Deutsche Bahn chce s novým jízdním řádem odlákat více lidí z letadel do vlaků
DB posílí spojení mezi největšími městy spoji ICE Sprinter s minimem zastávek.
Deutsche Bahn (DB) s prosincovou změnou jízdního řádu přidá další rychlá spojení mezi největšími německými městy. Rozšířením nabídky ICE Sprinter chce tak přilákat více lidí z vnitrostátních leteckých spojení.
Nová spojení ICE Sprinter (nejrychlejší vlaky s minimem zastávek) mají přinést další zkrácení jízdních dob v některých relacích. Nově například bude zaveden ranní vlak z Hamburku na letiště ve Frankfurtu, který má z velké části nahradit přímé lety mezi oběma městy i umožnit následný přestup například na dálkový let.
„Naše nová nabídka bude konkurencí pro letadla. Chceme, aby bylo cestování vlakem ještě atraktivnější než dosud,“ řekl šéf dálkové dopravy DB Michael Peterson.
Rychlejší spojení jako konkurence letadlům
DB s nabídkou vlaků ICE Sprinter míří na osm z deseti nejvytíženějších leteckých tras v Německu (jejich seznam zveřejnil Der Spiegel). Výrazně chce cestujícím zdůraznit, že cesta vlakem je z pohledu ochrany klimatu lepší volbou než letadlo. Kromě spojení z Hamburku do Frankfurtu bude ICE Sprinter jezdit bez jediné zastávky mezi Berlínem a Kolínem nad Rýnem, doba jízdy se tak dostane pod 4 hodiny. To je o půl hodiny méně než dosud. K výraznému zrychlení dojde také na trase Düsseldorf–Mnichov, kdy spoje Sprinter vynechají zastávku ve Frankfurtu nad Mohanem.
Novinkou bude v jízdním řádu také spojení mezi Dortmundem, resp. Münste s Frankfurtem přes Siegen v dvouhodinovém taktu jako vlak kategorie IC. Na linku nasadí dvoupodlažní jednotky Stadler Kiss.
Kvůli rostoucímu počtu cestujících nasadí DB do provozu třináctivozové jednotky XXL-ICE 4. Ty pojmou až 918 cestující. Například na trase Mnichov – Hamburk přes Kolín nad Rýnem už jiné soupravy jezdit nebudou. Jednotky ICE nahradí na některých trasách starší soupravy IC, například na trase Frankfurt/Karlsruhe–Stuttgart–Ulm–Mnichov.
Součástí změn v jízdním řádu je i výrazné zrychlení vlaků z Mnichova do Curychu díky modernizaci úseku v německé části. Oproti stávajícímu stavu se zrychlí spojení o půl hodiny. Nově se do Německa také vrací více nočních vlaků díky spojům Nightjet rakouských drah: obslouží celkem 15 měst.