Deset let po tragédii na přejezdu ve Studénce začne stavba podjezdu, cena se blíží k miliardě
Vizualizace podjezdu ve Studénce. Foto: Správa železnic
Stavba má začít na jaře příštího roku, má povolení.
Stavba má začít na jaře příštího roku, má povolení.
Vybavuje se mi ta scéna z toho filmu, Titanic konečně doplul do New Yorku 😀
Je zajímavé že na stránkách SŽ má dokumentace 6 stažení tady desítky lidí ví že je to předražené i bez znalosti rozsahu stavby…
JV obchvat HB, který má 4,1km je na něm 10 mostů (2nad železnicí) a 2 mimoúrovňové velké křižovatky stál 2,2 mld a to tam nebyl kus rovnej. Bud zářez nebo most. Chcete mně tu snad nabulíkovat, že tahle myší díra s kusem silnice má stát 800 mega?
…alespon se nebude muset pres ten nadjezd…
Počkejte, to je v rozpočtu SŽ? Já myslel, že tím podjezdem budou jezdit auta. A auta taky způsobila ty nehody na přejezdech. Já jenom, že tady v sousední diskusi se nadává, že SŽ má moc peněz a na kolejích to není vidět. Tak zrovna toto bych ořezal, ať si to platí někdo jiný na úkor jiné silniční stavby…
A víte, že bych byl pro! ŘSD nebo kraj by to zvládnul výrazně levněji. Daňový poplatník je jak dojná kráva…
Vždyť si tady drtivá většina z vás ani nepřečetla, co všechno v projektu je, mluví se o tom i na videu. Ale hlavně, že máte názor.
V podstatě, když o tom přemýšlím, železnice buduje přejezdy, protože pro ni jsou ty škody daleko větší. Kamion nebo auto zruší lokomotivu či vagony za desítky až stovky milionů, navíc aut je moc, tak tam to není žádná škoda. Takže to ostatní instituce nezajímá. Není to tak populární jako další obchvat nebo kilometr dálnice, aby se u toho fotil hejtman „co všechno zařídil“.
Za tu cenu je násobně levnější tam nasadit dva policajti v 8 hodinových směnách 24/7/365 na sto let. A ušetří se.
Přesně. I závorařka s klikou by vyšla na pakatel
Obchvat Brtnice 600 mil, 3 km s velkým mostem a hlubokými zářezy. Ani kousek v rovině. JV obchvat Jihlavy se spoustou mostů cca 500 mil. Východní část potom na necelých 300 mil. …. atak dále. Bude se SŽ chovat někdy úsporně?
Dovolil bych si ještě drobný dodatek u kolegy pro ty co se ohání podpůrnými stavbami a jak je to obsáhlé. Co takhle to porovnat s tunelem Pohůrka…?!
Četl jsem jenom nadpis… Investorem akce vzhledem k lahodné ceně je určitě SŽ, že? Nikdo jiný to dráž nesvede….
To je Shakespearovská otázka zda je obecně levnější nadjezd nebo podjezd? Pokud se jedná o placatý reliéf s uvažovanou zátopovou oblastí, já myslím že nadjezd…. Ale stavaři můžou říct, že je tam nestabilní podloží a pilíře by se prodražili. Tuším kousek vedle u Bělotína se dělal dlouhý dálniční nadjezd a ty sloupy stojí skoro v rybníce, je tam dost spodních vod a stálo to určitě dost financí….
To jako, že 26,5 metru podchodu, který bude jen pro osobáky ( předpokládám, že se tam stejně nějaký kamion zasekne ) bude stát 868 milionů??????? To jako fakt bude jeden metr za třicet dva a třičtvrtě milionu?????
To prostě ani nejde na jednom metru utratit.
Soudruzi, slovo „nejde“ neexistuje!
Taky si do té ceny musíte připočítat novou komunikaci pro kamiony, když do pojezdu nemůžou.
Cena hodně přestřelená, neřekl bych kdyby to byl mimořádně významný a mimořádně frekventovaný přejezd. Ale takhle to je vyloženě plýtváníˇ.. tím spíš když řeka Odra je nadosah ..
Tolik to prostě stát nemůže, když to srovnám s cenami obchvatů atd.
Ono taky nějak vypadlo z článku, že se bude stavět nová komunikace od kruhové u nadjezdu podél stanice do areálu Vagonky, protože z budoucího podjezdu už nebudou moct do areálu odbočit. Za mně by tato komunikace stačila a prejezd by mohl zůstat.
Aneb kamionisti porušují předpisy tak jim Správa Železnic z peněz na železnici postaví podjezd. Logika asi jako chtít od vězňů z Buchenwaldu a Treblinky zaplatit vybudování muzea zločinů holokaustu. A navíc samozřejmě ještě ty náklady budou vyšší než se počítalo. Nevyšlo by to nakonec levněji, když by ten projekt z části mělo v gesci ŘSD? Tam přece jejich stavby vychází levněji oproti výběrovému řížení.
Ale pak se budeme plácat po ramenou kolik se prostavělo na železnici prachů. Ale nikdo se neptá jaký to mělo efekt, jaký z toho budou mít občané užitek.
Je nutné, aby se prostředky vynakládali účelněji a přejezd, který dělá problémy jen řidičům se financoval ze silničních fondů. Protože taky je možnost přejezd zaslepit a bude to stát promile této nekřesťanské ceny.
My mašinkáři vám tady postavíme neprostupnou překážku a jestli chcete jezdit po cestě co tu byla dávno před námi tak si postavte podjezd aby naše mašinky nic neomezovalo… Aneb jak zablokovat všechny drážní stavby v tomto státě snadno a rychle. S takovým přístupem už nikdo dráhu v okolí obce opravdu chtít nebude.
Jak píšu níže bez železnice by tam žádná dálnice nebyla, protože se jedná o silnici k nádraží. Krom toho bez železnice by byla celá Studénka jen nezajímavá vesnice.
Jak přejezd omezuje vlakovou dopravu prosím? Myslel jsem, že vlak má na přejezdu přednost.
Mám obavy, že ŘSD do toho moc napasovat nepůjde. Ta již MKD alternativu nabídla.
Už? Co tak rychle?
Ano. Je to prioritní věc a tak se pospíchá
Jak jsem Babiše v životě nevolil, tak takovou cenu podjezdu za vlády ODS prostě nechci. Jak z toho ven, nevím. Tohle prostě není možný.
co s tím má společného vláda ODS?
Přísun peněz.
Samozřejmě, necháme to ve stávajícím stavu, a Andy za vaše hlasy zařídí, že už se tam nikdy nic s ničím nesrazí. ANO, bude to bezpečný😅😅😅
Kontrolu hospodaření SŽ provádí kdo ? Ke to státní organizace.
Mimo MD, také NKÚ. Když jde hodně do tuhého tak i SKPV.
A proč ho nepostavil Babiš?
To není otázka na mě.
To už teď začínají ty obvyklé FB kecy: Babiše jsem nevolil, ale… ?
Jaké FB kecy ? Nemám na FB účet a Babiše jsem nevolil nikdy a volit nebudu. Pokud miliardu stojí 8 km dlouhý obchvat Klatov a skoro miliardu tento podjezd, je asi někde chyba. A pokud se opravují nádražní budovy za ceny, za které by developer postavil stejných domů hned několik, nikdo mně nevymluví, že to nejde jinak. A protože se jedná o státní, tj. i moje peníze, není mně to jedno. A to, že se do děje za vlády ODS, mně dost točí, protože jsem tuto vládu volil. A logicky se domnívám, že se jedná o úmysl, protože devadesátky nejsou… Číst vice »
Na Facebooku nemám účet. Pokud 8 km obchvat Klatov stojí 1 mld, je někde na železnici chyba. Jistě to nebude náhoda. A nevím, proč bych to měl platit z daní.
To je zajímavé… protože řidiči SILNIČNÍCH nákladních vozidel nebyli schopni dodržovat zákon, tak se za veřejné „ŽELEZNIČNÍ“ peníze staví tato nesmyslně drahá stavba. Já vím, nakonec to stejně zaplatí stát, ale ve statistikách to přispěje k dojmu, že železnice je „drahá“ (přestože toto je spíše silniční stavba, tedy stavba pro potřeby silniční dopravy, železnice ten přejezd/podjezd nepotřebuje a pro chodce by stačila dřevěná lávka za pár korun – nebo nechat úrovňový přechod, nezodpovědný chodec či cyklista ohrožuje hlavně sám sebe).
Železnice přejezd nepotřebuje, může končit z obou stran před silnicí.
Schválně co bylo dříve silnice nebo železnice?
V tomto případě byla železnice a silnice ve stejnou dobu, protože ta silnice vede primárně k nádraží a než bylo Nádraží tak tam byli jen nivy Odry.
Železnice. To, co bylo před ní byly cesty pro koně a pěší.
Řidiči SILNIČNÍCH vozidel, strojvůdci ŽELEZNIČNÍCH vozidel, piloti LETADEL atd. mají všichni jednu věc společnou: jsou to nedokonalí lidé, stejně jako vy nebo já, a ta infrastruktura se tom přizpůsobuje. Aby zmírnila následky jejich občasných chyb, nebo dokonce debilních rozhodnutí, a nestálo to pokud možno žádné životy apod.
Nesmyslná není. Jak často přes ten přejezd jezdíš?
A jak tu stavbu chcete zlevnit?
Jak…?! Kolega Bartoníček uvedl seznam dotčených celků. Avšak ty skrývají objednatelem požadovaný rozsah (případně bude otázkou další licitace – zde samozřejmě závisí na formě vyhlášení a zvoleného postupu v souladu se zákonem o veřejných zakázkách a dopadajících vyhlášek), protože v oplocení o délce 20m a 200m je určitě rozdíl a jestli je to pletivo nebo podezdívka se soškami a fošnami taky. Devadesátky jsem prožil v projekci a s rozpočtářkou byl více než za dobře a věřím, že to co mi nástřelem osvětlovala co se dá dělat a nedá byl oproti těmto sofistikovaným expertům dneška heřmánkový čajíček.
A to zlevnění provedete teda jak?
Nikdo si z nějakého aušusu vyvolanou investici nenechá postavit.
Jaký je prosím rozdíl mezi veřejnýma želdzničníma a veřejnýma silničníma penězma, to si je jako platí každý někdo jinej? Já jen, že všechny daně bez rozdílu furt posílám na jeden účet, to nějak nesedí…
Pokud máte závazek od eu dávat určité peníze na železnice a vy místo toho postavíte silniční podjezd. Tak to je obcházení pravidel. Minimálně.
Podle mě si každý zaplatí svou část. Např. úprava VO na ulici 2. května a Nádražní nejspíš bude financováno z rozpočtu města Studénka.
VO Nebude financovat město,protože je to vyvolaná stavba takže ji platí ten kdo ji vyvolal, tady tedy SŽ.
Jestli jsou to všechno vyvolané investice, pak není co řešit.
je to nějaké podezřele levné ….
Neboj. Ještě se nestaví.
Nechci tu cenu nějak obhajovat, ale na uvedeném odkazu lze stáhnout projektovou dokumentaci i s výkazem výměr. Tady se můžete podívat na seznam stavebních objektů a provozních souborů: PS 01-28-01 Žst. Studénka, úprava SZZ PS 02-28-01 PZS P6770 v ev. km 0,438 SO 01-16-01 Žst. Studénka, železniční spodek SO 01-17-01 Žst.Studénka železniční svršek SO 01-33-01 Protihluková opatření SO 01-17-03 Žst.Studénka železniční přejezd SO 02-17-01 Rušení IS a úprava přejezdu ev. km 0,438 SO 01-19-01 Podjezd v km 245,004 trati Přerov – Bohumín SO 01-19-04 Podjez v km 245,043 SO 01-19-02 Silniční most na ul.Butovická SO 01-19-03 Silniční propustek pod místní… Číst vice »
To vypadá, že ten podjezd je jen takový přílepek k modernizaci celého okolí.
To jsou spíš jen vyvolané investice, aby mohla silniční nákladní doprava jezdit od nadjezdu do průmyslového areálu.
Tomu by pak odpovídala ta cena. Tuším, že se s úpravou přejezdu svezlo ještě několik dalších investic, které by se stejně časem udělaly.
Jak jsem psal, nechci obhajovat cenu, ale ty stavební objekty tomu odpovídají. Můžeme akorát polemizovat o tom, kdo si jaký stavební objekt bude financovat.
Včechno to financuje železnice jako vyvolanou stavbu. Kdo jiný by to měl financovat, když je to železnice, která chce zrušit nebezpečný přejezd. Do teď to fungovalo s přejezdem a kamiony jezdily tudy. mají li jezdit jinudy, musí být upravené nové příjezdové cesty do areálu.
Pořád je to moc. Za stejnou cenu postaví ŘSD 3-4 km dálnice.
Ten podjezd je zcela zbytečný, stačilo nahradit přejezd podchodem a vybudovat silnici severně od nádraží.
…konecne se bude moci jezdit pohodlneji zkratkou
Tam snad bude stanice metra jinak ta cena nesedí
No jo no, když tam musí být speciální železniční beton asi ze zlata.
Pardon za hloupou otázku, je podjezd trati silniční nebo železniční stavba? Snažím se k tomu přistoupit věcně, ale je to vcelku ranec tedy.
Podle MD železniční, podle normální logiky silniční.
Podle logiky železniční protože většinou (a pravděpodobně i tady) tam cesta vedla dávno před železnicí a až železnice začala situaci komplikovat.
Žádná cesta k nádraží nevedla protože bez nádraží nebyla potřeba. Silnice vznikla jako spojení tehdy vesnice Studénky s nádražím, takže nemáte pravdu.
Vzdycky kdyz razime na dny NATO tak si rikam, kdy uz tam bude ta mimourovnova krizovatka. Neuverim, dokud neuvidim postaveno.
Ta cena je šílená.
Cena je sice šílená, ale je to jen cca 5 násobek škody po srážce pendolina s kamionem. A to nepočítám mrtvé a zraněné s trvalými následky.
Me by spis zajímalo jak má SŽDC vymyšlené odvodnění toho podjezdu, vzhledem k tomu, že to bude permanentně zatopené – viz. Zatopené pochody mezi nástupišti při každém dešti….
Podle zde zveřejněného seznamu (přidaného později po vašem příspěvku) stavebních objektů to bude velmi pravděpodobně pomocí čerpací stanice.
Nijak. Až skončí deště, tak přejedou hasiči s čerpadlem a odsají ji. Za takovou almužnu by jsi přeci nechtěl nějaký sofistikovaný protipovoďnový systémy.
Hlavně to nedělat za provozu, ať vlak nezahučí pro změnu do díry.
Miliarda za díru v zemi? 🤦♂️
A modré zábradlí!
Nezáviď
🤣
Tak minimálně 4-kolejný most tu bude.
Jak bude po dobu stavby řešen provoz vlaků?
Budou nahrazeny leteckým mostem Přerov – Katowice. Proto taky ta cena 🙂
Omezenym provozem na zhlavi ve Studence, stavet se bude po castech.
Stavba cesko-polskeho pratelstvi…
Z Hranic do Studénky podél dálnice.
868 MCZK za podjezd. Není to málo?
Stačí se podívat na ceny v obchodech. Jsme prostě bohatá země. Za kolik by to postavil Perner i když ten by to ani dnes za svůj život nestihl.
Jako, za ten podjezd na obrazku? Doufam, ze k tomu pribude i nejake to modre zabradli, jinak tu castku v tom teda nevidim.
Když si to člověk porovná s jinou dnešní zprávou, kde se 7 km dálnice včetně několika mostů postaví za 1,3 mld Kč – https://zdopravy.cz/rsd-vybralo-firmy-pro-stavbu-dalsiho-useku-d7-stavet-se-zacne-letos-221622/- tak se mi chce brečet 🙁
Možná kdyby soutěž vypsalo ŘSD….
Určitě tu brzo někdo vysvětli, že se to nedá s dálnici vůbec srovnávat – jiné technologie a postupy. Osobně tipuju, že to budou celé dělat ručně bez jakékoliv mechanizace a v dobových CK krojích.
Je chyba, že hrubou stavbu nemůžou stavět firmy, co staví silnice (mám na mysli třeba terénní úpravy-podklad, štěrk, mosty…) a zbytek už firma zabývající se železničními stavbami (koleje, trakce kabeláž…). Stát hrdě vyhazuje na jedné straně strašně moc za některé stavby (nezpochybňuji potřebnost podjezdu), pak už nezbyde a musí řešit PPP projekty a nárůst zadlužení státu roste.
Zcela určitě bude stavět hrubou stavbu firma co staví dálnice- eurovia, ohla , strabag , skaliska nebo někdo takový.
Buďte v klidu, na tom obrázku jsou vidět jak ploty, tak i zábradlí… Nahoře po hranách podjezdu, směrem dolů podle chodníku a dokonce i nahoře podle trati, patrně aby jím dolů nepadali pochůzkáři a z podjezdu na trať neskákali klokani 🤣. A hlavně tam bude i cyklopruh, to už sakra vleze do peněz 😂😂😂
Pochůzkáři? Ti už nechoděj 😀
Pokud tomu rozumim, i dle videa projektu, ma se vybudouvat i cesta vedle byvaleho arealu Vagonky, coz je docela dlouhy usek od sjezdu z rychlostni komunikace smerem k podjezdu. Tipuju, ze toto bude taky podstatna castka za realizaci, proto zrejme tak vysoka castka za projekt podjezd.