Deset nových linek napříč Evropou. RegioJet ukázal plány na velkou expanzi
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Kromě již dříve oznámených plánů chce RegioJet spojit Berlín s Lublaní, Záhřebem a Budapeští nebo Mnichov s Bukureští.
Nejdříve by měl Radim začít makat na zlepšení. Po návratu jeho střelou z Chorvatska bych mu doporučil opravdu hodně se zaměřit se na kvalitu. Zmatky cestou tam i zpět, stížnosti se řeší odpovědí CtrlC+CtrlV, potahy lehátek jsou už léty prodřené, WC některých vozů normálně smrdí, zamčené okna neotevřel ani průvodčí kličkou a ze vzduchotechniky má člověk ráno divný kašel, číslování vozů nesouhlasí (pochodovat vlakem kvůli tomu cestující s dětmi „ocení“ zejména večer) a každou chvíli hlásí průvodčí kraviny. Sice i lámanou angličtinou, ale zato se nevyspíte. Ještě dlouho nebudu chtít slyšet: „…Dámy a pánové, omlouvám se“ ……. tádydádydá.. .. Dětem… Číst vice »
Hezké a užitečné plány, ale pořád chybí Bulharsko – země EU s velkým potenciálem cestování v obou směrech, která stále nemá rozumné spojení s Evropou. Snad po dokončení srbského koridoru se na to dopravci vrhnou. I když aspoň jeden vlak Praha (nebo aspoň Budapest) – Sofija přes most Nová Evropa by jezdit mohl i teď, ten zchátralý kousek v Rumunsku by se přežil, hlavně že by bylo jak se tam pohodlně dostat. 🙂
Bukurešť oceňuji, pokud to bude za příznivou cenu a s návazností na vlaky od Brna ve Vídni tak se rád svezu.
Z Viedne podobny vlak jazdi denne, 346/347 Dacia, relativne slusne rumunske vagony. Sparschiene od 49€, lehatko 10/20€, lozko 30/50/80€. Problemom je infrastruktura v Rumunsku tak je ta cesta neuveritelne dlha… ale s tym ani Regiojet nic nespravi.
Lokomotivy, máme?
Lokpoolů je v EU dostatek. Navíc má ještě opci na další traxxy MS3. Spíš ty vozy…
Sedací vozy budou nové od bombardieru,
Lokomotivy MS3 + lokpool
To aby se přejmenovali… 🙂
EuroJet např.
Jak Student Agency, tak Regio Jet se vyslovuje napůl česky a napůl anglicky (u Student Agency, která nabízela zájezdy s výukou jazyků, to bylo na pováženou), tak by se nabízel spíš EvropoJet……ještě je potřeba to vyslovit hodně pomalu a měkce, jsou totiž z Brna)
😀
A co jste nám chtěl tímto důležitého sdělit????? Nějak mě unikla pointa….
Ale tož ste to nepochopil?
Ale tož ste to nepochopil?
To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou peníze.
Takový malý O’Leary. Státní peníze prý smrdí, ale najednou ne. Nicméně asi furt lepší, než Penam s tousťákem.
copa tím chtěl autor říct?
že by ho poslal do mišelinky tahat pneumatiky
kdyby mohl teda
Do mišelinky určitě ne, imperialistům by u nás pšenka nekvetla a vykořisťovat naše dělníky by nemohli. Ale takový Rudý říjen Otrokovice, to je něco úplně jiného. Tam se ty pneumatiky tahají samy a socialistický dělník je jenom radostně diriguje, aby se plnil plán aspoň na 150%.
Jistě , kapitalistickej svazáku.
Lžete.
Že na jedné straně tvrdil, jak jsou dotace fuj a volný trh bez státních zasahů to, co nás spasí.
No a na druhou ty státní peníze a zaruky hrabe plnými hrstmi.
Laskavě si zameťte před vlastním prahem.
POčkejte, ten stát to soutěží tak jako tak, takže někod za dotace jezdit bude a není lepší když někdo jezdí za levněji a kvalitněji??? A státní záruky? No ale na půjčku, kterou budou splácet, čili na ni musejí vydělat, takže kde je problém????
No i kdyby, slovou půjčovat znamená, že se to potom vrací, tzn. musím ale na to vydělat. Takže v pořádku. Ono by se jinak hodovalo, kdyby nám lidi peníze dávali, ale to není tento případ, takže co tento výkřik tedy měl znamenat??? Nějak jsem nepochopil myšlenku…
Skoda te prahy-berlin, na jakou skupinu zákazníků jsou mireny odjezdove casy? neumim si to představit jako vyhovujici ani jako nahodny cestujici, ani jako turista, ani jako student, ani pro pracovni cesty.
jsou určeny pro Jančurovi zákazníky, čili někoho, kdo vše přizpůsobí možnosti jet žlutým vlakem, věřte mi, že takových jsem zažil plno….
Proc by to pro turistu mel bejt problem?
Počká si na svoje připojení přece
Já do BLN jezdil v 10.40 a uvítal bych vlak tak o půl hodiny dříve, protože hranice jsem přejížděl 10 minut po poledni, a teda za poloviční diety 🙂
Naopak zpáteční vlak v 17 h mi vyhovoval, v 15.43 je to na mě moc brzo.
Je pravda .,že aspoň s 200-stovkou to asi nepůjde
Proč by ne, vlaky přes Německo musí mít 200
co to je dvěstě-stovka?
Pozor, pane kolego. Já za kritiku výrazu „40ceti letý“ dostal v jiné diskusi po čumáku 🙂 .
No… Němcům chce taky nabídnout ty 40 let staré rakouské vagóny, kde, když je trochu tepleji, přestává fungovat klimatizace?
Němcům? Já tam linku určenou převážně pro Němce nevidím. Třeba ten spoj Bukurešť-Mnichov je zjevně mířen na gastarbeitery.
Na denní spoje půjdou nové vagony, od bombardieru
A to už se jakože ví? Budou to ty twindexxy? 🙃
To ne, budou to podobné jak mají OBB od bombardieru
Akorát budou sedačkové ve více třídách
Jinak by mě zajímalo jak tam má dát rakouské vagóny když i těch má málo?
A jéé, já už se těšil, že se v český dálkovce svezu patrem. 😀 Nemyslíte od Siemensu? ÖBB má od Bombardierů jen dvě řady vozů – 20 Bcmz a 58 Bmpz koncepce modularwagen z devadesátek. 🙂
Nevim, taky nechápu. Rakouských ojetin je 78 sedaček + 12 lehátek, všechny jsou vytížený na max.. Švýcarské vozy Bmpz a Amz jsou zase společně s ex. DB vozy na lince R8. To spíš byla snaha si rejpnout. 🤷♂️
Ano Bombardier obnoví koncepci těch Bcmz
Aha, tak to zní dost zajímavě. 🙂
Tedy oproti tomu, s čím tam dnes jezdí ČD, zas tolik změn nebude. Ty mají taky snad půlku soupravy u Berlinerů složenou z ojetin.
A i na Porta Moravice do Grazu či na Polonii do Vídně jezdí Bmz232 s lámačkami, takže i v tom Rakousku to nebude nic, co by tam normálně nejezdilo. 😀
Praha- Mnichov Desirem, to bude pěknej brutál.
Kdyby to byla řada 612, tak ani neceknu. Okolo Norimberka může jet 160 a klopit, z Plzně taky. Vliv na jízdní doby by byl blahodárný. Ale hlavně je to rychlíkový stroj s pohodlnějšími sedačkami na delší sezení.
Co by na lince Praha – Mnichov dělal vlak v Norimberku?
To mi ujelo 🙂
Tak ono i použitý Desiro jde vytunit a dopřát mu daleko lepší sedačky s větší roztečí.
Tak hlavně neexistuje žádná schválená motorová jednotka v D i CZ, která by v CZ směla více než 100 km/h.
Nemohl by ten lyžařský expres jezdit alespoň do Bolzana? Jestli nemají Traxxy a Vectrony RJ přechodnost do Itálie, tak by tam vlak mohla dovézt některá z těch lokomotiv FS nebo soukromníků, kterých stojí na Brenneru očividně bez práce řada.
Tak ono spousta cizáků a Němců chtělo v minulosti do Prahy a ČR. A spousta čechů chce někdy i zas opačně. Takže podle mě tam potenciál je. A ono se to podle mě obnoví. Je možné, že bude nějaká nedůvěra vůči hromadné dopravě.. Ale zas spousta lidí kovid už překonalo. Další se mohou na očkovat..
Slovo cizák máte od vrchního ekonomického migranta, toho času předsedy vlády, nebo od druhého ekonomického migranta, komerčního fašisty z Břevnova?
Tak ono tam podle mě ti soukromí dopravci mají nějaký přínos.
Myslíte v turistické dopravě historickými vozidly?
A tak víte, že lidi jsou pitomci. Jsou schopni se nasáčkovat do letadla málem na stojáka a ještě se nechat buzerovat a příplatkovat.
Takže pokud se nabídne zajimavá cena.. A k tomu ještě třeba i pohodlí. To ať posoudí trh.
Zas třeba v malaisii jezdí busy s kvalitními sedačkami a 2+1 uspořádáním. A našlo si to cestu.¨
Nebo dokonce 1+1. A evidentně to ekonomicky funguje. Tam to určitě nikdo nedotuje.
A to mají tuším benzín za 10 Kč.
tak Jančura měl svého času první třídu v (některých) autobusech a cestu si to nenašlo.
Pravda měl 8 sedadel v lepší třídě
Tak otázka jaké sedačky tam byly
U autobusu nejde jen o sedačky. Blbě se tam pracuje obecně, když to s vámi hází 3x víc než v 810.
Tak teď má lepší třídu celý autobus
A pracuje se tam furt stejně blbě…
U dálkových linek je velké riziko X hodinových zpoždění. Už je to dávno, co jezdily vlaky Balt-Orient, Meridian, Mamaia, apod., kde toto bylo pravidlem.
V Bratislavě na nádraží 480 minut zpoždění, když tu najednou přijel vlak z Bukurešti přesně načas.
„Jak je to možné?“ ptá se chlapík výpravčího na peroně.
„To je včerejší souprava“ odpovídá výpravčí.
Vypadá to jako vtip, ale není to vtip. Jednu takovou Pannonii jsem v roce 1985 jako praktikant vezl. Na Pragotronech byla dvakrát. Jednou se zpožděním 480 minut a pod ní totéž, ale bez zpoždění. Dnes už něco takového nehrozí, protože by vlak byl zrušen.
spíše 1440 minut nebo 480 minut byl limit Pragotronu 🙂 ?
🙂 🙂 díky mohu jít spát s úsměvem na tváři 🙂
Taková Avala…s 570 minutami…
S tím jsem jel, 573 minut zpoždění na příjezdu do Prahy. 😉 Poznal jsem tehdy, jak nepohodlná k ležení jsou sedadla s mezerami ve voze Bee. Ale hlavně že ten vlak nechali dojet až do Prahy a že jsme po většinu noci měli kupé pro sebe.
Lůžkový z Moskvy míval v Pardubicích pravidelně zpoždění 360+
mě kdosi vyprávěl, že do prahy dorazily v rozmezí cca 20 minut tři rychlíky z moskvy, jeden měl zpoždění 48+ hodin, druhý 24+ hodin a třetí asi hoďku
To je sice všechno hezký, ale do švestek nevydrží. 😀
Už jsem se bál že tenhle „folklór“ z diskuzí pod články o Regiojetu zmizel! 😀
Ten folklór nezmizí ani „po švestkách“ 😀
Doufám, doufám… 😀
no jo, ale po švestkách už nebudou ty články o RGJ, když nevydrží 😀
No hlavně aby vydržely spíš do švestek ČD (čti Čekej Dlouho)
nad propastí!
Přesně! 😀
Vyzobávač rozinek! 😀
Už je to docela trapný
Vy taky máte rád asi modrou barvu tipuju
Jak jancurovi nefandim, tak v tomto jde do toho opravdu podnikatelský. Letecka doprava je tam kde je a cítí příležitost.
Komerční letecká doprava je aktuálně na nějakých cca 70% standardu (tedy roku 2019) a postupně se zdárně zotavuje, viz odkaz.
https://www.flightradar24.com/data/statistics
Samozřejmě dávám přednost letadlu, ale docela mě zaujala ta trasa do Gdyně.
Jestli se jí povede koncem roku 2022 spustit, tak vlak nejspíš na jaře 2023 vyzkouším.
Budu hádat jako máte oblíbenou barvu – modrou??
Nezapomeňme na to, že v tomto roce to bude 10 let od vyjetí prvního žlutého vlaku mezi Prahou a Ostravou (a 11 let od žlutého jara). Takže není divu, že RegioJet již teď vymýšlí, co nabídne nového v další desetiletce. A plány jsou to docela ambiciózní.
Toto jsou dle mě jen pokusní trase, to co se uchytí tak bude jezdit co 2 hodiny do budoucna
Do málečoho asi půjde úplně sám. A protože v Evropě jsou teď vlaky zelený a tedy IN, tak ono těcb co by do toho šli s ním mohlo trošku být, as posusta z nich bude mít fianncování jako Flixbus, z fondů, který maj neomezený možnosti, stačí jen přesvědčit, že je to dobrá investice.
Sám půjde, maximálně si vypůjčit firy, licence má kromě Rumunska na vsechny linky
Což Flinkbus dobrá investice ale nebyla 😀
Dnes je to taky 400 let od přiměřené popravy 27 českých „pánů“…
Počátek českého ublíženectví a morálního marasmu.
Habsburk systematicky neplnil co slíbil a raději si nechal vyrabovat zemi a vybit inteligenci, než aby se choval slušně. No a ani druhá strana si nebrala servítky.
Pokud si ponechá současnou nízkou cenovou politiku má šanci uspět, lehátka, ojetá ale levná mají šanci … kdo má peníze letí a zaplatí si hotel …
Letenka stojí stejně nebo mnohdy o méně než jízdenka na vlak
Ale jen s malým batůžkem. Pokud chcete jet déle než na víkendovou čumendu tak to chce nějaké zavazadlo a tím hned cena letenky nabývá neskutečných výšin.
Malý batůžek na týdenní pobyt u moře bohatě stačí.
Tak pro jednotlivé trampíky možná 🙂 Někteří mají dva velké kufry i na víkend 🙂
tak ne každý jede na módní přehlídku
Možná tak pro Kojence nebo Američany.
Ale Češi mají potřebu vzít si s sebou půl domácnosti…
Tak to mne zkuste vysvětlit jsem holka a pak to zkuste vysvětlit mé 14 let staré dceři to spíš vysvětlíte mému příteli a 8 letému synovy. 🙂
co jsou to prosim “neskutecne” vysiny?
Zavazadlo stojí víc než letenka
Za správných okolností více než 2 letenky. Někdy vyjde levněji si za zavazadlo připlatit přímo na letišti.
Opakovaně si dáváme euro víkend letecky. Tři, čtyři lidi. Atraktivní místa. Nákup letenek s předstihem za směšné ceny. Dohromady si připlatíme jeden příruční kufr. Na těch pár svršků nám to stačí. Jeden z nás má díky tomu navíc přednostní nástup a jde si sednout dřív než ostatní. Kufr stojí cca 8 €. Sranda cena pro tři, čtyři lidi. Opravdu si nemusím odbavovat zavazadlo za dvacet nebo kolik éček. Mě neuráží, že někdo jede na výlet napříč Evropou nočním nebo denním vlakem. Je to jeho volba. Ale je nesmysl tvrdit, že létání musí být drahé. Nemusí. Stačí hledat a rezervovat s… Číst vice »
No pokud je par stovek pro někoho neskutečná výšina, možná ať radeji sedí doma.
Letecká ano , záleží na cas plus doprava z a na letiště plus hotel .pak je zajímavý vlak ze středu do středu města
Plus noc v hotelu, den volna minus
Letenka i s hotelem je většinou levnější… 😀
Nemusí trvat věčně, stačí podražit různě nepřímo dotovanou ropu. RJ snad také nebude dosahovat cenové úrovně NRT (CIV).
Nepřímo dotovanou ropu… 810 nahradí alektrobus a František bude zase řvát.
Ne…Pesa Link I….
Aha, poradíte mi teď levnou letenku do Splitu? Mě to ukazuje cenu asi 6000, ale rád bych letěl a měl to i s nocí navíc levnější než vlak….:)
Croatia airlines každou sobotu tam i zpět za 5000
Na osobu… A to je teda ta ukázka že je to i s hotelem levnější než vlak? Jako není to špatné, ale nedivte se že když někdo jede s rodinou, tak 20 za letenky nebo 10 za lůžka ve vlaku je pro něj podstatný rozdíl..
Pokud člověk není upnutý na jednu destinaci tak za 20 000 Kč pořídíte celou dovolenou i z letenkami, hotelem a polopenzí a ještě vám zbyde na utracení.
Tak to mám docela dobrý…
Do Vídně jezdí railjet a do Krakova nebo Varšavy…
Prosím na maily tipy na léto, kde to najdu za tyto prachy 2 dospěli a 2male děti. Zatím mám týden tak za 50 tis a to same stalo před covidem 35 klidně za to hledání zaplatim
Tak to jedině Tunis. Tam se v této relaci tak nějak vejdete.
Za celou rodinu jo?????? Hmm a to je na Ukrajinu?
Kouknu se na to… 😉 A hodím sem pak link…
Já bych se vykašlal na Split a letěl bych do Španělska nebo Itálie. Nižší ceny a skoro žádní čeští baťůžkáři. Jo a zpátečni letenky z Prahy seženete kolem 2000 Kč někdy i levněji.
Až na to, že pobřeží Španělska nebo Itálie je „poněkud“ méně atraktivní.
Ale zase to tam není samý soused…
Jako že je ten chorvatskej ryze kamenitej hnus lepší? 😀 To asi fakt ne… 😀
Asi proto Němci lítají především do Španěl. Protože je to tam s All inkl. horší než v kempu v HR. 😀
Mám tedy sježděné všechny tři destinace a nějak nevím, co má být „méně atraktivní“. Pokud tedy nejde o to, že když z lehátka zařvete „PIVO“, přiběhne pinkl, protože už česky rozumí, tak všechny tři jmenované země nabízí všechny možné kombinace pláží a moře – Španělsko navíc i možnost výběru moře – oceán. Itálie není jen Bibione a Španělsko zase jen Benidorm.
nehledejte racionální důvody, o těch to není, prostě pojem Chorvatsko má v ČR lepší zvuk než Itálie/Španělsko (rozuměj více příznivců)
Většinou snad…
https://www.booking.com/searchresults.cs.html?label=gog235jc-1DCAEoggI46AdIBVgDaDqIAQGYAQW4AQjIAQzYAQPoAQH4AQKIAgGoAgO4AoTpwYYGwAIB0gIkY2VmNzg0NzgtZDM2Mi00ZmFmLTlmNTgtYzRmMzAyMzk5MmM42AIE4AIB&sid=8b9aab302d3239cac0c7fbc51a73111e&aid=397594&sb=1&sb_lp=1&src_elem=sb&error_url=https%3A%2F%2Fwww.booking.com%2Findex.cs.html%3Faid%3D397594%3Blabel%3Dgog235jc-1DCAEoggI46AdIBVgDaDqIAQGYAQW4AQjIAQzYAQPoAQH4AQKIAgGoAgO4AoTpwYYGwAIB0gIkY2VmNzg0NzgtZDM2Mi00ZmFmLTlmNTgtYzRmMzAyMzk5MmM42AIE4AIB%3Bsid%3D8b9aab302d3239cac0c7fbc51a73111e%3Bsb_price_type%3Dtotal%3Bsig%3Dv1NVKtMzU6%3B&ss=V%C3%ADde%C5%88%2C%20Spolkov%C3%A1%20zem%C4%9B%20V%C3%ADde%C5%88%2C%20Rakousko&is_ski_area=&checkin_year=2021&checkin_month=9&checkin_monthday=5&checkout_year=2021&checkout_month=9&checkout_monthday=10&group_adults=1&group_children=0&no_rooms=1&b_h4u_keep_filters=&from_sf=1&search_pageview_id=0dc84f0231c20080&search_pageview_id=0dc84f0231c20080&ac_suggestion_list_length=5&ac_suggestion_theme_list_length=0&ac_position=0&ac_langcode=cs&ac_click_type=b&dest_id=-1995499&dest_type=city&iata=VIE&place_id_lat=48.21346&place_id_lon=16.372738&search_selected=true&ss_raw=V%C3%ADde%C5%88&order=price&nflt=hotelfacility%3D107%3Bhotelfacility%3D3%3Broomfacility%3D11%3B
Tak ono ne každý chce i létat. A pokud je schopen nabídnout slušnou cenu..
Bude Berlín až na letiště? To by bylo fajn.
Linka k Baltu taky parádní. Nejen v létě na koupačku. Ale i během roku na výlety. (Bojím se tady napsat, že Wroclav i Gdaňsk mají pravidelně parádní ceny letenek do zajímavých míst mj. na Island)
Rumunsko je země nepoznaná, kde turismus asi moc nejede. Marně jsem hledal zájezdy do kdysi populární černomořské Mangálie nebo do tamních hor.
Mnichov – Bukurešť bude hlavně pro “gastarbeitery” v Německu. Turisti budou až sekundární.
Když jsem před asi 10 lety projel velký kus rumunska, tak jsem byl dost v šoku, jak málo se tam využíval potenciál černomořské oblasti. Jediné, kde mi přišlo, že to žije, bylo Vama Veche u bulharských hranic, severněji dost letovisek, kde jsem si nebyl jist, zda budovy stavějí, nebo rozebírají, kempy dost kolísavá kvalita a tak.
Nebylo to kvůli špinavému moří? Nevím, jak v Rumunsku zachází s odpadními vodami z průmyslu/domácností. O jejich infrastruktuře pochybuji, i když určitě v posledních letech dostávají dotace EU.
Hodně ambiciózní. Zbývají ale dořešit ještě určité západní standardy. Plánuje v Německu a okolí nasadit RJ skutečné lůžkové vozy nebo to zase budou jen maskované lehátka? Vyřeší přepravu vozíčkářů a imobilních osob v denních i nočních spojích (u OBB standard, včetně lůžka pro vozíčkáře v NightJet soupravách)? Držím RJ palce. Snad se kvalita díky takové expanzi nesníží, ale (v ohledech na to, co např. v Německu preferují) zvedne. Škoda, že Českým drahám vše trvá mnohem déle – od plánu po realizaci. Viz. to spojení k Baltu přes Lichkov. Oni to naplánují a než to vůbec zprovozní, RJ jim to vyfoukne.
RJ má taky lehátka pro vozíčkáře, a skutečně lůžka jsou v plánu mini akné na lince do Beneluxu
mini akné na lince do Beneluxu
Pojízdná dermatologická poradna? 🙂
Nj, státní dopravce se nemůže dnes rozhodnout a zítra vyjet. 😀
Nicméně nadměrná expanze je něco, co položilo řadu firem, včetně ČSA. Že někdo něco plánuje fakt automaticky neznamená, že to vyjde.
A co mu v té pružnosti reálně brání…? (Kromě vlastní neschopnosti…)
Tak ČSA položil spíš Tvrdík, ale jako obhajovat vlastní neschopnost a zkostnatělost a vysvětlovat, že firma nemá expandovat protože ji to položí, to učí na které ekonomické škole? Té socialistické??? Vy asi máte rád i modrou barvu bych tipnul. Neměl byste zavolat do Lidlu, že nemají otevírat nové prodejny protože je to položí???
Ambiciózní plán, ale přeju RegioJetu, aby vyšel. Na druhou stranu, jsem jednou nohou stále na zemi, protože těch plánů, které RegioJet za dobu své existence vypustil a pak se neuskutečnily, bylo opravdu požehnaně.
To bych snad ani neřekl. Na Pohádky ovčí babičky tady máme jiného experta. (LE)
Jančura měl kdysi projekt HightJet.
A ty jeho věčné pohádky o nových vozidlech…
To je součást podnikání, že nevyjde každá práce/zakázka/nápad. Obzvlášť v případech, kdy jde o něco nového. A kdyby se nezkoušely nové věci, tak by ani šimpanz nelouskal ořechy kamenem.
Je to pouze sen, ale kdyby v každé soupravě byl jeden vůz typu caledonian sleeper, byl bych nadšený. Je ale pravda, že to by cena vystřelila do nebe, ale občas se tak projet by byl velmi příjemný zážitek.
Hmm, provozuje ty „caledonian sleepery“ někdo v Evropě?
Že by se půjčily aspoň na zkoušku…
Já fakt nevím jestli ty seš troll nebo jen trotl… 😀
…a jasně že jsou ty vozy provozovány – “překvapivě” dokonce na vlacích Caledonian Sleeper každý den… 😀
…a jedná se aktuálně zřejmě o nejlepší lůžkové vozy v Evropě (v pravidelné dopravě).
https://www.sleeper.scot/
Sám jseš troll…
Říkám „v Evropě, ne ve Spojeném království“
Ty seš fakt hroznej kašpar… 😀
Tak oni nočné vlaky sú pomerne drahá záležitosť a funguje to, čiže by som aj celkom veril že nejaký trhový potenciál existuje aj pre prémiové triedy.
Ak sa pozriete na nightjet budúcnosti, tak ÖBB idú kvalitu tlačiť celkom vysoko.
Ještě k té trase Praha – Mnichov. Dle plánů na stránkách SŽ by rekonstrukce úseku Domažlice – Furth im Wald měla být zahájena v roce 2022, což nejspíš znamená, že trať bude zcela neprůjezdná. Jak to má v plánu RegioJet vyřešit?
NAD?
rozjíždět novou linku s NAD není moc šťastné, uvidíme jak to dopadne…
Přes Železnou Rudu?
přes Rudu by to mohlo být zajímavé z hlediska vnitrostátního spojení Praha- Ruda, popř. kousek za hranice. tam by taky mohl najít dost cestujících. pořád si říkám, škoda takového nespojení…
Akorát tam poměrně dost redukovali kolejiště (na míru místní osobní obsluze), což by ovšem kratším soupravám nemuselo až tak vadit.
myslím, že tam 10-ti vozové soupravy jezdit nebudou 😉
to myslíte vážně? nebo střílíte od boku??
A znáte pro motorovou jednotku lepší objízdnou trasu? Má malou vadu, míjí Regensburg. Škoda, že už v Německu šrotli ICE – TD 605. Ten by se tu vyjímal…
to sice neznám, ale osobně bych s rozjezdem počkal, až bude trať po obnově, proto by mě zajímalo, zda v RJ plánují na vážno tu „objížďku“.
jenže ta trať bude po obnově tak za 10let….
No, tak jestli máte velkou zahradu, tak vám třeba nějaké ICE prodají…
Možná to až taková vada není. Mnichov – Řezno je sice silný proud, ale už tam je etablovaný dopravce. Mnichov – městečka v Bavorském lese je sice slabší relace, ale bude ji mít jakožto přímý vlak pro sebe. Krom toho na této trase vlastně není přeshraniční úsek. A ani bych se nedivil, kdyby mu na provoz nějaká města, jako např. Zwiesel, něco málo přispěly.
..a po Hrbaté 😉
Via Klattau – Bay. Eisenstein – Platiling?
Bože, jaký Klattau? Snad Klatovy, Sudeťáku!😡
Jen používá správné názvy. Dávám lajk.
?
Správný úřední název jsou Klatovy. Úředním jazykem v ČR je čeština. Klattau tak možná někde v propadlišti dějin nebo na sjezdu uctívačů Berndta Posselta.
Pozor, ať vám nepraskne žilka!
Bez starosti…
A vy máte v své občance co za národnost a občanství?
Nebral bych to tak dogmaticky. Pokud to píše německy, dá vše německy. My také používáme v českých větách české názvy cizích měst. To vůbec nic nevypovídá o politických postojích, mohou být zcela opačné (třeba vzájemné! smíření a navázání dialogu). Ponechám stranou, že původ názvu Klatov bude nejspíše český.
No já bych tuto spíš přirovnal k tomu, jako by Němec říkal “ Ich fahre nach Drážďany“…
Pořád lepší než chování se k němčině jako k angličině (která vlastní názvy nemá)
Takové mořské prase pak ignoruje, že Krnov = Jägendorf, Bruntál = Freudenthall, Jihlava = Iglau, Kutná Hora = Kuttenberg, nebo Šumperk = Schönberg
Tak „Platiling“ zrovna moc správně není.
Nebo může jezdit do Mnichova přes Cheb.
Koukněte se do mapy…
Nebo přes Nové Údolí, třeba by to němci ještě zprovoznili… 🙂
Ještě bych přidal vlak do Švýcarska
A přidáte ho teda? Již nyní Vám fandím 🙂
RegioJet má ambice se stát dominantní společností provozující noční vlaky po celé Evropě. Jsem hrdý na to, že česká firma se stává takto úspěšnou.
No ambiciozni expanze to je (super, nektera ta spojeni mozna i vyuziju), to klobouk dolu, ale s tou dominanci na trhu nocnich vlaku bych to neprehanel. Rakousky drahy jsou v tom o dost napred a expanzi chystaj taky. Vcetne toho, ze uz ukazali objednany vozy.
50-70mio za spací vagón nezaplatí.
ok, bude provozovat ty jete po DB. eto vsjo.
Uvidime, necham se prekvapit, s cim presne prijdou. Taky to nemusi byt ciste samostatnej podnik. Uz to Chorvatsko jezdej a Amstr a Brusel chystaj s partnery, cimz se jim muzou casem otvirat cesty k jinymu hardware. A Jancura miva docela cuch na to, co cilovka chce a co je pro ni naopak nepodstatny.
Jenže ti partneři pro Amstr a Brusel jsou spíš jen taková „parta nadšenců“… 😀 Uplně tedy nevím jestli dokážou Regiojetu pomoci s „hardware“, ale rád bych se mýlil…
upřímně…s tímto pánem nikdo dlouho společně podnikat nebude. důvodem je jeho sebestředná osobnost.
on je celkově asi nedostatek moderních spacích vozů v Evropě, protože posledních 20 let se ty spoje postupně akorát rušily. ČD je na tom obdobně, nebo možná i hůř. výhoda jsou ty jídeláky (spíš pro denní vlaky), ale spací kapacita taky dost redukovaná
obecně nedává ekonomický smysl si pořídit nové drahé vagony a pak je nechávat jezdit za nízké jízdné někomu jinému.
Je společný podnikání a společný podnikání. Jsou typy spolupráce, kdy je sebestředná osobnost majitele spolupracující firmy velkou překážkou a jiný typy spolupráce, kdy to problém není, nebo jen minimální (ostatně RJ není mezi majitelema a vrcholovým managementem větších firem s tímto nepříjemným typem osobnosti zdaleka ojedinělej). Nedostatek vhodných vozů problém bude, ale i pro případnou konkurenci, bohužel je to odvětví, u kterého byl mylně předpokládán úpadek, tak je tam mezera v „přirozený obnově“. Na druhou stranu o to může být zajímavější ta cesta pořizování nových, protože neexistuje konkurence, která by měla výhodu velké zásoby účetně odepsaných použitelných ojetin (tím spíš,… Číst vice »
jasně, souprava se dá nakombinovat aj.,
jen prostě ty cenovky nových vozů jsou hodně síla…a dost možná u lůžek vadí více než u klasických sedačkových vozů.
zatím postupuje RJ spíš jako nakupující v obchodě s vláčky ve slevě. a pak vymýšlí, co z toho poskládá.
fakt jsem ale napnutý na jeho čísla za minulý rok…
Kdo se dlouhodobě setkává s majitele firem a vrcholnými managementem, tak se holt musí naučit s takovými lidmi jednat, protože jich je v businessu většina. A to platí nejenom v Česku, ale mám stejnou zkušenost i s Němci. Ona přeci jenom ta pozice určité sebevědomí vyžaduje, jinak by se do toho člověk ani nepustil. Samozřejmě to nesmí přerůst do pocitu vlastní naprosté neomylnosti, protože pak většinou následuje pád.
RJ osobně neznám, ale rozdíl mezi sebestředností (čili vlastní neomylností) a zdravým sebevědomím znám. celkem dost s podobnými lidmi komunikuju…a obvykle ten empatičtější lépe zvládá problémy. jájínek to má hop nebo trop. je to jen otázkou jeho síly a času, kdy napálí do zdi.
Můžete se chovat sebevědomě a zároveň to nemusíte dát všem vyžrat. Bohužel takových majitelů firem není mnoho.
A to je v poriadku, každý si vezme iný segment trhu. Rovnako ako sú drahí flag carriers a lacní low cost. To je tá krása slobodného trhu 🙂
Však jo, klidně můžou fungovat vedle sebe, jako cestující na té možnosti výběru nejspíš jen vyděláme. Jen rozporuju tu dominanci, když je v Evropě soupeř, kterej je v tomhle teď jednoznačně dál (nejen nabídkou služeb, ale i hlavně nabídkou různejch tras, RJ má zatím reálně noční dvě, ostatní jsou jen plány) a expandovat chce taky (a nejspíš i v tý expanzi je o krok napřed).
Zásadní rozdíly . Nová lůžka vs starší lehátka a dotovany dopravce vs komerce. A hlavně . Drahý poloprázdný vs obstojně plný a přijatelná cena k tomu a ta Bukurešť je paráda , snad se bude rentovat
No…ono jezdit z Prahy do Brna s 19t autobusem bude chtít taky odvahu.
Když bude každý kilometr po dálnici stát (při 19 tunách) 6 859,-Kč…(a kde máte naftu, plat řidiče, servis autobusu atd.)
Autobus M3, Irizar i8 je EURO IV, má 3 nápravy, tudíž platba za 1 km je 0,807 Kč …
Nyní snad…
Na nějaké EURO se vám z vysoka. Mě zajímá hmotnost, tedy jak moc opotřebuje vozovku svojí hmotností…
I ty popleto. A takhle to dopadá, když se lidi nenaučí ani základy matematiky resp. počtů.
U něj není problém v matematice. On má v hlavě paralelní budoucnost…
t2 x km = mýto
t = pohotovostní hmotnost v tunách
km = počet ujetých km
Popište chybu…
A kdepa si tuto vzal…? 😀
To my jsme jednou tu troubu strašně rozhicovali a viděli jsme neuvěřitelný věci
petr něco červený bezruč
Popište chybu… „Když bude každý kilometr po dálnici stát (při 19 tunách) 6 859,-Kč…“ tak jízda na 200 km vyjde na 1,4 milionu Kč. (to jsou ty počty alias matematika, mě to trklo na první pohled, že to je blbě) Chybu máte ve vzorci. Mýto určitě není součin hmotnosti vozidla a ujetých km. Mýto je součin ujetých km a koeficientu, který závisí na třídě komunikace, hmotnostní kategorii (kategorii, nikoliv hmotnosti, takže vozidlo s nejvyšší povolenou hmotností 7501 kg zaplatí stejně jako vozidlo s nejv. pov. hmot. 12 000 kg), počtu náprav, EURU a denní době. Konkrétně 19tunový třínápravák zaplatí na… Číst vice »
Ó adonaj!
Mezi teď a za 20 let/v budoucnu je zásadní rozdíl…
Já vím, že nyní, v roce 2021, je to trochu jinak…
Aha, a vy už teď přesně víte, že za 20 let se bude platit 6859 Kč za kilometr. Ještě mi řekněte, kolik v té době bude stát bochník chleba – 20, 468 nebo 5419 Kč?
Když bude každý kilometr po dálnici stát (při 19 tunách) 6 859,-Kč… tak veškeré ostatní náklady jsou zcela marginální. 🙂
To máte pravdu…
A nejen náklady, ale i přijmy…
A tu cenu jste vzal kde.
raději bych zůstal nohama na zemi. To že sezónní vlak na 3 měsíce jezdí plný, neznamená že všichni začnou jezdit lůžkama po Evropě. Do Mnichova. Co tam? Za nákupy. Na plný vlak každý den těžko. Leda až se dostaví VRT Čunín-Bombaj-Tokio. Balt asi ano, ale hi-tech vždy bude Chorvatsko. Možná ještě Itálie, jenže sem se žluťas nechystá. Takže bude vystřízlivění, jeden vagon sem a druhý tam miliony nevydělá, no sám jsem zvědav. Leda tak ode dneška úplný zákaz projede benzínu a nafty…:)
I cesta může být cíl!
Pro pár lidí ano, ale ti mu pravidelnou linku nezaplatí…
Zaplatí ji hlavně ti, co tam pracují. Levná pracovní síla z východu naplnila mezinárodní autobusy napříč Evropou. Tak proč by z podstatné části nenaplnila vlak.
Nebo si fakt vážně někdo myslíte, že dálkovými vlaky jezdí jen turisté?
Já jsem s těmi gastarbeitry párkrát na východ jel. Jsou trochu jiní než gasterbeitři od nás na západ, ale zase ne o moc.
Kdo může, naplní auto. Tam se vleze nejvíc krámů.
Pokud vezete těch krámů o chlup míň a nemáte tady auto, tak přednost má cena = autobus. Kdo bus nedává, tak vlak, ale už je to dvojnásobná cena. I na východě.
Na krátké návštěvy doma letadlo, když zrovna vyjdou akční letenky.
Vlaky na východ jsou pořád spíš pro turisty.
Praha – Mnichov Desirem?? Úchylné…
Spíš je úchylné tam jet klasickou soupravou, ze které vás v nějaké německé díře vyhodí kvůli zpoždění.
Hlavně je po cestě 2x přepřah a 2 x úvrať, což je pro dieselovou jednotku opravdu lepší
No hlavně je lepší pro cestujícího když ho nevyhodíte z vlaku…
Dělal jste snad ve vlaku bordel (porušoval SPPO), že vás vyhodili z vlaku? V tom případě chápu, že jste byl vyloučen z přepravy a stejně tak vaši frustraci z toho, že si k vám někdo něco takového dovolil.
To není celé pod dráty? :-O
Není. Viz https://provoz.spravazeleznic.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/kol.pdf.
Tak ale tahle mapa postrádá celkem zásadní neelektrifikovaný úsek Furth im Wald – Regensburg, že jo… 😀
Tak aspoň tohle, ikdyž to není pár let updatované 😀
http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/germany/germany.gif
No… chybí „zadrátovat“ už „jen“ tak cca 190 km… 😀 😀
Kde se vyhazuje? Je to sice už pár let co jsem jel do Mnichova nebo Řezna, ale nikdo mě nevyhazoval.
Schwandorf, když máte třeba 30 minut zpoždení, tak tam končíte… Teda nevím jak teď, více než jednou to zkoušet nehodláme, prostě ne.
Aha, z jednoho případu děláte obecné závěry.
Taky mám podobnou zkušenost. Po cca 2,5h zpoždění oznámeno v noci (v lednu při -5), že ve Schwandorfu končíme…
A to, že ze Schwandorfu to jezdí každou chvíli do Mnichova, to je na klid, co? Raději uvádět věci celým zněním a ne jen tím co se vám hodí, mistře..
Byla noc, myslím, že i po půlnoci (byl to rok 2019, nepamatuji si přesně). Nejbližší vlak do Mnichova nebo Regensburgu byl až ten první ranní někdy kolem 5 pokud si pamatuji správně. Nabídli nám, že můžeme do rána čekat ve vlaku. Slíbili, že budou topit… Až po protestech cestujících (cca 15 lidí) to potáhli do Regensburgu a ukončili tam. Takže neplánovaný hotel na nádraží a ráno rychle na letiště do Mnichova… Opravdu to nikomu nepřeji zažít. (Takhle celým zněním vám to stačí?)
Z Desira vás kvůli zpoždění nevyhodí?
A pritom buhuzel jedina logicka moznost. Jsou totiz na provoz levne. Verim, ze budou mit jine vnitrni usporadani nez klasicky primestkac a taky verim, ze jakmile se planovana kapacita nasyti, tak posle jine vlaky.
Váš optimismus bych chtěl mít.
Jakože uspořádání jako RGJ autobus? Proč bych tím pak jel?
Když tam budou rozumné sedačky s rozumnou roztečí, tak proč ne. I když takové 612DB by se tam asi hodily více, ale to by asi nevycházelo ekonomicky.
To jo, ale kde je vzít? DB pro ně zatím práci má a náhrada není, tak se jich nebudou zbavovat.
Taky si to živě neumim představit… jako Desiro na regionalku v pohodě, ale jako rychlik??? Nevim no. Možná po výměně sedaček a prestavěni interieru
Možno by mohli použiť Regio shark, schválený v ČR aj DE. Poliaci by ho určite dodali aj s pohodlnejšími sedačkami.
Nebo taky linty nebo talenty. Okolo Kielu a Berlína se budou diesely (u Berlína ty talenty, u Kielu Linty) nahrazovat novými vozidly s alternativním pohonem. Takže těhle jednotek možná bude víc k dispozici než desir, a zároveň to bude levnější kup než fungl nový Sharky.
Tak pokud by se daly nějaké kvalitní sedačky. Je to o sedačkách a podvozku.
Nebojte.
V Trvalém jízdním řádu je na to pamatováno.
1. Mnichovské expresy se ruší pro přetěžování trati.
2. SRN se týká pouze 2 vlaků: EC Hungaria/MV Eschede, a MV „Notre Dame“ do Paříže
2b. MV Notre Dame vyměňuje lokomotivu pouze v Klatovech, kde se odpojuje od posledního rychlíku Praha – Plzeň – Klatovy.
Nastesti do Mnichova lita Lufthansa..
Z Prahy do Mnichova letadlem? to je snad ta nejhorší trasa po Praha – Blava…. autem za 3h busem dejme tomu za 4 a vlakem za 5,5. Letadlem čistě na cestu z Prahy do Mnichova to v dnešní době vidím na 5,5 až 6 když budu počítat cestu z centra do centra. 🙂 takže OK doporučuju letadlo. 🙂
Proč se nepodíváte do jízdního řádu / plánovače spojení, místo psaní vymyšlených „dejme tomu“ časů? Zajel jste to někdy z Prahy za 3 hodiny tím autem? V normální den je hlavně vítězství dojet do hodiny do Berouna, pak už to jde, takže 4:30 – 5:30, Bus za 5 hodin taky…
5,5 hodiny z centra do centra? Že vy jste jeden z těch bláznů, co když mají odlet v poledne, tak radši vyjíždějí z domova v 6 ráno, protože co kdyby náhodou sebevrah v metru? 45 minut na letiště, 45-60 minut na letišti, 45 minut let (včetně pojíždění), 45-60 minut do centra. Tedy něco okolo 3,5 hodin. To není teoretický výpočet, ale praktická zkušenost. 5 a půl až 6 hodin dveře-dveře je např. Málaga.
Na tyhle krátké vzdálenosti má jezdit vlak se slušnou rychlostí a ne létat do vedlejšího regionu letadlem.
Souhlasím. Ale bohužel nežijeme v ideálním světě.
Tak. Ale to neznamená, že i v tomto neideálním, kde je na této trase vlak zoufale pomalej, nebude ten vlak i tak pro část lidí lákavější.
Teď jen vydupat ty koleje ze země. Po těch současných to jde pomalu a v současné trase to ani rychleji nepůjde.
Tak on covid poloprázdné letiště praha a stejně tam musíte být ještě o hodinu navíc dřív takže jestliže dříve stačili hodiny 2 tak dnes to máte 3.
Praha děkuje za další hluk a zplodiny. 🙂
V Rusku jezdí desira premium běžně 6 hodin a nejdelší linka má i přes 11 hodin. Těch Desir už je mraky variant.
A české dráhy spí a spí🙂 Jestli tohle dotáhnou, klobouk dolu…
spí nespí, některé zmiňované trasy jezdí/jezdily čd teď a Jančura je kopíruje. Mnichov, Gdansk, Bukurest,…Nějaké nové kreativnější spojení by nebylo? Já bych třeba uvítal z Brna do Českého Krumlova abych nemusel přes Prahu nebo ještě dál….Jeseník-Vídeň-Benátky pod 5 hodin 🙂 Takže za mě Radim zase nesklamal, nasomruje se tam kde čd už jezdí …
A máte tam koleje?
A ty jsou k tomu potřeba?😀
Koleje tam jsou, ale není to holt hlavní trasa, tak by to bylo pro RJ těžké.
Co takhle rychlíky Jeseník – Olomouc – Přerov – Břeclav…
Kdypa naposledy vypravily ČD vlak do Bukurešti…? 😀
z Brna do Českého Krumlova… pomalou nezadrátovanou jednokolejkou z Brna do Jihlavy, tam úvrať, pak pomalou zadrátovano jednololejkou do Budějovic – to můžete jet už teď, Rožmberk jezdí co 2 hodiny. Do Krumlova už dojedete.
Alfons, kritizujete, že “ Radim zase nesklamal, nasomruje se tam kde čd už jezdí …“ a zároveň mu jedním dechem navrhujete relaci z Brna do Českého Krumlova, kde je to 267 km vlakem s jedním přestupem (7 min.) za 5,5 hodiny. Až na tu poslední půlhodinu s GWT to jedou vámi obhajované ČD. Takže si trošku ve svém příspěvku odporujete. 🙂
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?date=24.06.2021&f=Brno&fc=1&t=%C4%8Cesk%C3%BD%20Krumlov&tc=1&af=true&trt=150,151,152,153,202,303,304,305,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,318,319
Vámi navrhované relace Brno – Č.Krumlov, nebo Jeseník – Benátky trpí jednou podstatnou chybou – myslím, že jsou příliš „exotické“ na to, aby se v pravidelném provozu uživily.
a co by s tim mely delat? tohle neni jejich business
je to stejne, jako byste jinde pondal a “byl rozhorceny”, ze dopravni podnik brno nejezdi vlaky bratislava-rijeka
Byl bych opatrný. Meziměstaská šalina do Modřic i meziměstský trolejbus do Šlapanic jezdí už několik desetiletí. A teď JMK koupil vlaky. Dlužno dodat, že linky IDSJMK zajíždějí hluboko do rakouského vnitrozemí. Hlouběji než kdy jaký Os vlak ČD zajel.
Myslim, že jde hlavně o prestiž. Je to reklama, pokud prostě umíte jezdit zajímavé dálkové vlaky, ať už k moři, nebo Alp je jedno., pokud lidi pojedou s Jančurou do Chorvatska a budou spokojeni, budou s ním jezdit i z Brna do Prahy. I kdyby na Chorvatsku prodělal, je to reklama, která stejně stojí peníze. A ČD? S jejich zázemím, možnostmi, byli by schopni udělat skvělou destinaci. Jen chtít.
Psala jsem to tu už vícekrát. ZSSK a OBB to jezdí z Bratislavy a Vídně také do Chorvatska. Nechápu proč se čd nedomluví a z Prahy nepřivěsí 1-2 lůžkové vozy, 1-2 lehátkové vozy a 2 autovozy věřím, že by to mělo také úspěch.
Dávám jim šanci. Vzpomeńte si, když se na kolejích objevil první žlutý vlak, jak vyděsil ČD k smrti. Od té doby se ČD začaly změnit. A to byl jen jeden žlutý vlak.
Tak on to nebyl jen žlutý vlak, byla to i černá tramvaj.
Proč by to měly dotahovat? Tohle není fotbal ani počítačová hra. Naopak může být pro CD i RJ výhodné, když se každý zaměří tochu jinam.
Velkým problémem je že ČD je státní dopravce, který nemá stejné pravomoce jako RJ, resp. jako soukromník. Už několikrát ČD oznámily, že by chtěli jezdit z bodu A do bodu B, tak to vždycky selže na tom, že ČD je státní dopravce. ČD se musí nejdříve domluvit s partnerem, v 90 % je to státní dopravce, musí vymyslet kompromisy, někdo chce něco, ten druhý to nemusí akceptovat, až se dohodnou – být to nemusí; oba požádají o přidělení kapacity; vyřeší vozy, deponii, lokomotivy, mezinárodní tarif – a kolem všechna ta byrokracie a můžou jet a hlavně se musí dohodnout, jestli… Číst vice »
proc by cd nemohla
jet stejne, jako jancura? je to obycejna akciovka, jen vlastnena statem.
nic ji nebrani, aby fungovala stejne
Brání… Akcionář.
To, že ČD nejezdí do zahraniční na vlastní licenci, je jejcih problém. Třeba ČDC ji má a využívá po celé střední Evropě. OBB jezdí do Itálie také na vlastní, protože FS/Trenitalia o spolupráci nestály. Takže zbývá výběrové řízení na vozidla, ale to je o prtozíravosti managementu.
Nezlobte se, ale tohle jsou přesně ty kancelářské řeči ČD. Proč vše nejde a proč je vše složité. Všechno jde, můžou jezdit pod svoji značkou přesně jako RJ… a že by si zkazili jméno? To už je přece jen a jen na nich. Mají armádu techniku, dílen. Zázemí o kterém se RJ ani nezdá. Ale ja věřím novému GŘ, vypada, ze má snahu zefektivnit chod ČD. A to je to co přesně potřebují.
Je to doslova pecka.
Člověk by rekl, že je dneska 1 dubna, ale není.😀😀😀
Hóóódně dobré.👍👍👍
Začíná se mi to líbit. Budu moct jezdit na výlety. Sice tu in25 asi neakceptují 😀 ale ty spoje vypadají takhle na první dobrou zajímavě.
To ale budeš už trochu starší….
Pokud bez karty nabídnou ceny jako jiní s kartou, případně i lepší, anebo alespoň pro dostatek lidí přijatelné…
Nač mi je vlak jedné spolecnosti,který když je zpožděný několik hodin a já nemohu využít souběžně jedoucí nezpozdeny.Takto jsem loni cestoval do Budapešť i.Zvlastni systém.
Ve vnitrostátní přepravě už to není problém. To, že je to problém v přepravě mezinárodní, tak s tím se už asi nic dělat nedá. Koneckonců, je to pořád lepší než předražené jízdné NRT.
Až budete za 20 let společně se správním poplatkem za vízum platit i komerční cenu jízdenky, budete ještě s nostalgií vzpomínat na NRT…
Na nic vzpomínat nebudu a pojedu autem / busem / poletím. Stejně jako to dnes dělá většina lidí. Jediný kdo je zřejmě schopen to změnit jsou právě společnosti rybu RJ.
Bohužel. Jako by přemíra bordelu v krajině a ve vzduchu zatím nikoho netrápila… Ovšem, pokud tam nebudou ty zmíněné další překážky. 🙂
Nejbližší místo, kam se dá dojet běžným způsobem (po zemi) vlakem a kde si s českým pasem musím kupovat vízum, je Bělorusko nebo Rusko (popřípadě ještě třeba Ázerbajdžán… 😀 )
A… :
1) Nemyslím si, že by Regiojet vůbec někdy expandoval tímto směrem.
2) Jaká je teda vůbec logika toho cos psal…? 😀
3) Jakou jinou než komerční cenu cenu má podle tebe nastavenou Regiojet když většinu svých vlaků provozuje bez dotací…? 😀
Co máte pořád s tím co bude za let. Za let budete řešit, aby jste se do vlaku vešel. Protože za 20 let bude litr nafty nebo benzínu stát 70-90 Kč.
Co máte pořád s tím co bude za 20 let. Za 20 let budete řešit, aby jste se do vlaku vešel. Protože za 20 let bude litr nafty nebo benzínu stát 70-90 Kč.
Jízdenka je vázaná na místenku.
V letecké i autobusové dopravě platí totéž.
No právě. Konkurence nemusí nabízet přesně totéž, může lákat na to, co ostatní neumí.
Ještě bych dodal noční linku Vídeň, Bratislava do Varšavy s dělením souprav v Bohumíně
Největší soukromý dopravce v dálkové dopravě v Evropě 🤔🤕. Pořád to není podnikavec??? Co třeba zkusit ty vlaky do Číny? Možná i ta Amerika jednou bude..
V čem je problém?
Závidíte mu?
Existuje spousta lidí, kteří jej nemusejí a věřte mi, závist to opravdu není.
Existuje spousta lidí, co tu nadává na Flixbus, ale ještě víc jejich nabídkou denně využívá a nepřejí mu krach nebo rušeí linek.
Není to závist. Je to nenávist, kolikrát dokonce třídní nenávist.
Podobně jako když řeknete Tomáš Baťa. Budou mu vyčítat že v roce 1939 zastavil stavbu štreky, že to nedokázal, náfuka jeden. Sice zemřel v roce 1932, ale třídní nenávist dává pocit spravedlnosti, když je obviňován za nezastavení okupace.
Ne, je to zhnusení z jeho chování.
Závist to opravdu není.