Letecké společnosti Letectví

Delta nepočítá s lety z Prahy do New Yorku ani příští rok

Airbus A330-900 společnosti Delta Air Lines na odletu z Toulouse do Atlanty
Airbus A330-900 společnosti Delta Air Lines na odletu z Toulouse do Atlanty
Obnovení přímého spojení z Prahy zatím potvrdily jen American Airlines, přes sezónu budou létat do Filadelfie.

Česko nebude mít s největší pravděpodobností příští rok přímé letecké spojení s hlavním letiště v New Yorku. Letecká společnost Delta Air Lines zveřejnila letní letový řád na příští rok, Praha v ní chybí. Spojení z Česka do USA na příští rok zatím slibují pouze American Airlines.

Delta na letošní rok výrazně omezila lety přes Atlantik. Na příští léto podle tiskové zprávy Delta nabídne zhruba o 50 dálkových letů více než v letošní sezóně. Aerolinky se zaměří na své klíčové trhy.

„I přes výrazné překážky v boji proti pandemii jsme připraveni opět spojit naše zákazníky s lidmi, místy, příležitostmi a zážitky, po kterých touží,“ řekl viceprezident Delty pro plánování sítě Joe Esposito. Delta podle něj bude i nadále důkladně dodržovat veškerá protiepidemická opatření. Nejméně do ledna příštího roku bude nadále blokovat prostřední sedačky kvůli větším rozestupům.

Delta letos vyřadí z flotily všechny starší Boeingy 777, cestující tak čekají lety s modernějšími Airbusy A350-900, A330-900neo a modernizovanými Boeingy 767.

U transatlantických letů dojde od října k obnovení letů mezi New Yorkem a Bruselem, Dublinem, Franfurtem a Curychem, vrátí se také spojení Seattlu s Paříží. Od léta se nabídka ještě rozšíří.

Z Prahy zatím potvrdily obnovení spojení přes Atlantik jen American Airlines, konkrétně linku do Filadelfie. Plánovaná linka do Chicaga zatím otevřena nebude. United Airlines s obnovením na letiště Newark ve státě New Jersey podle letového řádu také nepočítají.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
RHood

Škoda pro AP Praha (prestiž + peníze) ale racionální rozhodnutí.

RHood

Ten palec dolu můžete rovněž poslat Ed Bastien, jestli vůbec víte kdo to je. A rovněž tedy patří Joe Esposito. 🙂

Nekdo

Tak nic jineho se ani nedalo cekat. Pro regionalni letiste Prahe je prestiz i LHR nebo FRA…

Ales

Praha neni zas tak premiovy trh, aby sem v dobe krize posilali letadlo primo. Pres skyteam huby v CDG, AMS nebo treba MXP se da do USA dostat pohodlne.

Analytik

Ve Smartwings se asi chystá dálková expanze a konkurence se zalekla, proto linky ani neplánuje.

Radim

A nevite kam planuji letat dalkovky? Mate nejaky zdroj?

Václav

Zdroj existuje:
https://www.csa.cz/cz-cs/pro-media/2019-10-23/
A321xlr technicky nejaké dálkové lety jako New York zvládne. Jaká bude realita, to už je jiná otázka.

kanafasik

realita bude taková, že v době kdy se tenhle „vlhký sen“ (spíš jennmediální mlha) měl uskutečnit nebudou existovat ani ČSA ani smartwings.

kanafasik

vy nejíte maso? …že nepoznáme vtip…

Radim

Proc bych nemel jist maso?

beija

To bylo zřejmě míněno jako vtip. 🙂

beija

Aerolinky v USA mají hustou síť domácích linek, která tam zajišťuje dopravu místo železnice či dálkové autobusové doprvy, které je tam minimum. Nedivím se, že kvůli nejistotě kvůli COVID-19 ( i v USA je pořád ještě situace špatná – https://coronavirus.jhu.edu/map.html) v Evropě vybrali jen pár linek..

Ondra

Situace bude tak špatná jak nám ji média budou podsouvat. Vir mutuje a začíná se chovat jako chripkovy virus.

Walker

Perfektne receno!

Y.K.

Že viry mutují je jejich přirozenost a evoluční základ, ale přemýšlím, co přesně znamená, že se začíná chovat jako chřipkový virus (když pominu fakt, že chřipkové viry jsou celá rodina s různou mírou nebezpečnosti).

Jiří Kocurek

Asi to, že se bude dát vyléčit za pomocí čaje, medoviny a silné polévky. Nebo jiných babských receptů.

beija

Tohle je univerzitní zdroj, ne novinářský. A takových je více.
Samozřejmě věrohodnost dat v zemích je v korelaci s nedostatečným zdravotnictvím, ale to je, předpokládám, pochopitelné a není nutné to zde na fóru opakovat.

Partneři

Škoda transportation
CSCARGO