Desítky let čekání u konce. Stavba Pražského okruhu z Běchovic na D1 začne ještě letos, ŘSD má smlouvu
Vizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSD
Stavba vyjde výrazně levněji, než ŘSD čekalo.
Stavba vyjde výrazně levněji, než ŘSD čekalo.
Je to super a doufám, že anonisti v čele s Havlíčkem a Kolovratníkem přestanou mlet o tom, jak Martin Kupka nic nezačal, pokud se povede i I/12 vysoutěžit levně a dobře, tak se z toho zaplatí i všechny ty návazné malé stavby a bude to super ukázka toho, jak se to dělá komplexně, otázka je, kdy se začne rozšiřovat úsek 510, tedy mezi D10 a Běhovicemi, který bude úzké hrdlo jak pro 511, napojenou spojku od Jižní spojky a, novou I/12 a budoucím úsekem 520, který by měl být taky v uspořádání 3+3, pokud se nemýlím.
510 se bude podle webu RSD rozsirovat 2026-2027:
https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D0/d0-510-satalice-bechovice-zkapacitneni?filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
není tohle uz castecne hotove? Letos/Loni/predloni se tam prave silnice dost rozsirovala (a mosty)… a byt jsou tam fyzicky dva pruhy, tak rezerva je tam prave na ty tri.
jasne,chybi veci, co jsou v tom letaku zminovane (jako prithlukovy zdi apod), ale… nebo to bylo neco jineho?
Tam to rozšiřování vázne hlavně na protihlukových opatřeních, stejně jako na D11. Tak snad se to časem podaří dotáhnout.
Je skvělé, že se konečně dostaví okruh. Ovšem současná část okruhu je denně ucpaná kamiony. Možná to dopadne tak, že po dostavění bude ještě více kilometru D0, která bude ucpaná kamiony. Výrobci kamionů již navyšují kapacity a hned je důvod slavit.
Přesně. Říkala Maruna na návsi, že ředitelé Volva a Manu otevírají šampaňské a hned odpolední směna začne vyrábět o třetinu víc kamionů. 🙂
On se dostaví okruh?
Ještě na auta jste zapomněl, díky dopravní indukci je už teď prakticky zachráněný Volkswagen!
Volkswagen „zachraňuje“ Čína. Rozsah výroby jedné automobilky bych s indukcí asi nespojoval.
ho nikdo nezachraňuje. Jen ho EU dusí.
Sotva jsem slyšel, že se postaví část okruhu, hned jdu vyměnit lítačku za nové auto… v centru tu jistě pocítím, že je okruh postaven
A kupte si rovnou SUV či náklaďák ať zaberete co nejvíce místa. Když toto udělá 300tisíc lidí, novo DO ucpou první týden po otevření. Reálná ukázka dopravní indukce, argument úlevou pro řidiče je jen chiméra.
Jako že 300 tisíc lidí sedí doma a hned jak se dostaví kus D0 se seberou a poběžej si koupit auto aby mohli po něm mohli jezdit. Proboha člověče, řekněte mi co hulíte, aby jste na takovou debilitu přišel.
Já bych si koupil hned dvě a jezdil s nimi současně, abych si novou část okruhu užil dvojnásobně.
Super, konečně….jen nechápu proč tam není žádná odpočívka? na celém okruhu není jediný místo kde může člověk nechat děti vyčůrat , když najednou potřebují….A řidiči kamionu si musí dávat podle zákona pauzu, ale zase jim k tomu nikdo nedává prostor, kde by si jí mohli dát, tak musí stát všude možně kde to jde, ale i tam kde to nejde….to by snad mělo být ze zákona, že tam musí být parkoviště s odpočívadlem….v Německu to tak mají, každou chvíli je tam parkoviště na odpočinek a toaleta, ani tam nemusí být benzínka, měli by se tam jet podívat a pochopí že… Číst vice »
Ty odpočívky jsou snad na všech těch dálnicích, které z okruhu vychází. A pokud se zrovna nezaseknu v koloně, tak na tom okruhu jsem maximálně několik jednotek až desítek minut, to se snad dá vydržet..
Na druhou stranu, odpočívka, zvlášť velká pro kamiony je další voda vodou na mlýn NIMBY a soudit se kvůli hygyenickým limitům apod. se mohlo ještě dodnes…
Druhá věc je, že to znamená výkupy v oblasti s velmi drahými pozemky.
Bohužel by to neprošlo přes obce. Taková odpočívka Osnice zůstala jenom na papíře.
Aspoň k něčemu je ta globální změna dobrá, dříve by nikoho ani nenapadlo zahajovat stavbu v prosinci…
začátek 16.12? Ještě to ani pořádně nerozbalej a stavbaři už domů na vánoce. I když se možná navezlo část zařízení staveniště před podpisem smlouvy. Nicméně zaplat Bůh za to
Tak alespoň stihnou postavit ohrady, buňky pro dělníky a podobně
Že se brzy bude stavět jihovýchodní část D0 a také poslední část D1 u Přerova je fantastická zpráva. Kdo by to před pár roky čekal, když bylo všechno v mlze. Tleskám vedení ŘSD, že se podařilo stavební tempo rozhýbat.
+ D11 na státní hranice s Polskem – dlouholetá mezinárodní ostuda.
Právě naopak před pár lety už to vypadalo docela nadějně. Nějakou dobu už výstavba dálnic je prioritou, jakou si zaslouží být.
nebo D3 na hranice a soutěžení posledních 2 úseků D35
D52 stále v nedohlednu a to tam zbývá 20km, tady buď i přes to, jak vynikajícím způsobem funguje Mátl není vůle od ŘSD, nebo to záměrně blokují politici, až se tohle pohne, bude ten potlesk oprávněný
Obecně cokoliv silničního a dálničního kolem Brna je dost velký problém, ačkoliv paradoxně uvnitř Brna ten okruh je zase něco naprosto úžasného. Ale způsobují si to tamní domorodci sami sobě…
Tak teď ještě prosím nějak urychlit tu severní část D0 ! Pokud by to bylo komplet v roce 2029, bude to naprosto v pořádku 😉 . děkuji a hezký den
Myslím, že sever v roce 2029 nebude ani náhodou. Nicméně nemusíme být pesimisté, troufám si říci, že takovou dobu jako jsme čekali od roku 2011 do teď, čekat nebudeme.
já věřím, že současné ŘSD to zvládne, maximálně 2030 🙂
za rok jsou volby..
Auta mají podporu napříč stranami a politici napříč stranami rádi stříhají pásky.
Bál bych se spíš o železnice.
Mátl už funguje přes 2 rozdílné vlády, odvolal by ho jen magor
Budu se těšit že město zareaguje alespoň částečným zklidněním ulic a silnic, na kterých nová část VMO uvolní kapacitu. Slušela by tomu větší preference MHD. Jinak zafunguje dopravní indukce a Spořilov na tom bude do pár let stejně špatně jako předtím býval…
Po Spořilovské mezi magistrálou a Jižní spojkou jezdí nějaká MHD?
Zařídi, i kdyby to měly byt tri noční spoje ,jen ať je důvod udělat buspruh .
No tak třeba by to mohla víc začít užívat. Co vím, DPP má analýzy že linky po VMO jsou a byly by oblíbené, ale bojí se je spustit protože hrozí výkyvy z důvodu kolon a absence buspruhů atd.
Nikdy nešlo o linky po VMO, ale po MO! Vzhledem k poslednímu roku, kdy Blanka stále stojí, resp. jsou preventivně uzavírány vjezdy, tak by linky asi opravdu bohužel nebyly přínosem.
Chcete cyklopruh na Štěrboholské radiále? Jinak dopravní indukce na Jižní spojce moc nevyšla, do r. 2010 tam byla denně zácpa, kolikrát až od Průhonic a dnes (s výjimkou reko Barranďáku) nic a ještě to tam v pohodě využívá 125.
Dopravni indukce prave, ze vysla. 40 000 vozidel denne jede po D0 od D1 na D4 – 7 a Jizni spojka tozhodne nezeje prazdnotou, jen ty kamiony tam nejsou.
Presne to se stane po dostavbe D0 smer D8 – 11 a 1/ 12 ve druhe casti Jizni spojky. Do Prahy pojede vice mensich aut a nejvetsi narust bude na 1/2 a 1/12, ktere se najednou stanou lehce prujezdne.
A o celkove kvalite tranzitni dopravy na jedne strane jiz rozhoduje ORECH a na druhe strane zacne extremne rozhodovat CERNAK. Do peti let to uvidime 🙂
Asi občas trčím v koloně na úplně jiný Jižní spojce…
Zkuste se projet třeba linkou 136 a pak teprve psát komentáře. Pohled do mapy Vám evidentně nestačí…
Už by někdo ŘSD mohl poradit aby aktualizovali způsob výpočtu předpokládané ceny, aby nebyli pořád překvapení. Takhle už jsou skoro dva roky v neustálém úžasu. To není moc zdravé.
a .. kde jste vzal, že jsou z toho „překvapeni“?
zatím to vypadá, že jediný překvapený jste vy .)
Zítra jdu nakoupit rohlíky snad bude stát jeden jen 10 korun
To rozhodně uděláte dobře když budete mít rezervu! Pokud propasete otvírací dobu a budete to kupovat na benzínce, tak je ta cena dokonce i reálná…
To, že otevřená soutěž sníží cenu se tak nějak čeká – teda asi všude jen ne na dráze, kde je nejspíš vyžadován jmenovacího dekret od Franze Josefa.
Takže když předpokládanou cenu podseknu, tak díky soutěži se stejně cena klesne?.
ŘSD je jako NASA. Naplánuje primární cíle mise na 3 měsíce a pak machruje, že sonda 20x překročila „plánovanou životnost“.
Tak když náhodná známost ráno udělá snídani a poklidí vám kvartýr, tak se taky zlobit nebudete. Primární mise splněna a ještě něco navíc, nebo za míň, nikdo normální se vztekat nebude.
Pointa mého příspěvku je, že je to jen laciné PR. Jako s tou „nižší cenou“. Stejně fungují akční ceny. Když vám dám cenovku, kde je původní vysoká cena přeškrtnutá, hned ta akční vypadá lépe, že.
ŘSD si ty ceny necucá z prstu, jděte brečet na MD a SFDI.
Vidím, že moc nerozumíte vesmírné technologii.
NASA má konzervativní plány proto, že prostředí mimo naši planetu je extrémně nepřátelské a nemáme ještě dostatek zkušeností s tím, co které věci udělají s elektronikou apod.
Pořádná sluneční erupce mimo ochranu van Allenových pásů je například pěkná „grilovačka“, spousta vysokoenergetických částic.
„Obstrukce různých spolků“ jsou jen jeden faktor. Dalším jsou zcela legitimní obavy městských částí v těsné blízkosti, které vidina 70-100 tisíc aut denně úplně nenaplňovala nadšením, a tak měly své požadavky. Ty se nakonec do značné míry i podařilo naplnit, a díky tomu bude velká část D0 511 i přeložky I/12 v zářezu, za zelenými valy, s návaznými opatřeními, obnoví se pěší spojení a kolem se dodělá cyklistická infrastruktura. To je IMHO slušný výsledek, byť za cenu mnohaletého zdržení. Nemalý dík patří i Adamovi Scheinherrovi, který se v tom angažoval za HMP. Snad se ŘSD poučí, jak podobné projekty dělat,… Číst vice »
Akorát je strašná škoda, že po odklonu od města u D1 se to vrací prakticky do města na Čerňák. Vedení někde kolem 101 by v této části dávalo pro tranzit (např. D5-D11) daleko větší smysl. Takhle z toho bude prakticky městskej okruh. Jasně, uvolnění Spořilovský a Jižní spojky je nutný a to to splní, ale mohlo to být ještě daleko lepší. Jenže to by muselo být příliš mnoho hlav vytaženo z jistých tělesných otvorů.
Vždyť tam ty auta projedou stejně. Pokud to vadí lidem CM , vždyť to věděli ,když okruh nestal ,ze tam bude jednoho dne stát . Před 20 lety jsem to uz věděla
Nemluvím o tom, kdo to věděl nebo nevěděl. Dálniční okruh funguje úplně jinak a má na město a dopravu v něm úplně jinej vliv, podle toho, jak daleko od města vede. Čím dál, tím spíš poslouží hlavně pro tranzit a lidi, kteří mají ve městě jen jeden konec cesty (ať začátek nebo konec). Čím blíž do města, tím lákavější pro ježdění autem po městě – což jednak zvyšuje počet aut na ostatních ulicích města a jednak překáží tomu tranzitu…. Samozřejmě mají vliv i další věci, jako je hustota sjezdů a nájezdů, atd. Mrzí mě, že tady mluvíme o vnějším okruhu… Číst vice »
V trase 511 by i tak jako tak musela být nějaká kapacitní komunikace. A jestli si dobře pamatuji, tak při těch průtazích a pokusech to zablokovat nebo změnit se to analyzovalo a srovnávalo. Argument byl, že je to již dlouhodobě v územních plánech vs. není zatím vůbec + zábor kvalitní půdy u odsunuté varianty. Pan Hlaváček to tehdy i několikrát prezentoval a komentoval ve veřejných médiích. Jinak můj laický názor je, že kdyby 511 jiz dávno stála a sloužila, tak se již mohly také začít postupně vyhledávat a připravovat i další větve a odsunuté nové koridory pro spojky. Případně koncept… Číst vice »
Jo, přesně to jsem měl na mysli. Místo toho, aby dostalo přednost to, co by líp fungovalo, dostalo z obav o projednávání přednost to, co už bylo v územních plánech, protože to je 50+ let stará koncepce. Teda ne že by se to obvyklý praxi v Praze i jinde v ČR nějak vymykalo.
Jako jo, je to v tomhle místě lepší než nic, to jo. Ale ta ušlá příležitost udělat to líp mě prostě mrzí.
ten okruh bude v pohodě, problém je s tím, že v čechách máme dálnice jen z/do Prahy..to na ta místa tahá takového transitu, který by jinak jel nejraději úplně jinudy..
To je ale strasna blbost….naopak ty dotcene mestske části toho dost zneuzivaly a naopak RSD jim nesmelo ustupovat. To že že tam bude mestaky okruh se už ví dávno a mestske části tam vesele nechatly stavet baráky. Scheinherr spolu s muchonurkou by naopak meli být pred soudem jak znicili a oči dopravu v praze a tím vznikají i kolony všech ucastniku a z toho plynouci obrovské ekonomicky ztraty.
Podel I/12 se na cyklo … ehm … kasle.
https://mestemnakole.cz/2024/12/prazsky-okruh-prinese-zlepseni-i-pro-cyklodopravu-vystavba-zacne-16-prosince/
Dobrá zpráva a moc potřebná chybějící infrastruktura. Jenom je to celé trochu s pachutí toho, že to trvalo tak nepochopitelně dlouho, kdy během toho jezdila hustá dálková a hlavně nákladní kamionová doprava přes hostě obydlené části města, což mnoha lidem na Spořilově a okolí zkrátilo zbytečně životy. Úsek 511 se měl stavět společně s 512, pak o cca 2-3 roky později, tj. 2010-2013 a nyní máme 2024/2025! Byl jsem na prvním veřejném projednání nové EIA v Uhříněvsi a dobré si pamatuji, co mi tehdy na můj dotaz a příspěvek odpověděl ředitel ŘSD. Chci tímto velice poděkovat panu Mátlovi a jeho… Číst vice »
Ta pachuť jde ale částečně za ŘSD v tom, že šlo hlavou proti zdi, než dostali rozum a udělali pořádný projekt. Budiž jim ke cti, že nakonec pochopili a i ve spolupráci s Prahou dodělali projekt do použitelné podoby.
Teď by se měla pozorně dívat SŽ a dobře zvážit, jak bude komunikovat VRT.
Ta dálnice má 14 let zpoždění, na jeho začátku je Vít Bárta, který dva roky před plánovaným začátkem stavby zastavil její přípravu. Trasa již v té době měla platnou EIA a územní a stavební povolení za dva, možná tři roky bylo v té době ještě projednatelne. Trasa té dálnice se za tu dobu nehnula ani o cm. Byl tam už tehdy tunel Kolovraty, zářezy kolem Říčan. Pokud vím, přibyl zářez u Dubče a změna tvaru MUK Běchovice. Obě věci se dali vyřešit dřív než za 14 let. Z tohoto pohledu se dálnice „podrazila“ velmi výrazně. I ty valy se dají… Číst vice »
Wow pecka parada! Blahopreju cele republice! Den zahajeni teto stavby by se mel stat statnim svatkem! 🙂
vlastně to není tak špatný nápad, mít jeden den na oslavu dopravy, dopravních staveb a mobility 🙂 A když ne svátek, ani den pracovního klidu, tak alespoň jako významný den.
Pak je škoda, že se symbolicky nepodaří zahájit 22. září 🙂
Navrhl bych 17. březen. Ale důvod si radši nechám pro sebe. Nebo 9. října, to má Mátl narozeniny.
Kdyby nebyla taková zima, tak se večer zajedu podívat na Spořilov, jak tam v ulicích lidi slaví.
6 stupňů nad nulou je zima? Co budete říkat, až bude třeba mínus sedm?
No já myslím, že tahle stavba je tak významná, že by mohla slavit půlka republiky co jezdí kolem Prahy a všechny východo pražské městské části.
Nemyslím si že zrovna na Spořilově dojde k nějak významnému poklesu. To co přejde na okruh velice rychle nahradí jiní, kteří tam přejdou zase odjinud nebo naopak díky nové infrastruktuře do auta nasednout.
Indukcééééé!!! Ne, kamióny skutečně na Spořilově jiné kamióny nenahradí, tam bude prostě zákaz
O to víc to bude lákavé pro IAD.
Zrovna v relacích zhruba mezi Jižním městem a Vinohradama/Strašnicema to opravdu může nabýt hodně na lákavosti
Ehm a jaktože je nyní v Praze kolaps? To se 50 let žádná dálnice nepostavila? Nebo fanatici slaví, že bude ještě více možností ke kolapsu, bouračkám a staní v kolonách? A to se vyplatí.
Fanatik Hala D bude kázat něco o fanatismu…
Pozdravuj Frantu Holečka a svých dalších X identit.
Hoďte na něj deku..
Na PO bude menší nehodovost než na JS a ŠS, takže méně kolapsů, méně bouraček, méně kolon.
Já bych se držel fakt. 80 % zboží se připravuje po silnici a vzhledem k tomu, že množství zboží pro nákladní vlaky (uhlí, ocel) se omezuje a naopak zboží v dodávkách roste. Tak je logické, že je potřeba rozšiřovat infrastrukturu. A zrovna tento úsek je nejdůležitější v celé republice, který zvýší plynulost provozu a výrazně ulevi dopravě v Praze.
A pokud mluvíte o kolapsu, tak na to na železnici stačí jedno napínací lano, které se postará o zábavu na několik hodin (viz. nedělní Česká Třebová).
Opravdu uleví? Není to jen chiméra? Ulevit řidičům měla jižní část D0, ulevit měla i čtyřproudá D1, ulevit měla magistrála. To vše je již dostavěné a řidičům se neulevilo. Jak to vysvětlíte?
vsechny vyjmenovane stavby ridicum samozrejme ulevily.
bez jejich existence by byla doprava podstatne horsi.
takze se prober.
Dnes otevírám šampáňo.
9 764,9 miliardy korun to asi nebude, spíš miliónů 🙂
tiež ma to zaujalo, že asi preklep…
2030 chci Mátla a jeho tým na Dobré Správě.
Mohli by k němu začít chodit na stáže.
Manekýn nemá čas, maluje podchod.
Nevím jestli zahájení stavby po 20 letech přípravy je hodno takového adorovani.
Krom toho největší rozdíl je v přístupu MDxŘSD versus MDxSŽ
Jaký tam je rozdíl?
hodně veliký. Cena, způsob nové výstavby, rychlost atdatdatd…
ŘSD má nějaký plán ohledně základní dálniční sítě, kterou buduje a současně plány aktualizuje dle potřeb. A poslední dobou jede styl, tady vede dálnice, vy (obce) řekněte, jaké chcete opatření proti hluku, prachu a my se přizpůsobíme. U SŽ plán pořádně neexistuje a hlavně je tam moc zájmů, aby koleje vedly přes některé nádraží, které zpomalí dálkové vlaky, které stanici projíždí. Druhá věc je, že SŽ navrhuje koleje DV trase Plzeň – Německo část jednokolejně, s tím, že by dvě koleje v daném úseku byli moc drahé. Přitom, kdyby to naplánovali pořádně celé, tak by za pomoci sdružení dopravců projekt… Číst vice »
Před 20 lety nebyl Mátl ředitel.
hmm tak adventní kalendář ŘSD je sice na políčka chudší, ale já už mám snědeno za celý prosinec. a to ještě bude spousta otvíraček.
Nemá někdo z Vás informaci o tom, zda se už vyřešila žaloba týkající se územního rozhodnutí podaná k NSS?
Ano, to by mě také zajímalo. V databázi NSS žádná aktualizace od podání žaloby DChabrami, Suchdolem a dalšími, nefiguruje.
Redakce Zdopravy.cz nemáte informace?
Smlouva a za dva týdny se staví. Na železnici až moc ambiciózní. 🙂
Není to univerzálně pravda, ale třeba Bubny-Výstaviště nebo rekonstrukce Masaryčky začaly prakticky okamžitě. Taky to nejspíš nebude technologicky úplně srovnatelné.
To je fakt. Technologické přípravy jsem zrovna v době, kdy mi vyskočila tato myšlenka, nebral v úvahu.
Šutrklep je jenom PR, to neznamená, že se hned začne stavět.
Pro mínusáře: Stačí se podívat do historie, děje se to celkem běžně.
slava 🙂
Háááleluja
Samé dobré předvánoční zprávy. V posledních týdnech na tento portál chodím opravdu rád.
Super, ať je autíček víc.
Zase ta všemocná indukce, nebo pád na hlavičku?
Díky za připomenutí, přidám se: https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce#/media/Soubor:Traffic_in_Southern_California.jpg
uzasny 🙂
dekujeme, odejdete. treba pesky.
Tak já nohy mám, pěšky rád chodím.
Klasická I-5… Jenže v USA má úplně každý od 15 let auto a jezdí s ním všude, i „na roh“ do poštovní schránky
Ale v Americe i dojít za ten roh může být docela daleko. Obzvláště, když jste někde na předměstí. Je to tam trochu jiné, proto také tolik aut.
A kam to spěje u nás? Chodím po turistických cestách, tam za poslední roky totální propad v počtu, zato parkoviště u všeho plná.
Vždyť to musí být jedno s druhým. Pokud je plné parkoviště u lesa, nutně musí být i víc lidí v tom lese.
Psal jsem o turistických cílec. A před ty se jezdí autem.
Teď ještě vysvětlit proč ta všemocná dopravní indukce nefunguje třeba u toho parkovacího domu v Ostravě, o němž t před pár dny byl článek jak je prázdný.
Vysvětlení není složité, jistě se najdou místa, kde auta ještě nezaplavila okolí.
Stjený zdroj: Teorie dopravní indukce nemusí brát v potaz skutečnost, že budování dopravní infrastruktury je často opožděné za komerční a bytovou výstavbou a zvýšení provozu tak je vyvoláno zvýšením počtu obyvatel a návštěvníků daného území. … Z hlediska praxe se ukazuje, že dopravní indukce je teorií postavenou pouze na sledování individuální automobilové dopravy vytrženě z celkového dopravního kontextu. Teorie dopravní indukce opomíjí řadu faktorů, které mají na dopravu vliv. V případě, kdy dojde ke zvýšení dopravní kapacity u jiných způsobů dopravy, nedochází k navyšování jejího využití. Množství uživatelů veřejné hromadné kapacity závisí ve velké míře i na ceně, kvalitě služeb… Číst vice »
„Množství uživatelů veřejné hromadné kapacity závisí ve velké míře i na ceně, kvalitě služeb a pohodlí.“
To nepochybně, ale přidáváním pruhů se to sotva změní.
„V případě, kdy dojde ke zvýšení dopravní kapacity u jiných způsobů dopravy, nedochází k navyšování jejího využití. “
Někde došlo, až na výjimky, k zvýšení dopraní kapacity u jiných způsobů dopravy? Kde?
Ad 1. Přidáním pruhů se může změnit preference VHD. My se ale bavíme o nové stavbě.
Ad 2. Nemůžete vytrhnout jednu větu z kontextu celého odstavce. Přečtěte si to pomaleji a klidně si dělejte poznámky. Zjednodušeně a pro tento případ: Nová silnice typu obchvatu nezmění počet jedoucích do centra nebo mající cíl v blízkosti stávající trasy.
Pruhy, obchvaty, parkoviště…, to vše DOHROMADY zvedne nabídku, která následně zvedne poptávku a to se taky děje. Co je na tom složitého? Paměť mám vzhledem k věku solidní, místo poznámek používám oči, ale díky za nabídku.
Nová silnice typu obchvatu může samozřejmě snadno přetáhnout část provozu z dosavadního průtahu (nebo víc centrálního okruhu) a bez jejich zklidnění tyto uvolnit pro nalákání dalších lidí do aut na těch vnitroměstských cestách.
Z Prahy do Ostravy se nezvýšil počet cestujících kvůli konkurenci, ale protože se díky koridorizaci cesta výrazně zrychlila. Stejně jako do Brna nebo Plzně.
Někdo slaví a závistiví zelený komouši dnes vzteky neusnou…
A někdo má koule jen na nálepku.
Jen tak pro zajímavost, když někdo bojuje proti něčemu, co podle jeho názoru poškodí např. životní prostředí, tak co konkrétně má závidět? Chápu tedy správně, že pokud vy něco kritizujete, tak za tím je závist?
Právě, že jen podle jeho názoru. Lidé auty jezdit nepřestanou a zrovna okruhy a dálnice to životní prostředí zlepšují než naopak. Holt se s tím smiřte.
A v cem vidite takovy problem? Pokud bude kazdy jezdit svym autem po patricne dimenzovane silnicni siti, bude s tim naprosta vetsina lidi spokojena. Ekologicke problemy, zejmena s emisemi, uznavam, ale ty se v dlouhodobem hledisku (desitky let) tak jako tak budou resit prechodem na EV a
nizkoemisni zdroje elektriny.
ekologický problém auta nejsu emise, ale betonová plocha.
Emise bych z toho rozhodně nevynechával, protože v těch kolonách je spotřeba dvoj i trojnásobná než při plynulé jízdě. Betonová nebo asfaltová plocha rozhodně žádná radost není, ale teprve když bude dostatečně kapacitní alternativa kolem města, tak můžete uvažovat o tom, že se z těch komunikací blízko centra dá třeba něco ubrat….
To zjevně píšete o komunikacích, a co parkoviště vlastně všude? Auto někde stojí a když někam dojede opět stojí. Co je to za kvalitu života s prostorem plných aut? Kde vidíte posun k lepšímu?
Provokatér a šašek.
takže to zabralo?
Tak na to si počkám. Jaká myslíte, že musí být ta „dostatečně dimenzovaná silniční síť“? Postačí, když vyasfaltujeme a vybetonujeme úplně všechno? Zaplatíte to aspoň?
Tohle je třeba řešit koncepčně a ne blokováním/nadáváním na jednotlivé stavby.
V tomto případě jde o chybějící část okruhu. Z obou stran (510 a 512) se tam valí auta a kamiony, a tímto je přesuneme mimo zástavbu (Spořilov atd.).
V případě I/12 jde sice o dojížďku do centra… ale alternativní železnice je přetížená, tam se už naindukovalo.
Já jsem všemi deseti (dvaceti!) pro podporu ne-IAD mobility. Ale ať tedy SŽ/Praha pohnou pozadím a začnou stavět NS2.
Pro začátek Ten most.
Nikdy jsem nebyl pro blokování staveb, to nikam nevede, začít by měl každý sám u sebe, vážit každičkou cestu, každý nákup (nákladní doprava).
tak važte. nikdo vám nebrání být zavřený 7 dnů v týdnu doma a vycházet jenom v sobotu večer.
Zkuste najít ve slovníku: vlak, bus, kolo, nohy.
Díky těmto prstředkům mám solidně procestovanou republiku, částečně Evropu.
tak v tom pokracujte. nikdo vam to nebere.
Alternativní železnice, jak k 1/12, tak 1/2 se jen opravili. Myslím, že bychom viděli teprve pořádnou indukci, kdyby byly do Brodu 4 koleje a za Strančice odlehčovací trasa.
Stačí kouknout na mapu… Kudy vede transit od D10 a D11 k D1, kdo jede k D4, D5, D6 už si nechce zajíždět k Modleticím na křižovatku s D0. Takže ucpaná Jižní spojka, Strakonická, K Barrandovu. Provoz na magistrále je závislý na tom, jak se dá k D1 vyjet z města. Pokud je ucpaný Spořilov, během chvíle stojí i magistrála ve městě. A pokud stojí magistrála, tak samozřejmě stojí i příjezdy k ní, takže nakonec v tom stojí třeba i tramvaj z Olšanského náměstí k Bulharu., protože kolona aut k Bulharu stojí na kolejích až k Lipanské. A ano, neřeší… Číst vice »
Nemáte toto někde rozkreslené do mapy?
Nemám, v rychlosti jen takhle https://mapy.cz/s/kebunohopa
od Bulhara na Spořilov je to po magistrále asi 7 km, v provozu jsem jako řidič tramvaje skoro denně. pokud jedu soukromě autem třeba od Barrandova k D11, tak je použití D0 docela problém právě kvůli neexistenci 511, protože buď je to od Modletic návrat do města a nebo vykličkovat přes Říčany k Českému Brodu. Pro kamiony nepoužitelné. A v práci mě samozřejmě zajímá, proč trčím v koloně i s tramvají. Ty křižovatky s magistrálou znám za léta praxe docela dobře a na spoustě míst na ty komunikace vidím.
Jezdím dozorovat 2 stavby do Říčan. Vozím dokumentaci, vzorky atd.
1. Můžu to vláčet MHD, v takovém případě je to z Mělníka výlet na celý den = tedy cesta autem
2. Snažím se vyhnou t Praze – tudíž přes Běchovice, Dubeč, Uhříněves, nebo i jinudy. Určitě to místní těší.
Nějaká rada?
zde nejspíš vám poradí že to máte dělat z home office nebo dozorovat stavby na Mělnicku a neotravovat svým dojížděním
„A moje rada zní…“
Dělejte to jako doposud.
Aspoň o 2 miliony víc!
Tak tady prece nejde jenom o auta, ale taky o cely Sporilov a dalsi dotcene casti a obce kterych je fakt dost.
Dobrý den. Může mi někdo prosím osvětlit jak vznikla tahle debilní představa – Vznikem dálnic se rodí auta. Zaznamenal jsem ji poprvé při dostavbě D1 (D48) do Ostravy. Místní zelení odborníci se nám snažili vnuknout myšlenku, že ostravaci sedí doma v putyce a až se dozvědí, že do Ostravy přivedli dálnici tak z tý hospody vyběhnou a poběží si koupit auto a začnou po tý dálnici drandit sem a tam.
Co Vám kdo navykládal netuším, to, že se zvedá provoz na silnicích vidím na vlastní oči.
To je ale pitomost. To že je vetsi provoz je proste dano tim, že proste lidé a zbozi více cestují. Dneska má auto vicemene každý a jakou dopravu z oli se rozhoduje na základce vicero veci- predevsim rychlost, cena,pohodli. Ty auta proste jsou a dálnice a obchvaty stáhnou provoz který dnes probiha na místních ulickach a v obytnych zónach tak to bude jen dobre. Ale to že do ted nejezdí autem začne jen kvuli toho že je dálnice nebo obchvaty tak to je pekna pitomost.
Tak už jenom to, že celkový počet obyvatel (třeba ještě z dob Československa v jeho české části) se nějak zásadně neměnil (z 10 milionů možná na 10,5 milionu), ale množství aut se víc než zdvojnásobilo. Na začátku devadesátek to bylo asi 2,5 milionu, teď je to už snad skoro 6 milionů.
Proč musí mít auto „víceméně každý“?
Zkuste se podívat i tam, kde se nic nestavělo. S překvapením zjistíte, že se provoz zvedl i tam. Zvedl se všude v souvislosti s vyšší životní úrovní.
Navštivte Spořilov a napište to znovu.
Já sem teda chodím hlavně pro ten adventní kalendář stržených trolejí, ale tohle je samozřejmě krásné