Deutsche Bahn bojuje s velkým zpožděním dálkových vlaků, Švýcaři kvůli tomu nasazují náhradní vlaky
Přesnost ještě zkomplikoval most poškozený nákladním autem na hlavním frankfurtském nádraží.
Německý státní dopravce Deutsche Bahn během července mírně zlepšil přesnost svých dálkových vlaků, stále ale zhruba čtyři z deseti vlaků nedojedou včas či do šesti minut od plánovaného jízdního řádu. Kvůli zpoždění vlaků z Německa musely reagovat i švýcarské dráhy SBB. Dopravce se rozhodl nespoléhat na mezinárodní vlaky od severních sousedů a velkou část spojů z Německa nahradil na švýcarském území svými soupravami s nutností přestupu v Basileji.
Podle zveřejněných dat za červenec 2022 přijelo 64,1 % s maximálním zpožděním 6 minut, 81,2 % se zpožděním do 16 minut. Oproti červnu, kdy dosáhl dopravce nejhoršího výsledku v letošním roce, jde o mírné zlepšení. Ukazují to tabulky přesnosti vlaků, které DB pravidelně zveřejňuje na svých stránkách. V regionální dopravě zůstává přesnost naopak vysoká přes 90 %.
„Pokračující velmi vysoká úroveň stavebního ruchu v síti měla v červenci negativní vliv i na přesnost v dálkové dopravě,“ uvedla DB. Kromě plánovaných stavebních prací pokračuje program výměny 480 000 betonových pražců. Kvůli tomu bude omezení na 400 dalších místech. Přesnost podle dopravce ovlivnila i bouře „Poly“ na začátku měsíce.
Kvůli častým zpožděním vlaků z Německa musely přijmout provozní opatření také švýcarské spolkové dráhy SBB. Mezi Německem a Švýcarskem jezdí denně 40 vlaků, nejčastěji přes Basilej. Ke zhoršení situace došlo v polovině měsíce, kdy nákladní auto poškodilo most u frankfurtského hlavního nádraží, což výrazně omezilo provoz na jedné z největších německých stanic. Kvůli zpoždění se dopravce rozhodl osm vlaků z Německa ukončit v Basileji. Seznam je na stránkách SBB.
Cestující pak přestoupí do náhradních spojů, které nasadily SBB z Basileje do cílových destinací ve Švýcarsku. Podobný problém řešily už ve Švýcarsku kvůli zpožděným vlakům z Mnichova, u kterých ale tak často ke zpoždění nedochází.