Desítky zničených mladých lip a statisícové škody. U silnice I/20 řádí vandal
Poničené stromy u silnice I/20 u Blatné. Pramen: ŘSD
K ničení stromů v okolí Blatné dochází opakovaně. Už loni na jaře zde někdo zničil 13 stromů.
Všechny stromy podél silnic je potřeba vykácet. Každý druhý mrtvý v autě je o strom. Postrádám smysl proč by tam běly být. A všem co jsou pro stromy podél silnic se budou divit až se jim o něj zabije někdo z rodiny.
Očividně někdo nechce stromy u silnice. Otázkou je proč? Proč to někomu ty stromy tak vadí, že neváhá a zničí je.
Magor, který si myslí, že jsou smrtelné nebezpečí pro jeho autíčka?
Co takhle dát tam fotopasti?
https://www.policie.cz/clanek/stromoradi-kolem-silnic.aspx
data z roku 2008… rozhovor z počátku roku 2009
A vzhledem k tomu že policista povídá: každý má nárok na chybu, tak by mě zajímalo proč máme tedy vězení a proč máme trestný čin neúmysleného zabití
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jiri-landa-stromy-podel-silnic-jsou-vazne-bezpecnostni-riziko
hlavně že jsme tedy s velkou pompou zakázali billboardy kolem silnic, s tím že mohou znamenat smrtelné riziko při vyletění ze silnice, budeme měnit kilometry svodidel za nějaké lepší (hlavně proto že je na to EU dotadce), ale budeme vysazovat nové stromy u silnic a zároveň plánovat nějaké Vize 0 … https://www.platformavize0.cz/
Na toto by měl pamatovat zákon velmi tvrdými tresty, pokutami a náhradou škody a minimálně 1 rok sázet stromy, pečovat o ně, brigády v lesích apod. Je jen s podivem, když je to tam opakovaně, jak to, že při dnešních možnostech, technice se ještě nezjistilo, kdo to má na svědomí. Jinak by už nebylo od věci dávat na silnici rychlostníky jako na železnici, protože řada řidičů nemá soudnost a jezdí dle svých pochybných představ. Pak se nelze divit nehodám. A rádo se to pak svádí na počasí, stromy a kdoví co ještě. Jen na svou hlavu a pochybné myšlení nikdo… Číst vice »
Já bych to viděl na trestanecký tábor, kde by vězni nafasovali lopaty a krumpáče, a následně 16 hodin denně 7 dní v týdnu rubali linku metra D metodou Minecraft.
https://www.youtube.com/watch?v=K1lgh62Smy8
To může udělat jenom imbecil.
Zlámat ruce.
těm co to povolili
To je přesně článek, kdy nechápu jak kdo počítá dukáty. To že na stavbách lítají miliony a miliardy si ani člověk neumí tu částku představit. Ale strom za 6500,- ? Státní zakázka. V lesní školce takový strom 500,-+3 kůly 300,-+práce půl hodiny práce vč. nákupu a benzínu 500,-. Suma sumárů 1500 za strom. Kde je těch 54x 5000? A to kupuju stromky do lesa s DPH a v malém množství….
Nojo, když vy to uděláte za půl hodiny sám a tady se u toho zabaví 4-5 lidí celej den.
Jak velké/staré je kupujete?
Tady to lítá od 7 stovek to 9 tisíc, dle stáří: https://www.zahradnictvi-spomysl.cz/lipa-velkolista/
Takovyhle strom rozhodne nestoji 500…uplne normalni cena je vysoke tisice za podobne vzrostly strom. Jedte se podivat do jakehokoliv zahradnictvi. Nebo se dejte na jejich pestovani :-)) za petistovku vam utrhnu ruce 🙂
Ten kdo se bojí, že by do těch stromů 2 metry od vozovky narazil nemá na té silnici co dělat. Pokud řidiči neupraví rychlost dle podmínek, nesmí se pak divit.
On v tom stromě totiž každý musí skončit kvůli své chybě, že? Stromy u silnice jsou v pořádku, ale stejně jako v Rakousku by měly být kryté svodidly, rozhodně na silnicích prvních a druhých tříd.
A to jako proč? 😮
Proč co?
npř fotka kde je lípa a hned za ní (cca 2 metry max, kamenna zed)… myslíte že vám ty dva metry v letu pomohou?? navíc kamenna zed ma trošku větší tvrdost než strom že…. Nebo budeme v ochranném pasmu u silnice bourat baráky zdi a všechno??
Dva metry mohou znamenat hodně, navíc jsem psal o svodidlech😉 My jsme bohužel opět sto let za opicemi a tak známe pouze dvě možnosti: 1) nedělat nic, protože stejně za všechno můžou řidiči, rychlost a vůbec piráti silnic (nejpopulárnější přístup) nebo 2) všechno vykácet. Civilizované země objevily třetí možnost – stromy nechat a krýt je svodidly. U nás s tímto přístupem lze počítat zhruba za těch 20-40 let, což je zhruba doba, která nám stále do civilizace chybí.
A vubec když vadi stromy, tak budovy nevadí?? budeme v ochraném pásmu bourat i baráky (nebo ve vašem případě osvodidlovávat)
Ale víte co je nejvíc fér, koukneme se do statistiky(velmi lehké najít) viz https://www.ibesip.cz/getattachment/Statistiky/Statistiky-nehodovosti-v-Ceske-republice/Dopravni-nehodovost-2020/Srazka-se-stromem/Srazka-se-stromem.pdf?lang=cs-CZ
Např jak chcete počítat těch cca 10 lidí co bylo pod vlivem alokoholu?? kdyz jel vožralej a narazil do stromu tak jako špatenka ale mohl taky narazit do autobusu plnýho dětí a zabít mnohem víc lidí??
Svodidla na chlast pomůžou???
Moc zajímavý dokument. Až jsem si říkal, že podle logiky některých zdejších pisatelů by se ještě měly zbourat hospody, lihovary, pivovary a vinice k tomu kácení stromů. Protože za nehodu může ostatní jen ne řidiči.
Pěkný slaměný panák… Statistiky bych osobně spíš hledal na stránkách policie, BESIP je poměrně známý tím, že řekněme vykládá, co potřebuje… Jinými slovy tvrdíte, že země, které jsou desítky let před námi, to dělají úplně blbě a mají stromy a pevné překážky těsně u silnice nechávat bez ochrany, jak říkáte vy. Já tedy budu věřit raději jim😉
Takže já dávám statistiku vy dáváte pocity a myslíte si že máte pravdu… Ok
A hledal jste u policie??
Pokud to máte zveřejněte to…
Oni totiž diskutující na netu jsou všeobecně známí že lžou..
PS rychlé proklikání na google eartu s pozice dopravy Vas přesvědčí že ne všechny stromy na zapad od vás jsou osvodidlovaná…
Věřím pouze těm statistikám, které jsem sám zfalšoval
Oni totiž diskutující na netu jsou všeobecně známí že lžou
no tolik upřímnosti jsem fakt nečekal 🙂
No vždyt vy jste nic nepředložil..
Tak sakra vytáhněte nějakou statistika…
tak nemám o čem lhát milej pane 😀
Ps stále jste mi neodpověděl na moji otázku:: jedu vožralej a zabiju se o strom, může za to strom??
Jj, pro pěší silnice není, že.
Já tam tedy pěšky nechodím, pokud vyloženě nemusím. Zrovna tak na kole.
Proč má být u silnice 1. třídy stromořadí?
aby si pochodující vojsko mělo stín a mohlo si natrhat ovoce
z lipy toho hodně natrhají. max. květ na čaj
Aby eliminovalo nebezpečné opilé řidiče.
Tak doufejte, že na vás nikdy nepřijde únava, mikrospánek nebo tak něco.
technická závada, zvěř, kamión v protisměru, či nebude jen cestující v autobuse který to tam napálí…. ale jeho pozůstalí jistě pochopí, že byl prostě jen ve špatnou dobu na špatném místě. Stane se.
Protože je to jeden z nejúčinnějších způsobů, jak omezit dopady tý silnice na okolí? Ať už jde o hluk, emise nebo prach, ty stromy toho dost chytěj nebo rozptýlej. Plus chráněj tu silnici coby větrolam. Stíněj asfalt, takže ten se v létě tolik neohřívá a neroztéká
Nojo, větrolamy ze stromů jsou nejlepší, máloco udělá řidiči takovou radost, jako větve padající na kapotu nebo náraz do spadlýho stromu. A na podzim spadané mokré listí krásně vylepší brzdění.
Stromů je podél cest tisíce, kolik za rok do nich narazí řidičů? Když vidí řidič padlý strom má zabrzdit. Pokud jede tak rychle, že na dohledovou vzdálenost nezastaví, nemá na silnici co dělat. Pravděpodobnost, že strom spadne těsně před autem je blížící se nule. Nebo kolik dle Vás za rok spadlo stromů těsně před auto?
Před pár lety jsem zažil slušnou bouřku u Mladé Boleslavi. Na poslední chvíli jsem stihnul prchnout na polní cestu, jinak bylo auto na maděru. „Po akci“ byla silnice zcela neprůjezdná a plná urvaných obrovských větví průměr tak 30-40 cm, urvaných z léta neudržovaných stromů.
Takže za mě – sorry, ale k silnici 1. třídy stromy v žádném případě nepatří, stejně jako nepatří do ochranného pásma dráhy. Dělejte si zelené stromořadí někde jinde, ne 2 metry od silnice, kde je provoz jako kráva.
a co les kolem silnice 1.třídy? výkacet pruh 50m?
Tak určitě tam hlavně nevysazovat nový za popadané nebo vytěžené stromy. Jinak právní režim a povinnosti majitele lesa jsou poněkud někde jinde, než v případě tohohle bordelu rostoucího kolem silnic buď historicky, nebo proto, že nějaká hlava zase dostala „zelený“ nápad.
40 cm větev v průměru, to byl asi strom z pravěku. Podle té logiky nepatří podél silnice ani domy. Nedávno v Hruškách na Moravě se tam přehnal vítr a silnice byla plná střech.
Jj, všechno podřídit vaší plechovce.
Přestože riziko je malé a výhody hodnotné.
Vítejme v duši autočecha…
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3338048-na-pisecku-pri-bource-spadl-strom-na-auto-a-usmrtil-dva-lidi-na-plzensku-nejezdi
A proto se v zářezech kolem dálnic vysazují křoviny. Ono to nízké křoví funguje jako větrolam lépe než kmen. A nejvíc prachu je teď z polí, protože jsou žně, ne ze silnic.
Tím toho vandala neobhajuju. Ale jde to udělat jinak a líp.
Jo, jako větrolam to působí na obě strany, sníží to i větrnou erozi na polích kolem. Keře můžou pomoct taky, to je fakt, ale že by byly jednoznačně lepší si nemyslím. Spíš to bude místo od místa, obojí bude mít svý výhody a nevýhody, takže někde radši keře, jinde radši stromy a často by byla možná ideální kombinace stromů a keřů pod nima.
Třeba kvůli sněhovým jazykům. Nechapu proč by měla mít silnice parametry závodní dráhy s bezpečnostními zónami.
Blatná – 440 m n. m. Bacha na laviny!
Jste asi nepochopil, jak vznikají sněhové jazyky. Letos ve 405 m.n.m. bylo v zimě 15 cm. Pokud se těch 15 cm nafouká z plochy na jedno místo, vznikne tam sněhový jazyk.
a? 15 cm sněhu neprojedete?
jasně, no proč vlastně budujeme zpevněné krajnice, středové a krajní čáry a svodidla (často za EU dotace)
Proč ne?
A proč by nemělo?
Aby se měl Petr na co hloupě ptát.
Je pravda, že kolem silnice je lepší křoví než stromořadí, ale cokoliv je lepší než nic,,kvůli sněhu,hluku,ptákům. Hlavně by měli zakázat rozmisťování zasnezek, silničáři mají sázet keře a ne matlat dvakrát ročně po soukromých polích.
Aby byla silnice kryta a nezahřívala nadměrně okolí a nepřispívala tak ke změnám mikroklimatu a aspoň minimálně kompenzovala negativní dopady silniční dopravy – hluk, emise, prach………….
Copak stromořadí, proč, když vy jedete, je povoleno jezdit ostatním? A dokonce i v protisměru!
Ta už ale nebude probíhat v okolí hlavní komunikace
Že by konečně závan rozumu?
a nebyl jste to Vy?
samozřejmě
Jojo, strom má solidní brzdnej ůčinek.
Nebo taky nemusí, vozidlo se může od něj odrazit a přeletět do protisměru. U toho být nechcete.
Asfalt a řepka, Česko 21. století!
pravda, v 22. století se bude jezdit leda na velbloudu do mešity
Až se zavede uhlíková daň, tak aut ubyde a na silnicích bude zase volněji.
a budete pak na uvolněné silnice chodit tancovat nebo jaký z toho bude užitek?