Desetimiliardová proměna královéhradecké stanice má povolení, soutěž běží přes rok
Železniční stanice Hradec Králové. Foto: Správa železnic

Správa železnic počítá se zahájením prací letos, akce potrvá do roku 2030.
Správa železnic počítá se zahájením prací letos, akce potrvá do roku 2030.
Celý areál ZVU a „za Škodovkou“ má obrovský potenciál stát se součástí nového centra Hradce stejně jako se jím stalo území okolo Masarykova a Ulrichova náměstí. Proto by rovnou měl vzniknout třetí, široký podchod. Či alespoň prodloužení obou podchodů, protože jediné dva důvody, proč se tohle území ještě centrem nestalo jsou podchod na Pražské a nadjezd na výpadovce na Hořice. Obojí je pro pěší extrémně nepohodlné…
Spíš by tam neli udržet aspoň nějaký průmysl, sehnat v Hradci nějakou práci je hodně problematické, z našeho ročníku se odstěhovali z HK skoro všichni, protože prace tam prostě není, počet obyvatel proto už roky dost klesá.
Věkový průměr Hradce už pomalu atakuje 50.
Myslíte že ty utíkající (obvykle šikovnější a schopnější) mladé udržíte průmyslem?
No jak tady občas nadáváme, že se na železnici nic neděje, tak v posledních letech se rozjíždí jeden obří projekt za druhým: Masaryčka, Smíchov, ČT, Hradec Králové… Sice ten dopad je menší, než třeba nová trať, ale i tak. Konečně to vypadá, že se velkých projektů nebojíme a že třeba Berounský tunel, NemaŠe či VRT postupují zdárně kupředu. Před pár lety nevídané.
Zahájení prací letos už slyšim, čtu několik let.
Super zpráva, těším se až to bude hotové. Nějaké drobné práce předcházející přestavbou samotnou už probíhají – např. došlo ke zbourání tzv. holubího domu, tj. bývalé nádražní budovy severně od současné budovy, kde žili bezdomovci a další pochybné existence.
Super a poprosim hned navazat zdvoukolejnenim useku HK – Podebrady, at se to muze otvirat najednou jako v planech a cesta do Prahy trva o 20 minut mene. Kazdopadne roky 28-30 budou pro dojizdku HK-Praha krute. Rozkopana zeleznice, zkapacitnovani D11 po ktere bude jezdit uz i veskery provoz z D35…
Zdvoukolejňování směr Chlumec nad Cidlinou a směr Týniště nad Orlicí bude navázáno na výluky příslušných zhlaví ŽST Hradec Králové. Pan projektant to má velmi dobře naplánované.
To je sice pravda, jde ale o to jestli jim do toho nehodí vidle stavební úřad, zhotovitele s ÚHOSem a apod.
Bylo by to hezké, ale tady mnohem, ale mnohem víc bolí Libická spojka než druhá kolej v celé délce.
Libicka spojka je myslim soucasti toho projektu
Ale jako poslední etapa…
a to bylo keců skrze Č.T za 20 mld. tady 4x menší uzel a stojí 10 mld
Jo ale přez nádraží v č t nevede most s hlavní silnici.
Takový most dělá ŘSD za nižší stovky miliónů. Co tam máte dál?
Ale nemá tam tak kvalitní zábradlí 🙂
Nemyslím si že je 4x větší . Naopak si myslím že Hradec je největší Uzel přes který nevede žádný koridor.
No 4x větší není – dost možná ještě víckrát. V ČT projede cca 500 vlaků za 24h, kolik to je v HK ??? Navíc do dvou let se rozšíří kontejnerový terminál, který se tak stane největším kontejnerovým terminálem Metransu v Evropě vůbec. Má cenu si tady dál porovnávat pindíky ??? Pokud ano, tak si vlezte na mapy.cz a tam můžete porovnávat …
Krajské město které má 95 000 obyvatel, proti městečku uprostřed ničeho kde žije 15 000 obyvatel…
Ale předražené budou obě stanice.
Opravte si prosím odkaz na info leták, chybí na konci „f“ v příponě souboru.
Jakozto hradecaka me ten oficialni nazev stve. V Pardubicich to byla modernizace zeleznicniho uzlu a v Hradci (ze ktereho se koleje rozbihaji na vice stran nez v Pardubicich) takovyhle tragicky nazev… 😉
Možná to bude tím, že v Pu za hodinu projede víc vlaků než v HK za dva dny 🙂
Soutěž přes rok neběží, už je dávno vysoutezeno. Pouze s podpisem smlouvy na pravomocne stavební povolení.
Tak třeba ŘSD výherce částo vyhlásí ještě před získáním SP
Hm, a kdo je tedy výhercem?
Je trestuhodné že na severním zhlaví nebude přesmyk. Zaděláváme si tady na Libeň 2.0.
Nákladní doprava umírá, těch pár nákladních vlaků co tu projede se vejdou mezi osobáky.
Ale je také dobré zmínit proč umírá, nízká kpapacita s ní související extrémní pomalost dopravy po železnici je jedním, ne však jediným, z důvodů.
Ano rozhodně, konec přeprav uhlí, výrazný pokles těžby dřeva. Green Deal díky kterému klesá v EU výroba v automotive a tak klesá přeprava aut i komponent. Absence kapacity na území ČR je druhotná věc. Můžeme mít dvoukolejky do každé vesnice ale co budeme vozit, když si skrz Green Deal likvidujeme průmysl?
A nic jiného přepravovat neumíme, že se musíme vymlouvat na útlum těžby uhlí a výroby aut? Nebo je máme udržovat kvůli železnici? Můžeme vyrábět dost jiných věcí, které dnes vozíme, a také můžeme více věcí umět vozit vlaky…
Otázka je „co reálně budeme v nejbližší budoucnosti přepravovat“ nikoliv „co si František X myslí že by bylo dobré přepravovat“. Promiňte ale tyhle dvě věci nemusí být (plusmínus) stejné…
Postavit přesmyk všude kde by se to „možná“ využilo je stejný extrém jako nestavět ho nikde… existuje reálná šance že mnohé nebudou vůbec využité… ale jasně, pokud to je „za pakatel“ tak jo, má někdo orientační představu jestli to reprezentuje 100 mega nebo miliardu navíc?
Máte pravdu, nákladní doprava umírá. Představte si, že z velé míry kvůli nízké kapacitě.
Vytíženost směru Pardubice – Jaroměř osobkou rozhodně nelze srovnávat s vytížeností úseku hl.n./Mas.n. – Běchovice. Dnes jezdí přímý vlak z Pardubic do Jaroměře jednou za hodinu. V cílovém stavu s VOChoc, VRT, dvoukolejkou do Jaroměře a drátizací od Jaroměře na Skalici a dále to rozhodně nebude fungovat tak, že všechny vlaky od Jaroměře pojedou na Pardubice – spíše bych řekl, že to bude tak nějak půl na půl Pardubice nebo Praha, Praha možná ve většině. Tím pádem se trochu významná kolize bude týkat jen směrů Týniště – Chlumec vs Chlumec/Pardubice – Jaroměř, ale nepřijde mi, že by to nebylo něco,… Číst vice »
Nynější takt bohaté stačí. Ještě tam jezdí osobaky a spesnaky z Liberce. Opravdu nejsou ty vlaky celý den natriskane.
Nevím, jestli je trestuhodné ten správný výraz, spíš bych napsal „politování hodné“. Každopádně se rád pobavím kreativními návrhy toho přesmyku, které se již v minulosti objevovaly, takže šotouši směle do toho, chopte se elektronické tužky na mapách.cz !
Bude to podzemní nebo nadzemní varianta? Jaké navrhneme sklony? Jaké komunikace nebo inženýrské sítě by to ovlivnilo? Kolik by to stálo? Nebude problém s podzemní vodou? Složitý úkol… Zatím to vypadá, že do té doby bude větším problémem kruhový objezd u Hořenic na prozatímním konci D11. V budoucnosti to možná bude naopak.
Ten kruhac úplně šťastný není, to je pravda. Ale až v příštím století dostaví dálnici tak téměř polovina aut bude pokračovat do Tu.
Podzemní varianta přesmyku, sklonově nejvhodnější. Na obou koncích se koleje hlavní trati od sebe oddálí aby bylo možné mezi nimi vybudovat rampu klesající k portálům tunelu. Tunel ražený metodou NRTM, jeden dvoukolejný tubus, větrací šachta v prostoru poblíž gumárenského podniku, zde bude řešeno i čerpání vod co do tunelu zatečou, přes odlučovač ropných látek do Labe poblíž výstupu. Je to přibližně uprostřed. Samotné rampy na obou stranách o délce cca 1,6 km jsou navrženy se sklonem 5 promile. Sklony v tunelu je navržený maximálně 5 promile. Návrh se vyhýbá výškovým stavbám v městské zástavbě, což jsou tedy převážné panelové domy.… Číst vice »
Když už ražený tunel, tak ho vychýlit tak, aby šel pod nádražím a mohla na něm být zastávka propojená s povrchem. Takhle je to dobré leda pro náklady.
I když mě osobně přijde vhodnější nápad zahloubit severojižní směr. To by bylo levnější, ale už se to nestihne zapracovat do zahajované stavby. Jo a samože přetrasovat jičínskou trať k Trotině, aby se zjednodušilo severní zhlaví.
Pro nákladní vlaky je podzemní zastávka zbytečná. Osobní vlaky tunelem jezdit nebudou.
Zvolené řešení by mělo být pokud možno univerzální. Přesmykem či podsmykem by měl jezdit konkrétní směr komplet.
A když nad tím tak uvažuju, tak tunel pod budovami by asi musel být hlouběji kvůli vibracím…
V Mechově je a bude taktový uzel. Mimo těch pár minut, kdy se tam budou sjíždět vlaky, bude času pro náklady dost. Provoz jako v Libni tam opravdu nebude.