Deutsche Bahn a Siemens otestují vodíkový vlak v Bádensku-Württembersku v roce 2024
Vizualizace vodíkové jednotky Mireo Plus H. Pramen: Siemens
Vodíkový systém má na německých regionálních tratích v budoucnu nahradit diesely.
To je lepší ty tratě elektrifikovst
Elektrifikovat
Výhoda vodíkového pohonu je, že výroba paliva probíhá mimo odběrovou špičku, což prospívá ke stabilizaci sítě. Podobně to platí o bateriovém pohonu, pokud nabíjení může probíhat např. v noci.
Víte už o nějaké takovéhle výrobě v praxi?
Třeba by si Evropa mohla pronajmout v nějakém africkém státe kus pouště na fotovoltaiku a pak si tam vyrábět vodík, tam toho času mimo špičku bude hodně.
Tak zrovna v Německu jsou rozsáhlé větrné parky na moři i na pevnině. https://www.cleanenergywire.org/factsheets/germanys-energy-consumption-and-power-mix-charts
Tak vás bude určitě zajímat tohle: https://hydrogeneurope.eu/sites/default/files/Hydrogen%20Europe_Green%20Hydrogen%20Recovery%20Report_final.pdf
Ano, jenže každou takovou přeměnou vznikají ztráty a klesá účinnost. Což není 2x ekobio
Ukládání energie pro pozdější využití je jediná možnost jak snížit odběrové špičky a dosáhnout vyrovnanější spotřebu. Ztrátám se při ukládání nelze vyhnout, ale jiná cesta k vyrovnané spotřebě zřejmě není.
Což moc výhodné není pokud to chcete výrábět ze „zelené“ elektřiny. Aspoň že na severu jim pořád fouká.
Vždycky je nutné posuzovat takovéhle otázky individuálně, každá trať je jiná, neexistuje univerzální řešení. A to nepíšu z pozice vodikového fanouška:-)
Jasné.. pokud tam jezdí tři vozové jednotky a nákladní vlaky tak určitě ..
to by ale nebylo to prave, resp. leve 🙂 zelene, tezko obhajite, ze v dratech tece jen ta krasna slunecni a vetrna energie, ani bez elektronu pochazejiciho z koncici nemecke uhelne ci jaderne energie (to, ze si ji berou od nas a okolnich zemi, se jiz „opomnelo“ zminovat“…
Takhle to totiz pak vypada, ze se vodik radostne natahuje sam ze vzduchu do vlaku a spaluje na vodu, jako PR pro volby to evidentne v Risi na pokrokovou levicackou mladez staci …
Německo je čistým vývozcem elektřiny.
Zatím. Ale jakmile zavře uhelné elektrárny, bude dovozcem. Jaderky mít nebudou taky.
Nechejte tomu čas. Němci nejsou hlupáci. Katastrofické vize vůči Německu a různé poučování slýchávám už minimálně 15 let. A stále nic….Spíš se za pár let ukáže, že nám zase doslova ujel vlak a zaostáváme vůči nim stále víc.
Už teď mají několik sazeb na elektřinu během dne a energeticky náročné výroby se zbavují nebo omezují.
Když fouká vítr. Jakmile přestane, tak nepomůže ani těch 61 MW instalovaného výkonu. Pokrývajíí s t tím 22 % spotřeby, takže by potřebovali asi tak trojnásobný instalovaný výkon a odpovídající akumulaci, aby nahradili uhlí.
To je dnešní pohled. Němci zpravidla vše umí vyřešit lépe než my. Naopak Česko je dokonale ve slepé uličce se svou dostavbou JE, která je ekonomickým hazardem. V Bělorusku JE zkolabovala hned po slavnostním zahájení.
A také časově je to úplně mimo, budme to muset řešit daleko dříve.
Po každé nové katastrofě, se zpřísňují opatření pro provoz JE, po maléru v Japonsku, Temelín investoval další 3 miliardy do ochrany, a téměř stále investuje do dalších dílčích věcí, v současnosti laserová ochrana.
A my abychom jsme zabránili blackoutu naší sítě, tak jsme za miliony instalovali na hranicích transformátory.
To jste z laciného kraje, miliony stála přeprava z Itálie okolo celé Evropy, fransformátor stál cca 3 miliardy.
Z Česka do Německa elektřina neteče téměř nikdy, opačně pravidelně.
Akorát jsem někde četl (asi energie. cz), že přes nás jdou přetoky energie z Německa do Německa a Rakouska, protože Němcům ze severu na jih chybí přenosová soustava.
To jsou přetoky, jelikož Německu chybí páteřní dálkové vedení sever-jih.
https://www.ceps.cz/cs/data#CrossborderPowerFlows
Do Bavorska tak aktuálně odtéká 222 MW, do Rakouska dokonce 1587 MW.
Už se buduje, ale bohužel jim to jde jako nám stavba dálnic…… 3km a dál nic
Někdy je toho proudu tolik, že se nám přehřívají dráty…:-(
To již několik let neplatí. Platilo to v době kdy v SRN neuměli skladovat elektřinu z obnovitelných zdrojů. A když nefoukal vítr nebo nesvítilo slunce, tak elektřinu museli dovézt. A při větrném počasí na severu země naopak vyvézt. To již není třeba.
Možná (podotýkám, že možná, ne určitě) by elektrizace té tratě byla obtížnější proto, že se na ní nachází větší počet tunelů (možná s příliš malým průřezem pro umístění trolejového vedení).
hukot … a vyberte v jakem slova smyslu …