Děsivá nehoda na jihu Německa. Do vlakotramvaje narazila na přejezdu cisterna, tři mrtví
Nehoda tramvaje a cisterny v Německu u obce Zeutern. Foto: Feuerwehr Stadt Östringen

Provoz na trati je do odvolání zastaven.
Provoz na trati je do odvolání zastaven.
Tu vlakotramvaj řídila 59letá žena, která při té nehodě zahynula…
Pro redakci, opakovaně – vlakotramvajová trať neexistuje, vždy se jedná buď o železniční, nebo o tramvajovou trať. V tomto případě šlo o železniční trať. Vlakotramvajová je linka, na které to vozidlo bylo nasazeno.
Pravda, ale výsledok nehody by nebol iný, keby sa miesto podľa EBO jazdilo podľa BOStrab pravidiel.
Výsledek by byl jiný, kdyby se tam ta cisterna nepletla.
Cisterna sa neriadi ani jedným z uvedených predpisov. Nejedná sa o dráhové vozidlo, ale cestné.
Tohle slovíčkaření je k ničemu, důležitý je, že i laik pochopí o co se jedná.
Jasny dukaz, ze od ropnych produktu stejne jako od plynu je nutne v doprave a vytapeni budov co nejrychleji upustit. Jakkoliv budete popirat jejich vliv na klima, masivni ohrozeni okoli pri jejich tezbe, prevrave i skladovani je ocividne. Stejne jako vliv na penezenky ruznych diktatoru a teroristu.
Bez ropných produktů byste se ve svém životě neobešel. To, že o tom nevíte, je čistě vaše neznalost, či spíše hloupost (soudě v kontextu vašich předchozích příspěvků v diskusích).
Nemluvim o konci ropnych produktu obecne. „Jen“ v doprave a vytapeni, kde se jich spotrebuje nejvic a jeste vznika takovehle nebezpeci pri preprave auty na misto spotreby.
Možná jste prospal poslední dva týdny, ale největší událost spojující nehodu v dopravě, ekologickou katastrofu a převoz ropných produktů se fakt spotřeby v dopravě a vytápění netýkala a realizací své zvrhlé představy byste ji rozhodně neodvrátil.
Ano, tahle jedna se tykala ropnych produktu a nikoliv paliv. A kolik takovych bylo za poslednich 20 let ve srovnani s temi,ktere se paliv tykaly?
A mozna jste prospal posledni tri roky, ale Putin by si nikdy nemohl dovolit terorizovat Ukrajinu, kdyby mu pulka Evropy desitky let nesypala miliardy za ropu a plyn, z nichz drtivou vetsinu spalila v doprave a vytapeni.
Cele naklady ruske invaze na Ukrajinu jsou neprimymi naklady pouzivani fosilnich paliv.
Možná jste měl začít hned tou svou poslední větou, ušetřili bychom si nesmyslnou diskusi.
To je sice nešťastné, ale co všechno jiného ještě kvůli diktátorům opustíme? Litiové aku a lanthanové permanentní magnety?? Nebylo by mnohem správnější se starat aby ti diktátoři vůbec nebyli, nebo aspoň aby si nemohli vyskakovat?
Ohó! A co takové požáry baterek? Nebo nedejbože přeprava a skladování vodíku?
A je to smutné, ale s OZE jsme závislí na čínské výrobě úplně stejně jako s fosilními palivy na RF a USA.
Přechod na uhlíkově neutrální zdroje je nutný, o tom žádná. Ale takhle debilní argumentace mu prokazuje medvědí službu.
Vsechno ma sva rizika. Ano, vodik velka, ale ten se nebude rozvazet po silnici do jednotlivych domu. A neni to jedina alternativa. On je taky dost rozdil, jestli shori palivova nadrz se zasobou na 1000km, nebo prevazeny naklad.
Ze jsme s OZE zavisli na cinske vyrobe je nase vlastni blbost, ze jsme ji Cinanum prenechali. Navic je to jednorazova zalezitost: Jakmile mate zarizeni nainstalovane,uz jste na Cine nezavisly. Narozdil od ropy a plynu, ktere musite odebirat neustale, takze Vas ti diktatori mohou snadno vydirat, jak jsme pred par lety zazili.
„Jakmile mate zarizeni nainstalovane,uz jste na Cine nezavisly. “
Kauzu se střídači Deye jste zaznamenal? Číňani je prostě na dálku odpojili. Dneska už bez čínského cloudu často nenastartuje ani vysavač…
Wow, podle vás bude někdy instalace solárů „dokončena“? Třeba jako i v tomto století?? A životnost, tu myslíte že mají nekonečnou, nebo 20-25 let? A nějaké se čistě mechanicky rozbijí…
A kolik smrtelných úrazů el. proudem je každej rok ?
A kolik z nich se stane v elektrickych dopravnich prostredcich jejich uzivatelum?
Tohle je spíš ekvivalent situace kdy někdo umře při práci na elektrickém vedení („doprava energie“ na místo spotřeby)..
Naprosto nesrovnatelny ekvivalent: Jak z hlediska nasledku, pri praci na vedeni zemre leda monter, pripadne jeho kolegove okolo, nikoliv nevinni cestujici jako v tom vlaku. A skoda taky vznikne leda na tom vedeni, nikoliv vsem okolo. Tak z hlediska mezni miry rizika, pocet plnych cisteren s LTO na silnicich je primo umerny jeho spotrebe. Zatimco elektricke vedeni je dnes „vsude“ kvuli bezne spotrebe v domacnostech a dvojnasobna spotreba nepovede ke zdvojnasobeni delky vedeni, spis k jeho posilovani. Nehlede na to, ze mnoho spotrebitelu si dnes elektrinu vyrabi samo lokalne. Je zkratka evidentni, ze ropaci neuhnou pred sebenesmyslnejsimi argumenty, jen aby… Číst vice »
Takže Vaší logikou musíme zakázat i elektřinu, ta občas též někoho zabije….
Perfektní, takže zůstanou už „jen“ nehody z benzolem a podobnými chuťovkami jo??
No zrovna tohle bych z toho teda nevydedukoval. Myslíte, že s bionaftou (chemicky topný olej=nafta, liší se to pouze daňově, viz podvody s LTO v devadesátkách u nás) nebo biolihem (biobenzín snad ještě stvořený nebyl) by byl výsledek jiný. Navíc v elektroautě máte buď baterky nebo i vodík, to je celkem bez rizika, že? Ten konec fosilního uhlíku byl plánovaný na rok 50 (respektive 30-50, ten rok 50 by platil pokud by šlo o postupný útlum, obávám se, že spíš platí ten rok 30, no ale co se říkalo v roce 10 už v roce 25 nemusí platit), mám pocit,… Číst vice »
Místo střetu je vidět zde:
https://maps.app.goo.gl/k1cL2httzutsf7g58
Tramvaj šla patrně ze směru od Zeuternu (spoza stromů) ve směru na Odenheim. Průjezd je asi 25 metrů za sjezdem z hlavní silnice ve slušném kopci na místní komunikaci vedoucí do průmyslové zóny. Řekl bych, že plná cisterna vezla olej právě tam. Jestli řidič nedobrzdil v kopci, byl až moc rozjetý aby se vyhnul provozu na hlavní silnici, nebo mu brzdy selhaly, už mtvé nevrátí a věřím, že se to patřičně vyšetří a zabrání se dalším podobným nehodám.
Ten přejezd nikam jinam než do průmyslové zóny nevede…
Nechci tím vůbec naznačovat souvislost s touto nehodou, ale jednání některých „řidičů“ je fakt neuvěřitelné.
Nedávno jsem byl svědkem situace, kdy na přejezdu s kříži, kde je stopka a není tam moc vidět na žádnou stranu, proletěl nějaký zájezdový autobus ne bez zastavení, ale naprosto bez zpomalení.
Fakt bych chtěl takovému „pilotovi“ vidět do hlavy, jaké procesy se mu v ní odehrávají.
JJ taky takové případy znám, ale bohužel turnusy a jízdní řády dnes připomínají spíš itinerář závodu s časem než bezpečnou a klidnou jízdu. Většina lidí by se asi hodně divila, jak rychle musí řidič autobusu jezdit, aby dodržel jízdní řád, odbavil cestující a ještě mu zbyla aspoň 2min. přestávka na WC.
To ho ale vůbec nijak neomlouvá.
Takže minutová přesnost a pauza řidiče mění mít přednost před desítkami životů cestujících?
Nebyl to linkový bus. Zájezdový. A i kdyby to byl linkový, tak vůbec nic neospravedlňuje takhle riskantní a hovadské chování řidiče.
Takže to dohání projížděním stopek?
Tak super že vlakotramvaje nemusí plnit TSI, alespoň to pak má větší grafy na přejezdech. Podle mně by měli splňovat stejné parametry jako vlaky. Jinak to pak způsobuje více mrtvých, zraněných…
A co takhle zrušit ty přejezdy? Nebo rovnou jezdit v tanku. Jak si tu tramvaj s TSI představujete?
Takováhle nehoda se klidně může stát klasické tramvaji na klasické městské tramvajové síti, T3 kdekoliv po Praze, například.
Tam zrovna ne. Přejezdová zabezpečovací zařízení se světelnou a zvukovou zařízení na tě síti.
Takováhle – ve smyslu střetu vozidla s kapalným palivem s tramvají. Podstata prvního příspěvku tohoto vlákna byla vlakotramvaje a TSI, nikoliv zabezpečení přejezdů.
I tak, takováhle nehoda v Praze té trojku nepotká, jelikož na křižovatce se silniční dopravou nějaké auto potká maximálně v padesátce, obvykle ještě méně, to by musel jet řidič auta vyloženě na červenou na nějakém hlavním tahu.
Jasně, tak tramvaj nahradíme autobusem a bude po problému. Je ještě měkčí a při středu s kamionem by shořel celý i se všema cestujícíma.
právě že je měkčí tak by asi cisternu před sebou netlačil a nerozdrtil, takže pravděpodobnost podobného požáru by byla o dost menší
Zrovna nedávno jsem hrál jednu hru s IZS a první mise tam byla srážka tramvaje s cisternou převážející petrolej a jsem si říkal, že takové nehody se moc často nedějí, že by se vlak či tramvaj srazili s cisternou hlavně u nás.
Ta tramvaj nejezdí o moc rychleji, než tramvaj ve městě. Je to jednokolejná lokálka, která je zabezpečená lépe, než některé železničné tratě v Česku. V tomto případě světelnou a zvukovou signalizací. Ale ty už víš, že na vině je konstukce vozidla. Protože naše 810 nebo Regionova by po střetu s cisternou plnou hořlaviny zůstala bez škrábance.
no já nevím, ale Rakvi stačila nádrž od kamiónu…
https://olomoucky.denik.cz/nehody/ohnivy-sloup-v-hodolanech-doslo-k-nehode-vlaku-kamionu-a-osobniho-auta-20231017.html
A to poměrně moderní požadavky splňuje…
Zrovna v tomhle miste je povolena tratova rychlost 80km/h, coz je krapet vic nez T3 na Vaclavaku ale to nic nemeni na faktech co jste popsal.
Václavák je zrovna špatný příklad, tam tramvaje budou jezdit snad 20 km/hod, to současné spojení mezi Jindřišskou a Vodičkovou, to bude podobné. Ale na pár místech v Praze tramvaje jezdí těch 60 km/hod. A i když je to třeba na vlastním tělese, místa, kde se to kříží se silniční dopravou, tam jsou. Napadá mě třeba Plzeňské. Ono ostatně i na I. P. Pavlova to někdy tramvajáci hodně rozjedou, aby to stihli, i když tam to přes 50 km/hod asi nebude. Ale nějaké docela drsné nehody, kdy nějaké auto bylo odhozeno slušně daleko, už tam byly. Takže kdyby se takhle někde… Číst vice »
Ale ten typ vozidla uvádí že má max. rychlost omezenou předpisem na 62kmh?
To je zaprvé technicky nemožné, a za druhé se tady jednalo o nejstarší vlakotramvaj vůbec, vysokopodlažní düwag z roku 1991, která narozdíl od současných není kolizně odolná vůbec, má výrazně měkčí skříň, atd. (Moderní vlakotramvaje se navrhují na stejné scénáře jako vlaky, jen v nižších rychlostech). Nehoda se taky stala v rychlosti ~80km/h a 40t vážící scanii g450 plnou LTO tlačila 35m. Reálně se ale úplně to samé může stát na jakékoliv městské tramvajové trati, kde jezdí vozidla mnohem méně odolná přes mnohem četnější křižovatky, i když jen 50km/h rychlostí, a ještě mnohem častěji.
Tak to by na železnici zmizelo 90% vlaků.. TSi splňuje akorát pár lokomotiv a pár panterů.
předpokládám, že i sharky a foxy.
Pravda. Na ty jsem zapoměl.
No a co ta cisterna, jakou normu proti nárazu cizího vozidla splňuje, aby se z ní nestála ohnivá koule?
Požadavky na cisterny převážející paliva stanovuje ADR.
Ani mě to už nepřekvapuje. Řidiče dnes dělá kde kdo (různé polofetky, které ani neznají techniku) a do toho kombinace husté dopravy, stresu a špatného odpočinku, kdy spousta řidičů doslova bydlí v kabině a na benzínkách.
takže už ani v dojčlandu nemaj ordnung?
A to jsou informace k této nehodě, nebo spekulace?
Tak určitě, kdo nemá ruce od šmíru po lokty, neví, co je řídit kamion!
Uf…
že by i v německu řádili polští kamioňáci?
Tak určitě, řidiči jiných národností totiž nehody nezpůsobují. A vůbec, už víme, proč k té nehodě došlo?
Na úrovňovém přejezdu se světelným a zvukovým signálem může být příčina jen jedna: vjetí silničního vozidla na koleje
Ovšem těch příčin vjetí silničního vozidla na koleje už může být celkem přehršel.
Přehršel? nerespektování výstražného zařízení (99.99%), velmi náhlá zdravotní indispozice (0.01%)
Dále: závada na automobilu, závada na zabezpečovacím zařízení. Jasně, pravděpodobnost selhání řidiče automobilu je nejvyšší, ale nikoliv 100%.