Deutsche Bahn investuje do roku 2030 19 miliard eur do nových vlaků
Nový rychlovlak ICE 3neo. Foto: Volker Emersleben / Deutsche Bahn
Příští rok dopravce plánuje přebírat tři nové rychlovlaky za měsíc.
Příští rok dopravce plánuje přebírat tři nové rychlovlaky za měsíc.
Na BR 408 (ICE3neo) se těším, protože konečně se bude dát jezdit s kolem i na vysokorychlostních trasách, kde to momentálně nejde. Takže pro cyklisty bez auta to otevře zcela nové možnosti cestování.
K pasáži … „Ve dvoupodlažním voze pro provoz v okolí velkých měst chce například speciální sekce přizpůsobené pro práci s notebookem nebo naopak pro cestování rodin s dětmi.“
DB RegioNetze nabízí tento upravený starší dvoupatrový vagon pro provoz na jihu Bavorska viz fotky vagonweb.cz
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_Ideenzug-SOB.php
V dolním patře sedačky nebo stojany na kola
https://24liveblog.tradingfront.cn/event/3142912543720239522/20220922135816_591903.jpg
To světlé s tmavým polstrováním je složená sedačka
A fotky vylepšeného S-Bahnu
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_474.php
Offtopic – včera jsem jel vlakem DB z Norimberku do Chebu, jednalo se o ten RE, v Česku označený jako Sp. Obsazenost byla slušná až do Chebu. Za celou dobu jízdy ale nepřišel průvodčí zkontrolovat jízdenky. V Chebu na nástupišti jsem se schválně díval a žádný průvodčí z vlaku nevystoupil. Řekl bych, že v tom vlaku žádný průvodčí po celou dobu jízdy vůbec nebyl. Je to možné? A je to běžné? Díky.
Ano, na zapade je bezny, ze lidi plati sami od sebe za sluzby a nesnazi se ochcat system
Asi skoro standard. Naopak vnitrospojení Hof-Norimberk, které jede od Marktredwitzu po totožné trase toho průvodčího má téměř vždy.
Jedna BR 612 už na tohle spojení přestává stačit. Dost často se mi cpou do oddílu první třídy lidi, co tam od pohledu nemají co dělat. A téměř permanentní nepřítomnost průvodčího na tomto spoji začíná být problém pro komfort jízdy, protože není kdo by je vyhodil.
DB by hlavně nové jednotky měli použít na zdvojování těch stávajících. Např ICE Berlin – Hamburg jezdí nechutně přeplněné a kapacita je nedostatečná.
Nové ICE budou zčásti nahrazovat starší klasické vagony (IC1), které jezdí jako IC vlaky.
Pokračování nahrazování starých IC1 formou nových IC2, momentálně zdá se, není v plánu (vyjma druhé tranše ojetých KISSů od WestBahnu).
DB Fernverkehr měl klasických vagonů
v 2016 cca 1500 ks
v 2021 cca 900 ks
hura, bude spousta zanovnich eurocity vozu! 🙂
Snad to ČD Jančurovi vyfouknou, aby tady ten šrot nejezdil. 😛
Už dnes jsou k dispozici ojeté vagony od DB
– víc než 100x vagonů 2. třídy
– cca 40x vagony 1. třídy Avmz109
– cca 10x bistrovagonů ARkimbz266
– cca 10x Steuerwagen Bimmdzf287
popř. několik desítek Bimz
https://www.db-gebrauchtzug.de
Odkud víte i počet vozu? Stránku znám a nikdy jsem počet nenašel
Je to kombinace více zdrojů. Např. Drehscheibe.
Forum „Liste abgestellter Reisezugwagen der DB mit Standort“
Nejsem si jistý třeba u Silberling nebo u X-Wagen, jestli jde o kompletní počet vagonů, které jsou k mání pro dopravce mimo Německo. Vzhledem k dřívějšímu vztahu DB k některým vlakobazarům jako např. Heros.
100 ks řady Bimz/Bimz DB na V = 200 km/h se dalo koupit už v roce 2007, namísto toho se v období 2011-2018 nakoupilo 210 ks různých řad osobních vozů za 58 100 000 EUR – vše od státní ÖBB. A z vyjádření představitelů ČD, a.s. vyplynulo, že další nákupy ojetin se již neplánuji a všechny síly je třeba vrhnout do nového vozového parku:-)
EDIT:
https://www.zelpage.cz/zpravy/5467?size=60&lang=cs
https://www.zelpage.cz/zpravy/6390?lang=cs
Myslím, že Inter/ComfortJety bude ČD používat v bohatších zemích než je ČR. Např. jako subdodávku pro DB v Německu, po vzoru Berlinerů.
A předpokládám, že spoustu dobrých vagonů ČD použije na linku Ex 4 mezi Břeclaví a Ostravskem, kde dnes jezdí zejména polské (nebo rakouské) vagony… vzhledem k dotaci cca 160 Kč/vlkm tady utíkají peníze firmě ĆD. Plus rychlíky Praha-České Velenice-Vídeň. A uvidíme jestli změní vagony, na rychlíkové síti přes České Budějovice, pokud nevyhraje Regiojet (od 12/2023).
ČIli abychom se nedivili, pokud ČD zmodernizuje Bdmtee (Honeckry) na rychlíkové linky.
Náhrada za Honeckerovu pomstu je v některých případech InterPanter a v některých zas RegioPanter. Nelpím na výrobci, jen poukazuju na to, co už v provozu je.
Já psal o dálkových linkach
Možná se pletu, ale nejmenším novým osobním vlakem, který DB kupuje, je pár desítek třívagonových elektrických či hybridních SIemens Mireo. Plus pár desítek baterkových FLIRTů.
DB nemá objednáno nic jako Pesa Shark/Lint 41/54.
Axelíku, seš první ❤️🩹
Z těch 19 miliard půjde 10 milliard na vysokorychlostní vlaky, zejména na ICE4/ICE3Neo.
Další velké peníze půjdou na výměnu dieslových lokomotiv za dieslové/elektrické nebo vodíkové nebo elektro-baterkové. A to včetně posunovacích lokomotiv
Plus investice do spojování vagonů.
A velké peníze půjdou do S-Bahnů, např. v Berlíně či v Hamburgu či ve Stuttgartu.
Ve venkovských oblastech tolik investic asi nebude. Např. v Bavorsku se asi nechystá náhrada za používané vagony 628 (jsou podobné těm, se kterými jezdí česká Arriva).
ČD se s Regiojetem popere o německý šrot?
Zájemců o ojeté vlaky z Německa je víc.
Viz Talenty do Rumunska. RegioSpidery RS1 do Rakouska.
A také v Německu si dopravci kupují ojeté vlaky viz RegioBahn s Integraly vyrobenými v Rakousku