá mi až moc vlezlý. Takový „podívej se, teď tě vezou ženský, to je něco! To jsme světoví!“ Přitom je to i většině cestujících vcelku jedno, personál přicházející do styku s cestujícími tvoří ženy běžně (=není se tu čím chlubit, je to běžná rutina i u nás) a strojvedoucího většina cestujících nevidí, nepřichází s ním do styku.
Ještě bych dodal, že se to velmi snadno obrátí proti personálu v případě nějakého problému – například technická závada vozidla. Snadno dojde na kecy jako „no jo, ženská s tim neumí“ a podobně; bez této propagace k nim nedojde, většina cestujících nebude vědět, kdo je veze.
No, řekl bych, že ne. V Německu není fíra kutil, co závadu řeší kolíčkama na prádlo.
To není problém těch žen ani jejích zaměstnavatele, ale čistě těch kecálistů. Ustoupit jim znamená, že to budou vykládat jako svou výhru.
Cestujícím je to v zásadě jedno, ale sluníčkáři dříve nebo později přijdou s tím, že je to tzv. sexismus a bude to mezinárodní skandál.
A mračnáři to ví hned že…
No vám bych nedal ani svolení k posunu. Teď jste se ukázal. Ženy a menšina. 🤦 A černoch nebo gay taky nesmí štípat lístky a řídit vlak. Tohle za vás nebylo. 😂
a co udělají, až nebudou mít dost ženského personálu?? odřeknou vlaky a zahlásí: „vlak zrušen z důvodů nedostatku ženského personálu, z paritních důvodů nemohl být vlak vypraven…..“ 😀
a bude také brzy vypraven vlak s ryze nebinární posádkou? já jen aby to bylo spravedlivé….
O ničem takovém není řeč.
máte pravdu, ale doba k tomu bohužel směřuje, nebo si už nepamatujete na debaty o povinných kvotách žen ve vedení firem???
prostě jsem toho názoru, že mají rozhodovat profesní předpoklady a né to k jeké skupině se kdo hlásí…..
Přesně tak
Já předpokládám, že všechny ženy v posádce vlaku DB profesní předpklady splňují.
Nebo Vy snad máte podezření, že ne?
Tady nejde o vedení, ale získání lidí pro normální profese, pro které se lidi daří sehnat čím dál hůře. Ženské co nečtou šotoweby možná nenapadne, že by mohly řídit vlak, dokud někde nezhlédnou takovéto PR. Prostě si mysleli, že to je profese čistě pro chlapy a vono ne.
Vás komentář je velmi ubohý a přesně kvůli lidem jako vy se o takových věcech jako ženská posádka musí mluvit.
Ubohý? Kde? Povinné kvóty?
Ženy jsou menšina? Odkdy?
mezi zaměstnanci DB ano, však se to píše již v nadpisu….
osobně tohle protlačování kohokoliv z jiných důvodů než pracovních výsledků nebo alespoň předpokladů výsledků považuji za velmi nešťastné
NIkdo nikoho neprotlačuje, jen se snaží nalákat nové zaměstnance – tedy zaměstnankyně.
Osobně právě protlačujete muže. Nemají snad ženy pro tuto práci předpoklady?
kde protlačuji muže? můžete mi ukázat, kde píšu, že to žena dělat nesmí? nebo, že to musí dělat muž??
Víte co je to nepřímá diskriminace? Tak si to nastudujte a budete vědět.
Pořád jste mi neřekl, kde protlačují muže…..
Hned jak mi odpovíte na předešlé dotazy, zda ženy nemají předpoklady a co vám na tím tak vadí.
PS: kdyby někdo začal lákat např. zdravotní bratry tím, že „máme čistě mužské oddělení“, nebo systémem „pojď mezi správné chlapy, vypravujem čistě mužský vlak“, poukázal bych na to stejným způsobem…
ještě jednou a polopatě u běžných zaměstnání nemá rozhodovat nepodstatné kritérium jako je pohlaví, proto nepovažuji tento druh kampaně za šťastný
A ono snad bude rozhodovat pohlaví při přijetí? Smyslem toho je ukázat, že toti povolání mohou vykonávat i ženy, bez pomoci mužů. Stejné by to bylo s těmi zdravotními bratry. Pokud to chce někdo skrývat chce tak nepřímo bránit ženám v přístupu k povolání. O tom že by o přijetí či nepřijetí rozhodovalo pohlaví není nikde řeč. To tam vnášíte vy.
No a není divné, že když je poměr pohlaví 50/50, že u posádek, kde není důvod aby byl poměr jiný, že je to jinak? Že by v minulosti nějaké pohlaví bylo preferované?
proč by to mělo být divné? nebo se zeptám jinak, je na závadu, že je to „divné“? má to vliv na zpoždění vlaků, ekonomiku provozu?? s takovou teorií budete za chvili tvrdit, že je divné, když má gynekolog v péči výhradně ženy…..
Jestli ve vašem projevu nevidíte pokus o manipulaci, falešnou argumentaci, demagogie atd… Co na to říci…
Koukám, že obviňování vám jde, ale argument žádný…..
Říká někdo kdo doposud nedokázal odpovědět na jediný dotaz a místo odpovědí klade otázky.
Na jaký dotaz? Neřekl bych, že mě irituje, spíše nepovažuji za šťastné vést kampaň genderově, tím se utíká od důležitých věcí k nedůležitým. Právě jedu vlakem a faktu jsem se před nástupem nezajímal o to, jaké je pohlaví posádky. Spíše by měli nabízet pomoc se získáním papírů, a propagovat, jaké nacházejí podmínky. Kdo kde odmítal zaměstnat ženy? Vždyť u DB i ČD ženy jezdi…
Nyní jezdí a dříve? Kdyje vám to tak jedno tak proč tak vehementně odmítáme kampaň určenou ženám, ne vám? Nebo jste žena?
Tak jsem si prošel diskuzi a sám moc na dotazy ne odpovidate, takže na úvod, kde protlačují muže, v čem je divne že strojvůdců je víc mužů a zdravotních sester žen? V čem ta divnost vadí?
A když uděláte nábor propagující „bratry“, abyste jich více zlákal, tak to bude špatně?
Ano, však jsem to už psal
Nehraje si na nestranného. Odpověď na mou otázku dotazem a následné obviňování z neodpovězení je klasická forma manipulace. Ještě před sto lety byla žena lékařka úkaz. Zdravotní bratr je dle vás něco divného, lékaře neřešíte. Má to co dělat s výši platu? Protože obojí povolání má za úkol pomáhat lidem. Ve skutečnosti bráníte „staré dobré pořádky“, kdy byla povolání ženám nevhodná a vhodná.
máte moc bujnou fantazii, netvrdím, že mi zdravotní bratr vadí…
a o starých pořádcích to už je halucinace, nic takového nehájím
Nepřímo, ale hájíte. Vadilo by vám, kdyby se dělala kampaň na nábor zdravotních bratrů, což jste napsal sám. Prostě nechcete aby se věci měnili. To je zřejmé.
To není žádná manipulace, to je obyčejná otázka na opačnou situaci.
Je to úplně stejně jako u těch strojvedoucích, ještě starší historický relikt z dob řádových sester, stereotyp, dokonce pro to ani nemáme slovo v mužském rodě. takže většině mužských bude poněkud trapně něco takového studovat a dělat a čelit otázkám.
Obávám se, že Vaše informace je hodně zastaralá, neb žen v této profesi působí u ČD mnohem víc.
Vy v původním diskuzním příspěvků, jednoznačně nepřímo tvrdíte, že ženy jsou menšina. Rozhodně z toho nevyplývá, že pracovní. Nikdo netvrdí, že se nemají podporovat muži v „typicky“ ženských povoláních.
Menšiny nejsou definovány jenom počtem jejich příslušníků.
A jak tedy? Vaším rozhodnutím?
Postojem „většin“ k nim.
A většina tedy může být menšinou? Ke komu se ta většina vyjadřuje? K té menšině, které je víc? Nebo jak?
Přesně tak. Žen je a vždycky bylo víc a přesto se s nimi po většinu historie, kdy trvalo a trvá patriarchální uspořádání společnosti, zacházelo a zachází jako s menšinou.
Což neznamená že jsou menšinou. Nebo snad král byl většina a zbytek společnosti menšina? Krásná ukázka demagogie.
Proč demagogie? Viz třeba tento článek, jehož autorka je lékařka:
https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2000/cislo-10/proc-prave-prava-mensin.html
Facit:
Rozhodující pro situaci menšin ve společnosti je jejich ztížené ekonomické uplatnění. Řečeno s nepatrnou nadsázkou, mohou se jimi stát dokonce i ženy, kterých je sice ve společnosti poněkud více než 50 %, nicméně autoritativní postoje ostatních jim vykazují omezenější přístup k ekonomickým zdrojům, a tím – kromě jiného – i nižší ohodnocení jejich práce.
„Menšina“ není počet, ale diskriminovaná skupina vymezená společností a právem.
Chápete to slovo nadsázka v tom textu? Článek je ostatně názorem nikoliv etalonem co je menšina.
Však já tu taky jenom formuluju svoje názory…
Co to je nadsázka samozřejmě chápu, možná i proto, že jsem si ten článek přečetl celý.
Na začátku jste se tvářil jako zastánce žen, teď píšete jinak. Jestli jste jej četl a pochopil jak byl zamyšlen, tak moc dobře víte,že jste se pokusil změnit jeho vyznění vytržení části z kontextu. Lidé se nakonec vždy prozradí, kým ve skutečnosti jsou… 😉
Nerozumim. Co píšu jinak?
To kdyby Jahelka viděl tak nevím co by dělal
Pohonil by…
Strojvedoucí je prostě práce, kterou ženské dělat nechtějí. Je to podobné jako proč je pouze minimum zdravotních bratrů. Jinak bych neřekl, že dráha je vůči ženám nepřátelská – třeba ženských výpravčích je spousta.
A pokladních je většina žen.
Nechtějí? Nebo prostě jen ví, že by tam narážejí přesně na tento přístup?
Když si vzpomenu na podobná moudra o řidičkách autobusů před 20 lety a podívám se do MHD nyní:-)
no vidíte a vyřešilo se to bez nějakého „násilného“ protěžování, nebo si vážně myslíte, že málo strojvůdkyň je proto, že to někdo ženám zakazoval? nebo je odmítal přijmout? nikdo ženám nebrání složit zkoušky a jít jezdit, však už takové jsou, ale dělat hned haló z ryze ženské posádky? jaký to má přínos? snahu přilákat ženy?
A přitom by stačilo siten článek přečíst: „Dopravce chce tímto krokem nalákat k práci na železnici více žen.“
a nebylo by tedy výhodnější dát ženám najevo, jaké klady bude mít práce v DB? no nevím, nepřijde mi čistě ženská posádka, jako nějaká výhoda…
u nás, když chtělo ČSAD nalákat řidičky (kvůli nedostatku řidičů obecně) tak nedělalo „předváděcí“ jízdy autobusu s řidičkou, ale udělalo kampaň mezi zaměstnanci s podobnou pracovní dobou a nabídlo výrazně vyšší plat a „zaškolení“. Zkrátka si myslím, že jako kampaň to není úplně šťastné, byť to asi pasuje do představ mnohých lidí.
Ta kampaň má oslovit ženy, ne muže.
ta kampaň ČSAD měla také oslovit ženy, přesněji řečeno prodavačky v supermarketech
Tak co vás irituje na kampani DB, která má oslovit ženy, ne vás?
Kde čtete o násilném protěžování? Řidiček MHD je nyní mnohem více i díky cíleným kampaním, v kterých dopravní podniky ženy lákaly za volant.
V 80. a 90. letech bylo celkem běžné vidět za volantem trolejbusů ženy, ale v autobusech skoro ne. Když jsem se trolejbusaček ptal, co je od autobusů odrazuje, tak důvody byly smrad hlavně při ranních výjezdech, tankování, hluk a u Ikarusů řazení. 14Tr, 15Tr i Sanos 200 byly z jejich pohledu „čisté a pohodlné“ . Dnešní autobusy už jsou z tohoto pohledu jinde.
Protěž (nejen alpskou) bych do toho netahal, tahá to za oči. Holt je protěž protežovaná 🙂
Představte si zpočátku odmítali… ach ta chybá a výběrová paměť, viďte…
No jo, jenže dneska už má většina autobusů posilovač řízení a podobně.
Na kupli u vlaku žádný posilovač odvěšovani/svěšování nevymysleli.
Samozřejmě doba jde dál a čím méně fyzické námahy bude daná profese obstarávat, tím větší množství lidí ji bude moci vykonávat.
Nemají náhodou ICE už 40 let automatická spřáhla?
A obecně většina německých osobních vlaků ještě mnohem déle?
To bylo myšlené všeobecně.
Ano jednotky mají Scharfenberg. Ale zase náhradní spřáhlo na kupli váží přes 40 kg.
Hele tyhle argumenty, to nežeru. Spousta chlapů se zadýchá na třech schodech a tu kupli také utáhne jen tak tak. Není žádný univerzální silný muž a slabá křehotinka, často je to opačně. Navíc u DB, automatická spřáhla a tak, pochybuji, že to kdy vezme do ruky.
Já zase miluji tyhle argumenty. Často opačně? To bych chtěl vidět.
Když povolujete kupli, tak je na to potřeba hrubá síla, na to není žádný grif.
Ano, mohou být samozřejmě výjimky, ale většina jich chodící Xena fakt není.
Několikrát jsem s holkama strojvedoucíma dělal, tak vím, co jo, a co už ne.
Ano často (ne vždy) opačně. A tím nemyslím, že mají větší bicepsy, prostě jsou více vysportované – často ne – tak jako u mužských.
Každopádně mi to přijde jako absurdní argumentace. Ženský dělají kapitánky na 747 a podobných kolosech, létají se stíhačkami, kde netrénovaný člověk odpadne v řádu sekund, není důvod proč by nemohly dělat na dráze, když splní obecné požadavky zaměstnavatele.
Odpověď je posilovač všude tam, kde to jde. Řídit autobus Škoda RO bylo srovnatelné s kopáním krumpáčem.
Moje teta taky konala krumpáčem a opravoval sama barák. Ale ty stereotypy jsou tak zažrané až to bolí…
Když tohle právě vůbec není pravda, to co píšete. To je přesně ten problém, o který tady jde, že si většina myslí přesně to, co vy. Nechal jste se nachytat na vaši hloupost a krátkozrakost. Vezměme to čistě statisticky. Kolik jezdí vlaků s čistě mužskou posádkou a kolik s čistě ženskou? Myslím, že odpověď si každý kriticky myslící čtenář dokáže domyslet! 🙂