Den D v boji o Talgo: Poláci i Indové se na poslední chvíli stáhli, mají si počkat na „druhou fázi“
Nové rychlovlaky Avril Talgo S-106. Foto: Renfe![Nové rychlovlaky Avril Talgo S-106. Foto: Renfe](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/05/ave5.jpg)
![Nové rychlovlaky Avril Talgo S-106. Foto: Renfe](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/05/ave5.jpg)
Vláda podle médií požaduje, aby Talgo zůstalo ve španělských rukou.
Vláda podle médií požaduje, aby Talgo zůstalo ve španělských rukou.
Existuje takové právo i v Česku? Kdyby třeba Rusáci nebo Číňani chtěli koupit Škodovku (ať už tu plzeňskou nebo mladoboleslavskou) tak má stát právo takovou transakci zablokovat bez možnosti odvolání?
obávám se, že v česku jsme tak napravo, že to nejde
Tak hlavně mladoboleslavská Škodovka je majetkem německého VW.
No Talgo také nepatří španělskému státu.
Slo by to pokud by stat, tak jako v Talgu, mel zlatou akcii. Pokud vsak vim, tak stat v zadnou takovou akcii nema. to by se mohlo zmenit po privatizaci CD ci Letiste Praha. Stat by mohl prodat svuj podil a nechat si zlatou akcii, coz by mu davalo pravo veta. Zatim v Cechach nic takoveho neni.
U dostavby Dukovan se to udělalo, ale to je asi trochu jiný level bezpečnosti. Nicméně podmínka „jenom EU“ by asi prošla i tady.