Deutsche Bahn skončí s klasickou naftou, nahradí ji biodiesel, vodík a baterie

Biodiesel pro provoz vlaků DB. Foto: Deutsche BahnBiodiesel pro provoz vlaků DB. Foto: Deutsche Bahn

DB využívá naftu vyráběnou ze zbytků a z odpadu.

Deutsche Bahn chce nejpozději od roku 2027 přestat pro provoz svých vlaků používat klasickou naftu vyrobenou z ropy. Dopravce oznámil, že k vyřazení nafty dojde o dva roky dříve, než byl plán.

Jen letos mají vlaky DB spotřebovat 17 milionů litrů biopaliva typu HVO. To je dvakrát více, než byl původní plán. Firma uvedla, že se letos dostane v objemu bionafty na hodnotu, které chtěla dosáhnout v roce 2025. Na biopaliva může aktuálně jezdit zhruba tisícovka vozidel, dalších 800 pak u DB Cargo. Zbývá ještě 2000 dieselových vozidel, která jezdí na klasickou naftu. Dopravce se k tomuto kroku rozhodl kvůli snižování emisí CO₂. Do přechodu firma investuje postupně 1,5 miliardy eur.

Děláme vše pro to, aby byla železnice ještě zelenější. Celkem do roku 2027 investujeme kolem 1,5 miliardy eur do rozšíření nových pohonů a paliv a postupně se tak přibližujeme klimaticky neutrální železnici,“ řekl šéf DB Richard Lutz. Dopravce chce být do roku 2040 klimaticky neutrální.

HVO je biopalivo vyrobené z biologických zbytků a odpadu. Jeho spalováním vzniká o 90 procent méně emisí CO₂ než při pálení nafty. Firma upozornila, že toto palivo nepřináší potřebu používat pěstované plodiny a nezabírá tak plochy, které by byly jinak využity pro potraviny či krmiva.

DB chce současně více investovat do dalších projektů na alternativní pohony. V projektu H2goesRail skupina spolupracuje se společností Siemens na vývoji mobilní vodíkové čerpací stanice a vodíkového vlaku Mireo Plus H. Testuje také bateriový vlak.

Tagy bezemisní dopravy bionafta Deutsche Bahn
55 komentářů