DESÚ vydal povolení pro miliardovou přestavbu stanice v Rakovníku
Nádraží Rakovník. Pramen: Správa železnic

Práce by měly začít letos v prosinci a potrvají do jara 2027.
Práce by měly začít letos v prosinci a potrvají do jara 2027.
Tak to je pěkné. Za cenu dvou takových zakázek (rekonstrukce nádraží bez podchodů) by mohl být postaven nový Vyšehradský železniční most, včetně navazujících mostních konstrukcí a snesení původního.
Elektrizace nic? Není to škoda?
Všechno chápu, ale nerozumím proč musí zbourat obě křídla verandy které jsou z roku 1880, komu vadí a co to přinese.
Nic, podobně ponechání navazujících tratí v současných parametrech. Vykáže se investice do železnice a silnici to zátěž neubere.
Je nekde k dispozici projektova dokumentace?
Počítám tedy, že v Lašovicích, pokud tedy myšleno včetně, ušetří výpravčí. DOZ z Rakovníka ( CDP ).
Nebo bude ponechán – obdoba Karlštejna.
S DOZ se z Rakovníka do Berouna nepočítá
Tam bude tenhle skanzen nafurt?
Kromě Zbečna se všude jen dosadí ETCS, a v úsecích s telefonickým dorozumíváním také TZZ AH, ve Zbečně se udělá elektronické stavědlo. Ty releovky zas tak staré nejsou, tak se s náhradou nespěchá
1,3 mld Kč za rekonstrukci pár kolejí a ani podchod tam nebude. Neříkám, že rekonstrukce není potřeba, ale za tuto cenu by se postavilo 250 baráků na klíč s plochou 100 m2 se vším všudy. Tady se opraví pár nádražních kolejí. Ceny na železnici jsou prostě špatné i v porovnání s dálnicemi.
Cenu nehodnotím, ale podchod by tady byl zbytečný, jak se řešilo v minulé diskuzi. Takhle budu moct pohodlně a přehledně přestoupit hrana-hrana mezi všemi vlaky a neběhat po schodech / nečekat na výtah. Průjezdné tam není skoro nic, takže přes ten přechod budu moct chodit prakticky bez omezení.
Jelikož se jedna o stanici na okraji zájmu, tak podchody nejsou potřeba. Třeba třicet let po téhle pseudorekonstrukci to někdo zmodernizuje znovu a konečně pořádně i s podchody a navazujícími tratěmi směr Beroun, Kladno a Blatno u Jesenice.
Nemáte někdo tušení kolik promile je stoupání do depa? Je to dost krpál.
Sakra krpál. Nerad tam chodím pěšky. Radši čekám, až něco do depa pojede. Tuším, že okolo 15 promile
Ano, vychází to kolem 15.
Tibore , jeste pridej.. jestli se nemylim tak 29 promile…
Rekonstrukci nádraží chápu, ty koleje a „nástupiště“ jsou v hrozném stavu. Jenže to lidi do vlaku nepřitáhne, kdyby se radši 1,3 miliardy dalo do zrychlení té pomalé trati Rakovník Kladno
Přesně to samé jsem chtěl právě napsat
Napsal jste to samé co bych napsal já 🙂
Lépe než kdybych to nenapsal
A jak by to zrychlení mělo vypadat? Pokud investujete 1,3 mld. Kč do rekonstrukce ve stávající stopě, více než 80 – 100 km/h z toho stejně nedostanete. Jestliže stejnou částku utratíte za přeložky, bude to jako plivnutí do moře.
Což by ovšem (viz „více než 80 – 100 km/h z toho stejně nedostanete“) bylo i tak dost významné zlepšení – maximálka je dneska 100 km/h a to jen v úseku mezi Kladem a Kamennými Žehrovicemi. Rychlost ve stanici Lužná je max. 60 km/h – jen kolej č.1 častěji však 40 km/h. Rynholecký tunel 30 km/h (to se snad v tomto století vyřeší).
Ty Žehrovice taky někdo sprasil. Nejdříve udělali zabezpečovací zařízení na průjezd stanicí 50 km/h a až pak rekonstrukci kolejiště, kde by průjezd mohl být o dost rychlejší.
Taky toto nechápu….z jedné strany 80km/h, z druhé strany 100km/h a přes prázdné přehledné nádraží 50km/h…zbytečné brždění a zrychlování rychlíků. To samé Rakovník – Senomaty…přehledná trať téměř rovná, všechny přejezdy zabezpečené a jede se max na kousku 60km/h.
No asi nejvic by chtel vyresit usek mezi Luznou a Revnicovem.
Je na to i bakalarska prace. Kdysi sem to nekde videl i s planky kde se to resilo i vice. Od Luzne az do Straseci. https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/93152/F1-BP-2021-Cerny-David-priloha-1_1_Technicka_zprava.pdf?sequence=-1&isAllowed=y
Já bych to tak černě neviděl. Po přivedení železnice (dvoukolejné a elektrifikované) do Kladna a po případném nasazení baterek na zbylý úsek by se mohlo stáhnout dojezd z Rakovníka do města na Masaryčku na 60 minut. To skokově zvedne zájem o cestování vlakem. Dnes je to rychlíkem 1:20 hodina. To následně vyvolá tlak na modernizaci samotné trati.
A z jakých premis jste došel k závěru, že vlak na baterky to pojede 2x vyšší rychlostí. Vždyť ani brejlovec se 3-4 vagony takový čas nedokáže (ten se na té trato pohyboval před nástupem Arrivy s 845) . Proč by to mala dokázat mnohem těžší souprava mi není jasné. Trať do Rakovníka je a bude i nadále jednokolejná a ostré oblouky s malými poloměry taky zůstávají – dnes ani v budoucnu to nedává žádnou šanci radikálně zrychlit jízdu. Navíc to stoupání také není zrovna malé. Se na toho „kličkujícího hada“ mezi Rakovníkem a Nový Strašecím podívejte. Bez přeložení trati to… Číst vice »
Ale ten brejlovec by to utáhl hravě až na stovku. Bohužel to nedovolí traťové poměry.
Souhlas – ano brejlovec by to zvládl, ale trať ho „nepustí“. A problém trati ani vlak na baterky nevyřeší. To jsem tím chtěl říci.
Zkrácení z 1:20 na 1:00 je dvakrát vyšší rychlost? Ale ono to mezi Kladnem a Prahou poskočí opravdu o dost už kvůli křižování, nebudu muset jezdit přes zhlaví 40 km/h a pak čekat.
Sorry – jednou jsem viděl 60 min a pak 120 (a nečetl jsem to jako 1 hodina a 20 min) – moje chyba. Ale i tak – i autobus to už dnes dělá pod 60 min (byť na Zličín)
Ten vlak počítáte v tom případě do Ruzyně, nejdále do Veleslavína?
A nezvládla by BEMU v obloucích lepší rychlostní profil?
Trať Kladno – Rakovník je v možnostech stávající stopy. Pomalý je jen tunel – kde se čeká na přeložku, a stanice Žehrovice, kde je nestabilní podloží.
Nějaké další drobné přeložky se zachováním obsluhy sídel do 120 km/h by se také zvládly, kdyby „se chtělo“.
Ale tady se nechce!
Drobné přeložky? Řešením by bylo vést tu trať od Kačice po Krupou podél D6 a u Krupé napojit na trať od Žatce a obejít Lužnou. Pak je šance tam něco zrychlit. Ostatně proč by měl jet někdo ze Strašecí, ze Stochova nebo z Žehrovic do Kladna/Prahy vlakem, když je nádraží někde za obcí?