Den po velké slávě. Pražané objevují nové nádraží, terasu hledají marně

Vstup na vyhlídkovou terasu na nádraží Praha-Bubny. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVstup na vyhlídkovou terasu na nádraží Praha-Bubny. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Správa železnic si myslí, že by terasu nedokázala zabezpečit.

Odebírat
Upozornit na
guest
115 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
:-)

Postavili vyhlídkovou terasu, ale po jejím dokončení se začali bát, že by jim tam chodili lidi

Hrdina

Zrealizovat terasu na „vyhlídce“ se samotnými schodišti a terasou z vysušené borovice pro veřejné užívání na dvacet roků je opravdu odpovídající tomu, co kdo plánuje do budoucnosti. Jsou to vyhozené peníze. Už za deset let tam nikdo ani nemůže bezpečně chodit! Tak proč si zvykat, Když to tam někdo zapálí, zničí i hydroizolaci celého zastřešení nádraží. Vše ostatní je snad Ok ale toto je jen okázalé drahé divadlo a k ničemu. Pochybuji, že to soukromé „pronájmy“ na tomto stále ještě staveništi dokáží refundovat. Rád bych se ale mýlil.

Luk

Však taky určitě nepočítají, že by to tam bylo 20 let. Chtějí dostavět administrativní patra.

M K

Nechci nic říkat, ale každá branka jde přelézt. 😉

PetrH

Jinak mne pobavilo tohle: „když už jsme si jí jako daňoví poplatníci zaplatili“. Zkopírovali to do článku i s mizernou češtinou :). Čtenáři bbb jsme jako daňoví poplatníci platili školu a taky to bylo marné.

PetrH

Já bych tam plebs taky nepouštěl, právě z důvodu nepořádku. Lepší lidé se tam dostanou při akcích.

Pat

A tak se pochlubte, čí jste syn, ze se na terasu podíváte?

Juraj

Ten Svobodův výrok je přiznáním donebevolající neschopnosti. Dobrá správa umí pouze stříhat pásky, ale neumí ani stavět s ohledem na budoucí údržbu, ani tu údržbu zajišťovat.

Hezky je to vidět na nádražích typu Zahradní Město, kde funkční eskalátor na nástupiště je pořád loterie (byla doba, kdy nejezdil několik měsíců) a schody od 1. koleje už se musely dlouze předělávat, protože se rozpadaly. O výtazích ani nemluvím.

Celá věc s terasou v Bubnech je hrozná ostuda.

Luk

Na Zahradním Městě se to mělo hlavně udělat celé jinak – aby byl přímý přístup ze zastávky MHD na nástupiště (celý ten „ostrov“ udělat širší). Takhle člověk přijede tramvají nebo busem a čeká nekonečně dlouho (ať už u přechodu se semafory nebo u místa na přecházení na druhém konci), než může přejít vozovku. Nebo aspoň, když už se to neudělalo, nastavit semafory výrazně přátelštěji k chodcům.

MP22

Na poslední dopravní komisi magistrátu se objevil nápad na nový podjezd zhruba v těchto místech (https://mapy.com/s/kesekamaku) a původní podjezd nechat pouze pro MHD. Tím by se přecházení značně zjednodušilo, protože by se tam nacházela max cyklostezka. Ono se na celé nádraží připravuje přestavba kvůli vrt, tak uvidíme jak to celé dopadne

Honza

Toto je typicke pro Cesko, misto aby to nejak slo to radeji zavrem, ze to nejde a je to slozite. Jinde ve svete by to slo, ale museli bychom smerem na zapad.

venkovan

Nechci být špatným prorokem, ale když je okolo nepřístupné terasy takové haló a zdůvodněním zákazu vstupu je, že by ji někdo mohl posprejoval, tak jsem zvědav, jak dlouho potrvá, než i tu zavřenou terasu někdo skutečně posprejuje – třeba jen proto, aby dokázal, že nějaká branka a zákaz vstupu sprejerům stejně nemůže zabránit. A docela se těším na to, co bude manekýn žvanit pak.

Emi

Docela vtipné, že se dlouho dopředu prezentuje vyhlídka a pak ji neotevřou. Místo vstupenek na nástupiště mohli prodávat vstupenky na vyhlídku 🙂 A to asi nemá SŽ v předmětu podnikání, tak to museli nějak zakamuflovat 🙂 a uvedli skvělou výmluvu proč to nejde. Z toho plyne jediné. Šotoušska vyhlídka na nádraží v České Třebové to má taky spočítané 🙂

Frank

Postavili si novou terasu, ale chodili by jim tam lidi.
Mám pocit, že téma pro novou divadelní hru je na světě.

Bubny

Martin

Taky si rikam, ze ji vubec stavet nemuseli, kdo si to bude pronajimat? A pak se stejne postavi nastavba, ktera ji zrusi..

venkovan

Zrušit by ten prostor jako klidový a (s trochou omezení) také rozhledový nemusela ani nadstavba dalších podlaží, jen by to pak už nebyla nekrytá terasa, ale krytá vyhlídková plošina.

Davidoff

Zpackané nádraží přesně v duchu současné mantry SŽ – vlak je taková lepší tramvaj a tato zastávka tomu přesně odpovídá. Průjezd nákladních vlaků, odstavování souprav, případná údržba a další logické věci, které k provozu vlaků patří zřejmě nejsou potřeba. Pokud by tady končil vlak (např. z důvodu přeplněného hlavasu) , tak se po vyložení kaštanstva teleportuje do jiné galaxie a až bude potřeba tak se teleportuje zpět a rovnou na tu správnou kolej ve správném směru. Bez zásadní personální obměny budou výsledky jejich pochybné činnosti i nadále tristní.

Martin

Proc by tam mel koncit? klidne muze zaparkovat na masarycce, a pokud tam bude koncit, tak zas vyjede opacnym smerem…. parkovat muze i v Libni na nakladaku…

Juraj

Tak zrovna kapacity pro odstavy a provozní ošetření se teď budují na karlínské straně viaduktu a další budou na Balabence, na toto Bubny nejsou úplně vhodné.

Laik

Tak nevím. Byl jsem se tam včera po paté podívat. Na první pohled krásné, ale. Na kraji posledního nástupiště je výtah – byly tam zaseklé dvě maminky, komplet s kočarky a třemi malými dětmi… Stane se, snad je zachránili 😉 … Krátce před tím pršelo, první nástupiště bylo tak ze 70 % mokré, suchých bylo tak 50 cm od kraje nástupiště. Ta střecha je vysoko a ta krajní nástupiště reálně nekryje vůbec. Ach jo.

none

A vypadá to alespoň hezky? 🙂

Laik

Jako Ferrari. Pecka, ale dva pytle cementu a babičku tím neodvezeš…

Frank

Vypíše se protideštní soutěž a za pár let se vybere řešení které někdo napadne , cili do deseti let by to mohlo být lepší, mezitím tam budou k dispozici deštníky proti záloze nebo deštníkáři. Proč ne , na stanici Veleslavín zavedli nosiče kufrů misto pojizdnych schodů, řešení se najde

franta

Ty závěsy trakčního vedení přímo nad nástupištěm je celkem masakr, až nějaký vlak sejme trolej, tak elektrifikuje cestující čekající na peronu

N.N.

A co by se změnilo, kdyby tam byly klasické stožáry jako jinde?

Dwd

Zdravím, zda se mi to nebo musí cestující stoupat nahoru do vlaků? Promiňte, ale žiju v Asii kde se do všech typů vlaků nastupuje jako do metra. Druhá věc je bezpečnost – proč u nového nádraží nejsou otevírací zábrany proti pádu do kolejiště? Ta terasa – to nemám slov. Nevidím také žádné stánky a služby, což je také katastrofa. Takže za mě velké mínus – dalo by se to udělat více ergonomicky. Celkový vizuál to už nevynahradí. Chtělo by to aby ti co rozhodují a projektují procestovali asijská nádraží. Když to řeknu nějak srozumitelně – kde se vám chce je… Číst vice »

Air Traveller

jojo, obyvakovi experti maj zne 🙂

jak byste si ty zabrany predstavoval, kdyz tam jezdi ruzne druhy vlaku, kazdy s jinou delkou a vzdalenosti mezi dvermi?

a ta vyska – holt jestli ma sukafon vysku dveri v jine vysve nez ostatni vlaky, tak tam bude schod.

pokud byste nekdy jel v praze vlakem, tak byste vedel, ze u vetsiny vlaku uz je vyska nastupiste a dveri v jedne vysce.

Martin Šubrt

Nástupiště jsou v běžné výšce jako kdekoli na světě, nové velké toalety jsou v hlavní přístupové hale. Tamtéž se připravuje otevření KFC, Vega Beas a k pronájmu jsou připravené další prostory. Na stejném místě budou brzo také pokladny. A až se otevře druhá strana nádraží s dalším podchodem, podobný servis bude i tam. Tedy mnoho služeb…

Juraj

Když se nastupuje do vlaku jako do metra, tak to znamená standardizovanou výšku podlahy a nástupiště, řekněme 960 mm jako berlínský S-Bahn. V praxi to znamená provozovat tam velmi unifikovanou flotilu vlaků, která nebude jezdit nikam jinam.

To zde jaksi nejde, když tady staví pantery, regionovy, hydry i motoráky Arrivy, a tak tam je standardní evropská výška nástupiště 550 mm a nízkopodlažní vlaky mají nástup v úrovni.

Vaclav

SŽ by se měla s tou schopností zabezpečení té terasy pochlapit.

Miroslav

Došly trunky na modré zábradlí.

Miroslav

Trubky

pony

To je hodně odvážná akce, 3 měsíce do voleb. Chci vidět Kupku jak tohle bude hájit až se na to někdo z tisku nebo opozice přijde zeptat.

Pavel

No a nebo to hajit nebude a otevreni dostane SZ befelem 😀

TnM

:-DDD nemá být nějaká podobná paráda taky na miliardovém Veleslavíně? Z veřejných peněz papaláš-plac chráněný před póvlem.

Martin1

Jako kdyby by to nemohlo být obráceně – terasa volně přístupná a v případě pronájmu by byla pro širokou veřejnost uzavřená. A výmluva na vandalství? Ať tam nasadí kamery a budou to mít pod kontrolou pořád.

Petura2

Kamery tam měly být, ale celkové zabezpečení včetně kabeláže by stálo několik milionů a na to už správa zeleznic nechtěla dát další peníze.

MartS

Já začnu pozitivně:Je fajn,že jak Kladno,tak Kralupy získaly pohodlný přestup na Céčko.Minimalistický styl je vkusný,opravdu se to povedlo.Mrzí mě však ta sebefrustrační smršť v diskusích níže.Ono je to tedy tak trochu pochpitelné,protže ladění článku je přesně tímto směrem postaveno.Říká se tomu Clickbait.Ony ty negativní obsahy prostě víc přitahují pozornost a lépe to prodává.Ano,každý si může dělat obsahy,jaké chce. Nedivme se pak ale tomu, že se společností šíří naštvanost, negativita a frustrace.

Juraj

Nj, jenže tady ta frustrace pramení z toho, že SŽ něco postaví z veřejných peněz, dlouze to avizuje a pak se zachová papalášsky, ačkoliv to nedává žádný smysl.

Takto arogantní komunikace ve veřejnosti dost rezonuje, protože státní organizace trochu zapomíná, z čeho si tyto srandy financuje.

Matěj

A od čeho má SŽ vlastní Ochrannou službu SŽ?

JAJV

Ta není schopna ani vymáhat zákaz kouření

Matěj

Tak to jsem zvědavej jak dlouho tam ta ochranka vydrží když na mnohem větších nádraží co do provozu nebo kolejí je počet příslušníků 1 až 2

V. K.

Asi mají obavy z rychlého posprejování. Dávám tomu tak týden

JAJV

Založil jsem petici, přemetem je výzva ministerstvu dopravy, aby jako zřizovatel organizace Správa železnic, zajistilo zpřístupnění dočasné vyhlídkové terasy, kterou jsme si zaplatili z daní.
https://gov.cz/e-petice/1282-vyzva-k-zpristupneni-docasne-vyhlidkove-terasy-na-nadrazi-bubny

Petura2

Nevyjde to na protipožární bezpečnost, muselo by tu být další schodiště.

Projektak

Pokud by tohle platilo, tak to nebude přístupné ani pro interní potřebu Sž, nebo se platu?

Martin H.

Nejsem odborník na požární bezpečnost, ale jestli je to pravda, tak by tu terasu nesměli provozovat ani na soukromé akce a celá budova by pak měla mít problém s kolaudací.

N.N.

To se nevědělo při schvalování projektu?

Matfyzák

Diky, podepsano

jan.podestat

Díky, podepsal jsem hlavně kvůli velkohubému prohlášení Svobody „Developeři by se měli pochlapit,“ vzkázal Svoboda. Nechápu jak to může říct, když teprve probíhá změna územní plánu a developeři tak v území logicky stavět nemohou. Buď se má informovat o situaci nebo držet hubu. Navíc v situace kdy zrovna SŽ rozhodně není synonymum nějakého stavebního boomu.

Muk

Velké nádraží o čtyřech kolejích to je opravdu gigantické.

Marťas

Tak Správa železnic dokáže zabezpečit jen své benefity…

trapper

Dnem „uvedení do zkušebního provozu“ podle stavebního zákona je následně stavba v režimu „zkušebního provozu“, který zavedl zápisem DESÚ, odhaduji na 1 rok, a správu a údržbu převzalo automaticky Oblastní ředitelství Praha. Pro kolaudaci stavby je pak třeba vyhodnocení zkušebního provozu, které vydává totéž OŘ Praha. Bude zajímavé sledovat, jak se správce vypořádá s tím, že je terasa pro veřejnost uzavřena a jak chce vyhodnotit, že stavba splňuje technicko-kvalitativní parametry podle (zoufalé) vyhlášky MD č.177/1995 Sb., ve svém vyhodnocení zkuš.provozu pro potřeby kolaudace, kolauduje opět DESÚ, když zkušební provoz nesplňuje projektovaný stav, v tomto případě využití terasy, nejen, pro veřejnost.

Martin Jedlička

Každá vizualizace ukazuje plánované stavby jako ráj na zemi. Plno veselých lidí, maminky s kočárky, zmrzlina, cyklisté, žádná auta a velké stromy.

trapper

Ale hlavně jsou móóc drahé bez jakékoli přidané hodnoty, to jest k ničemu.

Luk

A v reálu tam pak najedou mraky aut a je po kráse…

Brzda dopravy

Očekávám další sérii „Jistě pane ministře“, v tomto případě dopravy. Je to naprosto stejná situace, jako vyšetřování zahrady na střeše státního úřadu a naprosto shodné výmluvy sira Humpreyho…

Nejhorší škůdce železnic je Sabotáž Železnic s.o.

Zrzek

Tak začínáme uzavírat sázky kdy bude terasa pomalovaná a kdy na to sebevražda železnic přijde.

Padre

Prvního na nádraží v Bubnech odchyceného kapucáře s barevným sprayem potopit v kovovém koši do Vltavy. Jednoduché a účinné.

Náhodný Kolemjdoucí

Účinné to sice moc není, ale asi bych se šel také podívat a velmi si to užil.

N.N.

… protože lynč se nikdy nesplete. Nebo ano?

Padre

Kdepak lynč….oběť výtvarného umělce múzám…

N.N.

Ne, že si vyhmátnete někoho, který s tím nemá nic společného.

Pak budete stát před soudem za napadení a vymlouvat se, že jste si spletli oběť, že by vás měli pustit, když jste škrábli na beton s nevinným.

Zrzek

Nebuď na ně zlej, ta terasa je přeci kvůli vandalům zavřená, tak je to vyřešené. Ta přeci posprejovana být nemůže.
Spíš měli rovnou sehnat nějakého uznávaného ať to hodí do barvy rovnou.

Davidoff

Přitom by stačilo vykašlat se na ošklivé betonové stěny jako v nacistickém bunkru ale obložit to kachličkama, nebo cihlovým obkladem. Tyto povrchy sprejerům tolik nevoní.

Mosquit

Stačilo by dát ke vstupu celoplošný turniket, a platební terminál na vstup za 30,- osoba. Tím by se zaplatily náklady za turniket, a daly by se při případném poškození přes platební kartu dohledat osoby, které tam v tu dobu byly (pro prevenci kapucářů se spreji). Zbytek vyřeší kamery.

JAJV

Vstup pouze kartou úplně nejde, jsou lidé co ji nemají, nemohou mít 😉 a pro ně by to bylo diskriminační

MaT

Tak na vstup na vyhlídkovou terasu není žádný právní nárok, není to ani v Listině práv a svobod. Pokud by to zpřístupněné bylo, tak stejně diskriminovaní by se mohli cítit ti, co nevylezou po schodech, protože jiný přístup tam pokud vím zatím není…

Svojšín

Příští stanice: Praha – Kocourkov.

N.N.

Kdosi si dělal srandu, že na veřejném prostranství nemají co dělat soukromé osoby.
A je to tu: Kdo je veřejnost určíme MY!

Nádražák

Postavili hezké nádraží, ale cestující by toho zneužili!

Davidoff

Celé nádraží oplotit a nepouštět tam vlaky, aby se to neošoupalo a neopotřebovalo.

MP22

Znepřístupnění terasy je sprostota, celou dobu výstavby se terasou SŽ chvástá, ale nejen SŽ ale i lokální politická reprezentace a výsledek je takový, jaký je. Proč se tam teda budovala? Proč to jde z našich peněz? Tohle je už asi tisícátý důvod, proč by se měla celá SŽ personálně vyčistit.

sevetti

Je to škoda, ale rozhodnutí chápu. Dokud politici konečně nezačnou řešit problematické osoby, kterých je kolem Vltavské požehnaně, tak není možné udržet kvalitní veřejný prostor. Velká výzva bude vůbec udržet ve slušném stavu samotné nádraží, aby se z něho nestal druhý Hlavák.

MP22

Problematické osoby tu vždycky byly a vždycky budou, schovávat se za ně v otázce zpřístupnění této terasy je poněkud alibistické až neetické.

Jan T.

Když se o pár set metrů na východ daří udržovat čistou lávku z bílého betonu, která je daleko vetší, tak je jen výmluva, že by nedokázali zajistit bezpečnost a čistotu na téhle terase.

Náhodný Kolemjdoucí

Daří je trochu silné slovo, ale rozhodně je tam vidět snaha.

sevetti

Ano, tam se alespoň snaží. Jinak tady si myslím, že je spíš větší obava z opilců a narkomanů, kterých jsou Holešovice bohužel plné.

V. K.

Problematické osoby z Vltavské nic neposprejují, protože na to nemají peníze ani důvod. To spíš nějaká nevychovaná mládež.

tomash

Smetánka chce vyhlídku jen pro sebe? Nebo jaký je skutečný důvod?

MP22

Asi tak, Svoboda se tam podíval a jako ředitel SŽ se tam podívá i na každé druhé soukromé akci, když bude chtít, protože bude velmi často v seznamu hostů, tak mu to přece vůbec nevadí. A co plebs? No ten dostane betonový plácek před nádrazím a KFC, no nádhera…

mic

Podle mého názoru je pro veřejné otevření potřeba nějaký podpis a podepisovateli se dostalo nějaké právní rady. No.
A teď opravdu neřeším relevanci té právní rady…

Náhodný Kolemjdoucí

Postavili lidem vyhlídku, ale chtěli jim tam chodit lidi.

Glados

Hlavně se prosím nepřestaňme ptát a usilovat o otevření, tohle prostě není normální a nesmíme se s takovým chováním státní instituce (!) smířit.
Veřejnost se tam prostě jednou dostane a reálně terasa by mohla fungovat i s nástavbou, pro architekty by to fakt problém nebyl.

Air Traveller

a on existuje nejaky pravni narok na to, aby na tu terasu (kor kdyz je jen docasna, nez se bude pokracovat ve stavbe) byl umoznen vstup?

Pat

Divil bych se, kdyby užití terasy veřejností nebylo zmíněno v žádosti o povolení stavby.

Glados

Říkám, že se toho chci domáhat u soudu? Bože fakt, nátlak občanů na politiky není právní nárok. Prostě stačí změnit rozhodnutí. A teda když jsme u toho, tak ano, SŽ to slíbila, nebudu tady polemizovat nakolik je takový závazek závazný, ale minimálně prostě není cool tohle lhát

Air Traveller

no, ja jen ze delate, jako kdybyste tu terasu zaplatil ze sveho a ze to, ze tam nemuzete, prezentujete pomalu jako spiknuti celeho sveta proti vam.

venkovan

Zaplatili jsme (si) ji ze svého přece všichni -nebo snad SŽ tu stavbu investovala ze soukromých peněz některého ze svých papalášů? !

Air Traveller

na svete je spousta staveb postavenych z nasich dani… a nemate do nich pristup.

venkovan

Ale sám manekýn Svoboda přece prohlásil, že je to veřejný prostor (!!!), a zřejmě to jako veřejný prostor bude definováno i ve schválené projektové dokumentaci, takže to vaše tvrzení by se na něj vztahovat nemělo.

Glados

Děláte na sekretariátu pana Svobody? Jako já fakt čumím, že to někdo vážně obhajuje.

O žádném spiknutí nikde nepíšu, tak klid. Jen říkám, že sliby se mají dodržovat a Svoboda nemá lhát. Hrozný spiknutí

venkovan

Přesně totéž mě napadlo také: divil bych se, že by se architekti neuměli vypořádat s tím, že by i při nadstavbě budovy nemělo to podlaží dosavadní terasy zůstat volné jako nějaký klidový prostor s možností vyhlídkových otvorů na všechny strany, doplněný případně i nějakým pochozím balkonem po celém obvodu budovy. Jen chtít.

venkovan

A ještě mě k tomu napadá, že ten balkon by vlastně i rozšířil střechu nad podlažím peronů, takže by na ně aspoň nepršelo ani při větru tolik jako teď.

Jan Hadraba

Donedavna stacila plechova budka a bylo to taky ok. To nadrazi je zbytecne

Jirka Karny

Klasická naprostá debilita vedení Správy železnic. Vůbec mě to neudivuje. Daňoví poplatníci to zaplatí ze svého a pak se to oproti původním slibům (!) vůbec neotevře. A Praze to asi nevadí, hlavně že se otevře nádraží před volbami.

tomash

Např. v Břeclavi nebo Brně-Horních Heršpicích je také nový podchod pod nádražím… Nikdy neotevřený pro veřejnost, důvody se vždy najdou.

N.N.

V Brně na Hlavním po letech příprav a sporů … otevřeli dveře.

cakrtm

správa železnic a její klasická retardace. Domršit všechno na co šáhne a protunelovat u toho maximum státních peněz.

jan táborský

Peníze jsme vyhodily a můžete držet ústa

Démon

Nevím jaký problém je dát na schodiště kamery a monitorovat poškození a bezpečnost. Z ty prachy …

Jirka Karny

Přesně. Pak bychom se takhle mohli postavit ke všemu a zavřít všechny různé vyhlídky, terasy, veřejné prostory, protože by to někdo mohl zničit.

PetrH

takových zavřených míst je… třeba Smetanova vyhlídka. Důvod? Plebs tam dělal nepořádek.

Jan T.

V Adamově nebo kde hlídá celé nádraží nový AI kamerový systém, zde ale neumí ohlídat jedno schodiště a vyhlídku.

Miroslav

Během 2Ww Němci stavěli v podobném duchu ponorkové bunkry. V podání SŽ a absence architektonického citu (oproti nádraží Těšnov či čes. Budějovice) to nazveme v 21.století „nádraží“.

Démon

až budoi okolo další krabice, tak oceníme, že to zapadlo. Dominanta bude Filharmonie

Kyz

A přesně stejně budou zavřené i terasy od filharmonie, akorát si dnes ještě většina lidí myslí, že ne.

fous55

Ale u té třeba také zjistí, že nejsou schopni všechny ty terasy ohlídat, takže…

Dejf

Tak ale ty bunkry dokázala pocuchat až 10t grand slam, jinak jim skoro nic není, mít u-bot, tak se tam dá klidně zaparkovat i po 80 letech. Jak bude za 80 let vypadat tohle si ani nepředstavuju. A to to na bombardování úplně nevypadá. No ale při troše černého humoru by to mohlo dopadnout podobně…
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hiroshima_Peace_Memorial#/media/File%3AHiroshimaGembakuDome6747.jpg

MaT

Tak ten barák v Hirošimě je od českého architekta. Takže myslíte, že kdyby nad tímhle nádražím vybuchla atomová bomba, že taky vydrží? 🙂

Dejf

Tak snad nebude možnost to zjistit. Ale asi by místo nějakých 15kT přilítlo něco zhruba 100x silnější (1,5MT je taková vhodná ráže na město takové velikosti) a to už by asi ani tak masivní stavba nerozdejchala, byť by nebyla přímo v epicentru.

Pat

Kdyby tam postavili kopii nádraží Těšnov, tak to bude v nové moderní čtvrti jak pěst na oko. Smiřte se s tím, že architektura, jako každé umění, podléhá změně trendů.

Miroslav

Az na to, že tady architekt měl asi volno, takže obšlehli nějakou bolševickou budovu ze 70.let + ty němce.

Pat

Bůhů mně se nelíbí nádraží bůhů