Den po velké slávě. Pražané objevují nové nádraží, terasu hledají marně
Vstup na vyhlídkovou terasu na nádraží Praha-Bubny. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Správa železnic si myslí, že by terasu nedokázala zabezpečit.
Vzhledem k tomu, že jednotkou dočasnosti je jeden „Furt“, tak to bude terasa už na furt zavřená.
Až se v roce 2163 filharmonie postaví, možná…
A kterej? Bohuš nebo Jura? 😀
Oba!
Ta zavřená vrátka nevypadají neprostupně, to bude potřeba lépe zabezpečit (navrhuju betonovou zítku tak 2 metry vasokou a se žiletkovým drátem nahoře). Přecejenom jsme v čechách a je jen otázkou času, než to někdo přeleze.
Je tam kamera a senzor napojený na reproduktor:D
Nevidím úschovnu kol.
„Terasa veřejnosti zpřístupněná nebude. Když jsme zvážili všechna pro a proti, tak jsme dospěli k závěru, že bude součástí nějakých komerčních akcí s možností pronajmutí za předem stanovených podmínek, protože si myslíme, vzhledem k tomu že to je veřejné prostranství, že bychom to tady nebyli schopni zabezpečit, včetně bohužel častého poškozování, s čímž bojujeme napříč Prahou,“ Tak to by mě docela zajímalo.Veřejné prostranství ? A nepřístupné veřejnosti? Nebo přístupné jen když se pronajme někomu za účelem konání komerční akce a za předem daných podmínek kdy předpokládám, že v těch podmínkách bude odpovědnost nájemce za zajištění těchto prostor které SŽ sama… Číst vice »
No otázka, jestli by jste chtěl utratit na provizorní zabezpečení terasy něco přes 2 miliony korun. Proto to nikdo nechtěl, protože nikdo nechce být v článku, jak podepsal, že se něco za 2 miliony postaví a pak se to za rok, 2 zruší.
Utrácí se jinak a v mnohem větších objemech takže bych v tom neviděl problém. Problém vidím v tom, že se tady všichni lidé považují za potencionální vandaly a proto se jim tam zakáže vstup bez rozdílu místo toho, aby tady panovala nějaká důvěra a aby aby ten přístup byl možný. Samozřejmě, že pak bude třeba oddělit zrno od plev a dohledová kamera nestojí dva miliony. Navíc nikde není psáno, že k tomu vandalismu musí nutně dojít.
Nějak mi to připomíná našeho velikána Cimrmana
Navzdory proklamacím pana ministra je to „nádraží“ celkem ošklivá betonová obluda, ikdyž to je samozřejmě záležitost vkusu. Co je ovšem celkem vtipné tuto zastávku na traťové odbočce nazývat nádražím. 🙂
To aby se mohlo oprávěně říkat „šeď velkoměsta“. A souhlasím. Vypadá to jako ta kostka v Libni a kdybych nevěděl, že je to nádraží tak si při pohledu na tu stavbu budu říkat „další parkovací dům“.
Nepouští tam lidi záměrně. Kdyby si lidi na tu terasu zvykli byl by mnohem větší tlak na to aby se tam potom nestavěla žádná nástavba
Ona tam stejně nebude
Dotace EU byla viz
https://pid.cz/zacina-provoz-na-nejmodernejsim-nadrazi-v-cesku-bubny-odstartuji-rozvoj-nove-ctvrti/
Kdyby tam alespoň nebyly ty piktogramy…
Pořad lepší Svoboda než zaměstnanci sůdruha velkouzenáře.
Napovím vám, vzpomínáte na primátorku za ANO paní Krnáčovou?Asi ne že?
Nepochybuji o tom, že by terasa vypadala za pár let vlivem vandalismu příšerně. Když člověk vidí, jak počmáraný je po roce provozu most Inteligence nebo trať Smíchov – Radotín, ukazuje to na 2 věci. Obrovskou míru vandalismu a neochotu SŽ (a nejen SŽ) se stavem něco dělat.
Když se to má za pár let stejně zastavět, tak je i to počmáraní nakonec jedno, ne?
Na Holce nebo Mostě inteligence jsou ty lávky trvalé, a stejně s tím musíme žít.
Opravdu je to na pár let jedno? A kdy už to vadí? Mám na veřejný prostor trochu vyšší nároky, než že s tím musíme žít. Mnoho lidí zvandalizované prostředí odpuzuje, což je ve vazbě na udržitelnou dopravu nemalý problém.
Potom uzavřete všechny stanice metra, ukliďte do skladů všechny přístřešky ze zastávek i ostatní MHD a aby toho nebylo málo ještě schovejte všechna vozidla aby ai ta nemohla být poškozena vandaly. No, a choďte raději pěšky.
Zavřená terasa je jen takovou třešničkou. Opravdovým průšvihem této trasy je úrovňové křížení.
Kde? Neznám to tam.
Neotevření terasy je plně v duchu tzv. „drážních dogmat“:
„Cestující by to nepochopili“
„Cestující by to zneužili“
Aneb Sž ví nejlépe co je pro občany nejlepší. A běda jak to budete kritizovat. Tam socialistická arogance přežíva dodnes.
Viz likvidace grappu.
???
Teď jsem na něj koukal a funguje.
Co to meleš? Grapp funguje.
Za vším co se v diskuzi píše jsou reální lidé. Zpravidla vysokoškolsky vzdělaní (architekti, projektanti) a jsou jich u podobného projektu stovky. Velmi často se setkavám, že těmto lidem chybí praktický úhel pohledu využití a představa nákladů a vůbec možností na budoucí údržbu. U objednatele pak zpravidla není dostatek zkušených oponentů, kteří umí na výkrese chyby rozklíčovat. Manažer a ekonom toto neumí, ten má dvě rozlišovací schopnosti. Peníze a čas. Až se v tomto posuneme, budou projekty vypadat jinak. A jedno jestli půjde o infra nebo vozidla.Posuďte si kdy to bude…
Ono hodně záleží i na projektantech – někteří si v zájmu věci dokáží sami zjišťovat názory jiných odborníků i lidí z praxe a nespoléhají jen na sterilní „vyjádření dotčených účastníků řízení“. A bývaly dokonce i doby, kdy i někteří projektanti mívali v rámci studia „praxe“ v provozu v oborech, které studovali, takže měli aspoň minimální představu o tom, jak co má fungovat.
To máte recht. Projektanti pozemních staveb by měli mít průpravu i z terénu. Nejlépe ŘP skupiny C + na návěs a ještě na autobus. Jinak by nevytvořili takové nesmyslné kruhové objezdy. AutoCAD vy*blije všechno, ale realita pokulhává. Množství předělávaných rondelů až ce chvíli, kdy se zjistilo, že tím neprojede nákladní vůz nebo to autobus musí vzít protisměrem, aby projel. By jim měli těm vzdělaným inženýrúm vzít diplom a poslat do fabriky za odměnu.
Jako vzdělaný inženýr s vám nesouhlasím. Někdy si říkám, že bych si ten projekt měl raději realizovat sám. 😀
To samozřejmě nebylo na Vás, ale na ty všeuměly, co nějakým způsobem zíakají diplom a bez praxe jdou řešit zakázku.
Jako projektant se setkávám i s nevysokoškolsky vzdělanými lidmi, kterým chybí ta projektantská praxe – neznalost norem, neznalost předpisů, někdy i neznalost oboru, ve kterém působí. O tom, že projektovou dokumentaci, která je vlastně návodem k tomu, co mají dělat, někdy ani neotevřou, se zmiňovat nebudu. Setkal jsem se s tím za svou praxi mnohokrát.
Myslím si, že jedna strana nemá co té druhé vyčítat.
Byl jsem jen na výstavišti, ale podle fotek je terasy škoda. To by byl fajn fotoflek co?
Zajímalo by mě jak to bude vypadat za pár let. Všechny stavby co zpráva železnic postaví jsou pěkné pár dnů po otevření Ale po pár letech je to jenom ostuda. Podívejte se na nádraží ve Strančicích které je celé podělané od holubů a špinavé a nikdo to vůbec nečistí
Chtělo by stavět t tak aby to bylo bezúdržbové a nebo když ne tak to udržovat. Pravda je, že nové nádraží Vršovice, Eden a Zahradní město už jsou hezčí a zespodu jsou střechy zakryté aby tam holubi nemohly
Bezúdržbové věci neexistují, ale jde o to, aby projekty nenutily ve výsledku ke zbytečné údržbě toho, co by při troše zdravého rozumu bylo nezbytné udržovat jen s minimem práce i nákladů – a to není jen ochrana proti ptactvu.
No.ale vzít wapkou nástupiště by jednou za čas mohli.
Všechno co je nove,je krásné,za chvíli to vandalové zničí jako všechno ostatní,co je v praze.pri nejmenším pocmaraji….😈
Stále mi nesedí ta cena. 5,5 miliardy za 1 km to je prostě brutální
Bude tím, že z větší části je to po estakádě..
Bojim se co vse je tam zapocitano….
No ale furt lepší, když si berou 15% z hodnoty ti návrháři jako všimné, než na ukraině, kde je taxa 30%.
Postavili vyhlídkovou terasu, ale po jejím dokončení se začali bát, že by jim tam chodili lidi
Zrealizovat terasu na „vyhlídce“ se samotnými schodišti a terasou z vysušené borovice pro veřejné užívání na dvacet roků je opravdu odpovídající tomu, co kdo plánuje do budoucnosti. Jsou to vyhozené peníze. Už za deset let tam nikdo ani nemůže bezpečně chodit! Tak proč si zvykat, Když to tam někdo zapálí, zničí i hydroizolaci celého zastřešení nádraží. Vše ostatní je snad Ok ale toto je jen okázalé drahé divadlo a k ničemu. Pochybuji, že to soukromé „pronájmy“ na tomto stále ještě staveništi dokáží refundovat. Rád bych se ale mýlil.
Však taky určitě nepočítají, že by to tam bylo 20 let. Chtějí dostavět administrativní patra.
Zas by to po par letech mohla SZ za nějaký desítky/stovky mio opravit – jako zastřešení nástupišť v Kolíně
V Kolíně dosud žádná rekonstrukce zastřešení neproběhla a jeho stav označil posudek za havarijní.
Nechci nic říkat, ale každá branka jde přelézt. 😉
Taky mě to už napadlo… je proklatě nízká.
Že by tam neměli kamery? Nahoře sice asi ne, když se tolik bojí několika málo poškozujících, ale dole by mě překvapilo, kdyby nebyly. A ochranku už si pravděpodobně platí…
No, však právě – jak dlouho asi potrvá, než to nějací sprejeři prověří?
Právě jsem viděl někoho, kdo to tak udělal
Frajer jak h0vad0. 👍
Nebo debil jak hovado… Když není někdo schopen dodržovat ten zákaz, tak nabil krásně na argument s uzavřením.
Abych upřesnil, neviděl jsem ho překonávat tu branku, protože byla za sloupem, ale viděl jsem ho jít velmi rychle po schodech a pak od branky. A nevypadal jako někdo od SZ
Tak uzavřený už to je, víc to uzavřít nejde. Kde nic není, ani smrt nebere…
Jinak mne pobavilo tohle: „když už jsme si jí jako daňoví poplatníci zaplatili“. Zkopírovali to do článku i s mizernou češtinou :). Čtenáři bbb jsme jako daňoví poplatníci platili školu a taky to bylo marné.
co je tam podle Vás špatně?
To je pak těžké.
Ten předmět. Víte, co to je v češtině předmět, že ano?
Myslíte podnět a přísudek? Nebo se od mé školní docházky změnila terminologie?
Tak podnět už vůbec ne.
Taky si ze školy vzpomínáte na ty chytrolíny, co říkají, jak je nějaký větný rozbor a vedlejší věty nezajímají a k čemu jim to bude? 😀 Teď se tady snažím někomu vysvětlit chybu a absolutně netuší, o čem píšu. 😀
Zapomeňte na to. 😀
pro inteligenčně nesmělé, ma tam být: když už jsme si ji….
krátké i protože čtvrtý pád, koho co, jí by bylo ve třetím komu čemu a te terase jsme teda rozhodně neplatili…
Já bych tam plebs taky nepouštěl, právě z důvodu nepořádku. Lepší lidé se tam dostanou při akcích.
A tak se pochlubte, čí jste syn, ze se na terasu podíváte?
Lepší lidé? To jsou kteří?
Asi Mazánek, Kolibřík, Kočkovi..
Ten Svobodův výrok je přiznáním donebevolající neschopnosti. Dobrá správa umí pouze stříhat pásky, ale neumí ani stavět s ohledem na budoucí údržbu, ani tu údržbu zajišťovat.
Hezky je to vidět na nádražích typu Zahradní Město, kde funkční eskalátor na nástupiště je pořád loterie (byla doba, kdy nejezdil několik měsíců) a schody od 1. koleje už se musely dlouze předělávat, protože se rozpadaly. O výtazích ani nemluvím.
Celá věc s terasou v Bubnech je hrozná ostuda.
Na Zahradním Městě se to mělo hlavně udělat celé jinak – aby byl přímý přístup ze zastávky MHD na nástupiště (celý ten „ostrov“ udělat širší). Takhle člověk přijede tramvají nebo busem a čeká nekonečně dlouho (ať už u přechodu se semafory nebo u místa na přecházení na druhém konci), než může přejít vozovku. Nebo aspoň, když už se to neudělalo, nastavit semafory výrazně přátelštěji k chodcům.
Na poslední dopravní komisi magistrátu se objevil nápad na nový podjezd zhruba v těchto místech (https://mapy.com/s/kesekamaku) a původní podjezd nechat pouze pro MHD. Tím by se přecházení značně zjednodušilo, protože by se tam nacházela max cyklostezka. Ono se na celé nádraží připravuje přestavba kvůli vrt, tak uvidíme jak to celé dopadne
Který tam chtěl projektant už při stavbě nádraží, ale skončilo to tuším na negativních stanoviscích. Snad budou mít komisaři více úspěchů.
To je všechno pravda, ale schválně to tu teď nezmiňuji, protože mi jde čistě o údržbu. Eden, Zahradní Město ani Rajská Zahrada rozhodně nejsou nějaké sofistikované architektonické skvosty, a přesto tam neprobíhá ani úplně základní péče.
To je pak těžké, když SŽ dělá jednu miliardovou rekonstrukci za druhou, ale není ochotná ani schopná se o to starat.
To máte naprostou pravdu. A k tomu ještě perlička – nedá se tudy legálně a při tom bezpečně projet na kole. Při tom je to daleko-široko jediná možnost, jak se dostat z centra na Zahraďák. Od Strašnic to vypadá takhle: https://youtu.be/6APUJUPymU4?si=t3i1RhaOb11CE2rp&t=242
Přecházím tam téměř denně a žádné zásadní zdržení nepozoruji.
Zahradní město je hlavně naprosto nesmyslně vymyšlené tím m jak se od vlaku nedá rovnou sejít na zastávku tramvaje a musí se naprosto nesmyslně ještě přecházet silnici
Toto je typicke pro Cesko, misto aby to nejak slo to radeji zavrem, ze to nejde a je to slozite. Jinde ve svete by to slo, ale museli bychom smerem na zapad.
A pár kamer s připojením k internetu má stát miliony! Ovšem při 5 miliardové ceně drobné.
Nechci být špatným prorokem, ale když je okolo nepřístupné terasy takové haló a zdůvodněním zákazu vstupu je, že by ji někdo mohl posprejoval, tak jsem zvědav, jak dlouho potrvá, než i tu zavřenou terasu někdo skutečně posprejuje – třeba jen proto, aby dokázal, že nějaká branka a zákaz vstupu sprejerům stejně nemůže zabránit. A docela se těším na to, co bude manekýn žvanit pak.
Docela vtipné, že se dlouho dopředu prezentuje vyhlídka a pak ji neotevřou. Místo vstupenek na nástupiště mohli prodávat vstupenky na vyhlídku 🙂 A to asi nemá SŽ v předmětu podnikání, tak to museli nějak zakamuflovat 🙂 a uvedli skvělou výmluvu proč to nejde. Z toho plyne jediné. Šotoušska vyhlídka na nádraží v České Třebové to má taky spočítané 🙂
V principu jde o zbytečně ztracené peníze, které se mohly použít jinde. Neměl by to ministr Kupka strhnout managementu SZ z jejich odměn?
Zdravím, souhlasím s vámi. Je blbost, aby se vše na vyhlídku připravilo a asi i zaplatilo a pak aby to bylo pro širokou veřejnost nepřístupné. Tomu taky říkám vyhozené peníze.
Postavili si novou terasu, ale chodili by jim tam lidi.
Mám pocit, že téma pro novou divadelní hru je na světě.
Bubny
Taky si rikam, ze ji vubec stavet nemuseli, kdo si to bude pronajimat? A pak se stejne postavi nastavba, ktera ji zrusi..
Zrušit by ten prostor jako klidový a (s trochou omezení) také rozhledový nemusela ani nadstavba dalších podlaží, jen by to pak už nebyla nekrytá terasa, ale krytá vyhlídková plošina.
Zpackané nádraží přesně v duchu současné mantry SŽ – vlak je taková lepší tramvaj a tato zastávka tomu přesně odpovídá. Průjezd nákladních vlaků, odstavování souprav, případná údržba a další logické věci, které k provozu vlaků patří zřejmě nejsou potřeba. Pokud by tady končil vlak (např. z důvodu přeplněného hlavasu) , tak se po vyložení kaštanstva teleportuje do jiné galaxie a až bude potřeba tak se teleportuje zpět a rovnou na tu správnou kolej ve správném směru. Bez zásadní personální obměny budou výsledky jejich pochybné činnosti i nadále tristní.
Proc by tam mel koncit? klidne muze zaparkovat na masarycce, a pokud tam bude koncit, tak zas vyjede opacnym smerem…. parkovat muze i v Libni na nakladaku…
Tak zrovna kapacity pro odstavy a provozní ošetření se teď budují na karlínské straně viaduktu a další budou na Balabence, na toto Bubny nejsou úplně vhodné.
Bubny sice příliš optimální nejsou, ale na jednu či dvě koleje podle trati k holešovické elektrárně by se tam asi místo našlo. A blokovat zbytečně kapacitu na Negrelliho viaduktu jízdami na odstavné koleje na Hrabovce – no, nevím, možná když ještě nefunguje doprava na letiště, ale pak?
Tak nevím. Byl jsem se tam včera po paté podívat. Na první pohled krásné, ale. Na kraji posledního nástupiště je výtah – byly tam zaseklé dvě maminky, komplet s kočarky a třemi malými dětmi… Stane se, snad je zachránili 😉 … Krátce před tím pršelo, první nástupiště bylo tak ze 70 % mokré, suchých bylo tak 50 cm od kraje nástupiště. Ta střecha je vysoko a ta krajní nástupiště reálně nekryje vůbec. Ach jo.
A vypadá to alespoň hezky? 🙂
Jako Ferrari. Pecka, ale dva pytle cementu a babičku tím neodvezeš…
Vypíše se protideštní soutěž a za pár let se vybere řešení které někdo napadne , cili do deseti let by to mohlo být lepší, mezitím tam budou k dispozici deštníky proti záloze nebo deštníkáři. Proč ne , na stanici Veleslavín zavedli nosiče kufrů misto pojizdnych schodů, řešení se najde
To mi připomíná nové zastávky MHD v Praz. Jsou designové atd., ale neplní tu hlavní funkci – ochrana proti dešti a slunci. To je naprosto tristní
Ty závěsy trakčního vedení přímo nad nástupištěm je celkem masakr, až nějaký vlak sejme trolej, tak elektrifikuje cestující čekající na peronu
A co by se změnilo, kdyby tam byly klasické stožáry jako jinde?
Například to, že kdyby prasknul izolátor, spadne to do kolejiště a ne na nástupiště ?
Vlaky na letište a do Kladna hned tak nebudou a těch pár vlaků na Kralupy to vydrží
Přesně a vůbec nechápu, proč tam není pevná trolej jako třeba v Berlíně
Nechal bych to na projektantech.
Zdravím, zda se mi to nebo musí cestující stoupat nahoru do vlaků? Promiňte, ale žiju v Asii kde se do všech typů vlaků nastupuje jako do metra. Druhá věc je bezpečnost – proč u nového nádraží nejsou otevírací zábrany proti pádu do kolejiště? Ta terasa – to nemám slov. Nevidím také žádné stánky a služby, což je také katastrofa. Takže za mě velké mínus – dalo by se to udělat více ergonomicky. Celkový vizuál to už nevynahradí. Chtělo by to aby ti co rozhodují a projektují procestovali asijská nádraží. Když to řeknu nějak srozumitelně – kde se vám chce je… Číst vice »
jojo, obyvakovi experti maj zne 🙂
jak byste si ty zabrany predstavoval, kdyz tam jezdi ruzne druhy vlaku, kazdy s jinou delkou a vzdalenosti mezi dvermi?
a ta vyska – holt jestli ma sukafon vysku dveri v jine vysve nez ostatni vlaky, tak tam bude schod.
pokud byste nekdy jel v praze vlakem, tak byste vedel, ze u vetsiny vlaku uz je vyska nastupiste a dveri v jedne vysce.
Nástupiště jsou v běžné výšce jako kdekoli na světě, nové velké toalety jsou v hlavní přístupové hale. Tamtéž se připravuje otevření KFC, Vega Beas a k pronájmu jsou připravené další prostory. Na stejném místě budou brzo také pokladny. A až se otevře druhá strana nádraží s dalším podchodem, podobný servis bude i tam. Tedy mnoho služeb…
Když se nastupuje do vlaku jako do metra, tak to znamená standardizovanou výšku podlahy a nástupiště, řekněme 960 mm jako berlínský S-Bahn. V praxi to znamená provozovat tam velmi unifikovanou flotilu vlaků, která nebude jezdit nikam jinam.
To zde jaksi nejde, když tady staví pantery, regionovy, hydry i motoráky Arrivy, a tak tam je standardní evropská výška nástupiště 550 mm a nízkopodlažní vlaky mají nástup v úrovni.
No, s těmi otevíracími zábranami proti pádu do kolejiště… Nepřeháníte to trochu s péčí o bezpečnost? Na nástupištích mi to přijde poněkud samoúčelné.
Kdo by v Bubnech chodil do 20 restaurací? Je to zastávka většinou příměstských vlaků uprostřed Prahy. Tam stačí nějaké rychlé občerstvení. Teď tam projede možná 6 vlaků za hodinu v každém směru. Do budoucna možná 10. To není žádné nádraží, kde by se běžně půl hodiny čekalo na vlak. Cestující přijde, za chvíli nastoupí do vlaku a jede. Ten kdo přijede, hned odchází. Přestupujících cestujících tam bude minimum, než by z Dejvic dojeli na Podbabu, budou tam už dávno tramvají. A parkoviště u zastávky v centru Prahy je totální nesmysl. Naopak, cílem je, aby člověk nechal auto někde za Prahou… Číst vice »
SŽ by se měla s tou schopností zabezpečení té terasy pochlapit.
Došly trunky na modré zábradlí.
Trubky
To je hodně odvážná akce, 3 měsíce do voleb. Chci vidět Kupku jak tohle bude hájit až se na to někdo z tisku nebo opozice přijde zeptat.
No a nebo to hajit nebude a otevreni dostane SZ befelem 😀
:-DDD nemá být nějaká podobná paráda taky na miliardovém Veleslavíně? Z veřejných peněz papaláš-plac chráněný před póvlem.
Jako kdyby by to nemohlo být obráceně – terasa volně přístupná a v případě pronájmu by byla pro širokou veřejnost uzavřená. A výmluva na vandalství? Ať tam nasadí kamery a budou to mít pod kontrolou pořád.
Kamery tam měly být, ale celkové zabezpečení včetně kabeláže by stálo několik milionů a na to už správa zeleznic nechtěla dát další peníze.
Kamery nezabrání ničemu.
Já začnu pozitivně:Je fajn,že jak Kladno,tak Kralupy získaly pohodlný přestup na Céčko.Minimalistický styl je vkusný,opravdu se to povedlo.Mrzí mě však ta sebefrustrační smršť v diskusích níže.Ono je to tedy tak trochu pochpitelné,protže ladění článku je přesně tímto směrem postaveno.Říká se tomu Clickbait.Ony ty negativní obsahy prostě víc přitahují pozornost a lépe to prodává.Ano,každý si může dělat obsahy,jaké chce. Nedivme se pak ale tomu, že se společností šíří naštvanost, negativita a frustrace.
Nj, jenže tady ta frustrace pramení z toho, že SŽ něco postaví z veřejných peněz, dlouze to avizuje a pak se zachová papalášsky, ačkoliv to nedává žádný smysl.
Takto arogantní komunikace ve veřejnosti dost rezonuje, protože státní organizace trochu zapomíná, z čeho si tyto srandy financuje.
A od čeho má SŽ vlastní Ochrannou službu SŽ?
Ta není schopna ani vymáhat zákaz kouření
no, v bubnech jich teď je požehnaně
Tak to jsem zvědavej jak dlouho tam ta ochranka vydrží když na mnohem větších nádraží co do provozu nebo kolejí je počet příslušníků 1 až 2
Asi mají obavy z rychlého posprejování. Dávám tomu tak týden
Založil jsem petici, přemetem je výzva ministerstvu dopravy, aby jako zřizovatel organizace Správa železnic, zajistilo zpřístupnění dočasné vyhlídkové terasy, kterou jsme si zaplatili z daní.
https://gov.cz/e-petice/1282-vyzva-k-zpristupneni-docasne-vyhlidkove-terasy-na-nadrazi-bubny
Nevyjde to na protipožární bezpečnost, muselo by tu být další schodiště.
Pokud by tohle platilo, tak to nebude přístupné ani pro interní potřebu Sž, nebo se platu?
Nejsem odborník na požární bezpečnost, ale jestli je to pravda, tak by tu terasu nesměli provozovat ani na soukromé akce a celá budova by pak měla mít problém s kolaudací.
To se nevědělo při schvalování projektu?
Diky, podepsano
Díky, podepsal jsem hlavně kvůli velkohubému prohlášení Svobody „Developeři by se měli pochlapit,“ vzkázal Svoboda. Nechápu jak to může říct, když teprve probíhá změna územní plánu a developeři tak v území logicky stavět nemohou. Buď se má informovat o situaci nebo držet hubu. Navíc v situace kdy zrovna SŽ rozhodně není synonymum nějakého stavebního boomu.
E-petice vyžaduje zřízení portálu občana! Protože jsem zásadně proti e-identitě ke komunikaci s úřady nemohu ji podepsat.
Velké nádraží o čtyřech kolejích to je opravdu gigantické.
Tak Správa železnic dokáže zabezpečit jen své benefity…
Dnem „uvedení do zkušebního provozu“ podle stavebního zákona je následně stavba v režimu „zkušebního provozu“, který zavedl zápisem DESÚ, odhaduji na 1 rok, a správu a údržbu převzalo automaticky Oblastní ředitelství Praha. Pro kolaudaci stavby je pak třeba vyhodnocení zkušebního provozu, které vydává totéž OŘ Praha. Bude zajímavé sledovat, jak se správce vypořádá s tím, že je terasa pro veřejnost uzavřena a jak chce vyhodnotit, že stavba splňuje technicko-kvalitativní parametry podle (zoufalé) vyhlášky MD č.177/1995 Sb., ve svém vyhodnocení zkuš.provozu pro potřeby kolaudace, kolauduje opět DESÚ, když zkušební provoz nesplňuje projektovaný stav, v tomto případě využití terasy, nejen, pro veřejnost.
To je fakt problém vypapírovat změnu stavby před dokončením.
Každá vizualizace ukazuje plánované stavby jako ráj na zemi. Plno veselých lidí, maminky s kočárky, zmrzlina, cyklisté, žádná auta a velké stromy.
Ale hlavně jsou móóc drahé bez jakékoli přidané hodnoty, to jest k ničemu.
A v reálu tam pak najedou mraky aut a je po kráse…
Očekávám další sérii „Jistě pane ministře“, v tomto případě dopravy. Je to naprosto stejná situace, jako vyšetřování zahrady na střeše státního úřadu a naprosto shodné výmluvy sira Humpreyho…
Nejhorší škůdce železnic je Sabotáž Železnic s.o.
Tak začínáme uzavírat sázky kdy bude terasa pomalovaná a kdy na to sebevražda železnic přijde.
Prvního na nádraží v Bubnech odchyceného kapucáře s barevným sprayem potopit v kovovém koši do Vltavy. Jednoduché a účinné.
Účinné to sice moc není, ale asi bych se šel také podívat a velmi si to užil.
Zdravím, pane kolego 🙂
… protože lynč se nikdy nesplete. Nebo ano?
Kdepak lynč….oběť výtvarného umělce múzám…
Ne, že si vyhmátnete někoho, který s tím nemá nic společného.
Pak budete stát před soudem za napadení a vymlouvat se, že jste si spletli oběť, že by vás měli pustit, když jste škrábli na beton s nevinným.
Nic společného? Kolik lidí a to i akademických malířů chodí asi chodí po nádraží s barevným sprayem a v kapuci.?
Nebuď na ně zlej, ta terasa je přeci kvůli vandalům zavřená, tak je to vyřešené. Ta přeci posprejovana být nemůže.
Spíš měli rovnou sehnat nějakého uznávaného ať to hodí do barvy rovnou.
Přitom by stačilo vykašlat se na ošklivé betonové stěny jako v nacistickém bunkru ale obložit to kachličkama, nebo cihlovým obkladem. Tyto povrchy sprejerům tolik nevoní.
Stačilo by dát ke vstupu celoplošný turniket, a platební terminál na vstup za 30,- osoba. Tím by se zaplatily náklady za turniket, a daly by se při případném poškození přes platební kartu dohledat osoby, které tam v tu dobu byly (pro prevenci kapucářů se spreji). Zbytek vyřeší kamery.
Vstup pouze kartou úplně nejde, jsou lidé co ji nemají, nemohou mít 😉 a pro ně by to bylo diskriminační
Tak na vstup na vyhlídkovou terasu není žádný právní nárok, není to ani v Listině práv a svobod. Pokud by to zpřístupněné bylo, tak stejně diskriminovaní by se mohli cítit ti, co nevylezou po schodech, protože jiný přístup tam pokud vím zatím není…
Jsou také lidé, co nemají hotovost, tak by měly být všude umožněny bezhotovostní platby.
Příští stanice: Praha – Kocourkov.
Kdosi si dělal srandu, že na veřejném prostranství nemají co dělat soukromé osoby.
A je to tu: Kdo je veřejnost určíme MY!
Postavili hezké nádraží, ale cestující by toho zneužili!
Celé nádraží oplotit a nepouštět tam vlaky, aby se to neošoupalo a neopotřebovalo.
Problém je, že chátrání probíhá i bez užívání (někdy dokonce rychleji). Pravda, nebylo by to ošoupáním. 🙂
Znepřístupnění terasy je sprostota, celou dobu výstavby se terasou SŽ chvástá, ale nejen SŽ ale i lokální politická reprezentace a výsledek je takový, jaký je. Proč se tam teda budovala? Proč to jde z našich peněz? Tohle je už asi tisícátý důvod, proč by se měla celá SŽ personálně vyčistit.
Je to škoda, ale rozhodnutí chápu. Dokud politici konečně nezačnou řešit problematické osoby, kterých je kolem Vltavské požehnaně, tak není možné udržet kvalitní veřejný prostor. Velká výzva bude vůbec udržet ve slušném stavu samotné nádraží, aby se z něho nestal druhý Hlavák.
Problematické osoby tu vždycky byly a vždycky budou, schovávat se za ně v otázce zpřístupnění této terasy je poněkud alibistické až neetické.
Když se o pár set metrů na východ daří udržovat čistou lávku z bílého betonu, která je daleko vetší, tak je jen výmluva, že by nedokázali zajistit bezpečnost a čistotu na téhle terase.
Daří je trochu silné slovo, ale rozhodně je tam vidět snaha.
Ano, tam se alespoň snaží. Jinak tady si myslím, že je spíš větší obava z opilců a narkomanů, kterých jsou Holešovice bohužel plné.
Problematické osoby z Vltavské nic neposprejují, protože na to nemají peníze ani důvod. To spíš nějaká nevychovaná mládež.
Smetánka chce vyhlídku jen pro sebe? Nebo jaký je skutečný důvod?
Asi tak, Svoboda se tam podíval a jako ředitel SŽ se tam podívá i na každé druhé soukromé akci, když bude chtít, protože bude velmi často v seznamu hostů, tak mu to přece vůbec nevadí. A co plebs? No ten dostane betonový plácek před nádrazím a KFC, no nádhera…
Podle mého názoru je pro veřejné otevření potřeba nějaký podpis a podepisovateli se dostalo nějaké právní rady. No.
A teď opravdu neřeším relevanci té právní rady…
Postavili lidem vyhlídku, ale chtěli jim tam chodit lidi.
Já se dívím, že tady vlaky vůbec zastavují protože kdyby se báli vandalů taky mohli ty vlaky nehchat jenom projíždět, aby to nádraží žádní lidé neměli důvod použít 🙂
Hlavně se prosím nepřestaňme ptát a usilovat o otevření, tohle prostě není normální a nesmíme se s takovým chováním státní instituce (!) smířit.
Veřejnost se tam prostě jednou dostane a reálně terasa by mohla fungovat i s nástavbou, pro architekty by to fakt problém nebyl.
a on existuje nejaky pravni narok na to, aby na tu terasu (kor kdyz je jen docasna, nez se bude pokracovat ve stavbe) byl umoznen vstup?
Divil bych se, kdyby užití terasy veřejností nebylo zmíněno v žádosti o povolení stavby.
Říkám, že se toho chci domáhat u soudu? Bože fakt, nátlak občanů na politiky není právní nárok. Prostě stačí změnit rozhodnutí. A teda když jsme u toho, tak ano, SŽ to slíbila, nebudu tady polemizovat nakolik je takový závazek závazný, ale minimálně prostě není cool tohle lhát
no, ja jen ze delate, jako kdybyste tu terasu zaplatil ze sveho a ze to, ze tam nemuzete, prezentujete pomalu jako spiknuti celeho sveta proti vam.
Zaplatili jsme (si) ji ze svého přece všichni -nebo snad SŽ tu stavbu investovala ze soukromých peněz některého ze svých papalášů? !
na svete je spousta staveb postavenych z nasich dani… a nemate do nich pristup.
Ale sám manekýn Svoboda přece prohlásil, že je to veřejný prostor (!!!), a zřejmě to jako veřejný prostor bude definováno i ve schválené projektové dokumentaci, takže to vaše tvrzení by se na něj vztahovat nemělo.
Děláte na sekretariátu pana Svobody? Jako já fakt čumím, že to někdo vážně obhajuje.
O žádném spiknutí nikde nepíšu, tak klid. Jen říkám, že sliby se mají dodržovat a Svoboda nemá lhát. Hrozný spiknutí
Přesně totéž mě napadlo také: divil bych se, že by se architekti neuměli vypořádat s tím, že by i při nadstavbě budovy nemělo to podlaží dosavadní terasy zůstat volné jako nějaký klidový prostor s možností vyhlídkových otvorů na všechny strany, doplněný případně i nějakým pochozím balkonem po celém obvodu budovy. Jen chtít.
A ještě mě k tomu napadá, že ten balkon by vlastně i rozšířil střechu nad podlažím peronů, takže by na ně aspoň nepršelo ani při větru tolik jako teď.
Donedavna stacila plechova budka a bylo to taky ok. To nadrazi je zbytecne
Jediný přestup do C ze směru (kdysi i Chomutov,) Rakovník, Kladno a naopak. Donedávna tam nezastavovaly vlaky od Kralup. Nemuselo to asi být tak „mega“, ale plechová budka?
Klasická naprostá debilita vedení Správy železnic. Vůbec mě to neudivuje. Daňoví poplatníci to zaplatí ze svého a pak se to oproti původním slibům (!) vůbec neotevře. A Praze to asi nevadí, hlavně že se otevře nádraží před volbami.
Např. v Břeclavi nebo Brně-Horních Heršpicích je také nový podchod pod nádražím… Nikdy neotevřený pro veřejnost, důvody se vždy najdou.
V Brně na Hlavním po letech příprav a sporů … otevřeli dveře.
správa železnic a její klasická retardace. Domršit všechno na co šáhne a protunelovat u toho maximum státních peněz.
Peníze jsme vyhodily a můžete držet ústa
…vyhodilY?
Nevím jaký problém je dát na schodiště kamery a monitorovat poškození a bezpečnost. Z ty prachy …
Přesně. Pak bychom se takhle mohli postavit ke všemu a zavřít všechny různé vyhlídky, terasy, veřejné prostory, protože by to někdo mohl zničit.
takových zavřených míst je… třeba Smetanova vyhlídka. Důvod? Plebs tam dělal nepořádek.
ale tam je to na soukromém pozemku místních chatařů, kteří tam nechtěli davy lidí…
V Adamově nebo kde hlídá celé nádraží nový AI kamerový systém, zde ale neumí ohlídat jedno schodiště a vyhlídku.
Během 2Ww Němci stavěli v podobném duchu ponorkové bunkry. V podání SŽ a absence architektonického citu (oproti nádraží Těšnov či čes. Budějovice) to nazveme v 21.století „nádraží“.
až budoi okolo další krabice, tak oceníme, že to zapadlo. Dominanta bude Filharmonie
A přesně stejně budou zavřené i terasy od filharmonie, akorát si dnes ještě většina lidí myslí, že ne.
Ale u té třeba také zjistí, že nejsou schopni všechny ty terasy ohlídat, takže…
Tak ale ty bunkry dokázala pocuchat až 10t grand slam, jinak jim skoro nic není, mít u-bot, tak se tam dá klidně zaparkovat i po 80 letech. Jak bude za 80 let vypadat tohle si ani nepředstavuju. A to to na bombardování úplně nevypadá. No ale při troše černého humoru by to mohlo dopadnout podobně…
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hiroshima_Peace_Memorial#/media/File%3AHiroshimaGembakuDome6747.jpg
Tak ten barák v Hirošimě je od českého architekta. Takže myslíte, že kdyby nad tímhle nádražím vybuchla atomová bomba, že taky vydrží? 🙂
Tak snad nebude možnost to zjistit. Ale asi by místo nějakých 15kT přilítlo něco zhruba 100x silnější (1,5MT je taková vhodná ráže na město takové velikosti) a to už by asi ani tak masivní stavba nerozdejchala, byť by nebyla přímo v epicentru.
Kdyby tam postavili kopii nádraží Těšnov, tak to bude v nové moderní čtvrti jak pěst na oko. Smiřte se s tím, že architektura, jako každé umění, podléhá změně trendů.
Az na to, že tady architekt měl asi volno, takže obšlehli nějakou bolševickou budovu ze 70.let + ty němce.
Bůhů mně se nelíbí nádraží bůhů
Jej, tyhle posměšné reakce. Ach jo.
Kopie Těšnova mohla stát opět na Těšnově, když už. Nejde o to, aby to bylo historizující. Jen je to prostě příliš strohá krabice, pro mnohé. Ale tak proč ne. Uvidíme, co vymyslí okolo ní.
To, že je něco z betonu, znamená, že je to ponorkový bunkr? Zajimává asociace
Tak možná při ještě větší povodni, než byla posledně… 😉
Ano na Šumavě jsou desítky ponorek, které čekají na velkou vodu, aby mohly doplout do Bubnů do „bunkru“, který má kruhové výřezy, aby bomby nepoškodily střechu