Deset měsíců náhradní autobusové dopravy. Modernizace koridoru zásadně omezí spěšné a osobní vlaky
Vlak Českých drah na Jezernickém viaduktu v úseku Lipník nad Bečrvou - Drahotuše. Foto: České dráhy

Dálkových vlaků se omezení dopravy netýká.
Těžko říci co všechno se v zákulisí skrývá…, myslím že už před zhruba půl stoletím se ve Francii postavily všechny páteřní sítě pro TGV za obdobnou dobu několika málo let a tady Prosenice – Dluhonice za cca 5 a toto taky?
Toto je už katastrofa, jak dlouho už je to tam rozkopané, minimálně rok, kdy člověk musí jak poletucha, běhat z vlaku do autobusu a zase do vlaku. Vlaky osobáky tam pustili na měsíc a zas to samé. Proč mám platit za RJ když mám osobní vlak v Olomouckém kraji zdarma.
Kdyby to raději kompletně uzavřeli na nějakou dobu (6 měsíců až rok) udělai by soudruzi SŽ daleko lépe! Takhle nadělají víc škody než užitku.
Úplně zbytečná investice, stačilo za pár týdnů postavit odbočku Jezernice.
Vzhledem k tomu, jak hladce tam vše probíhá, bych tam ten pár Os za hodinu klidně nechal jezdit i během dne…
Město Lipník nad Bečvou si opět zažádalo na MD a opět tam bude od 15.2. zastavovat linka R8, protentokrát úplně všechny vlaky. Takže alespoň místní do autobusů vůbec nemusí a taky si i krapet polepší, co se četnosti spojů a dostupnosti různých vzdálenějsích míst týče. Neplatnost jízdenek ČD je druhá věc, ale IDSOK a OneTicket samozřejmě platí.
Ta R8 je čím dal horší, spojení 2. A 3. Nejvetsiho mesta v zemi zajištujě jen vymetací spěšňák nebo oklikové autobusy… Zlaté časy kdy jezdil Moravan, zrychlené R či přímé žluté busy…
Tyjo… 6 km, 3 roky (stavebni sezony)… Nebudou pak i obnovovat 4. kolej mezi Drahotusi a Hranicemi? Myslim ze by se tam i hodila kdyz uz se nejezdi vlevo, aby byl bezkolizni rozplet na ostravu a vsetin?
Ale přeci nejsme ve Španělsku či Číně, jsme na „chvostu“
Rychlost českého stavitelství je vskutku obdivuhodná
Franta s bagrem staví D3ř5 a toto má jen jako melouch
Chci jenom dodat, že již zde jezdím 2 roky a oba roky je zde výluka (ano teď už dva měsíce nebyla, ale je to extrém). Dva roky se opravoval úsek Drahotuše-Slavíč-Viadukty. Udělejte si na to názor sami, jestli byly ty dva roky dostatečně dlouhá doba
Délka celé rekonstrukce je holt dána požadavkem na co nejmenší omezení provozu. Kvůli tomu se to celé dělá po 6 úsecích, aby se nejezdilo jednokolejně v celém úseku Lipník – Drahotuše.
Chápu, že třeba studenti co to využívají úplně nemůžou přejít na auto…stejně tak důchodci nad 70+, ale nechtěl bych to využívat na cestách do práce…
Do toho zpoždění dalkovky 15-20min na každém spoji a přinos rekonstrukce nulový
V článku mi chybí informace co si pod tou „modernizací“ představit. Je to zvýšení rychlosti, zdvojkolejnění, osekání stromů podél trati, nebo snad hezčí ukazatele po cestě? Pod tím se dá schovat všechno
Generálka úseku
Modernizace u nás znamená uvedení do původního stavu.
Zato rekonstrukce zbourání mostu? 😉
Ne, to by byla optimalizace.
Sanace železničního spodku, kde docházelo k propadům, rekonstrukce mostních objektů, do kterých zatéká, protože při koridorizaci před 20 lety se jim nedostalo pořádné rekonstrukce a doplnění odbočky Jezernice.
Zvedne se traťová rychlost.
Spíš sníží 😁
Další nesmyslné zdržování dopravy, ktere nic nepřinese…
Těch pár osobních a spěšných vlaků projet v klidu mohlo. Když můžou projet nákladní. No, ale to už se asi nezmění. Ovšem mohly být zachovány alespoň přípoje od všech NAD a ne jen u některých.
Právě proto,aby mohli projet i nákladní,se musí osobka trošku okleštit😉,ono večer stejně v osobním kromě firy a průvodčího nikdo není🤔
Tak se měly okleštit přemnožené expresní vlaky Praha – Ostrava 🙂
A ty potrebne nakladni vlaky budeme v Prerove a v Hranicich prekladat na kamiony? Nema to osobni doprava prece jen v takovych situacich o trochu jednodussi? Zbozi samo neprestoupi…
Petře těmhle to stejně nevysvetlis
Propustnost jednokolejného úseku je jasně daná a bohužel v době od 6:00 do 20:00 menší než je obvyklý počet vlaků při plném provozu. Jediné průchodné řešení je náhrada Os a Sp vlaků NAD.
Ty nákladní jinou adekvátní možnost nemají. Teda pár vlaků to občas objede přes Holešov, ale to jsou spíše nějaké pracáky, nebo Lv, co nedostaly trasu přes Lipník. Jinak je to totiž přes Holešov zasekané osobkou a tedy ráno a pak od oběda do večera neprůjezdné, plus tam jezdí vlaky vyhýbající se „ETCS protektorátu“.
Olomoucký kraj je taková kuriozita. Tak dlouho tam jezdí jako osobák šroty. A když už konečně kraj něco objedná, tak tam přestanou jezdit kvůli výluce. Na druhou stranu, pořád lepší než JMK, který to neřeší vůbec.
Má v tom prsty kraj, ušetřit za každou cenu, tím že nasmlouvá busy, že budou komplikace na straně cestujících to je nezajímá…nějaká kapacita by prý tam na protažení os. vlaků ze strany SŽ byla….
Jak jste přišel na to, že v JMK jezdí šroty? A jak by to měl kraj řešit, když to jsou akce SŽ?
Co třeba, že tím jezdím pravidelně. A řekněme, že by to třeba už kraj zlepšil, kdyby SŽ všechny svoji projekty donekonečna neodsouvala. Na druhou stranu, nechci házet vinu na čistě na SŽ, to je výmysl kraje, že se tím ohání.
Čím se kdo ohání, kde? 😁 To tu tvrdíte jen vy.😁
Netvrdím já. Nevím, jak teď, ale ještě donedávna se JMK oháněl faustovou dohodou s ČD, že do elektrifikace S6 nebude nic. Nebo se snad už něco změnilo? 🤔
Dohoda s ČD… 😁 No, změnilo se třeba to, že se tratě soutěží. Jste si nevšiml, že… 😉
Změnilo se, že se tratě soutěží? A? Já jsem ještě několik let nazpět platil kartou místo telefonem. No a co?
Klid, to je jen jeden šotoušek, kterej nedokáže pochopit, že JMk si peníze netiskne a že přednost maj tratě s vysokým počtem cestujících. A motoráky až v dalších kolech. Ale jelikož mu nekoupili nový hračky, tak tu brečí furt dokola, jak by chtěl na S6 jezdit zadarmo.
JMK netiskne peníze? A já snad ano? Když musím za něco platit, tak od toho očekávám nějakou minimální kvalitu. A jelikož kvalitní vlaky už dávno nejsou vizitka rychlíků na koridorech, tak proč bych si nemohl stěžovat. Buď ať zlepší kvalitu nebo sníží cenu. Zatím se však nestalo ani jedno.
Naštěstí nějakej šotoušek nerozhoduje o kvalitě ani o ceně dopravy. Pokud ani jedno nevyhovuje, tak je tu hromada jiných možností. Nikdo nenutí ten vlak používat.
Máte na mysli nějaký váš vlastní JMK, který nám je utajen?
Ne, jako vždy mu leží na srdci vozový park na S6 v JMK a stěžuje si na to v každé diskuzi, i když se toho článek netýká ani trochu.
Promiňte, ale snad chápete, že k těm dlouhým rokům nic nedělání, mám už jaksi zarytou averzi. Zvláště, když už jezdí kvalitní vlaky i na méně důležitých tratích.
Pod článkem o Jezernickém viaduktu řešit IDS JMK… no, zajímavý pacient.
A proč ne? Hádal bych se, co je důležitější, jestli trať do Vsetína nebo do Brna? 🤔
A mimochodem, jak jsem víceméně řekl, zkuste si tama jezdit. Pak by jste snad pochopil, proč nemůžu být psychicky v pohodě.
Vlastní JMK? To je co? Ne, myslím ten slavný kraj, který dělal z Moravie objev Ameriky a který má MHD v krajském městě bezproblémovou, ale dostat se do krajského města katastrofa.
Zkuste to v jihočeskem dostat se do Budějovic z míst mimo železnici o víkendu. 😁 Vy jste v JMK nikdy nebyl zřejmě. Nebo prostě lžete. 😉 A souvislost s článkem, krom vašeho nutkání? 😉
To je přece úplně v pohodě, stačí si počkat na nedělní odpoledne, to začne jezdit dálkovka. 😀
Ano, občas lžu, ale bohužel ohledně JMK nikoliv. A souvislost? Co třeba to, že se to dotkne hlavně osobáku?