Demolice mladoboleslavského nádraží se posunula o další rok, budova ale získala nové hodiny

Instalace nových hodin ve stanici Mladá Boleslav hl. n. Foto: schindy_david / x.comInstalace nových hodin ve stanici Mladá Boleslav hl. n. Foto: schindy_david / x.com

Mobiliář po demolici najde podle Správy železnic využití v jiných stanicích.

75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemysl

Úměrně „modernizacím“ ve stylu likvidace technické historie se stávám nepřítelem vedení ČD jakožto ubohých nekulturních barbarů bez většího nadhledu. Kdo ví čí jsou to synáčci. Kdyby se rozhlédli při svých cestách, tak turisté vyhledávají staré stavby, nikoliv současné náhražky. V Olomouci jste nám nenávratně zmrvili perony likvidací původních ještě nýtovaných podpěr stříšek, navzdory tomu, že je stačilo očistit, natřít a nově podle potřeby osadit. Totéž s litinovým zábradlím. Bůh ví kam se to podělo, zda to nějaký papaláš nezakomponoval ve svém soukromí. Třeba krytá promenáda po straně zahrady. Viděl jsem promenádu v parku zámku v Lysicích a námět je na… Číst vice »

Pepa

Kladno: Historické nádraží padne, pomohly k tomu i nepravdy. Nestoudné, míní architekt
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/nadrazi-kladno-demolice-pamatkari/r~a62d6970348711efa26cac1f6b220ee8/

Petr

Než se něco na hl.n. udělá tak už hl.n. nebude hl.n. ale jen zastávka pro couráky. Hlavní nádraží bude de fakto u Bondy místo z.město. Přes stávající hl.n. nebude skoro nic jezdit.

HonzaEM

Smysl Zkázy železnic je promrhat co nejvíc státních peněz, to přece musí vidět každý. Přece nemůžou staré hodiny z jiných zrekonstruovaných stanic schovat a použít je na náhradu takových rozbitých. To by nic nestálo a hlavně to neodpovídá tomu jejich odpornému unifiku. Hodně pochybuju, že tyhle hodiny skončí někde jinde než ve šrotě, až se bude Bolka bourat.

Přemysl

Až mě běhá mráz po zádech z barbarského počínání drah, nejspíše pro vývar z vysokých investic. Dráhy se dnes staly pračkou korupčních úniků.
VRT vám ušetří pár minut mezi Prahou a Brnem, ale lístek bude stát možná 3x, možná 5 x tolik a to pakbude sloužit jen Němcům z Berlína a Vídeňákům. Ovšem pro laskavé pohlazení ze západu vláda obere občany o hromadu peněz. Jak lokaji k německému pánu před 200 lety !!

DenisNov

Ta instalace hodin mi připomíná starý vtip s policajty a výměnou žárovky 😀

Dežo Horváth

A jaký má význam demolice další historické budovy? Nádraží jak vidno za minulého režimu inkasovalo několik necitlivých zásahů, ale všechno lze napravit. Shodit břitolit a odstranit poslední patro, které tam nemá co dělat. To by ale musela být vůle jak na straně SŽ, tak na straně veřejnosti. Není, takže to dopadne stejně jako na Kladně – místo 150 let staré budovy betonovo-skleněná kostka. Drážní infrastruktura se má spravovat, nikoli demolovat a nahrazovat.

Mako

Jen ať jdou tyhle, socialismem zničené, budovy k zemi. Nemusíme zatraceně zachovávat každou ruinu. Stejně jako Praha Vysočany. Naopak je lepší zachovávat budovy, které žádný zásah nedostaly. (Velmi se vydařila rekonstrukce budovy v Novém Bydžově)

HonzaEM

Dneska se na žádnou péči o historii nehraje, dneska čím modernější kentus, tím lépe. Když i takové významné nádraží, jako je Masaryčka, jedno z nejstarších nádraží v Evropě, historickou nýtovanou konstrukci dáme do šrotu a nahradíme to moderní novodobou bílou s*ačkou a ještě to budeme okecávat, jak je to srašně super. Jsme celému světu k smíchu, nebo spíš k pláči.

Martin Hroch

O které nýtované konstrukci se přesně bavíme?
Nějak se mi nedaří najít cokoliv historického nýtovaného na Masarykově nádraží co šlo nebo mělo jít do šrotu.

Přemysl

Možná ví jak tyto konstrukce odstranili v olomouci a dalších nádražích. Leckomu se to hodí domů, leckomu z důvodu investiční pračky korupčních investic. Co můžeme mít cennějšího než historii, kde se lidé snažili o vzhled a poctivou práci. A papaláši z vedení si budou vozit zadky tlustými auty a o nádraží jinak ani nezavadí.

Martin Hroch

Vy jste to řekl celkem přesně. Veřejnost nemá zájem o tu budovu.
Budovy většiny nádraží se stavěli v podstatě typizované. Není na nich moc unikátního. A i jak jste řekl bylo necitelně rozšířeno za minulého režimu.
Ale i to dosloužilo a už to není potřeba.
Dnes také většina lidí nejezdí veteránem z minulé éry, postel si nevycpává slámou a neposílá telegraf.
Doba jde dopředu a cihlové kostky s v horším případě azbestem v lepším případě s břidlicí se nahrazují betonem, sklem, kompozitem a mnohdy i železem.

Nádraží je pro mnohé branou do města a mělo by tak podle toho vypadat.

Jiřik

Ano, mělo by tak vypadat.
Ale ruku na srdce: když se podíváte na vizualizace, opravdu vám ten přízemní objekt, který vypadá jako něco mezi kravínem, hrázděnou stodolou a klasickým nádražním skladištěm, připadá reprezentativní? Mně tedy ne.

Přemysl

Oprava do původního stavu by tomu vyhověla na 100 %.

Přemysl

Zde si klikají nejvyšší zástupci vedení ČD ?

Alibaba

A maj ty hodiny alespoň odpočítávání (final countdown) do začátku stavby? 🙂

none

Pouze pokud budou stat 😀

jan.vejrazka

Řekne se, že se bude něco modernizovat, tak se to přestane udržovat. Pak se modernizace léta odkládá, ono to bez údržby chátrá, až to dopadne např. jako most na Výtoni.
Přece i nádraží určené k demolici musí do poslední chvíle sloužit a měly by tam být funkční hodiny nebo lavičky.

Martin

Někdo dává orchideje na WC, někdo vylepší ruinu hodinama.

Szony

Kdysi se dávaly na zchátralá nádraží Sovětské a Československé vlaječky teď se dávají hodiny a odpadkové koše …

Přemysl

A likvidují dřevené lavečky s litinovými bočnicemi v dostatečných rozměrech, ne jako ty né rádoby historické malé a křehké z Číny, neboť režim přinesl i bezdomovce, sprejery a další vandaly. V Plzni i nejhorší sexuální násilníky

Joseph

Ta nová budova vypadá jako převlékárna na koupališti. Ale stejně se počítá, že nové vlaky od Kolína/Prahy a od Rumburku a Liberce budou jezdit jinam a této lokalitě se vyhnou.

Petr

Presně. Tam by stačila malá čekárna po výstavbě nového nádraží u Bondy. Lístky se už stejně skoro neprodávají. Tady bude výstavba s křížkem po funusu 🙂

Ondřej

Nešlo by SŽ požádat i o vyjádření, proč soutěž nebyla v březnu zahájena? A kdy bude?

Takhle ty VRT fakt nikdy nepostavěj..

Přemysl

Buďme rádi. Cestu z Prahy do Brna zkrátí o pár minut, ale lístek bude stát 3 x až 5 x tolik. Takže to bude jedna jízda v životě na vyzkoušení a příště raději vlakem co dá 160km/hod. Taková VRT je stavěna stejně jen pro cesty z Berlína na Vídeň za české peníze našimi lokaji pro panstvo.

Jan

Jeden montuje hodiny, dva mu drží štafle a dva monitorují okolí…

David

7 FTE na montáž jedněch hodin možná trochu ukazuje, proč ty věci na dráze stojí tolik

Radim

času nebo peněz?

asdf

čas jsou peníze….

Jiří Kocurek

Výše popsaným postupem práce si ale SŽ naběhla a teď vypadají, jak vypadají. Vím že to není chyba montážníků, chyba je úplně jinde a stopa vede do kanceláří kde pravá a levá… nejsou synchronizované, slušně řečeno.

Libor

A kde jste na tu info přišel? V Bolce na nádraží jste montéry neočumoval, to byste si udělal vlastní foto. 😉

David

Nešel by tam někde postavit i vzorkovnik zámkový dlažby?

Dizgrafyq

Staré jistoty berou za své. Už ani ty nádražní budovy nejdou dobré správě od ruky. 😄

petr

když jsem šel z práce,říkal jsem si,jestli si nedělaj prdel???

Jan

Zbourají to a pak tam postaví podobnou opičárnu, jako je v KV.

Frantisek X

A stejně jako v KV zůstane hlavní nádraží pro jistotu na periferii.

Twix

Nemělo by. Ale taky nevím proč v Čejetičkách mají stavět novou budovu.

Petr

Hlavní nádraží bude u Bondy, snad už za pár let.

Jan

Už odtikávají umíráček…

dav

Hodnota budovy se tím zvýšila na dvojnásobek

p.n.

Což je vlastně pravda když ta budova má hodnotu menší jak kadibudka.

Zdeněk

Sebranka železnic (SŽ). Že mě to ani nepřekvapuje…

Rejpal

Krásná ukázka toho jak to funguje na SŽ. K montáži jedněch hodin je potřeba 5 zaměstnanců. Takže určitě nepřijeli jedním a ani dvěma auty. A pak, že SŽ nemá peníze na údržbu. Stačilo by se jen podívat na produktivitu zaměstnanců údržby na SŽ.

Martin Hroch

Trošku se pokusím o ďáblova advokáta.
Ale myslím, že se jedná o standardní pracovní skupinu co za celý den určitě neměla na práci jen montování jedněch hodin.
A po půlhodině až hodině montování pojedou někam jinam.
Takže buď mohli ti dva zbyteční čekat v autě nebo jít na vzduch 🙂

Ale jo připomíná to vtip kolik policistů (změňte za jiné zrovna se hodící) je potřeba na výměnu žárovky 🙂

PeDazOl

Hodiny do každé rodiny. 🙂 Doufám, že po demolici se objednají zase další nové. 🙂 🙂

Zrzek

To už tady bylo. Chotětov, Byšice na stavědlech se daly nový okna a za rok nebo dva se stavědla zbouraly.

Jiří Kocurek

Což vzbuzuje otázky a myšlenky nejen o účelnosti využití investice a možná dokonce i podezření. 🙁

Zrzek

No co v Chotětově si fíra v zimě čistil výměnu z důvodu křižování. Udělala se dálkovina, výměny jsou vyhřívané, ale nejsou zapojené do el. energie. Další show je zakázané používání ohřevu, kde je zapojený.

Franta Palkoska

To je blbost a ještě jich to montuje šest 😀

Martin Hroch

Já jich vidím jen 5 a to ještě toho pátého pěkně schovaného 🙂
Kde vidíte toho šestého? 🙂

Jaaa

Ten to fotil? 🙂

Martin Hroch

Tak možnost to je 🙂
Ale dle zdroje obrázku v popisu si to nemyslím 🙂

Franta Palkoska

Ono i 5 je porad o tri vic, nez by bylo treba 🙂

Matěj

S novejma hodinama se snížil věkový průměr budovy😀

P_V

Z verandy na tyhle hodiny není vidět, pro koho tedy jsou?

Petr

Když na ně bude vidět, budou cestující chtít, aby se podle nich jezdilo.

Karl vB:

Do budovy tamního nádraží se z ulice leze jak do kurníku.
Kdo může, asi raději použije tu boční uličku, kde je jen nakloněná rovina. Odtud jsou hodiny vcelku na očích.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/Mlad%C3%A1_Boleslav_hlavn%C3%AD_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%2C_p%C5%99es_N%C3%A1dra%C5%BEn%C3%AD_ulici.jpg/800px-Mlad%C3%A1_Boleslav_hlavn%C3%AD_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%2C_p%C5%99es_N%C3%A1dra%C5%BEn%C3%AD_ulici.jpg
Mně spíš na titulním obrázku k článku zaujal vizuální efekt „modrá a kdysi asi takymodrá“, který se SŽ povedlo stvořit instalací nových hodin těsně vedle toho olezlého světelného panelu s názvem stanice.

Jegorić

Tudy chodí na nádraží prakticky všichni. Ty starý nefunkční hodiny byly dost ostudný.

Jiří Kocurek

Jak dlouho byly nefunkční, než došlo na výměnu?

Vavrroch

Když se „již brzy“ čeká rekonstrukce nebo demolice budovy, výměna nefungujících hodin je vlastně taková první vlaštovka.
Bude zábavné sledovat, jak u příležitosti blížícího se zdvoukolejnění úseku odb.Tunel – Praha-Krč (a předvídatelné zahajovací švancparády) rozhodnou manažerské sudičky o hodinách na fasádě nádraží Praha-Krč, které již řadu let ukazují něco po půl osmé. Budou hodiny zprovozněny, nebo demontovány? Nebo zakryty křížem neplatnosti?

Daniel

A tak nevidím na tom nic špatného aspoň na tu chvíli trochu obnovit mobiliář, když své využití po demolici najde jinde.

RD 85

Já vidím hned dvě špatné věci, co se krásně sešly. První je neustálé odsouvání zahájení staveb, páč nejsou prachy. Druhou, že SŽ má dost lidí na to, aby mohla výměna hodin proběhnout jak ve špatném filmu. Jeden montuje, dva drží žebř, čtvrtý tomu velí a pátý to jistí ze zálohy. A to se raději nebudu snažit zjistit, kolika auty přijeli a kolik času montáží a její přípravou strávili.

Kubrt

U nás takhle jednou posádka MUV v síle 7 osob zajišťovala přidrátování cedule na zábradlí. Jen tiše doufám, že zbytek toho dne, a výluky traťové koleje, využili nějak efektivněji.

Jiří Kocurek

Také jsem potkal posádku sedmi, vyvěšovali cedule. Jeli teda bez výluky, za provozu, nevím, co víc dělali.

Samotné cedule mohl ale obrazit chlapík na skútru, si myslím.

Jackub

Nejsou prachy??! A co ty desítky miliard, které na železnici jdou a půjdou? Takže prachy jsou, jen se prošustrují jinde…

RD 85

No vždyť to píšu. SŽ, rok 2021, 17 232 zaměstnanců. Při průměrném nákladu na zaměstnance cca 100 tis. Kč je to 20 mld. Kč ročně. Plus technika a nemovitosti.
Jak je vidět, není problém ani rekordní rozpočty z půlky projíst.

MOS

Třeba za „nádherný“ dřevák na Hlaváku za 2G.

a8n

Za šustrování penězi považuji stavbu, místo které by po realizaci dalších připravovaných staveb pomalu stačil antivandal.

PeDazOl

Když se to dobře nacení a ještě líp vysoutěží, tak zbyde dost na všechny 🙂 i subsubdodavatele. 🙂

Daniel Jablonecký

Vy jste chytrolín. U té montáže jste nebyl, proč tam ty lidi jsou nevíte, vidíte jednu fotku, ale všechno je vám jasný. Nechcete posílit řady SŽ?

RD 85

Kolego chytrolíne. Jaká je jiná varianta? Na zakázce byli dva montéři a zbylí tři jsou kámoši, co šli zrovna kolem a zastavili se na kus řeči?

Libor

U nás třeba jezdí elektrikáři štace po stanicích. Ve stanici A po většinu pracovní doby lozí po lampách a rozvodnách NN, ve stanici B dolejí kanystr nafty do záložní elektrocentrály a ve stanici C, tedy u mne, celá čtyřčlenná grupa mění jednu nahlášenou spálenou zářivku. Překvapivě proto že jezdí jednou dodávkou celá skupina, překvapivě proto že jinde byli třeba všichni a zcela překvapivě kvůli tomu, že u 10min dolévání nafty a ¼hod výměně zářivky se nikdo nebude zpět na základnu trajdat hodinu veřejnou (kterou by jim stejně SŽ proplatila, takže náklady navíc), když tam můžou být za 20min autem a… Číst vice »

RD 85

Mimo dráhu neznám jedinou rutinní údržbovou činnost, kterou by nezvládla maximálně dvojice techniků. Navíc by čtyři, zde pět montérů nikdo nezaplatil. To je ten drážní socialsmus, na který od začátku narážím. Mít klid a rezervu. Radši ať je nás na to víc, kdyby náhodou …

Libor

A to já znám. Například Jaderná elektrárna Dukovany. Údržbové práce tam dělá na každém oddělení víc než jedna dvojice elektrikářů ve směně a ba co víc, co šest týdnů jim pomáhají i elektrikáři „kanclkrysy“ (např. operátoři elektroústředny), kteří mají během šestého týdne směn záskoky, během kterých kontrolují a mění žárovky v kabelácích a podobné „podřadné“ práce. Právě proto, aby se běžní elektrikáři tímto nemuseli zdržovat. Očekávám, že teď tedy budete šít i do „socialismu v jaderkách“. 😉

M19

Absolutně netušíte, zda předtím nedělali něco jiného. Ale jasno máte hned. Takže jasnovidec nebo hlupák. 😉