obrazok-zdopravy

Děti Země a spol. uspěly v boji proti přestavbě křižovatky v Kuřimi, výjimka neplatí

Křižovatka Podlesí u Kuřimi na silnici I/43. Foto: Google Street ViewKřižovatka Podlesí u Kuřimi na silnici I/43. Foto: Google Street View

Ministerstvo musí znovu posoudit otázku neexistence jiného uspokojivého řešení.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza1616

Co chcete řešit na této křižovatce u Podlesí? Raději ať vyřeší tu u Kuřimi nebo Lipůvky.
Alternativně urychlit stavbu I73/D73/R73…..(43) či jak se má jmenovat Hitlerka, jsem zvědav jestli se letos nebo na přelomu roku 25/26 začne.

rakosa

za mě raději investovat těch 310 mil do urychlení stavby 73. jakékoliv investice do 43 jsou zbytečné, po dostavbě 73 bude provoz tak 20%

Ing. Vladimír Bílý

Velmi jak kde. Zrovna na úseku do Lipůvky zůstane minimálně 10 000 vozidel denně, spíše více. Úpravy za Lipůvkou už mohou být diskutabilní.

Jarda

Jestli dobře chápu mapy, tak ta i/73 bude až do Letovic kopírovat stávající I43.

Olin

No… To je hodně rozevláté pojetí. Jestliže se využijí části exteritoriální A88 (a to se domnívám, že by mělo), tak ty jsou oproti I/43 docela jinde. V podstatě křížící místo je jen jedno nedaleko Skalice n./Svit. (co se tam předpokládá ta rozsáhlá MÚK s okružním prstencem – jak však na tom Radek pokračuje s projekcí, EIA, přípravou stavby, či co je vše teď potřeba nevím) a dále to pokračuje taky úplně jinudy než na Svitavy. Tak ono bylo potřeba spojit Breslau a Wien a I/43 byla posléze cílena na dopravní obslužnost v rámci vnitřního pohybu zboží a obyvatel. Protože jestli… Číst vice »

Petr S.

Jo. A Dědek z Tetčic taky 😢

Jiří Groll

Zase správní soud, přednost dostal úřední šotek, před skutečností, že se to musí řešit a stejně bude a jen za ty dva roky, to bude o 40% dražší, ale úřední šotek, se má dobře.

Pavel Nocar

Nechápu jak může soud podporovat terorismus.

Jaaa

Protože to není terorismus?

sáček

Prioritní stavba to není, takže vlk se nažral a koza zůstala celá.

Petr S.

Předmětná křižovatka (pokud ae jedná skutečně o tu, co je na fotografii) je jedním z největších špuntů na teto silnici. Ale prioritní to není, to ani nahodou!

Alf

Křižovatka co vede na sever do vesnice a na jih do pole? To těžko. Špunt je křižovatka v Lipůvce, kterou není nikdo schopen vyřešit

Olin

Tak… V této oblasti má I/43 (odhlédněme od potřeby D73 jako úplně jiného kapacitního „levelu“) dva základní neuralgické body. Tím je zmíněná odbočka v Lipůvce na Blansko a druhý průšvih je na odbočce k base. Pro méně znalé není problém basa, ale docela výkonná průmyslová a technologická lokalita, která zaměstnává více lidí než poskytne Kuřim samotná. Neboť část „Kuřimáků“ využívá výhodnou dostupnost mnohdy lukrativnějších pozic v Brně, kde kupodivu se ne všichni vozí v autech (Pozn.: Uznávám…, úplně málo jich zase není), ale kupodivu i vlakem, neb je to docela cvrkot. K tomu s tím, jak by se mohlo zdát… Číst vice »

Jarda

Urychleně křižovatku upravit dle projektu – prioritně! Všechny ekoteroristy nahnat na pomocné práce na stavbě dálnice! Místo dobře znám, skvělý zážitek.

MKzB

Sdělil bych jim: Vážení ekoaktivisté, kolik lidí tam bude muset zemřít, aby Vám došlo, proč je třeba tu křižovatku přestavět?

Alf

A víte k čemu se vyjadřujete nebo prostě se musíte vyjádřit? K čemu tato křižovatka? K čemu zabetonování X metrů přírody? Křižovatka do vesnice a do pole. Problém je několik kilometrů jinde….zde značka omezení rychlosti 50km/h a potažmo radar by úplně stačila

veselý

Konečně někdo tu blbost zastavil.Úplně zbytečná stavba av yhozené peníze.

Petr S.

Tak pro lidi například ze západních Čech to tak asi bude, to máte pravdu 🙈

Zbyněk

Podlesí? Satelit plný lidí, co chtěli bydlet u lesa a za pět minut v centru (autem a bez kolon). A teď po nás kvůli tomu chtěji MÚK z veřejných peněz. Spolu s další spoustou drahé infra jako jsou parkovací domy a silniční tunely.

Olin

No… V podstatě správně, jen snad že to „plný lidí“ je trochu nadnesené. Spíše elitářský malý vilový komplex, kam je odkudkoliv daleko (to aby neprudil plebs), není průjezdný, od Kuřimi docela daleko (ale ne zas tolik, aby jste tam nebyl v ideálním provozu za pár minut) a od Brna končí čtyřproudka u sjezdu Česká – Kuřim a pak je to vlastně za kopcem. Vlastně ideál, kdyby se zapracovalo na D73 (koho by napadlo, že i v , která by odvedla podstatnou část provozu ze současné I/43, protože najednou díky liknavosti ŘSD (ale i jiným zásadním vlivům) se „+“ v podobě… Číst vice »

Sedrik

Tam je všude potřeba vrátit starý Téčko. Kolony zmizí, hlavní tah pojede a zbytek mě nezajímá.
Nebo další řešení: přijít, postavit a kdo má problém, skončí v práci, ve škole a nakonec v kriminále.

Vladimír

Před dvaceti lety jsem si myslel, že je dobře, že spolky a občanská sdružení mohou vstupovat do staveb, ale to jsem netušil, že to nebudou dělat proto, aby ochránili přírodu a současně pomohli lidem okolo, ale jen a jen z důvodu něco zastavit nebo zpozdit. K čemu to pro Boha je dobré? Ať jsou mezi ty lidi, co bydlí okolo, ať si poslechnou řidiče, kteří hodiny stojí v kolonách. Tady je něco špatně. A v tomto případě je špatně to, že předpřipravená dálnice už dávno není dokončená a v provozu. Možná bychom tu křižovatku teď ani nemuseli předělávat.

Jaaa

Jediný oprávněný zájem na Zemi ani v této republice není jen zájem řidiče.

Kdy už si to konečně uvědomíte?

Dusmor

K čemu to pro Boha je dobré?
Je to jasný vzkaz: Koukejte, jak dokážeme prudit a zdržovat, i když je proti nám ministerstvo a velká většina veřejnosti. Takže investore koukej zaplatit výpalné organizaci, se kterou oficiálně nemáme žádné propojení, jinak zablokujeme na několik let i tvůj plánovaný projekt.

Jiří

Tou „předpřipravenou“ dálnicí myslíte Hitlerovu dálnici Wien – Vroclav ? Pak ano, tam jsou již od německých inženýrů vyprojektované – a vysoce kvalitně – postavené náspy, mostní základy a pilíře u brněnské přehrady, silnice měla parametry dálnice a byla projektována na rychlost 160 km/h, zatímco socialistická D1 na 110 km/h. Má jen jednu vadu, v době projektu neprocházela lidnatou čtvrtí Brna, ani okolními brněnskými satelity a městy na trase…už vidím, jak jste „nadšený“, že můžete celé dny a noci zvláště, poslouchat hluk z neutuchajícího provozu, plného kamionové dopravy. A co se týká poznámky kolik lidí musí ještě na dané křižovatce… Číst vice »

Petr S.

Jak už tu zaznělo, lidé věděli/mohli vědět/měli vědět, že si kupují parcely/bydlení na v podstatě budoucím staveništi.

Michalcz

Je to v pořádku. ŘSD se už v této lokalitě, ruku v ruce s projekcí I/73 musí probudit. Ještě stále jim nedošlo, že projekty z 90.tých let jim k ničemu nejsou. A co projekty, hlavně uvažování a postoje na Závodu Brno. I/73 čeká stejný osud, jestli nenabrousí pastelky a nezačnou projekt upravovat tak, aby měl alespoň hypotetickou šanci tímto prostorem projít. Vysledky zjišťovacího řízení EIA mluví za vše…

Nicméně, vše špatné je pro něco dobré. Časový souběh této stavby s výlukou trati Kuřim-Tišnov je snad tímto zažehnán.

Lubinos

Proč mu dáváte mínusy, vždyť má v podstatě pravdu. Z članku není jasné o kterou křižovatku jde. U Podlesí nebo na Kuřim. Obě jsou totiž součástí jednoho schvalování a jednoho společného projektu. A ta u Podlesí je s těma dvouma pidi kruháčama opravdu nesmyslná. Kdopak tam taky bydlí mezi zbohatlíkama co nechcou dávat přednost v jízdě? Apropo ta u Kuřimi by šla zase třeba vyřešit obr rondelem pr. kolem 90m a ne mega monolitickou betonovou stavbou.

Jarda

Ono to podle mapky vypadá na mimoúrovňové křižovatku. V úseku, ve kterém plánovaná čtyřproudová silnice bude kopírovat současnou. Leda, že by tu budoucí I73 postavili kousek vedle.

Alfons

Co tam našli? Okřídleného hada?

B0R1S3K

Že by byl Patrik nakonec záškodník Goauld?

Joe

To by bylo dost na prd, tyhle potvory žijou několik tisíc let.

SYN

Hm, je to dost malá plocha, nadohled od kraje Kuřimi (o Podlesí nemluvě), do 50 let tam budou všude stát domky, ale budeme se tu bavit o ochraně zvláště chráněných druhů… ty v tomto místě můžou dlouhodobě přežít ledaže by se to bytelně oplotilo!

Jaaa

Nebudou.

Petr S.

Mě na tom fascinuje jedna věc – člověk podle toho, kde všude se „protestuje“, v podstatě nemůže šlápnout do krajiny, aby neohrozil nějaký ten „zvláště chráněný druh“. Zdá se, že jich je všude plno.

Jiří

Nejohroženější druh je zde zdravý rozum, budeme pro svoje neomezené a sobecké pohodlíčko omezovat všechny a všechno, tím nepodporuji tuto stavbu, stačí se podívat na obsazení aut, tudy projíždějících, max. dva lidé, a to ještě matka a líné dítě…takže zastavme sklady všechna úrodná pole, zemi zaasfaltujme silnicemi a “ ekologickými “ , zbytečně asfaltovými cyklostezkami, budovanými s náklady dálnice a pak si nechejme vše dovážet kamiony po přeplněných silnicích, ať můžeme nadávat, jak jsou drahé potraviny a doprava stojí za prd, ostatně jako vše v ČR, že ?

helhor

Stačí kruháč za méně peněz…a bylo by vyřešeno už dávno.

Ing. Vladimír Bílý

Spolky bojující proti nové silnici nyní blokují i bezpečnostní úpravy stávající silnice. Ty jsou nutné, protože nová silnice je v nedohlednu. Podlesí potřebuje bezpečné napojení, ale Díly a Malhostovice, které s tím nemají nic společného, do toho střílí. To nevymyslíš …

Jiří

Protože Díly a Malhostovice jsou vesnice, vzniklé před staletími, zvyklé pracovat místně a nemají potřebu denně 10× vyjet ze satelitu, vzniklého v 90. letech, kde se už od začátku počítalo s tím, že to bude dojíždějící luxusní noclehárna ! Tak si stěžujte u devolepera, nebo na svůj omezený rozhodovací proces !

mgr.pavel

Při pomalosti schvalování infrastrukturních staveb (zejména kolem Brna, Patriku a Vodo z Tetčic neděkujeme) bude toto schváleno v podobném čase, kdy se schválí Hitlerova dálnice kolem Brna. Jenže v ten okamžik bude tato MÚK už zbytečná..

PetrN

Jste si tak jistý? Troufnu si říct že zde zůstane klidne 15tis voz/den, stačí se podívat jaké jsou intenzity z Lipůvky na Blansko, toto se na novou I/73 fakt nepřesune. MUK Podlesí, Kuřim-východ i Lipůvka jsou fakt nezbytné současně se stavbou celé I/73

mgr.pavel

No a na Lipůvka-Blansko či pro intenzitu 15k aut potřebujete MÚK se dvěma kruháči? Aby to obsloužilo pár domků..?

Nevím, no. Mně to i pak přijde naddimenzované.

tomash

Podlesí – obchvat je jiná křižovatka než ta u kuřimské věznice. Že by u křižovatky Podlesí – obchvat byly při najíždení na hlavní tah nějaké kolony, silně pochybuji, v Podlesí bydlí pár lidí a dál je komunikace slepá.

M19

Jde spíš o autobus obsluhující Podlesí. Otázka jest, zda by prostě nestačil kruháč, místo takové mega stavby. Stejně přece má být ta I/73, ne? 😉

Ing. Vladimír Bílý

Okružní křižovatka by při těchto intenzitách způsobila nekonečné kolony. Taky se přes silnici potřebují dostat chodci, kteří si mimoúrovňový přechod zaslouží. Vysoké intenzity tam budou i po zprovoznění I/73. Jenom na Blansko tudy jede 10000 vozidel denně.

Pavel P.

Na druhou stranu, řešení ŘSD v podobě dvou okružních křižovatek mi připadá trochu přestřelené. Osobně si myslím, že by bohatě stačilo něco v duchu MÚK Ostravská x Holzova v Brně. Zabralo by to míň místa, a pro Podlesí stačilo.

Karel Kocman

U Podlesí je podchod, ale přejít ze zastávky Kuřimi, rozc. na druhou stranu, to je i život, i když tam je 70.

M19

Stejně jak třeba ten ta u Černé hory? Nepovídejte. Pokud tam zůstanou vysoké intenzity provozu, tak nemá moc smysl I/73. Kruháč by přinesl zklidnění a i chodci by se dostali bezpečněji na druhou stranu. Jako podchod, který mohou využít pěší už tam je dnes. Jen je to o dost nepohodlnější než přes silnici. Nebo už na ŘSD ví, že všechny ty plány jsou prázdné sliby? 😉

P73

Podchod tam je i nyní, takže z autobusové zastávky nebo od Kuřima se dá dostat bezkolizně..

Jaaa

Podchod už tam je. Co tam máte dál?

SYN

Kruháče byly o pár set metrů dál na křižovatce „u věznice“ a na začátku Lipůvky, a NAŠTĚSTÍ už odtama vypadly a obě křižovatky se předělaly do podoby „krátký připojovací pruh po odbočení doleva“ jinak měly prokazatelně záporný vliv na délku kolon v těchto místech…

M19

Zajímavé, kolony jsou tam často stále.;) Tak to asi bude jinak ne?

Karel Kocman

Je vidět, že to tam neznáte. Podlesí je městská část města Kuřimi a žádných pár lidí tam nebydlí. Kromě toho tam má být napojena nově vzniklá městská část Záhoří s min. 3 tis.obyv. A zásadní věc je ta, že Záhoří se nebude moci dál stavět, dokud nebude postavena tato křižovatka.

SYN

Kolony nejsou, ale bezpečné to moc není, odbočovací pruhy jsou ale připojovací = nula…

tomash

No to je záhada, proč tam nejsou připojovací pruhy už dnes, hlavně na levé odbočení z Podlesí směr Brno.

SYN

A jaký potom bude rozdíl oproti té MÚK, když už to budou předělávat? Úspora 200m2?

Gregyros

ovšem, takže místní budou zase trpět kvůli pár individuím

Jaaa

V Brně zase místní nechtějí trpět další auta těchto lidí. Jezděte vlakem.