Desítky tisíc cestujících mířících do Dauhá. Šéf Qatar Airways popisuje kritické zastavení provozu
Letiště v Dauhá (Doha) s letadly Qatar Airways. Zdroj: Hamad International Airport

Přes 90 letů s více než 20 tisíci cestujícími bylo nuceno přistát jinde.
Děkuji za výtah z článku, ušetřili jste mi čas na čtení původního.
A Katarcům ocenění, jak to zvládli.
Škoda že jste se nezeptali Mohameda tady v Praze ( Mohamed Elasheq – šéf Katarců tady v Praze – a mimochodem taky náš příbuznej – je to prima chlap, mluví perfektně česky bez přízvuku, pochází z Libye)
Klobouk dolů, jak to zvládli, jsou to pašáci. To je v přímém kontrastu s tím, co se dělo v ZRH loni v létě, když nenaběhly servery po updatu. Většina letů zrušená. My jako zákazníci Swiss jsme dostali automatický rebooking našeho letu do PRG o dva dny později a s přestupem ve FRA. O zbytek se milý cestující postarej sám hlásili z amplionu. Postaral jsem se a pak z nich tři čtvrtě roku páčil úhradu vzniklých nemalých nákladů. Podařilo se až po stížnosti na jejich letecký úřad. Mimochodem ten zrušený let ZRH PRG byl součástí rebookingu zmeškaného navazující letu z minulého… Číst vice »
Priste snad radeji autem.
No, ono by to nešlo. Původní routing byl PRG-ZRH-CAT, CAT-MLA, MLA-BRI a BRI-MUC-PRG. Realita byla taková, že Ryanair to z Catanie na Maltu nezvládl včas a byla z toho kompenzace. Air Dolomiti to z Bari do Mnichova nezvládl včas a také byla kompenzace a hotel. Výsledkem bylo, že letenky a nedobrovolný pobyt ve Švýcarsku byly velmi bohatě vykompenzovány. O tom žádná, i když kupodivu to nejvíc drhlo u Swiss a Ryanair byl nejrychlejší. Spíš jde o nezvládnutí situace v danou chvíli na letišti a později neuvěřitelné vytáčky při řešení úhrady nákladů.
to byla ta crowdstrike vec, ze? no, se blbe cokoli operativne resi, kdyz pulka serveru je nefunkcni a i kdyz by ochota byla, tak neni jak.
Ano, byl to ten slavný den. Nejsem na letištích nováček, pár věcí jsem si už zažil. A jsem chápající. Lety byly rušeny masivně a chápu, že tisíce lidí nešlo obsloužit u customer care přepážky. Ale ne všechny počítače byly dole. Let do Prahy byl zrušen cca 10 minut před odletem a přišla mi o tom zpráva na mobil. Tahle cesta tedy fungovala a mohla být využita lépe. Asi za hodinu potom už došly nové boarding pasy. Teprve až pak jsem mohl něco vymýšlet. To byly jediné dvě zprávy. Zbytek jsem sledoval na idnes. Když opadl největší chaos, dostal jsem se… Číst vice »