Národní design polepů Vectronů vznikl z fotobanky. Podle ZSSK jde o běžnou praxi
Lokomotiva Siemens Vectron s polepem odkazujícím na vrchol Kriváň. Zdroj: ZSSK

Výroba a aplikace polepů je součástí pronájmu lokomotiv a dopravce ji samostatně neplatil.
„Návrh designu je vyčíslen na 5 142 eur bez DPH (127 tisíc korun)“ – t.j. nezahŕňa výrobu a inštaláciu polepu rušňov, ktoré odhadujem na podobnú sumu za každý kus.
Na dizajnérske sprostosti za veľké peniaze majú na GR ZSSK „talent“.
Laciná grafika za luxusní cenu.
Tak jasně, Jožo z depa by to udělal v Malování za flašku, žejo.
Hele, tohle fakt není žádná kauza.
Ano, i v malování by se dal udělat zajímavější design, tohle je zcela bez nápadu, jen překopírovány genericky obrázek z fotobanky. Jako sušenky z diskontu, i slovenské železnice si zaslouží hezčí grafiku.
Dneska uz se dela afera z kazde blbiny.
Je blbina kúpiť dizajn za 5000€ a nakoniev zistiť, že reálne stál 25€?
A ještě prodávat dílo ukrajinky jako slovenskou národní hrdost… leze z toho cosi nehezkého.
Vlastenectví z Wishu. Stejně jako „národní“ ornamenty v nových pasech z fotobanky od polské autorky.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-slovensky-trapas-nove-vlastenecke-pasy-obsahuji-ornamenty-z-polska-stazene-z-internetu-40490106
Lenže ten vizuál za 25 € na mašinu nenalepíš, a to je trochu problém. Tak keď ti to má niekto adaptovať do tlače na fólie, plus tam teda samozrejme doplniť tie kopce, tak to úplne zadarmo nebude, všakže.
Však ty kopce taky našli na stejném serveru
https://www.shutterstock.com/cs/image-vector/krivan-peak-high-tatras-mountains-slovakia-1460622446
a?
bééé
Áno, zadarmo to nebude, ale tak nech to je 8 hodín roboty jedného človeka, keď berem odmenu 30,- EUR/hod (čo platí za dizajn firma kde robím) tak to máme 240 ERUR + za každý stiahnutý dizajn 25 EUR, tak to máme cca 500 EUR, nie 5 tis.
To sú zasa žvásty. Jedna slovenská nákladná spoločnosť platí za dizajnovú sériu (5 loko – séria) cca okolo 4-5 tisíc Eur a to nie sú žiadne dizajny stiahnuté z fotobanky ale od renomovanej spoločnosti, ktorá sa špecializuje len na dizajny lokomotív.
Zaujímalo by ma, prečo dali názvy tých štítov na čelo rušňa, keď samotné štíty sú zobrazené na boku…
Však to je nezmysel takto spraviť.
Tal v ČR pokud mají třeba motorové vozy pojmenované (Katka, Lenka, Nikolka, etc.), tak to jméno je taky na čelech. Asi aby to bylo vidět třeba při míjení, co já vím. Tak třeba je to nějaký úzus. Ale ze siluety konkrétní hory by asi při její příliš malé velikosti (kdyby byla taky na čele) stejně moc nebylo vidět. A Vy Slováci, když vidíte na boku jen tu siluetu a nemáte k tomu napsaný název, tak nepoznáte, co je to za vrchol? Já třeba Sněžku, Ještěd, Trosky, Bezděz, Ralsko, Milešovku a některé další kopce podle siluety poznám… Když tak o tom… Číst vice »
Aj na Slovensku majú jednotky aj rušne mená. Síce tomu moc nerozumiem, ale ešte to nejako pochopím. Ale dať tam názov kopca? No neviem. Nebyť zo Slovenska alebo Česka, tak si myslím, že dopravca sa volá „Kriváň“ alebo „Lomnický štít“, keď má toto na čele. Uhádol by som jedine Kriváň. Chodievam do hôr. Na Rozsutci som bol. Ale toto by som neuhádol… Možno je to aj tým, ako sú niektoré kopce nakreslené… Už len z toho dôvodu by som dal ten nápis niekde na bočnú časť vozidla. Koniec-koncov je jedno čo tam na tej mašine je, len mne to príde… Číst vice »
Je to 5x „na jedno brdo“, myslím, že už je jedno, jestli s nápisy na čele, z boku, nebo bez.
Uvidíme, jak tahle propagační tvorba v „posilování značky a identity ZSSK národního dopravce“ reálně pomůže.
Po roce provozu si to ZSSK můžou vyhodnotit. 🙂
Panoptikum z presentace:
https://www.facebook.com/ZSSK.sk/videos/1714880575802475/?t=3
V textu schází Gerlach.
To nějak vypadlo i v tom předchozím článku, sle tam ho měli aspoň v nadpisu.