Deutsche Bahn vyfoukly vlaky Westbahnu rakouským ÖBB. Soukromý dopravce chce vozy z Číny
Jednotky Stadler Kiss dopravce Westbahn. Foto: Attila Alföldi - Westbahn
Německý státní dopravce Deutsche Bahn se má stát novým vlastníkem všech 17 dvoupodlažních jednotek Stadler Kiss, které dosud vlastní a
Zajímalo by mě, jestli tento rychlý nákup nemůže nějak souviset s NIM expresem, kde má náš národní výrobce už třetí rok zpoždění.
Těžko. NIM Expressy mají vyšší kapacitu, ale těch jednotek je méně.
můžou být sice jiné, ale mají jednu zásadní výhodu – jezdí. Takže aby tady nedopadla Škodovka podobně jako Pesa.
TPal.
Můžou jezdit dvě jednotky spojené.
Zajímalo by mě, pro jakou trasu je chce Deutsche Bahn využívat. Nádherný nákup, už teď si říkám, že závidím cestujícím, na jejich linkách budou KISSy. Snad je Deutsche Bahn nepokazí tím, že na sedačky dá jejich čalounění.
Se divím, že mění patrový stadler.
Já se vůbec divím, že mění Stadlery za čínské vlaky neznámé kvality. Jakožto zákazníkovi by mi nebylo jedno, jestli jedu vlakem od švýcarské firmy nebo do čínské.
Helejte, a jaký procesor máte ve svém PC? Švýcarský, čínský, tchaiwanský, singapurský, nebo to vůbec nevíte?
99% lidí vůbec neřeší, kdo ten vlak vyrobil. Důležité je, aby to přijelo včas, byla v tom příjemná teplota, nedrncalo to a sedačky byly dostatečně pohodlné.
Procesor je id Intelu, což je lety i zkušenostmi prověřená firma. Kde vyrábí procesory je mi docela jedno, to není rozhodující, kvalita je ale zaručena. A to je ten zásadní rozdíl, který zřejmě nechápete. Důležitá je záruka kvality daná renomé výrobcem, ne tím, kde se co vyrobilo. A Stadler je jistě mnohem renomovanější firma než nějaké CRRC aspoň v Evropě.
Nemluvě o tom, že na nekvalitní procesor neumřu, ale nekvalitní vlak, kterému se může třeba rozpadnout podvozek za jízdy, může způsobit vážnou nehodu. Neříkám, že se to stane, jen na extrémním případě demonstruji ten zásadní rozdíl mezi procesorem nebo vlakem.
Takže to výběrko DB žádná náhoda nebyla, jen jsou vidět obavy ÖBB, aby ty jednotky nepoužilo DB proti nim..
Nebo jsou ÖBB záloha, kdyby jednání s DB nevyšla.
Žádnou konspiraci bych v tom neviděl. Prostě jak pro ÖBB, tak DB je extrémně lákavé dostat „lusknutím prstu“ 17 jednotek v dobrém stavu.
Zvlášť když DB i ÖBB dříve ojeté vlaky přímo vyhledávaly 😆
ÖBB naposledy kupovaly ojetiny před skoro 30 lety, řadu V100/211/2048, takže to určitě normální není. U DB o nějakém příkladu na německém trhu nevím…
Deutsche Bahn nakoupil ve Švýcarsku vagóny, které obratem prodal RegioJetu. 😀
Netvrdím, že oba dopravci aktuálně kupovali jetá vozidla. Tvrdím, že při současném nedostatku vozidel si byť jen dočasně pomoci těmi KISSy není špatný nápad.
Vlastně ještě nedávno koupili spací vozy od DB, ale tam šlo prakticky jen o převzetí německé části u vlaků, na kterých spolupracovali…
kdyby takovou transakci uskutečnily ČD, tak tady bude spousta „názorů“, jakej starej ojetej šrot to byl pořízen …..
… A bude se tady vzpomínat na skvělé panťáky řady 460 a 560 ve kterých nejsou žádné pící sračky a dá se to opravit kladivem. Akorát to teda při brždění torchu píská.
Proč se toho stadlera všeci zbavují, není to drahou udržbou?
Zajímalo by mě, jestli se ještě vůbec prodávají nějaké soupravy od evropských výrobců do Číny. Předpokládám,že ne.
Pokus ne nepletu, tak tam mimi jiné šlo několik tramvají Sirio od (tehdy ještě) AnsaldoBreda.
nějaké pracovní stroje.
Nikdy se nedodávaly. Číňani si všechno (včetně rychlovlaků) staví sami, i když některé věci pod licencí.
Opravdu nikdy? Pokdu vím, tak např. první jednoty Velaro E se dodaly přímo z Německa.
Každopádně Číňani to samozřejmě okopčili, stejně jako japonské rychlovlaky a teď si to vyrábí sami.
Oprava: Samozřejmě Velaro CN. E bylo pro Španělsko.
A naco tahat železniční vozidla přes půl světa do míst, kde se totéž dá vyrobit o třetinu levněji, třeba už jen proto, že zdrav+soc tam není a daň z příjmu je taky nižší. Takže vysolíte 33 a zaměsnanec uvidí 30. A ne 52 aby zaměstnanec viděl 30.
Třeba protože to má vyšší kvalitu než místní produkce? 😉