Desítky let čekání u konce. Stavba Pražského okruhu z Běchovic na D1 začne ještě letos, ŘSD má smlouvu

Vizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSDVizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSD

Stavba vyjde výrazně levněji, než ŘSD čekalo.

Odebírat
Upozornit na
guest
158 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slepý blázen

Je to super a doufám, že anonisti v čele s Havlíčkem a Kolovratníkem přestanou mlet o tom, jak Martin Kupka nic nezačal, pokud se povede i I/12 vysoutěžit levně a dobře, tak se z toho zaplatí i všechny ty návazné malé stavby a bude to super ukázka toho, jak se to dělá komplexně, otázka je, kdy se začne rozšiřovat úsek 510, tedy mezi D10 a Běhovicemi, který bude úzké hrdlo jak pro 511, napojenou spojku od Jižní spojky a, novou I/12 a budoucím úsekem 520, který by měl být taky v uspořádání 3+3, pokud se nemýlím.

Pavel
Air Traveller

není tohle uz castecne hotove? Letos/Loni/predloni se tam prave silnice dost rozsirovala (a mosty)… a byt jsou tam fyzicky dva pruhy, tak rezerva je tam prave na ty tri.

jasne,chybi veci, co jsou v tom letaku zminovane (jako prithlukovy zdi apod), ale… nebo to bylo neco jineho?

Vašek H.

Tam to rozšiřování vázne hlavně na protihlukových opatřeních, stejně jako na D11. Tak snad se to časem podaří dotáhnout.

Franta Holeček

Je skvělé, že se konečně dostaví okruh. Ovšem současná část okruhu je denně ucpaná kamiony. Možná to dopadne tak, že po dostavění bude ještě více kilometru D0, která bude ucpaná kamiony. Výrobci kamionů již navyšují kapacity a hned je důvod slavit.

Honza1

Přesně. Říkala Maruna na návsi, že ředitelé Volva a Manu otevírají šampaňské a hned odpolední směna začne vyrábět o třetinu víc kamionů. 🙂

Smejky

On se dostaví okruh?

David

Ještě na auta jste zapomněl, díky dopravní indukci je už teď prakticky zachráněný Volkswagen!

Petr David

Volkswagen „zachraňuje“ Čína. Rozsah výroby jedné automobilky bych s indukcí asi nespojoval.

Jan M

ho nikdo nezachraňuje. Jen ho EU dusí.

Flancek

Sotva jsem slyšel, že se postaví část okruhu, hned jdu vyměnit lítačku za nové auto… v centru tu jistě pocítím, že je okruh postaven

svancara lukas

A kupte si rovnou SUV či náklaďák ať zaberete co nejvíce místa. Když toto udělá 300tisíc lidí, novo DO ucpou první týden po otevření. Reálná ukázka dopravní indukce, argument úlevou pro řidiče je jen chiméra.

VJY

Jako že 300 tisíc lidí sedí doma a hned jak se dostaví kus D0 se seberou a poběžej si koupit auto aby mohli po něm mohli jezdit. Proboha člověče, řekněte mi co hulíte, aby jste na takovou debilitu přišel.

Kebab

Já bych si koupil hned dvě a jezdil s nimi současně, abych si novou část okruhu užil dvojnásobně.

tomas

Super, konečně….jen nechápu proč tam není žádná odpočívka? na celém okruhu není jediný místo kde může člověk nechat děti vyčůrat , když najednou potřebují….A řidiči kamionu si musí dávat podle zákona pauzu, ale zase jim k tomu nikdo nedává prostor, kde by si jí mohli dát, tak musí stát všude možně kde to jde, ale i tam kde to nejde….to by snad mělo být ze zákona, že tam musí být parkoviště s odpočívadlem….v Německu to tak mají, každou chvíli je tam parkoviště na odpočinek a toaleta, ani tam nemusí být benzínka, měli by se tam jet podívat a pochopí že… Číst vice »

Matyáě

Ty odpočívky jsou snad na všech těch dálnicích, které z okruhu vychází. A pokud se zrovna nezaseknu v koloně, tak na tom okruhu jsem maximálně několik jednotek až desítek minut, to se snad dá vydržet..

Tom

Na druhou stranu, odpočívka, zvlášť velká pro kamiony je další voda vodou na mlýn NIMBY a soudit se kvůli hygyenickým limitům apod. se mohlo ještě dodnes…
Druhá věc je, že to znamená výkupy v oblasti s velmi drahými pozemky.

Pavel

Bohužel by to neprošlo přes obce. Taková odpočívka Osnice zůstala jenom na papíře.

Jan

Aspoň k něčemu je ta globální změna dobrá, dříve by nikoho ani nenapadlo zahajovat stavbu v prosinci…

JGR

začátek 16.12? Ještě to ani pořádně nerozbalej a stavbaři už domů na vánoce. I když se možná navezlo část zařízení staveniště před podpisem smlouvy. Nicméně zaplat Bůh za to

Adam Ř

Tak alespoň stihnou postavit ohrady, buňky pro dělníky a podobně

Lukáš

Že se brzy bude stavět jihovýchodní část D0 a také poslední část D1 u Přerova je fantastická zpráva. Kdo by to před pár roky čekal, když bylo všechno v mlze. Tleskám vedení ŘSD, že se podařilo stavební tempo rozhýbat.

Gawain

+ D11 na státní hranice s Polskem – dlouholetá mezinárodní ostuda.

mlokXCM

Právě naopak před pár lety už to vypadalo docela nadějně. Nějakou dobu už výstavba dálnic je prioritou, jakou si zaslouží být.

J.M.

nebo D3 na hranice a soutěžení posledních 2 úseků D35

Jakub

D52 stále v nedohlednu a to tam zbývá 20km, tady buď i přes to, jak vynikajícím způsobem funguje Mátl není vůle od ŘSD, nebo to záměrně blokují politici, až se tohle pohne, bude ten potlesk oprávněný

Vašek H.

Obecně cokoliv silničního a dálničního kolem Brna je dost velký problém, ačkoliv paradoxně uvnitř Brna ten okruh je zase něco naprosto úžasného. Ale způsobují si to tamní domorodci sami sobě…

libor

Tak teď ještě prosím nějak urychlit tu severní část D0 ! Pokud by to bylo komplet v roce 2029, bude to naprosto v pořádku 😉 . děkuji a hezký den

Danny

Myslím, že sever v roce 2029 nebude ani náhodou. Nicméně nemusíme být pesimisté, troufám si říci, že takovou dobu jako jsme čekali od roku 2011 do teď, čekat nebudeme.

libor

já věřím, že současné ŘSD to zvládne, maximálně 2030 🙂

Jarda

za rok jsou volby..

Náhodný Kolemjdoucí

Auta mají podporu napříč stranami a politici napříč stranami rádi stříhají pásky.
Bál bych se spíš o železnice.

Jakub

Mátl už funguje přes 2 rozdílné vlády, odvolal by ho jen magor

Martin

Budu se těšit že město zareaguje alespoň částečným zklidněním ulic a silnic, na kterých nová část VMO uvolní kapacitu. Slušela by tomu větší preference MHD. Jinak zafunguje dopravní indukce a Spořilov na tom bude do pár let stejně špatně jako předtím býval…

rodilyslavkovak

Po Spořilovské mezi magistrálou a Jižní spojkou jezdí nějaká MHD?

Mikulik

Zařídi, i kdyby to měly byt tri noční spoje ,jen ať je důvod udělat buspruh .

Martin

No tak třeba by to mohla víc začít užívat. Co vím, DPP má analýzy že linky po VMO jsou a byly by oblíbené, ale bojí se je spustit protože hrozí výkyvy z důvodu kolon a absence buspruhů atd.

platamond

Nikdy nešlo o linky po VMO, ale po MO! Vzhledem k poslednímu roku, kdy Blanka stále stojí, resp. jsou preventivně uzavírány vjezdy, tak by linky asi opravdu bohužel nebyly přínosem.

Most

Chcete cyklopruh na Štěrboholské radiále? Jinak dopravní indukce na Jižní spojce moc nevyšla, do r. 2010 tam byla denně zácpa, kolikrát až od Průhonic a dnes (s výjimkou reko Barranďáku) nic a ještě to tam v pohodě využívá 125.

Petr Šimral

Dopravni indukce prave, ze vysla. 40 000 vozidel denne jede po D0 od D1 na D4 – 7 a Jizni spojka tozhodne nezeje prazdnotou, jen ty kamiony tam nejsou.
Presne to se stane po dostavbe D0 smer D8 – 11 a 1/ 12 ve druhe casti Jizni spojky. Do Prahy pojede vice mensich aut a nejvetsi narust bude na 1/2 a 1/12, ktere se najednou stanou lehce prujezdne.

A o celkove kvalite tranzitni dopravy na jedne strane jiz rozhoduje ORECH a na druhe strane zacne extremne rozhodovat CERNAK. Do peti let to uvidime 🙂

Jakub P

Asi občas trčím v koloně na úplně jiný Jižní spojce…

Honza1

Zkuste se projet třeba linkou 136 a pak teprve psát komentáře. Pohled do mapy Vám evidentně nestačí…

Francimorka

Už by někdo ŘSD mohl poradit aby aktualizovali způsob výpočtu předpokládané ceny, aby nebyli pořád překvapení. Takhle už jsou skoro dva roky v neustálém úžasu. To není moc zdravé.

Air Traveller

a .. kde jste vzal, že jsou z toho „překvapeni“?

zatím to vypadá, že jediný překvapený jste vy .)

Francimorka

Zítra jdu nakoupit rohlíky snad bude stát jeden jen 10 korun

SYN

To rozhodně uděláte dobře když budete mít rezervu! Pokud propasete otvírací dobu a budete to kupovat na benzínce, tak je ta cena dokonce i reálná…

David

To, že otevřená soutěž sníží cenu se tak nějak čeká – teda asi všude jen ne na dráze, kde je nejspíš vyžadován jmenovacího dekret od Franze Josefa.

Francimorka

Takže když předpokládanou cenu podseknu, tak díky soutěži se stejně cena klesne?.

PetrH

ŘSD je jako NASA. Naplánuje primární cíle mise na 3 měsíce a pak machruje, že sonda 20x překročila „plánovanou životnost“.

Dejf

Tak když náhodná známost ráno udělá snídani a poklidí vám kvartýr, tak se taky zlobit nebudete. Primární mise splněna a ještě něco navíc, nebo za míň, nikdo normální se vztekat nebude.

PetrH

Pointa mého příspěvku je, že je to jen laciné PR. Jako s tou „nižší cenou“. Stejně fungují akční ceny. Když vám dám cenovku, kde je původní vysoká cena přeškrtnutá, hned ta akční vypadá lépe, že.

Dejf

ŘSD si ty ceny necucá z prstu, jděte brečet na MD a SFDI.

Marian Kechlibar

Vidím, že moc nerozumíte vesmírné technologii.

NASA má konzervativní plány proto, že prostředí mimo naši planetu je extrémně nepřátelské a nemáme ještě dostatek zkušeností s tím, co které věci udělají s elektronikou apod.

Pořádná sluneční erupce mimo ochranu van Allenových pásů je například pěkná „grilovačka“, spousta vysokoenergetických částic.

Juraj

„Obstrukce různých spolků“ jsou jen jeden faktor. Dalším jsou zcela legitimní obavy městských částí v těsné blízkosti, které vidina 70-100 tisíc aut denně úplně nenaplňovala nadšením, a tak měly své požadavky. Ty se nakonec do značné míry i podařilo naplnit, a díky tomu bude velká část D0 511 i přeložky I/12 v zářezu, za zelenými valy, s návaznými opatřeními, obnoví se pěší spojení a kolem se dodělá cyklistická infrastruktura. To je IMHO slušný výsledek, byť za cenu mnohaletého zdržení. Nemalý dík patří i Adamovi Scheinherrovi, který se v tom angažoval za HMP. Snad se ŘSD poučí, jak podobné projekty dělat,… Číst vice »

Jakub P

Akorát je strašná škoda, že po odklonu od města u D1 se to vrací prakticky do města na Čerňák. Vedení někde kolem 101 by v této části dávalo pro tranzit (např. D5-D11) daleko větší smysl. Takhle z toho bude prakticky městskej okruh. Jasně, uvolnění Spořilovský a Jižní spojky je nutný a to to splní, ale mohlo to být ještě daleko lepší. Jenže to by muselo být příliš mnoho hlav vytaženo z jistých tělesných otvorů.

Amina

Vždyť tam ty auta projedou stejně. Pokud to vadí lidem CM , vždyť to věděli ,když okruh nestal ,ze tam bude jednoho dne stát . Před 20 lety jsem to uz věděla

Jakub P

Nemluvím o tom, kdo to věděl nebo nevěděl. Dálniční okruh funguje úplně jinak a má na město a dopravu v něm úplně jinej vliv, podle toho, jak daleko od města vede. Čím dál, tím spíš poslouží hlavně pro tranzit a lidi, kteří mají ve městě jen jeden konec cesty (ať začátek nebo konec). Čím blíž do města, tím lákavější pro ježdění autem po městě – což jednak zvyšuje počet aut na ostatních ulicích města a jednak překáží tomu tranzitu…. Samozřejmě mají vliv i další věci, jako je hustota sjezdů a nájezdů, atd. Mrzí mě, že tady mluvíme o vnějším okruhu… Číst vice »

TomasH

V trase 511 by i tak jako tak musela být nějaká kapacitní komunikace. A jestli si dobře pamatuji, tak při těch průtazích a pokusech to zablokovat nebo změnit se to analyzovalo a srovnávalo. Argument byl, že je to již dlouhodobě v územních plánech vs. není zatím vůbec + zábor kvalitní půdy u odsunuté varianty. Pan Hlaváček to tehdy i několikrát prezentoval a komentoval ve veřejných médiích. Jinak můj laický názor je, že kdyby 511 jiz dávno stála a sloužila, tak se již mohly také začít postupně vyhledávat a připravovat i další větve a odsunuté nové koridory pro spojky. Případně koncept… Číst vice »

Jakub P

Jo, přesně to jsem měl na mysli. Místo toho, aby dostalo přednost to, co by líp fungovalo, dostalo z obav o projednávání přednost to, co už bylo v územních plánech, protože to je 50+ let stará koncepce. Teda ne že by se to obvyklý praxi v Praze i jinde v ČR nějak vymykalo.

Jakub P

Jako jo, je to v tomhle místě lepší než nic, to jo. Ale ta ušlá příležitost udělat to líp mě prostě mrzí.

Jarda

ten okruh bude v pohodě, problém je s tím, že v čechách máme dálnice jen z/do Prahy..to na ta místa tahá takového transitu, který by jinak jel nejraději úplně jinudy..

Jmeno

To je ale strasna blbost….naopak ty dotcene mestske části toho dost zneuzivaly a naopak RSD jim nesmelo ustupovat. To že že tam bude mestaky okruh se už ví dávno a mestske části tam vesele nechatly stavet baráky. Scheinherr spolu s muchonurkou by naopak meli být pred soudem jak znicili a oči dopravu v praze a tím vznikají i kolony všech ucastniku a z toho plynouci obrovské ekonomicky ztraty.

Zbynek
TomasH

Dobrá zpráva a moc potřebná chybějící infrastruktura. Jenom je to celé trochu s pachutí toho, že to trvalo tak nepochopitelně dlouho, kdy během toho jezdila hustá dálková a hlavně nákladní kamionová doprava přes hostě obydlené části města, což mnoha lidem na Spořilově a okolí zkrátilo zbytečně životy. Úsek 511 se měl stavět společně s 512, pak o cca 2-3 roky později, tj. 2010-2013 a nyní máme 2024/2025! Byl jsem na prvním veřejném projednání nové EIA v Uhříněvsi a dobré si pamatuji, co mi tehdy na můj dotaz a příspěvek odpověděl ředitel ŘSD. Chci tímto velice poděkovat panu Mátlovi a jeho… Číst vice »

Juraj

Ta pachuť jde ale částečně za ŘSD v tom, že šlo hlavou proti zdi, než dostali rozum a udělali pořádný projekt. Budiž jim ke cti, že nakonec pochopili a i ve spolupráci s Prahou dodělali projekt do použitelné podoby.
Teď by se měla pozorně dívat SŽ a dobře zvážit, jak bude komunikovat VRT.

Sch

Ta dálnice má 14 let zpoždění, na jeho začátku je Vít Bárta, který dva roky před plánovaným začátkem stavby zastavil její přípravu. Trasa již v té době měla platnou EIA a územní a stavební povolení za dva, možná tři roky bylo v té době ještě projednatelne. Trasa té dálnice se za tu dobu nehnula ani o cm. Byl tam už tehdy tunel Kolovraty, zářezy kolem Říčan. Pokud vím, přibyl zářez u Dubče a změna tvaru MUK Běchovice. Obě věci se dali vyřešit dřív než za 14 let. Z tohoto pohledu se dálnice „podrazila“ velmi výrazně. I ty valy se dají… Číst vice »

Jirka

Wow pecka parada! Blahopreju cele republice! Den zahajeni teto stavby by se mel stat statnim svatkem! 🙂

Mickey

vlastně to není tak špatný nápad, mít jeden den na oslavu dopravy, dopravních staveb a mobility 🙂 A když ne svátek, ani den pracovního klidu, tak alespoň jako významný den.

Swariner

Pak je škoda, že se symbolicky nepodaří zahájit 22. září 🙂

Dejf

Navrhl bych 17. březen. Ale důvod si radši nechám pro sebe. Nebo 9. října, to má Mátl narozeniny.

Tomáš

Kdyby nebyla taková zima, tak se večer zajedu podívat na Spořilov, jak tam v ulicích lidi slaví.

Jiří Melich

6 stupňů nad nulou je zima? Co budete říkat, až bude třeba mínus sedm?

Václav

No já myslím, že tahle stavba je tak významná, že by mohla slavit půlka republiky co jezdí kolem Prahy a všechny východo pražské městské části.

Francimorka

Nemyslím si že zrovna na Spořilově dojde k nějak významnému poklesu. To co přejde na okruh velice rychle nahradí jiní, kteří tam přejdou zase odjinud nebo naopak díky nové infrastruktuře do auta nasednout.

rodilyslavkovak

Indukcééééé!!! Ne, kamióny skutečně na Spořilově jiné kamióny nenahradí, tam bude prostě zákaz

Tomáš Záruba

O to víc to bude lákavé pro IAD.

Adam Ř

Zrovna v relacích zhruba mezi Jižním městem a Vinohradama/Strašnicema to opravdu může nabýt hodně na lákavosti

svancara lukas

Ehm a jaktože je nyní v Praze kolaps? To se 50 let žádná dálnice nepostavila? Nebo fanatici slaví, že bude ještě více možností ke kolapsu, bouračkám a staní v kolonách? A to se vyplatí.

El Barto

Fanatik Hala D bude kázat něco o fanatismu…

Pozdravuj Frantu Holečka a svých dalších X identit.

Gawain

Hoďte na něj deku..

Mickey

Na PO bude menší nehodovost než na JS a ŠS, takže méně kolapsů, méně bouraček, méně kolon.

noerf

Já bych se držel fakt. 80 % zboží se připravuje po silnici a vzhledem k tomu, že množství zboží pro nákladní vlaky (uhlí, ocel) se omezuje a naopak zboží v dodávkách roste. Tak je logické, že je potřeba rozšiřovat infrastrukturu. A zrovna tento úsek je nejdůležitější v celé republice, který zvýší plynulost provozu a výrazně ulevi dopravě v Praze.
A pokud mluvíte o kolapsu, tak na to na železnici stačí jedno napínací lano, které se postará o zábavu na několik hodin (viz. nedělní Česká Třebová).

Franta Holeček

Opravdu uleví? Není to jen chiméra? Ulevit řidičům měla jižní část D0, ulevit měla i čtyřproudá D1, ulevit měla magistrála. To vše je již dostavěné a řidičům se neulevilo. Jak to vysvětlíte?

Air Traveller

vsechny vyjmenovane stavby ridicum samozrejme ulevily.

bez jejich existence by byla doprava podstatne horsi.

takze se prober.

Tomáš Flaška

Dnes otevírám šampáňo.

Zbyněk

9 764,9 miliardy korun to asi nebude, spíš miliónů 🙂

Romino

tiež ma to zaujalo, že asi preklep…

VRTjecesta

2030 chci Mátla a jeho tým na Dobré Správě.

Jiří Kocurek

Mohli by k němu začít chodit na stáže.

Hans N.

Manekýn nemá čas, maluje podchod.

Francimorka

Nevím jestli zahájení stavby po 20 letech přípravy je hodno takového adorovani.

Francimorka

Krom toho největší rozdíl je v přístupu MDxŘSD versus MDxSŽ

Kubrt

Jaký tam je rozdíl?

libor

hodně veliký. Cena, způsob nové výstavby, rychlost atdatdatd…

noerf

ŘSD má nějaký plán ohledně základní dálniční sítě, kterou buduje a současně plány aktualizuje dle potřeb. A poslední dobou jede styl, tady vede dálnice, vy (obce) řekněte, jaké chcete opatření proti hluku, prachu a my se přizpůsobíme. U SŽ plán pořádně neexistuje a hlavně je tam moc zájmů, aby koleje vedly přes některé nádraží, které zpomalí dálkové vlaky, které stanici projíždí. Druhá věc je, že SŽ navrhuje koleje DV trase Plzeň – Německo část jednokolejně, s tím, že by dvě koleje v daném úseku byli moc drahé. Přitom, kdyby to naplánovali pořádně celé, tak by za pomoci sdružení dopravců projekt… Číst vice »

FrenkyUL

Před 20 lety nebyl Mátl ředitel.

Dejf

hmm tak adventní kalendář ŘSD je sice na políčka chudší, ale já už mám snědeno za celý prosinec. a to ještě bude spousta otvíraček.

Tomáš

Nemá někdo z Vás informaci o tom, zda se už vyřešila žaloba týkající se územního rozhodnutí podaná k NSS?

DuK

Ano, to by mě také zajímalo. V databázi NSS žádná aktualizace od podání žaloby DChabrami, Suchdolem a dalšími, nefiguruje.
Redakce Zdopravy.cz nemáte informace?

Zima

Smlouva a za dva týdny se staví. Na železnici až moc ambiciózní. 🙂

Juraj

Není to univerzálně pravda, ale třeba Bubny-Výstaviště nebo rekonstrukce Masaryčky začaly prakticky okamžitě. Taky to nejspíš nebude technologicky úplně srovnatelné.

Zima

To je fakt. Technologické přípravy jsem zrovna v době, kdy mi vyskočila tato myšlenka, nebral v úvahu.

Pepan

Šutrklep je jenom PR, to neznamená, že se hned začne stavět.

Pepan

Pro mínusáře: Stačí se podívat do historie, děje se to celkem běžně.

Air Traveller

slava 🙂

Koro

Háááleluja

Tom

Samé dobré předvánoční zprávy. V posledních týdnech na tento portál chodím opravdu rád.

Petr David

Super, ať je autíček víc.

jinonic

Zase ta všemocná indukce, nebo pád na hlavičku?

Petr David
Air Traveller

uzasny 🙂

dekujeme, odejdete. treba pesky.

Petr David

Tak já nohy mám, pěšky rád chodím.

hor411

Klasická I-5… Jenže v USA má úplně každý od 15 let auto a jezdí s ním všude, i „na roh“ do poštovní schránky

mlokXCM

Ale v Americe i dojít za ten roh může být docela daleko. Obzvláště, když jste někde na předměstí. Je to tam trochu jiné, proto také tolik aut.

Petr David

A kam to spěje u nás? Chodím po turistických cestách, tam za poslední roky totální propad v počtu, zato parkoviště u všeho plná.

Mickey

Vždyť to musí být jedno s druhým. Pokud je plné parkoviště u lesa, nutně musí být i víc lidí v tom lese.

Petr David

Psal jsem o turistických cílec. A před ty se jezdí autem.

L.

Teď ještě vysvětlit proč ta všemocná dopravní indukce nefunguje třeba u toho parkovacího domu v Ostravě, o němž t před pár dny byl článek jak je prázdný.

Petr David

Vysvětlení není složité, jistě se najdou místa, kde auta ještě nezaplavila okolí.

jinonic

Stjený zdroj: Teorie dopravní indukce nemusí brát v potaz skutečnost, že budování dopravní infrastruktury je často opožděné za komerční a bytovou výstavbou a zvýšení provozu tak je vyvoláno zvýšením počtu obyvatel a návštěvníků daného území. … Z hlediska praxe se ukazuje, že dopravní indukce je teorií postavenou pouze na sledování individuální automobilové dopravy vytrženě z celkového dopravního kontextu. Teorie dopravní indukce opomíjí řadu faktorů, které mají na dopravu vliv. V případě, kdy dojde ke zvýšení dopravní kapacity u jiných způsobů dopravy, nedochází k navyšování jejího využití. Množství uživatelů veřejné hromadné kapacity závisí ve velké míře i na ceně, kvalitě služeb… Číst vice »

Petr David

„Množství uživatelů veřejné hromadné kapacity závisí ve velké míře i na ceně, kvalitě služeb a pohodlí.“

To nepochybně, ale přidáváním pruhů se to sotva změní.

„V případě, kdy dojde ke zvýšení dopravní kapacity u jiných způsobů dopravy, nedochází k navyšování jejího využití. “

Někde došlo, až na výjimky, k zvýšení dopraní kapacity u jiných způsobů dopravy? Kde?

jinonic

Ad 1. Přidáním pruhů se může změnit preference VHD. My se ale bavíme o nové stavbě.
Ad 2. Nemůžete vytrhnout jednu větu z kontextu celého odstavce. Přečtěte si to pomaleji a klidně si dělejte poznámky. Zjednodušeně a pro tento případ: Nová silnice typu obchvatu nezmění počet jedoucích do centra nebo mající cíl v blízkosti stávající trasy.

Petr David

Pruhy, obchvaty, parkoviště…, to vše DOHROMADY zvedne nabídku, která následně zvedne poptávku a to se taky děje. Co je na tom složitého? Paměť mám vzhledem k věku solidní, místo poznámek používám oči, ale díky za nabídku.

Jakub P

Nová silnice typu obchvatu může samozřejmě snadno přetáhnout část provozu z dosavadního průtahu (nebo víc centrálního okruhu) a bez jejich zklidnění tyto uvolnit pro nalákání dalších lidí do aut na těch vnitroměstských cestách.

Ústečan

Z Prahy do Ostravy se nezvýšil počet cestujících kvůli konkurenci, ale protože se díky koridorizaci cesta výrazně zrychlila. Stejně jako do Brna nebo Plzně.

Most

Někdo slaví a závistiví zelený komouši dnes vzteky neusnou…

Petr David

A někdo má koule jen na nálepku.

mlokXCM

Jen tak pro zajímavost, když někdo bojuje proti něčemu, co podle jeho názoru poškodí např. životní prostředí, tak co konkrétně má závidět? Chápu tedy správně, že pokud vy něco kritizujete, tak za tím je závist?

Pražák

Právě, že jen podle jeho názoru. Lidé auty jezdit nepřestanou a zrovna okruhy a dálnice to životní prostředí zlepšují než naopak. Holt se s tím smiřte.

Martin

A v cem vidite takovy problem? Pokud bude kazdy jezdit svym autem po patricne dimenzovane silnicni siti, bude s tim naprosta vetsina lidi spokojena. Ekologicke problemy, zejmena s emisemi, uznavam, ale ty se v dlouhodobem hledisku (desitky let) tak jako tak budou resit prechodem na EV a
nizkoemisni zdroje elektriny.

Petr David

ekologický problém auta nejsu emise, ale betonová plocha.

Milan

Emise bych z toho rozhodně nevynechával, protože v těch kolonách je spotřeba dvoj i trojnásobná než při plynulé jízdě. Betonová nebo asfaltová plocha rozhodně žádná radost není, ale teprve když bude dostatečně kapacitní alternativa kolem města, tak můžete uvažovat o tom, že se z těch komunikací blízko centra dá třeba něco ubrat….

Petr David

To zjevně píšete o komunikacích, a co parkoviště vlastně všude? Auto někde stojí a když někam dojede opět stojí. Co je to za kvalitu života s prostorem plných aut? Kde vidíte posun k lepšímu?

FrenkyUL

Provokatér a šašek.

Petr David

takže to zabralo?

PetrH

Tak na to si počkám. Jaká myslíte, že musí být ta „dostatečně dimenzovaná silniční síť“? Postačí, když vyasfaltujeme a vybetonujeme úplně všechno? Zaplatíte to aspoň?

v.sp

Tohle je třeba řešit koncepčně a ne blokováním/nadáváním na jednotlivé stavby.

V tomto případě jde o chybějící část okruhu. Z obou stran (510 a 512) se tam valí auta a kamiony, a tímto je přesuneme mimo zástavbu (Spořilov atd.).

V případě I/12 jde sice o dojížďku do centra… ale alternativní železnice je přetížená, tam se už naindukovalo.

Já jsem všemi deseti (dvaceti!) pro podporu ne-IAD mobility. Ale ať tedy SŽ/Praha pohnou pozadím a začnou stavět NS2.

Jiří Kocurek

Pro začátek Ten most.

Petr David

Nikdy jsem nebyl pro blokování staveb, to nikam nevede, začít by měl každý sám u sebe, vážit každičkou cestu, každý nákup (nákladní doprava).

Air Traveller

tak važte. nikdo vám nebrání být zavřený 7 dnů v týdnu doma a vycházet jenom v sobotu večer.

Petr David

Zkuste najít ve slovníku: vlak, bus, kolo, nohy.
Díky těmto prstředkům mám solidně procestovanou republiku, částečně Evropu.

Air Traveller

tak v tom pokracujte. nikdo vam to nebere.

platamond

Alternativní železnice, jak k 1/12, tak 1/2 se jen opravili. Myslím, že bychom viděli teprve pořádnou indukci, kdyby byly do Brodu 4 koleje a za Strančice odlehčovací trasa.

Milan

Stačí kouknout na mapu… Kudy vede transit od D10 a D11 k D1, kdo jede k D4, D5, D6 už si nechce zajíždět k Modleticím na křižovatku s D0. Takže ucpaná Jižní spojka, Strakonická, K Barrandovu. Provoz na magistrále je závislý na tom, jak se dá k D1 vyjet z města. Pokud je ucpaný Spořilov, během chvíle stojí i magistrála ve městě. A pokud stojí magistrála, tak samozřejmě stojí i příjezdy k ní, takže nakonec v tom stojí třeba i tramvaj z Olšanského náměstí k Bulharu., protože kolona aut k Bulharu stojí na kolejích až k Lipanské. A ano, neřeší… Číst vice »

MiB

Nemáte toto někde rozkreslené do mapy?

Milan

Nemám, v rychlosti jen takhle https://mapy.cz/s/kebunohopa
od Bulhara na Spořilov je to po magistrále asi 7 km, v provozu jsem jako řidič tramvaje skoro denně. pokud jedu soukromě autem třeba od Barrandova k D11, tak je použití D0 docela problém právě kvůli neexistenci 511, protože buď je to od Modletic návrat do města a nebo vykličkovat přes Říčany k Českému Brodu. Pro kamiony nepoužitelné. A v práci mě samozřejmě zajímá, proč trčím v koloně i s tramvají. Ty křižovatky s magistrálou znám za léta praxe docela dobře a na spoustě míst na ty komunikace vidím.

Cikcak

Jezdím dozorovat 2 stavby do Říčan. Vozím dokumentaci, vzorky atd.
1. Můžu to vláčet MHD, v takovém případě je to z Mělníka výlet na celý den = tedy cesta autem
2. Snažím se vyhnou t Praze – tudíž přes Běchovice, Dubeč, Uhříněves, nebo i jinudy. Určitě to místní těší.

Nějaká rada?

rodilyslavkovak

zde nejspíš vám poradí že to máte dělat z home office nebo dozorovat stavby na Mělnicku a neotravovat svým dojížděním

Daniel Jablonecký

„A moje rada zní…“
Dělejte to jako doposud.

kbk

Aspoň o 2 miliony víc!

looking4bucho

Tak tady prece nejde jenom o auta, ale taky o cely Sporilov a dalsi dotcene casti a obce kterych je fakt dost.

VJY

Dobrý den. Může mi někdo prosím osvětlit jak vznikla tahle debilní představa – Vznikem dálnic se rodí auta. Zaznamenal jsem ji poprvé při dostavbě D1 (D48) do Ostravy. Místní zelení odborníci se nám snažili vnuknout myšlenku, že ostravaci sedí doma v putyce a až se dozvědí, že do Ostravy přivedli dálnici tak z tý hospody vyběhnou a poběží si koupit auto a začnou po tý dálnici drandit sem a tam.

Petr David

Co Vám kdo navykládal netuším, to, že se zvedá provoz na silnicích vidím na vlastní oči.

Jmeno

To je ale pitomost. To že je vetsi provoz je proste dano tim, že proste lidé a zbozi více cestují. Dneska má auto vicemene každý a jakou dopravu z oli se rozhoduje na základce vicero veci- predevsim rychlost, cena,pohodli. Ty auta proste jsou a dálnice a obchvaty stáhnou provoz který dnes probiha na místních ulickach a v obytnych zónach tak to bude jen dobre. Ale to že do ted nejezdí autem začne jen kvuli toho že je dálnice nebo obchvaty tak to je pekna pitomost.

MaT

Tak už jenom to, že celkový počet obyvatel (třeba ještě z dob Československa v jeho české části) se nějak zásadně neměnil (z 10 milionů možná na 10,5 milionu), ale množství aut se víc než zdvojnásobilo. Na začátku devadesátek to bylo asi 2,5 milionu, teď je to už snad skoro 6 milionů.

Proč musí mít auto „víceméně každý“?

Kebab

Zkuste se podívat i tam, kde se nic nestavělo. S překvapením zjistíte, že se provoz zvedl i tam. Zvedl se všude v souvislosti s vyšší životní úrovní.

Michal Staša

Navštivte Spořilov a napište to znovu.

Adam Ř

Já sem teda chodím hlavně pro ten adventní kalendář stržených trolejí, ale tohle je samozřejmě krásné