Desetimiliardová proměna královéhradecké stanice má povolení, soutěž běží přes rok

Správa železnic počítá se zahájením prací letos, akce potrvá do roku 2030.
Dopravní a energetický stavební úřad vydal stavební povolení k jedné z největších investičních akcí, která má letos začít na české železnici.
Povolil velkou modernizaci železniční stanice Hradec Králové. Stavba ale ještě nemůže začít, a to nejen proto, že rozhodnutí úřadu ještě nenabylo právní moci. Soutěž s maximální cenou 10,4 miliardy korun totiž není podle informací na profilu zadavatele ani po roce od vyhlášení ukončena, termín pro podání nabídek uplynul přitom v říjnu.
Rozhodnutí o povolení je na úřední desce. Proměna celého královéhradeckého uzlu je schována pod akci s poněkud krkolomným názvem
„Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 2. stavba, zdvojkolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové, 1. etapa, ŽST Hradec Králové hl.n.“ Její součástí bude i demolice některých stávajících objektů.
Stanice mimo jiné získá nové nástupiště a všechna stávající projdou celkovou rekonstrukcí. Obnovou projdou oba podchody, zároveň budou prodlouženy až k novému nástupišti. Přístup k vlakům zajistí kromě schodiště také eskalátory a výtahy.
Ve stanici dojde také ke kompletní rekonstrukci kolejiště, rychlost vlaků se zvýší až na 80 km/h. Bude nainstalován zabezpečovač ETCS. V přednádražním prostoru se počítá s výstavbou dvou cyklověží a parkoviště P+R.
Dojde také na rozšíření silnice pod mostem na Gočárově třídě. V nové podobě bude mít tři silniční pruhy a dva chodníky s cyklostezkami. Budou zrušeny přejezdy v ulici Na Důchodě, chodci budou místo toho využívat nový podchod.
Hotovo by mělo být dle plánů v roce 2030. Detailně stavbu popisuje informační leták. Podle něj SŽ počítá se zahájením letos.