Deutche Bahn zavádí autonomní vozidla do veřejné dopravy

Autonomní vozidlo pro provoz dopravy na vyžádání v Darmstadtu. Foto: Deutsche BahnAutonomní vozidlo pro provoz dopravy na vyžádání v Darmstadtu. Foto: Deutsche Bahn

Auta bez řidiče mají pomoci řešit nedostatek šoférů.

Cestující  v německém městě Darmstadt budou mít od května možnost svézt se v rámci veřejné dopravy autonomním vozidlem. Deutche Bahn za podpory německého ministerstva dopravy chystá v hesenském městě provoz veřejné dopravy na vyžádání se 14 autonomními vozy. Na projektu se podílí organizátor dopravy Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV) a místní partneři HEAG mobilo a Kreisverkehrgesellschaft Offenbach (kvgOF). Do konce roku bude za volantem ještě řidič, od ledna by měly jezdit bez něj.

Dopravce to oznámil v tiskové zprávě. Podle DB jde o světový unikát ve veřejné dopravě. Testovací provoz umožní dotace ve výši čtyř milionů eur od ministerstva dopravy. „Zejména ve venkovských oblastech poptávka po veřejné dopravě dosahuje svých ekonomických limitů. V Německu bude navíc do roku 2030 chybět zhruba 87 000 řidičů autobusů. Tato kombinace nás staví před velký problém, protože k dosažení našich klimatických cílů naléhavě potřebujeme veřejnou dopravu. Autonomní elektromobily, které si je možné zavolat, jsou proto průlomem pro řešení dopravy na venkově. Není to sci-fi, ale od příštího roku součást naší veřejné dopravy,“ uvedl ministr dopravy Volker Wissing.

DB věří, že doprava na zavolání může být budoucností pro obyvatele venkovských oblastí, aniž by tam lidé potřebovali vlastnit auta. „Autonomní vozidla jsou obrovskou příležitostí, jak posunout mobilitu ve venkovských oblastech. Novou technologii důkladně otestujeme, aby se naši cestující cítili pohodlně a bezpečně dorazili do cíle,“ řekla Evelyn Palla, členka představenstva pro regionální dopravu ve společnosti Deutsche Bahn AG.

Dopravní svaz RMV má s dopravou na zavolání bohaté zkušenosti, dosud vždy ale jezdí auto se řidičem. První vozidlo má vyjet v květnu, postupně se přidá dalších 14. Postupně budou integrovány do systému linek dopravy na vyžádání v Darmstadtu („HeinerLiner“) a ve čtvrti Offenbach („kvgOF Hopper“).

Tagy autonomní mobilita Deutsche Bahn¨ doprava na vyžádání Německo
19 komentářů