egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Delta představila novou první třídu pro vnitrostátní linky

První třída v A321neo u Delta Air Lines. Foto: Delta
První třída v A321neo u Delta Air Lines. Foto: Delta

Americká společnost Delta Air Lines představila novou podobu první třídy v letadlech Airbus A321neo pro vnitrostátní lety. Firma ji představuje jako zásadní zlepšení komfortu na palubě, zveřejněné obrázky ale současně vyvolávají otázky, kolik prostoru cestující v prémiové třídě budou mít.

Delta v tiskové zprávě označila novou první třídu jako „lídra v oboru“ na vnitrostátních linkách, které zajistí více soukromí a pohodlí. „Strávili jsme stovky hodin s našimi zákazníky a poslouchali, co by si přáli vylepšit. Vznikl tak unikátní produkt,“ řekl Mauricio Parise z Delta Air Lines.

Výrobce sedaček je Recaro, autorem návrhu je společnost Factorydesign. Podle Delty nový design přináší do vnitrostátní dopravy řadu prvků z mezinárodních letů.

Delta se chlubí tím, že nová sedačka nabízí o čtvrtinu větší pracovní prostor, trojnásobně větší úložné prostory pro osobní věci včetně například místa na uložení laptopu či láhve na vodu. Součástí je nový velký displej a palubní zábavní systém. Firma neuvedla, jak velká rozteč bude mezi jednotlivými sedačkami.

První A321neo má Delta převzít letos do konce roku. Firma má závazně objednáno 100 letadel, na dalších 100 má opci. V letadle bude celkem 194 míst, z toho 20 v první třídě, 42 ve třídě Comfort+ a zbytek v ekonomické třídě.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eda

Celkem mě zaujal zadní tvar sedaček, který zasahuje svojí konstrukcí prakticky do půlky prostoru pro nohy cestujících v další řadě. Při známé tělesné konstituci většiny američanů (zejména pánů korporátních manažerů) toto nutně musí znamenat, že pokud cestující u okna chce do uličky, musí cestující v uličce stoupnout, protože ho přes tu opičí dráhu u nohou nemá šanci přelézt. Dobrý first..

Jen tak

Aby ses nedivil .. oni ti koroporátní manažeři jsou docela hubení a celkem intenzivně sportují 🙂

tělesná konstituce, kterou máš na mysli, je blízká spíše „nižším“ úrovním společnosti .)

Jiří Kocurek

40 % američanů trpí nadváhou. Všichni ovšem vědí, že je to většina.

mikiqex

Na nadváhu bych moc nepoukazoval, protože tam jsme na tom podobně 🙂 Akorát u nás nevídám ty 150+ kg, kteří jsou v USA naopak vidět dost.

pája

To se říkalo v 90. letech. Za tu dobu se to změnilo. 40 % Čechů trpví nadváhou. Američani naopak, aspoň střední a vyšší bílá třída, si postavu dost udržují. A ostatní letadly Delta nelítají. Jo Češi se tam nevejdou. Taky proto mají SmartWings k nim přístup jako ke cargu. Kdo by ty tlusťochy chtěl vozit jako lidi, že? 🙂

Libor

Přístup jako ke cargu vidím i v přístupu k nám 190 cm plus. I dvouhodinový let letadly Travel Service, Smart Wings nebo Wizz AiR je velmi bolestivá záležitost.

Adam H

Včera jsem si zažil 3 hodiny v A320 Laudy. Mám 195 cm. Exit-row samozřejmě už nebyla. 🙂

Jen tak

urcite by stalonza zminku, ze to neni “prvni trida.

jen americke spolecnosti maji obsesi v bombastickych pojmenovanich…

a tak to ve vysledku vypada tak, ze na mezinarodnich linkach je “business class” pojmenovana jako “delta one”, na vnitru je to “delta first”, ale odpovida to normalnimu “C”

Jen tak

coz ale neni v rozporu s tom, co pisu 🙂

Matouš

Ano, ale v USA „First Class” neznamená to samé jako to, co se na celém světě vnímá v letadlech jako první třída. Třeba u Emirates/Singapore/Etihad je jasné rozdělení na Economy < Business < First. V USA vnitrostátu je „First Class” spíš jako první třída ve vlaku.

Doslovné překlady nikdy moc nefungovaly, Google Translate býval krásným příkladem 😀

Jen tak

jo, a k té poznámce týkající se prostoru na nohy… 🙂

Nevím, kolik si myslíte, že má delta v té „první třídě“ pitch 🙂 on je totiž jen nepatrně větší, než v v Comfort+, kde je jen o pár palců víc, než v E. Jde o 36″.

A to ty sedačky na obrázku, zdá se, budou splňovat.

Richard P.

Stejne to ma Qatar, na kratkych letech v zalivu, treba do Omanu, Kuwajtu je ich business kabina oznacovana First class,ale opravdovou „First class“ maji jenom v A380.

pája

No spíš je to Premium Economy. Delta First zní bombasticky, ale je to mizerie.

Jen tak

ono záleží , s čím to porovnáme.

Ona ta Delta First není špatné, hlavně na delších letch, případně na karibských destinacích.

Na plnohodnotné „C“ to sice nemá (tedy, jediné, co chybí, jsou flat bedy), ale premium economy v podání air france bylo pod tím.

Michal

Oni jsou naprosto jinde v pojmenovávání čehokoliv. To jsou např. školy, kdy jejich High School by v překladu nabízelo VŠ, ale bohužel ne-e, dále počítání vyšších řádů billion vs. miliarda v češtině atd.

Y.K.

A co když jsme jinde my, to vás nenapadlo? 😀

Nekdo

no to né! jen my v čechystánu máme všechno správně, všude jsme byli, všechno známe nejlíp! oni tam ti cizáci v tom divném cizím světě to mají všechno nějak divně a co hůř, dokonce ani neumí mluvit jako lidi, jenom žblebtají v nějakých hatmatilkách…