Déšť zastavil vlaky do Slavonic, trať čeká kontrola po vydatných srážkách

Motorový vůz Stadler RS1 (řada 841) ve Slavonicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz Stadler RS1 (řada 841) ve Slavonicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K obnovení provozu dojde nejdříve ráno.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tony

Ruský troll. Zablokován, vyhuben.

Michal M

Zalez trolit na telegram.

Martin

Je to zakletý kraj. I když co se přírody týká moc hezký, ale žijí tam asi dost zvláštní lidé. Od doby, co tam začaly jezdit Stadlery tak to začaly být bezkonkurenčně nejšpinavější a nejhnusnější vlaky. To Regionova z Jihlavy na Tábor je proti tomu zlatá. Teď tam začaly jezdit Foxy a opět špína, bordel, nechuťárny…. To pantery jezdí už víc než rok a všechny čisté… Něco tallm bude hodně špatně…

okk

Jezdím tam docela často a nepřišlo mi, že byl byl nějaký zásadní rozdíl v čistotě mezi RS1, Foxy či Regionovami. A to mám ty tratě projeté z Jihlavy na všechny strany. I do Tábora. I těmi pantery do Brodu.

Martin

Tak možná jsem měl jenom vždy (hodněkrát) smůlu na zrovna špatnou soupravu. Ani svou zkušenost nikomu nevnucuji. Ale nejvíce rozřezaných sedaček, drobků, nepořádku, jednou dokonce i prezervativ jsem viděl jenom na této trase…

Ferda Vomáčka

Oba dva cestující jsou naštvaní…

udavač

Těch naštvaných bude mnohem víc, protože o víkendech je ta oblast na dráhu dost odkázaná a zajistit tam adekvátní NAD za vlaky není nic snadného.

Kandelábr

🙈😅
Bohužel pravda no xD

Honza

Je vidět že to tam neznáte. Já odtud pocházím a Slavonickou střelou jsem cestoval velice často. Oblast je sice „dobře“ pokrytá autobusy a vlak je dost pomalý (zvlášť v úseku Slavonice ->Dačice). Ale prázdný nikdy nejezdil a i přes pomalost je to dost využívané. A i když tam teď už nežiji, kdykoliv jedu na Slavonicko, vždy vlakem a nikdy sem nejel „sám“. Tahle lokálka si naopak opravdu zaslouží modernizaci (o které se tam mimochodem mluvilo už v době kdy sem byl dítě).

Frantisek X

Za mých mladších let se mluvilo i o obnově propojení do Rakouska. Naše vláda ale tehdy dala přednost dálnicím, pak se tím směrem vydala i ta rakouská, a navzdory místním ji přestavěla na cyklostezku. Dříví nadále putuje po místních silničkách, mimo jiné…

Jackub

Kolik že máme těch dálničních propojení s Rakouskem? 🤔 Františku, vy jste jako svazáci v 50. letech – ti taky měli třídního nepřítele, po jehož porážce měl přijít ten kýžený blahobyt a ráj… A nepřišlo nic, jako ostatně nikdy v dějinách. Tak už, prosím, toho svého tažení proto silnicím a autům nechte! 🙏 Je to únavné, pořád stejné a nic to nepřináší. A mimochodem – do železnice jdou obrovské peníze. Na infra i na vozidla.

Frantisek X

Ale prdlajs. Koncem 90. let se jednalo o obnově přeshraničního železničního spojení. Naše tehdejší vláda ale deklarovala preferenci dálnic. Tak se pak pracovalo (a dodnes pracuje) na nich, zatímco nepropojené cancoury kolejí se ruší (třeba právě zde ten rakouský). A podíl železnic utěšeně klesá, byť celkové objemy rostou. Tažení proti silnicím? Ale kdež. Tažení za vyšší než malý podíl železnic. Obrovské peníze – ale na přestavby v nevyhovujících parametrech. Současně jdou do silnic také velké peníze, ale na zvýšení rychlosti a kapacity. Obojí řídí totéž ministerstvo. Mám jen tak nečinně přihlížet a trpět stále větší provoz aut, škody na krajině… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tažení proti silnicím? Tys tady házel hejty na zemědělce, že drandí s traktorem po poli, hnala tě závist.

Frantisek X

Cože???

Michal M

Co to zase meleš za hovadiny, Františku?
Co má naše vláda společného s vytrháním nějakého nevyužívaného úseku rakouské lokálky?

Frantisek X

Posloupnost. Na obnově přeshraničního spojení musí být shoda obou stran. Koncem 90. let byl deklarován zájem rakouské strany, naše to odmítla a prohlásila, že pro nás je prioritou dálniční spojení. Tak na to nedošlo. Myslíte si, že kdyby to byli tenkrát propojili, bylo by to dnes zrušené?

Jiří Kocurek

.. kdyby to tehdy propojili, tak dálnice není potřeba a Vindobona jezdila přes Třeboň místo Brna.

Taky můžu psát pohádky.

Nose Peak

Vindobony přes Třeboň se klidně můžem dočkat – bude potřeba uvolnit kapacitu pro Regiojet do Běchovic…

Michal M

Tak to je pohádka na druhou, protože Třeboň je jinde. Tady je Telč. 🙂

Frantisek X

Nebo toho taky mohlo jezdit víc vlakem přes Břeclav, to je jedno. Dálnice byla vytažena jen jako argument, že – v podstatě – chceme kopírovat jejich dřívější odklon od železnic obecně, namísto připojení se ke snaze na ně opět přejít. To nebyla alternativa dopravní, nýbrž politická.

Twix

Ano myslím že i kdyby to koncem 90. let propojili, bylo by to dnes za Slavonicemi zrušené – stejně jako řada dalších lokálek v Dolním Rakousku, a to nejen tady ve Waldviertelu, ale i severně od Vídně, jižně od údolí Dunaje, úzkokolejky převedené na čistě turistický režim… Tenhle kraj je pro obsluhu vlakem nešťastný, málo osídlený a všude je to daleko, jediné větší sídlo je tam až ta Vídeň, zatímco do bližšího údolí Dunaje nebo do Lince (ačkoliv to už je jiná spolková země) železniční spojení není a silnice taky nic moc.

Frantisek X

A ty náklady dříví?

Michal M
Alibaba

Tak to si nemyslím, že kdyby se to pracně propojilo, tak by se to rychle rušilo.

Dneska bych si třeba představil spojení Budějovice – Velenice (Rakousko) – Slavonice – Dačice (ideálně v nějaké dvoufrekvenční BEMU jednotce, aby se to celé nemuselo elektrizovat). protože vlakem z Dačic do krajského města je to přes Jihlavu šílené.

Michal M

Hm, takže vyrobit a schválit 10 dvoufrekvenčních BEMU, ty pak zasekat na pomalé lokálce, aby mohl nějaký mamlas dojíždět VLAKEM do krajského města. Jako daňový poplatník říkám ne.

Upozornil bych tě, že cesta autobusem je bez potřeby znovupostavit 20 km tratě, vozidlo stojí 5 a ne 150 milionů a celé to na ty davy nedává naprosto smysl…

A ještě detail – na rakouském úseku by ti stejně jako v tom autobuse neplatlila režijka…

Alibaba

A ta lokálky by měla být donekonečna pomalá? Proč nepřipouštíte nějaké zrychlení? Z Budějic do Schwarzenau to lokálka není.

Takže třeba propojení tratě do Sebnitz byl nesmysl? Tady se inspiruji.

A režijka přes Sebnitz prý platí. 🙂

Kubrt

Kdo konkrétně z rakouské strany jevil zájem o propojení?

El Barto

Asi jako Hevlín, tam to narazilo na nezájem Rakušanů, nikoliv české strany.

Kubrt

Mě zajímalo, jestli zájem projevilo rakouské ministerstvo dopravy, ÖBB, země, svaz obcí, občanské sdružení…

Michal M

Občanský spolek Thayatalbahn… 🙄

Martin Verner

„Jenže v Dolních Rakousích se změnila vláda, zájem o železniční spojení s Českem opadl a místo kolejí se z evropských dotací na rakouském území postavila cyklostezka. Češi se pak už přidali. Sbohem lokálko.“
Takže trochu jako v tom vtipu s Hanzelkou a Rusem. Je to v podstatě pravda, akorát…

Michal M

To je tak kolosální kravina, že to nemohlo vyjít ani v Obzoru. Samozřejmě realizovat dálkové mezinárodní tímhle nesmyslem nepřipadá v úvahu, to je jako vést IV. koridor do Čerčan po Pacifiku… A proč by se pro Kristovy rány někdo v Rakousku ptal české strany na obnovení nějaké rakouské lokálky? Trať musí fungovat především z pohledu vnitrostrání dopravy – od roku 1977 se už nejezdilo do Fraters, na zbytku 3x denně a od roku 1986 byla osobní doprava od Waidhofenu zastavena úplně. (To úzkorozchoda z Gmündu byla větší terno, tam se jezdilo výrazně déle.) Na stole byla možnost, že trať převezme… Číst vice »

Alibaba

To nebylo o dálkovém spojení, ale o místním, kdy po revoluci bylo logické rozpojené věci zpět propojovat, ale jak píše František, tak silniční loby u nás převážilo.

Douda

Ale jak dokladuji výše, tou stranou kde převážily silniční a cyklostezkové zájmy, byla jako první ta rakouská!

Alibaba

Mám pocit, že úplně první to po revoluci zavrhla jako první česká strana, podle mě má František pravdu. A na to si Rakušáci postavili cyklostezku a už neměli zájem oni.

Michal M

Nebuď blábolil jako František a dokaž to nějakými zdroji.

Alibaba

Zdroje jsou omezené, v těchto počátcích nebyl tak rozvinutý internet.

Michal M

Pokud se jednalo o místní spojení, co s tím má společného dálnice?
Vzdušnou čarou je jedna 75 km druhá 60 km…
Jinak jak moc se jezdilo a jezdí Os vlakem přes přechody, které fungovaly? Gmünd, Heršlák, Znojmo? Všechno to bylo blíž větším městům a vlaky tam za ten NRT jezdily doslova davy, viď?

Alibaba

Dálnice s tím má společného to, že česká dopravní síť se primárně zaměřila na rozvoj dálniční sítě, než na propojení přerušených tratí.

A NTR je jen důsledek netlačení politiků (jim to bylo v zadní části těla, ti cestovali zásadně autem) na normální přeshraniční tarif.

Michal M

Tak když po těch tratích nikdo nejezdil, tak nemá smysl je „propojovat“ aby mělo pár senilních nádražáků radost.

Mnohem zásadnější je oprava trati ze Slavonic do Kostelce, k čemuž díky neschopnosti kraje Vysočina nedošlo…

Tomáš Záruba

Tu neschopnost Vysociny konkretne zde dovozujete jako z ceho? Tam naopak kraj dela co jen muze (viz treba Sp), aby nikomu nedal zaminku hovorit o zbytecne lpkalce.

Alibaba

A jak po nich někdo mohl jezdit, když to není propojené?

Douda

Prvním kdo „zařízl“ mezivládní memorandum o obnově přeshraničního spoj

Douda

Prvním, kdo „zařízl“ mezivládní memorandum o obnově přeshraničního spojení Slavonice – Fratres, byla rakouská strana. Tady u nás to pro všechny přišlo jako studená sprcha

Frantisek X

Prvním – kdy? Já pamatuji zprávy o jednání někdy z konce 1990. let, kdy to naopak odmítla naše vláda jako nepotřebné. Je možné, že při opakovaném jednání to naopak nechtěli zase oni, podle toho, kdo na které straně zrovna byl.

Alibaba

Taky to tak zpětně vnímám.

Douda

Zpráva na Želpage z 15.2.2006:
Wien – Státní sekretář pro dopravu Mag. Helmut Kukacka a jeho český protějšek Vojtěch Kocourek podepsali v Brně memorandum o znovuobnovení hraničního přechodu Fratres – Slavonice. Z obou stran hranice je údajně slyšet velký zájem na obnovení provozu. Hospodářským zájmem je převoz dřeva ke zpracování, ale uvažuje se i o osobní dopravě pro turisty. V Rakousku dojde následně k sanaci tratě Schwarzenau – Fratres, která byla po 2. světové válce částečně uzavřena, a k napojení na dráhu Františka Josefa.
Zdroj: Tisková zpráva Spolkového ministerstva pro dopravu, Rakousko

Michal M

Mhm, a o měsíc později do záměru zasáhlo tohle:
https://de.wikipedia.org/wiki/Thaya-March-Hochwasser_2006

Jiří Kocurek

Sice možná naštvaní, ale už se v minulosti stalo a vlak skončil v řece. Někdy je lepší risknout naštvání lidí a trať zkontrolovat, než říct je´dte opatrně: https://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/lokomotiva-skoncila-ve-smede-od-nehody-ve-frydlantu-uplynulo-60-let-20180705.html

Luboš Beneš

Tak za stav kolejí zodpovídá jiná firma. A ta by měla říct zda to je či není bezpečné.