Dejte si do pořádku koleje, vyzvaly České dráhy slovenského správce infrastruktury
Vykolejení jednotky Pendolino v Žilině. Foto: České dráhy
Stav tratí na Slovensku podle Českých drah zvyšuje náklady na údržbu vozidel a je důvodem častých zpoždění.
cestujem kazdy tyzden trasu PHA-SNV-PHA uz asi 18 rokov a musim suhlasit, ze na slovensku mame viac nez katastrofalny stav drahy, a to nielen na severe slovenska. kolko kilometrov sa tam vymenilo za poslednych rokov, ked sme uz mali vyrazne pocitit eurofondy? absolutna manazerska neschopnost v ZSR a na MD. dialnica nikde. ale ani rekonstrukcia trati. neuveritelne casove rozdiely v rekonstrukcii oproti porovnatelnym usekom ma navadzaju na otazku, co budu robit v komplikovanejsich usekoch? chcem vidiet, co a ako budu robit medzi Strecnom a Vrutkami, Turanmi a Kralovanmi, mraz ma obchadza pri pomysleni na rekonstrukciu useku Kralova Lehota – Vazec…… Číst vice »
Typický příklad vlaku EC140 vlak měl donedávna pořád zpoždění a vždycky býval problém na straně Slovenska,ne vždy ale býval.
30-60 minut bývalo normální.A to opravdu nechcete.
Teď se to hodně zlepšilo.
A i tak dochází ke zpoždění hlavně v nedělních spojích.
Recipročne taká 145-ka neprišla z Česka načas ako bol rok dlhý.
Vykolejené Pendolino v Žilině – letecky.
https://www.youtube.com/watch?v=BvDnv8iwgYU
Při loňské cestě do Rumunska byl průjezd přes Slovensko kvalitativně nejhorší. Tož asi tak.
Nech akokolvek premýšľam, trať do Košíc, po ktorej jazdi pendolino, zas az tak tragicky na tom nie je. Je pravda, že koridorizácia sa jej takmer nedotkla, no z 80-90 % bola koľaj po nežnej revolúcii obnovená. Pomalé cesty a ich neodstráňovanie na východe je žiaľ už samostatná kapitola. Na druhu stranu aby sme boli objektívni, v takej Paludzi bola pomala skrz defektoskopickú vadu na srdcovke asi 4 dni.. Vymenili ju bleskovo. Ak už ideme hľadať tankodromy, tak na českom koridore objektívne nič nezaostáva húsenková dráha alias koľaj 1S z Prosenic smer Dluhonice, tam ten 160-kový úsek je fakt len pre… Číst vice »
Ak sa tu v roku 2023 pokúšaš postaviť argument že všetko je v pohode lebo 80-90% trate bolo zrekonštruovanej OD ROKU 1989, tak trochu boha pri sebe asi potrebuješ najmä ty.
Ja som nikde nenapisal, že je to u nás v pohode. Vidis tam to, čo chces vidieť ty, resp. hľadáš zamienku podrypnúť. Napriek tomu to so stavom trate 180 jakožto zatial nekoridorovej štreky nie je tak zle ako na zvyšku Slovenska a môžem adresne menovať úsek po úseku. Ak ale neveríš, že je skutočne tych 80-90% úsekov „v pohode“, reciopročne môžem zapochybovať, či si do Košíc išiel vobec dakedy vlakom ty.. V Česku je situacia iná, tam sa do koridorov napumovalo peňazí, čo im teraz môže podstatne ušetriť na údržbe a ono napriek tomu stav už zmodernizovaných tratí tomu nie… Číst vice »
A mimochodom, od ktorého roku Česi stavajú a lepia ten ich slávny polorozpadnutý koridor, keď ťa poburil rok 1989?
Ked nie vrchom, tak spodkom – niet dňa, žeby odtial dačo nemeškalo. A to vôbec nemusi ani snežiť, fukat, mrznúť..
Jedinú výhodu má ten ospevovaný bordel akurat takú, že hodinári si môžu celkom úspešne naháňať väčšie stravné.
Ehm… nie je na to tragicky? Co celý úsek do Žiliny přes Kysuce? Ten je totálně hrůzostrašný, alespoň se s ním částečně něco teď dělá. Ze Spišské Nové Vsi do Margecan to taky není žádná hitparáda.
Tie Kysuce dávam za pravdu, tam sa zastavil čas, žiaľ aj v suvislosti s pripravovaným a nerealizovaným tunelom z Krasna do Cadce. Ale tiez sa mozem spýtať.. Usek Usti n/O – Brandýs nič? A co tak medzinarodne významná trat na Beroun.. Tam sa tiez tak trochu nezastavil čas? Proti kritike úseku zo Spišskej do Margecian sa ohradzujem. Je to trat s výbornou geometriou vdaka skutočnosti, ze je z veľkej časti na skale. Vdaka tomu uz koncom 90. rokov tam bola napriek náročnému trasovaniu s mnozstvom umelych stavieb a protismerných oblukov zvýšená rychlost na 95-120 km/h. Az na par usekov s… Číst vice »
Je chyba jen u mě nebo se nedá na stránky ŽSR dostat?
Už to tady bylo, hlavní stránka nejede. Ping projde, ale port 80 neodpovídá.
Vypadá to na geoblocking. Když se připojím přes VPN jako slovenská IP adresa, vše funguje.
Možná proto to ČD musely posílat poštou 🙂
Já se jim divím, že tam ty Pendolína vůbec posílají. Byla jen otázka, než na těch tragických kolejích nějaké dojde k újmě… Já když naposled jel vlakem na Slovensku, tak jsem nechápal, že vlak kterým jedu háže jako autobus jedoucí po polní cestě…
A ja som len cakal ktory kreten napise toto co ty…rekonstrucne prace su u nas v plnom prude..konkretne aj v ziline kde sa vykolajil ten vlak….jazdim regiojetom do prahy a pisal som nejednu staznost ze nas prevazaju ako dobytok kde sa neda ani spat…za ostravou haže ako tvoj autobus, pred prahou to iste hanba….tie vase predrazene vlaky ktore nechcu v nemecku tak si musia zarobit aj u nas dialkovym spojom
Tak sem nejezdi. Pro všechny to bude lepší, ty plný prúde.🤪☠️
Před Prahou myslíte tu trať po které jezdím každý den a nemám s ní problém už 8 let co je zrekonstruovaná? Zamyslete se nad tím co píšete a jestli jste tam vlastně vůbec někdy jel. Děkuji.
Jej. Hejslovák sa ukázal.
Nie, nesúhlasím. Ešte aj trať pri Karvinej kde sa chodí rýchlosťou chôdze je v lepšej kondicí ako 3/4 tratí v SR.
Tzv. Sakmarovo údolí je poddolovanou oblastí a trať se zde postupně dosypávala o desítky metrů.
To viem. Práve o to je to smutnejšie.
Spamätaj sa….
Vždyť na Slovensku jsou 30 let pozadu
Bohužel Slovensko je dlouhodobe více pravicové (po stránce ekonomiky) než ČR. Tim pádem tihne spise k investicím do silnic. Polsko bylo také více pravicové, ale v posledních 10 letech se to tam hodně v pohledu na zeleznici změnilo i tak. Na Slovensku se do vlády dostávají lidé jako Sulík, což je člověk ze strany, která je obdobou českých Svobodných. Tito lidé jsou přesvědčení, že co se musí dotovat, je buď zbytecne nebo ma byt v minimálním rozsahu. U nás byl nejdrsnejsi asi Kalousek, ale TOP09 nikdy nebyla tak pravicova jako SaS a neměla sklony k libertariánství a už vůbec nebyla… Číst vice »
A ve Venzuele po socialistickém převratu tu VRT
a) dostavěli
b) rozestavěli
c) naplánovali
Provozuji jednu trať v délce asi 60km, pokud vím.
Když pominu poslední pseudopravicovou vládu, tak předchozí Ficovi vlády byly poulisticky levicové.
Vsak jsem také napsal, ze to bylo ode zdi ke zdi. Od jednoho extrému k druhému. U nás pravice začala stavet aspon ty jednodušší koridory a po vystridani levici byly schvaleny trochu velkorydejsi 3 a r koridor a přeložky kolem Zábřehu. Po znovunastupu pravice se v tom pokračovalo. Blbnutí tu vlastně akorat Barta. Na Slovensku pravice zeleznici ignoruje a levice ji zase vnima jako socku, to je pak tezke se někam posunout.
Skuste si aspon trochu nastudovat, kto vladol na Slovensku a kedy. jul 2006 – jul 2010. V 16 clennej vlade SMER-SD 11 clenov, SNS – 3, HZDS – 2 Jul 2010- april 2012 – Radicovej vlada april 2012 – marec 2016 vlada cisto SMER-SD marec 2016 – marec 2020 v 15 clennej vlade SMER-SD 9 clenov, SNS – 3, Most-Hid. marec 2020 – Matovicova vlada – OLANO 8 clenov, SAS – 3, Sme rodina – 3, Za ludi – 2 Takze za poslednych 16,5 rokov bol vo vlade lavicovy Smer 12 rokov, ale za zly stav zeleznicnej infrastruktury moze strana… Číst vice »
Ja to ale s dovolením beru od rozdělení ČSR, protože ona modernizace koridoru na ceske straně začala už v roce 93. Tady ty pravicové vlády měli aspon trochu rozumu v tomhle. A díky tomu byly vyzisky atd. Brat to za posledních 16 roku je vytržení z kontextu.
Vy ste se hovorili nieco o pravicovych vladach a priamo o SAS. No ale nech sa paci, vlady od roku 1993 1992 -1994 HZDS – 16 kresiel, SNS – 3 1994 – 1994 KDH, SDL, DU 1994 – 1998 – HZDS – 12, ZRS – 4, SNS – 2 1998 – 2002 – SDKU -8, SDL – 6, SMK – 3, SOP -2 2002 – 2006 – SDKU, SMK, KDH, ANO Takze zaciname 6-timi rokmi vladnutia HZDS – V.Meciar. To urcite nie je pravicova vlada. Potom prvu vladu SDKU. SDKU – dajme tomu ze to je pravicova strana, no len… Číst vice »
Ale prd měly rozum. Dění v EU a preference žel.dopravy. A nemožnost převedení € z EU z železnic na silnice. Ve všech třech zmíněných státech se devadesátky táhly ve znamení „zbytečná doprava devatenáctého století.. Poláci v tom byli extrémní, rušení tratí po tisících kilometrech a dovoz i polovraků aut ze západu. A také obrovský boom staveb silnic a dálnic, také hlavně z € z EU. Po 2005 zjistili, že se i tak autem už nikam nedostanou, protože vše ucpané. A opět dokázali použít EU dotace na boom železnice. V ČR slabý odvar výše uvedeného (naštěstí nedošlo k tak masivnímu rušení)… Číst vice »
Toto konstatování nejvíce odpovídá realitě.
Je to sice velmi nepopulární, ale je nespochybnitelnym faktem, že po vyschnutí federálních fondů, které se zejména za Husáka z velké většiny alokovaly peníze na slovenské straně do zbytečně masivních a nadimenzovaných železničních terminálů a uzlů a tehdy i většině nejmodernější železniční techniky – teď je to už každej za svý a podle toho to taky na současném Slovensku na železnici vypadá – krůček po krůčku=to po roce se to díky nedostatku peněz a velmi zanedbané údržbě začíná rozpadat – a to bohužel doslova… ( Pro srovnání bude zajímavé sledovat za zhruba stejně dlouhou dobu 30 a vice let jak… Číst vice »
Ten samý stav je k vidění na i silnicích, zejména v Severním Porýní – Westfalsku. Tam v minulosti, když ještě bylo hlavní město Bonn, byli velkorysí a dnes mají velké problémy zajistit prostředky na údržbu sítě mnohapruhových silnic a dálnic, včetně oprav, demolic a staveb nových mostů.
Aktuálně je tam kvůli mostu od roku 2021 uzavřená část A45 v Lüdenscheidu. 64 tis aut denně, (z toho 13 tis. kamionů) jezdí přes město. Letos v květnu budou neopravitelný 80 m vysoký most demolovat. Dalších 60 mostů na A45 na opravu stále čeká.
https://www.adac.de/der-adac/regionalclubs/nrw/verkehr-sicherheit/a45-sperrung-gesperrt/
Je pravda, že komunikace v NRW jsou obecně ve špatném stavu a zejména A45 je naprosto tragická (jezdím po ní každý týden), zlatá D1 u nás. V podstatě všechny mosty na ní jsou v havarijním stavu, postupně se odstřelují a staví se nové. V Lüdenscheidu to byl extrém, mosty pro oba směry byly po kontrole s okamžitou platností prohlášené za nesjízdné. Demolice trvá tak dlouho, protože bylo nutné nejdříve vykoupit nemovitosti, které se nacházejí pod nimi.
každý týden…, tak to už máte nervy, jak lana.
Já tím směrem jezdím naštěstí jen nahodile a tak mám možnost v průběhu let porovnat, jak zas poporostly břízky a jiný nálet vegetace na těch rúzných hromadách materiálu, co jsou před omezeními na mostech.
Potvrzuje že mi že v tomhle směru jde Německo do kopru…
No.ke stačilo v době prek.Covidem vidět nádraží v Hamburku a stav mistnich městských/příměstských vlaků – taky jsem nevěřícně valil kukadla a nevěřil jsem tomu co vidím=jaká tragédie to byla… Od Německa jsem čekal – a tuplem od „Západního“ (vím že je to úplně na severu) – že bude mít v takhle důležitém městě naleštěné terminály a moderní vlaky – ALE BYLO TOMU PŘESNĚ OPAČNĚ…!!!
Skoro se nabízí otázka, zda to soupeření Západu s Východem Německo (NSR) nepopohánělo daleko více k tomu jak jít příkladem právě pro ty východní státy. Vypadá to, že za těch víc než 30 let motivaci vyhrát tu soutěž ztrácejí.
Čo prosím???
Čo tu bolo naddimenzované?
Zhodou okolností prave za toho Husáka trať Čierna nad Tisou – Ostrava patrila medzi navyťaženejšie trate v Európe a doslova praskala vo švíkoch; vlaky jazdili na blok, v staniciach sa sťažka hľadala volna koľaj.
Cez to všetko sa na väčšine slovenskej časti prvého hlavného ťahu kŕkalo na jednosmernom autobloku a predpotopnej elektromechanike.
Naproti tomu v Česku sa autoblok a releovka budovali este za federácie takpovediac na lokálkach, ked to z hladiska inyenzity vozby trochu preženiem.
To jako vážně? Dopravce, který je tu schopný v roce 2023 provozovat 810/814, koženkové béčka apod, kde není nic a přesto se tam něco ustavičně kazí. A hlavně, v létě se tam nedá cestovat vůbec. Tento dopravce si bude stěžovat na kvalitu kolejí v jiném státě? Nechci obhajovat Slovensko, nevím, v jakém stavu to tam je, ale zrovna ČD by měly zamést před vlastním prahem a hlavně držet hubu.
Vždyť vám nic nebrání si stěžovat na ČD. Stejně tak si ČD mohou stěžovat na někoho jiného.
To ano. Jenže, v tomhle případě je to „zloděj křičí, chyťme zloděje“. Dopravce si stěžuje na rozpadající koleje, přitom sám má v provozu rozpadající soupravy. Tohle Vám přijde OK?
Prosím alespoň jeden konkrétní případ rozpadající se soupravy v provozu.
810/814, staré bdmtee…
Elektrické jednotky řady 460. Motorové vysokopodlažní vozy Stadler. Strojvedoucí jsou hrdinové, často opravují v zastávkách stahovacími páskami – opravdu bylo, není ironie. Vše Olomoucko. Přijeďte se podívat na vlastní oči.
Že Vy jste si nevzal po obědě zase tabletku?
Tabletky na co? Na averzi proti ČD? Něco takového existuje?
Jakoze jste si chtěl kopnout do ČD, nebo jste vazne tak mimo realitu? Opravdu by mě zajímalo, co byste chtel provozovat na pomalých lokalkach, kam kraje nechtěli sypat více peněz, krom velmi levných řad jako 814 nebo 810. ČD provozují to, co jim kraje zaplatí. Ani Arriva nejezdi na rychlicich aspon s ojetymi Desiry, jednoduše ji to stát nezaplatil. A vozů B jezdi už minimum a porovnávat to se Slovenskem, kde nejezdi ani třetina spojů co u nás, je skutečná absurnost. I v Rakousku jsem loni potkávali vozy s otviracimi okny, dokonce i jako posily na EC. Kolik Slováci vlastní… Číst vice »
Kopat do ČD? Myslíte si, že nemám na práci nic užitečnějšího? Kdybych to dělal pokaždé, když se mně na nich něco nelíbí, tak bych fakticky nedělal nic jiného. Co bych chtěl, aby jezdilo na lokálkách? V prvé řadě, 810/814 nemají jinde než na lokálkách co dělat. A zasloužily by se alespoň nějakou modernizaci. Jenže, realita je pochopitelně jiná. ČD provozují to, co jim kraje zaplatí? To je ten problém a některé kraje jsou učebnicovým příkladem, že by do tohohle neměly co kecat. Nicméně, kraje nezodpovídají za technický stav vozidel a za řešení mimořádnosti. Za to zodpovídá dopravce a ČD na… Číst vice »
Asi s těmi vozy nemam takovy problém jako vy. Kupř. regionova v podání KŽC je jediné castecne nízkopodlažní vozidlo, které jezdi do Prahy Čakovic a to jen díky objednávce Prahy. Kraj na to z vysoka kašle. Nevím, proč by me melo urážet, ze tam jezdi aspon něco. Opravdu nevím, kolik matekbz kočárky docrnilo výměnu 854 za ty vlaky Arrivy, ze kterých je vydávat kočárek stejne peklo jako předtím u ČD. A protože nejsem fanoušek opékání železniční sítě, tak si nepotrebuji lhát, ze je možné provozovat v nějaké zemi tolik tratí a mít všude moderní vozidla. Nevím o žádném státě na… Číst vice »
„810/814 nemají jinde než na lokálkách co dělat. A zasloužily by se alespoň nějakou modernizaci“
: – )
A když je na těch lokálkách zmodernizují, tak dostanou za to tady seřváno.
Tak pozavírejme dvě třetiny lokálek jako Slováci a 810 můžeme poslat rovnou do hutí.
Vážený pane, s ČD ani jinou železniční společností nemám nic společného, snad jen to, že mí předkové na železnici pracovali už za Rakouska-Uherska, ale nevím, co o České železnici víte, jestli víte, že naše síť patří spolu se Švýcarskem k nejhustším na světě, není-li vůbec první. Provoz z největší části zajišťuje ČD, tedy musí mít obrovské množství vozů vč. tažných, Kompletní obnova jsou miliardy, ne-li biliony korun, jízdné je poměrně nízké, dotace také nic moc, z čeho tedy má dopravce brát na pořízení nových vozidel, údržbu, likvidaci nápisů od sprejerů, atd. atd. Přesto za 33 let po pádu bolševika se… Číst vice »
Dovolte abych se zasmál, koridor z Kralup do Podbaby rozhodně nebyl za rok a půl hotovej :)) 40 let bydlim v Roztokách u Prahy a 25 let jezdim vlakem do Prahy, vím o tom své. To ovšem nic nemění na tom, že o české koleje je postaráno lépe než o ty slovenské, to je nezpochybnitelný fakt.
Jezdím touto cestou denně. tak o tom něco vím, ano Roztoky i Podbabu dělali dodatečně, ale celou cestu z Kralup opravdu měli max za 2 roky hotovu.
Jste hodne mimo realitu.
Ano jen se podivej na teren – kopce, sousedstvi s chr. oblastemi NATURA 2000, sousedstvi s nar. parkami, prehrady na pitnou vodu atd.
Je to vyrazne nakladnejsi i delsi na stavbu a pripravu v porovnani s rovnikou nebo vice mene rovinkou v CR.
Detto dalnice.
Chtel bych videt jak by si s podobnym terenem poradila SZ nebo RSD v Cesku.
ŽSR – Železnice Sou Rozesr…é
*sú
Železnice v Stave Rozkladu
ŽSR to predpokladám odbijú tým že ČD u nich nie sú dopravca, takže ich do toho nič. S čím ale ČD asi aj rátajú, domnievam sa že cieľom tejto aktivity je najmä problém medializovať a dúfať že vznikne verejný tlak. Obávam sa ale že to nepomôže, pokiaľ sa nepristúpi k tvrdšej forme nátlaku (napr. skráteniu vlakov).
Stále ale jsou vlastníkem souprav, které tam jezdí.
Áno, ale so ŽSR nemajú zmluvný vzťah a ŽSR im žiadne služby neposkytuje. To bude predpokladám odpoveď.
Železnice v Stave Rozkladu.
Pardon, nějak to zblblo, patřilo kousek výš.
ZSR jsou spravcem infrastruktury , podobne jako v CR SZ.
Plati za jizdu jejich souprav, takze tak lehke to nebude.
Vzhledem k vstricnejsim zakonum v SR a pristupu soudu k nahradam skod oproti Cesku by mne neprekvapilo kdyby CD tuhle moznost vyuzili.
Ešte raz, ČD nie sú dopravcom na sieti ŽSR a za žiadnu jazdu svojich súprav ŽSR neplatia. Dopravcom Pendolína, aj všetkých EC je na Slovensku ZSSK.
Zmluvný vzťah je taký že ZSSK si de facto prenajíma vozidla od ČD (v niektorých prípadoch aj s personálom) a tie následne používa na premávku po sieti ŽSR, ktorým platí poplatok za dopravnú cestu.
Ale zmluvný vzťah ČD-ŽSR neexistuje, ani medzi týmito dvomi subjektami neprebiehajú žiadne platby. Preto predpokladám že ŽSR ich pošlú dokelu.
Slovenský tankodrom. Kúty – Štúrovo a z Blavy do Rajky a je to fakt žůžo. Rusovce, Bratislava Nové Mesto, Vajnory… se jeden bojí, že vypadne. Teď se staví ze Šaĺe do New Castles a je udělané jedno zhlaví ve Dvorech nad Žitavou. Ale to je zoufale málo. Na Slovensku, když je někde pomalá jízda, tak je tam na hodně dlouho. 10 v Devínské nebo ve Vajnorách byly přes půl roku.☠️🤪🤣
Robí sa úsek Šaľa-Tvrdočovce a Trnovec-Nové Zámky, bude technicky na 160, ale relálne sa pôjde len 140, lebo sa nerobia mimoúrvňové priecestia teraz a ECTS.
ŽSR si pořídily dvě nová diagnostická vozidla „Sever-1435“, takže je možné, že výzva ČD bude vyslyšena…
https://www.zeleznicni-magazin.cz/mesicnik-o-skutecne-a-modelove-zeleznici/nova-diagnosticka-vozidla-pro-zsr
Čiže budeme vedieť kde sú problémy ale nič sa s tým nebude robiť, lebo nemáme peniaze, projekty, ochotu niečo urobiť….
Tak je to na Slovensku se vším. Jen už to nemají 30 let na koho hodit.
Bingo. Jenže v Čechii do takového stavu taky směřujeme…
V Česku ne, tady se důsledně provádějí rekonstrukce již rekonstruovaných tratí, ať je to klidně rok zavřené nebo s výlukami bez výlukového jízdního řádu.
Já jsem to myslel obecně. Současná vláda se důsledně řídí ideologií, že nejlepší je nedělat vůbec nic, zatímco ta minulá byla důsledně oportunistická a nejvíc ze všeho vyráběla nesmyslné zmatky v závislosti na tom, odkud zrovna cítila vát vítr veřejného mínění. (Ještě že eurodotace nelze tak snadno zneužívat a rozkrádat jako tuzemské daňové peníze…)
Nejvíc chybí ta ochota.
Až vyjede do pravidelného provozu, diagnostické vozidlo na defektoskopii, tak většina tratí na ŽSR, bude rovnou na zavření ;).
Nebo „Dodržujte přechodné omezení rychlosti 10 km/h v kilometru XY do kilometru XZ, omezení rychlosti není označeno návěstmi pro pomalou jízdu“
Prostě Slovensko
na to neptrebujú ani to vozdilo, oni to vedia už dlhé roky akurát sa s tým nič nerobí, lebo veď na čo. Znižime rýchlosť a je to….
Aha, tak B249 a A149 + super B209 trpějí na Slovenské infrastruktuře? Jó oni mají ČD i něco jiného? Nějak jsem si v denním provozu nevšiml. ČD by si měly nejdříve zamést před vlastním prahem a dělat to, co jim jako dopravci přísluší. Ty jejich dobytčáky ze 70 let 20 století to je hanba vůbec komentovat. A řazení vozů a neschopnost platícím cestujícím zajistit požadované vybavení a kvalitu je do nebe volající.
Myslíte těch platícím cestujícím, kteří často při první příležitosti počmárají či jinak políček sedačky, poškrábou okna, nechají na podlaze ležet třeba spadlý párek v rohlíku, nechají všude ležet odpadky, pose.rou v lepším případně záchod (což je mnohdy kapitola sama o sobě), v horšímu případě se vydělají přímo na sedačku, atd. atd.? Fakt si myslíte, že pro českýho človíčka se vyplatí pořizovat něco novýho? Vozový park opravdu často stojí za prd, ale když se pořídí něco novýho, je to za pár dnů zničený tím vašim platícím cestujícím
A to si vezměte kolik zrušili lokálek: (ne)udržují znatelně kratší délku tratí, než v roce 1993.
To je narážka na časté argumenty, že redukce sítě automaticky povede k zkvalitnění údržby a investic do hlavních tratí. Nikoliv, je to věc společnosti a státu, jestli je do železnice investováno, nebo nikoliv. Stejně tak je to i s rozsahem železniční osobní dopravy a její integrace do širšího systému. V ČR je to silná role krajů a jejich objednávky, versus Slovenská centrální objednávka a svatý vlakokilometr.
Nech sa paci nieco o rozpoctoch ZSR. V roku 2021 ziadali 360 mil. eur. V rozpocte dostali 244 mil. V oktobri toho roku im dosypali este 57 mil. Takze za ten rok mali o 20% menej ako pytali.
Rok 2022. Zase v rozpocte len 241 mil. eur. Podla ZSR to nevystacilo ani na prevadzku a udrzbu.
https://ekonomika.pravda.sk/krajina/clanok/613807-skrty-v-statnych-zelezniciach-novy-rozpocet-nepokryje-ani-opravy/
To je úplne šialené, ak zároveň tvrdia, že železničná doprava je jednou z priorít.
Když by to byla priorita, tak by připravili nějaký menší rozpočet pro ŽSR.
Ty sumy jsou vždycky výsledkem politického rozhodování. (Ono to je trochu OT, ale současná veřejná diskuse o České poště nebo České televizi ukazuje na to, že značná část veřejnosti o zajišťování veřejných služeb státem vlastně ani nestojí… V hysterické diskusi o České poště nezazněl pojem „veřejná služba“ z úst politiků snad ani jednou a veřejnost jim mohutně přizvukuje.) Stejně tak je výsledkem politického rozhodování, jak se přistupuje k faktickému rozkrádání těch nemóresně vysokých částek. Politicko-ekonomicko-kriminální mafie jsou velmi aktivní v obou našich státech. Rozdíl je (zatím?) v tom, do jaké míry to vadí občanům, kteří ty mafiány do politických funkcí… Číst vice »
A to před několik dny jsem někde zahlédl zprávu, že zrychlí výstavbu dálnic. Takže železnice dostane ještě méně.
ČD od roku 2003 vlastní 0 km kolejí (kromě dep, možná)
Áno, trate na Slovensku sú vtip. Jediné čosi použiteľné sú zrekonštruované BA – ZA a čiastočne aj (ČR st. hr.) – CA – ZA.
Offtopic:
Nechce už ČD konečne tie pendolina záležať a vymyslieť nejaký koncepčnejší model pre SC? Alebo zarezať SC totálne a nahradiť kategóriou rj?
Tak zaprvé… Railjetů momentálně ČD rozhodně nemají tolik, aby pokryli SC v rámci toho, co dnes SC jezdí. A za druhé… Sorry, ale i ty 20 let staré Pendolina jsou pohodlnější a obecně komfortnější, než 99% toho, co na České železnici jezdí. Railjet je například úplně stejná (velice podobná – žádné výhody navíc) kategorie dnes – bych řekl. A nové InterJety tak komfortní, jako Pendolina ani zdaleka nejsou.
Navíc Interjety nemají z (pro mně) nepochopitelných důvodů řídící vůz.
zloděj křičí chyťte zloděje! 😀
Trapnější komentář nemáte?
stav infrastruktury v úseku ZA-KE je příšerný, ovšem snad ještě horší je úsek z Košic do Trebišova – ČD tam posílají EN 442/443…………….průjezd přes Nižnou Myšlu nebo mosty přes Hornád, výh. Hrinište… to je teprve peklo
Je to o to smutnejšie, že tá trasa je pritom normálne využívaná. A to ešte nehovorím o tom, ako to vyzerá okolo trate na vstupe do Košíc (smetisko).
Hriniste je vyhybna pre SRT, nie klasicky rozchod.
Mě se zdá, že ZSSK má jakožto dopravce určitě ambice a určitou snahu ke zlepšování, a tak se divím, že i oni nehodí tu příšernou infra ŽSR na hlavu.
o to sa snažia dlhodobo, ale je im to na nič, keďze majú spoločného „akcionára“, teda MD SR. No a bez dostatčnej injekcie na opravu a údržbu sa tie trate ťako opravia. Druhá vec je neschopnosť čokoľvek vysúťažiť v termíne a včas, lebo aj milardy EUR z EU sú a aj je to na nič. Robiť súťaž 3 roky na koridor Devínska- Kúty, to je fakt prúser..A to bude budúci rok 20 rokov, čo sme spolu v únii…My musíme byť pápežskejší než pápež a vymyslíme si také prekážky pri verejnom obstaraní, aby to ani náhodou dobre a rýchlo nedopadlo….V preklade:… Číst vice »
Pokud už jim pošle dopis společnost která jezdí po kolejích SŽ tak už je něco špatně.
Konečně to někdo napsal veřejně. Ano, slovenská železniční infrastruktura pomalu, ale jistě ztrácí kompatibilitu vozidel se svrškem a vozidly to není…
Například proběhy kol do výměny jsou na hnacích vozidlech až poloviční než při provozu na udržovaných infrastrukturách, totéž praskání součástí primárního i sekundárního vypružení, „záhadná“ vykolejení nejen nákladních vlaků atd…
My sice v ČR taky občas nadáváme na stav tratí, ale ani „pravobřežka“ před dvanácti lety nevypadala tak, jak velká část hlavních slovenských tratí dnes…
Asi tak. Holt se Slovensko snaží dostat dále na východ, než v současnosti leží. Časem ale bude muset přeskočit i Ukrajinu, aby se dostalo dál na východ :-).
… spolu s Maďarskem…
Jako člověk jezdící často vlakem Praha -Bratislava – Budapest musím napsat, že opravdu poznáte podle rychlosti, drncání a hluku z jízdy jestli jste v ČR anebo na Slovensku a v Maďarsku… A ty nádraží – čím víc na východ, tím větší tragédie… Ale buďme spravedlivý – je to obrovský rozdíl když jedete autem/autobusem a přijedete do ošklivého špinavého polorozpadlého Brna a když přijedete do výstavní Bratislavy novém centru města na Nivách (za posledních cca 10 let se ní stál malej Honkong) a když přijedete do stále většinově špinavý Budapešti… (Ale už i tady se s tim snažej něco dělat –… Číst vice »
Současné vedení maďarského státu má úplně jiné zájmy a starosti než ty veřejné…
Helemese, tolik mínusů… To tu má Orbán tak početný fanklub?
Budapešť pořád vypadá jak Praha někdy na konci 90. let. Navíc je to esence zašlé imperiální slávy, město budované pro velkouherskou říši, ale sen se rozplynul a na údržbu už nejsou peníze.
No ja si nejsem úplně jistý, zda to to je někde v Rumunsku, Bulharsku nebo ve státech byvale Jugoslávie (bez Slovinska, tam mě ta hladká jízda a dřevěné pražce s pružným uchycením dost fascinovali) nejak lepší.
V Rumunsku se to hodně zlepšilo, Bulharsko jak kde.
Loni cesta vlakem z Prahy do Mediaše (a Sibiu). Nebýt odklonu v Rumunsku přes Temešvár a Lugoš, tak nejhorší úsek z celé trasy byly Kúty – Štúrovo. Rumunsko je v průměru dost bídné, ale na koridoru rozdíl oproti ČR skoro nepoznáte.
Přitom dle rétoriky některých (i zdejších) diskutujících, mělo by to na Slovensku být lepší, protože tam je daleko méně „zombie tratí“, takže „o to víc peněz zůstává na údržbu důležitých tratí“.
A ono hle – není tomu tak. 🙂
Platí přece přímá úměra: Škrtneme provoz + údržbu na x km tratí, a o stejná procenta škrtneme i z celkového balíku pro železniční infrastrukturu.
Medzitým v stanici Bratislava Devínska Nová Ves. Srdcovka na výhybke koľaje v smere od Marcheggu do stanice, resp. bývalej colnej zóne, je rozmlátená. Rýchlostné obmedzenie 10 km/h. Nová srdcovka leží medzi koľajnicami. Leží tam už hóóódne dlho. Neviem na čo sa čaká. Máme im zatlieskať? Alebo tam bude ležať ešte desaťročia?
Aby se neojezdila. Takto muze slouzit jako exponat jak ma vypadat srdcovka.
A to je ještě ten případ, že tu srdcovku aspoň mají a může tam ležet. A pak ji s velkou slávou vymění, ale na těch shnilých a nepidbitých pražcích jim po tom přejede pár těžkých vlaků a praskne to znovu.
Když se spočítají energetické ztráty z této dlouhotrvající pomalé jízdy (provokativně nad novou srdcovkou ležící mezi kolejemi), mohlo by se těmito ztrátami možná zaplatit i několik výhybek. Je vidět, že Slovensko je tak bohatá země, že si takovéto vyhazování peněz oknem může dovolit.
Ty energetické ztráty zaplatí dopravci, navíc s marží ŽSR, takže pro ŽSR je to naopak výhodné.
Bohužel na Slovensku je obecně dlouhodobě zanedbaná nejen železniční síť, ale i silniční. Ne, že by to u nás bylo mnohonásobně lepší, ale lepší to je určitě.
Nové silnice se budují i ve čtyřpruzích + dálnice. Například Bratislava – Zvolen – Košice, kde většinově vede jen jedna kolej, mnohde směrově nevyhovující a ze Zvolena do Košic bez elektrifikace..
To netusim, kde jazdite, ale cesty na Slovensku su v o dost lepsom stave nez v CR
A proto je nejlepší cesta po dálnici z BA do KE přes Budapešť.
To netuším kde jezdíte Vy ale asi moc často jezdíte po silnicích 3. třídy.
Nepřizpůsobil jízdu stavu a povaze kolejí
Neboli prohlasit trat za nesjizdnou
To je myšleno jako vtip, anebo vážně myšleno? 😀
Češi jsou pokrytci! V Česku taky každou chvílí vykolejí vlak! Každého jenom poučují, ale sami mají máslo na hlavě…
Ano, chovají se povýšenecky,upozorňují na neexistujícíproblémy a ještě se navíc hádají:-)))
Marně přemýšlím nad adekvátním a nevulgárním výrazem, kterým bych ohodnotil váš výlev..
Trochu off-topic: Na opravu toho vykolejeného Pendolina se použily skladové díly, nebo už došlo na kanibalizaci té vyřazené jednotky po nehodě v Bohumíně?
Co jsem pochopil z reportaze o pendolinech v Udalostech par dnu zpet, spravili to zatim BEZ te vyrazene jednotky. 🙂
Dnes už jede do Košic.
Technicky vzato ČD na Slovensku žádné vlaky neprovozuje, takže to ŽSR může v klidu hodit do koše. Otázka je, co dopravci na síti ŽSR působící?
Ako majú ŽSR, s iba 13 000 zamestnancami, stíhať opravovať trate?
Nikdo uz dneska neoceni kvalitni sarkasmus
Podle mě to nebyl sarkasmus, ale ironie.
Zareaguji na váš sarkastický příspěvek a jízlivou poznámkou:
– Jak má těch 13 tisíc zaměstnanců opravovat tratě, když stát dlouhodobě nemá prachy ani na opravu hlavního nádraží v Bratislavě.
Pri bratislavskej stanici skôr nie je vôľa.
presne tak, lebo veď hlavné mesto je od macochy, Bratislava trpí na svoj úspech a podľa politikov sa v Bratislave nežije „skutočný život“ :-D. Nevyšiel tam PPP projekt, ktorý bol inak dosť slušný, ale štát a developer si vzájomne podrážali 10 rokov nohy až z toho nič nebolo. Medzitým sa ostránil aspoň vizuálny smog, urobili sa výťahy na nástupištia, facelift nástupišť, nové trakčné vedenie, lebo už to bol prúser jak Brno a v jednom kuse im to padalo, otvorila sa nová čakáreň a mesto teraz vydláždilo predstaničný priestor a vymenio svietidlá za LED, takže večer už aspoň viete komu sa… Číst vice »
Vynechal si jednu nulu…..
Kolik bžiliónů navíc je potřeba, aby se nachystaná srdcovka osadila do výhybky a neležela jen tak mezi kolejnicemi?
Natož konečně dobudovat chybějící ostrovní nástupiště v Košicích, aby se cestující nemotali v kolejích.
…když jich 12000 sedí v kanclech.
No dobrý no. Ale to neznamená, že samy ČD z tohoto důvodu už dávno, neměly zastavit posílání zvláště svých nejchoulostivějších Pendolin na Slovensko. Maximálně tak na hlavní mezinárodní sledovanou trať Brno-Bratislava-Budapešť.
Představa, že to Slovensko dá všechno v dohledné době dohromady je naivní, zvláště pokut to stále zvládají místní pomalé vlaky.
Trať do Budapešti je taky ve špatném stavu, obzvláště u maďarských hranic
no hlvne na maďarskej strane, tam sa im to zosypalo, nakoľko je to blízko rieky. Ale teda chcelo by to komlet rekonštrukciu, to vieme 20 rokov….
Proč taky udržovat železniční trať k úhlavnímu nepříteli. 😉
Jakoze Brno-BA-Budapest je podla vas lepsi? Vzdyt to je prave ten nejhorsi tankodrom, jak od Breclavi, tak potom po Zitnem ostrove. To kosicka trat je na Slovensku paradoxne nejlepe udrzovana.
Ano, Košická trať má i na nemodernizovanych úsecích mnoho úseků s vyměněným svrškem, nebo aspoň novými kolejnicemi UIC60 (60E2).
Je to pravda, ten sever sa relatívne ešte udržuje, robilo sa Strečno-Vrútky pár rokov dozadu, menili sa teraz rok,dva dozadu koľaje Kraľovany – Ľubochňa, robí sa koridor od Lučivnej cez Svit po Poprad, žst. Poprad je 10 rokov aj viac po komplet reko stanice a ďalej sa ide pokračovať na Vydrník s koridorom a na Spiši tá trať nie je v takom zlom stave, je tam 100-120, Krompachy dtto, Bujanovský tunel sa tiež robil nejé roky dozadu, je tam 100, Margecany sú prejazd na 100-120. Not good, not terrible…Najhoršie ja na tom západ a smer ZV-BB a ďalej na Košice… Číst vice »
Technická: trať do Budapešti nevede po Žitném ostrově ani kilometr (tam vede jen lokálka do Komárna).
Před deseti lety byl úsek Hlava – Nové Zámky snad úplně nejhorší ze všech slovenských koridorů. Zejména v poměru parametry gpk/dovolená rychlost. Rány jak prase, poskakování, blaťáky, a na některých místech taková vlnkovitost temene, až to při 120 ječelo. To jsem nikde jinde v Česku ani Slovensku nezažil. A to si ty naše komunistické tratě moc dobře pamatuju.
Myslím, že je to od ČD jen póza. Předem ví, že se nic nezmění, ale můžou říct: my jsme na to upozorňovali.
Tak aspoň, že manažerští manekýni ČD zvládli zapózovat, dokonce „mezinárodně“. Vsadím se, že je na to strojvedoucí obzvlásťe Pendolin upozorňovali už před nehodou.
Osobně bych Pendolina uklidil na trasu Praha-Plzeň-Karlova Vary nebo Praha-České Budějovice.
Pendolino si na sebe musi vydelat nejlepe komercnim jizdnym. Na trati Praha-Ostrava(-Kosice) ma cestujici ochotne zaplatit a zaplnit vlak. Predstava ze na „lokalnim spoji“ Praha-CB bude jezdit plne je smesna. To by muselo MDCR nebo JCK preplatit tyto vydelky.
Komerčním jízdným daleko levnějším, než km sazba podle tr0?
Ten lokální spoj je v mnoha časech úplně plný.
Nejdražším na Pendolině je údržba a nehody, které je úplně vyřadí.
Trasa Praha Ostrava je v plné konkurenci, tam ČD ani tak nejezdí kvůli výdělku, ale spíš kvůli snižování zisků konkurence, a na trase Ostrava Slovensko si rozbíjí ty vlaky.
Na trase Ostrava-Košice ide za dotáciu ČR a SR, takže je to len na ich, či áno, alebo nie…Ale ten tlak na ŽSR treba vyvinúť, inak sa to nepohne dopredu…
Žilinské výhybky pamatuji takové stejné už před 15 lety. Jezdí a jezdili se tam krokem a stejně mě to na každé výhybce pořádně vykývalo, když jsem na představku čekal na výstup.
Ja ich pamätam také už 40. Ale teda už nastáva zmena, ešte vydržať rok-dva, kým sa dokončí komplet uzol, potom to bude iný šrumec…
Na jednu stranu to chápu. Na druhou stranu, pokud je chtěli naštvat, podařilo se.
A jestli jsou teď naštvaní tak co?
A co jako? Mají koleje v bordelu, nebo ne? Splňují opravdu normy, nebo ne? Plán údržby se dodržuje, nebo ne? A je ten plán v souladu s předpisy a normami?
Pokud jsou tak sebestřední, neexistuje způsob jak jim to sdělit a nenaštvat je. To není chyba ČD. Tím, že by mlčeli, by se nic nezměnilo.
To je těžký. Češi jsou od nátury rejpalové a Slováci se nenechají poučovat, zvlášť od Čehunú.
Jezdit svými vozidly po kolejích v zahraničí je pro dopravce možnost, nikoliv však povinnost.
Pokud si ČD podle svého vyjádření na slovenské infrastruktuře huntují svůj vozový park a generuje jim to nepřiměřené zvýšené náklady na údržbu a opravy, mohou se rozhodnout, že tam zkrátka jezdit nebudou a uvolněná moderní vozidla mohou nasadit jinde.
V době kdy ČD na vlastním českém dvorečku zkracují vlaky a nasazují téměř cokoliv, co má kola a „štempl“, by cestující takové rozhodnutí dozajista uvítali.
V naší Evropě“bez hranic“si má každý jezdit jen doma? Vlaky zakončit na hranicích, lidi si přejdou přes čáru pěšky a pak zas pojede dopravce z patřičného státu?
Snem každého kdo se zajímá o železnici je rychlá mezinárodní doprava a vy tady píšete tohle.
Pane Nováček, postřehl jste, že se článek i můj příspěvek týká výhradně slovenských tratí? 1. V principu s vámi souhlasím a s přímými vlaky kamkoliv problém nemám. Pokud ovšem tato služba z jednoho směru generuje zvýšené náklady (navíc ještě zadlužené a dotované firmě) a provozní problémy přenesené ze Slovenska opakovaně postihují ostatní cestující na trase vlaku v Česku, je na místě se nad tím zamyslet a udělat opatření. Výzva ČD je pouze symbolická a bezzubá. 2. Buďte kreativní! To vaše barvitě vylíčené: „Vlaky zakončit na hranicích, lidi si přejdou přes čáru pěšky…“ v praxi docela běžně funguje tak, že např.… Číst vice »
U bodu jedna píšete své domněnky založené na zkresleném úsudku ,který se snažíte dále podsouvat. Zadlužená firma a dotovaná firma nemůže provozovat dopravu někde, kde to s sebou nese zvýšené náklady? Jak zadluženost a dotování toto ovlivňuje? Automaticky se tím tato linka stává ztrátová? K bodu dva. Ano můžu být kreativní. Samozřejmě to netrvá jednu minutu jak píšete, to je další pokus o jakési vylepšení vašich domněnek v očích čtenářů. Věcně je ale takovýto postup samozřejmě nesmysl, protože takový přímý vlak z Prahy do Košic, kterým je i EN ztrácí své kouzlo přímého vlaku a konkrétně u toho EN se… Číst vice »
Jasně, touto logikou se můžeme vrátit před rok 1989. Je to ten správný směr?
To ze do SK jezdi Pendolino je stale jakousi otazkou prestize. Sice je to uz hodne omsela a zastarala prestiz, ale stale neni nic lepsiho, co by garantovalo pohodli a rychlost, ani v CZ ani v SK. Proto je to skvela „zbran“ pro donucovani a vymahani lepsiho stavu.
Ani bych se nedivil, kdyby CD svuj „otevreny dopis“ nekoordinovalo minimalne s nejakym „partnerem“ na slovenske strane. Napr. ze strany stavebnich firem cekajicich na zakazky….
Ještě tak pokračovat 15 let, a akorát to vyjde. Slovensko u těch tratí díky tomu neuvěřitelnému nátlaku konečně dokončí rekonstrukce, a ČD bude provozovat zhruba tak 0 funkčních Pendolin.
Výborný postreh a mylím, že presne o to išlo, pretože im určite drukovali a v duchu ten list podpísali aj kolegovia zo ZSSK, keďže sa boria presne s tými istými problémami, akurát teda si neničia pendolino, ale nové vozne a rušne. Všetci vieme že pendolino je prestíž a nebyť krytia cez zmluvu MD SR so ZSSK o výkonoch by si to komerčnom móde na SK území na seba nezarobiloa kočilo to v Bohumíne. Takže treba tlak na ŽSR, lebo tí sa zabudli v 80.-90.tych rokoch….
Dopravce není povinen jezdit nikde. A co jako?
Pokud se vám postup ČD nelíbí, nemusíte si o něm vůbec číst. Můžete třeba plést svetry. Tolik k vaší argumentaci.
A ten ještě dopis na naši dobrou správu. Bude delší a ostřejší….
Nevíte co píšete. Ne, že by toho u nás nebylo dost co napravovat, ale Slovensko je někde úplně jinde…
A to jako proč?
A dejte si do pořádku vlaky, vyzvala DB České dráhy:
https://zdopravy.cz/komplikace-pri-cestach-praha-berlin-personal-db-odmitl-opakovane-prevzit-vlak-ceskych-drah-123143/
Možná bych se ve směru do SRN podíval spíš na linku do Bavorska.
Tak ono se to asi posouvá směrem k východu… U nás jsou sice tratě v mnohem lepším stavu, katastrofa je to pro změnu z vozovým parkem. U toho jsou objektivně řečeno zase na tom lépe Slováci… Nebo snad ne?
Včera možná jo, ale u nás do pár let to, díky už jen do teď podepsaným smlouvám, bude mnohem lepší i ve vlacích.
Když nebude po čem jezdit, tak je to úplně jedno.
Ale tak za tím je minimálně částečně obchodní boj ČD a DB.
Hlavně že v ČR jsou koleje ze zlata. Pomalých jízd tři číče..
A vy to jako chápete tak, že když si nějaká firma stěžuje na něco na Slovensku, že tím současně říká, že v ČR žádný problém neexistuje?
Stěžuje si na Slovensko, ale tam kde primárně jezdí a problém je, tak mlčí. Zkuste přemýšlet
Už jste někdy viděli koleje v Polsku? Například trať Chałupki – Katowice přes Wodzisław, Rybnik, Mikołów popř. přes Tychy? A ty jejich EP09 bez královského čepu, které neúmorně namáhají táhlová ústrojí při jízdě po tom jejih tankodromu? Slovensko je proti tomu Německá Schnellbahna.
Tak zrovna trať přes Rybnik byla předtím než tam začaly jezdit EC docela dána do kupy, vadí tam jednokolejnost a přejezdy, ale tankodrom si představuju jinak.
Možná jen úsek Chałupki mimo až Wodzisław včetně, zbytek je katastrofa.
Myslím že až po Rybnik, včetně nástupišť. Dál je to horší, ale aspoň převážně dvoukolejné.
Jde hlavně o to, 6da stav koleje způsobuje při dané rychlostí ničení vozidel, nebo ne. Desítka přes srdcovku nejspíš vozidla neničí. Blátivé jámy opakovaně za sebou při stovce například trhají tlumiče.
Jak to myslíte trhají tlumiče?
Víte vůbec proč je na vozidle tlumič paralelně k vypružení.
My sme už na mašinách mali hodne veľa utrhnutých tlmičov. Keď to pleskne až na doraz a katapultuje ťa to, tak to asi ok nebude. A ani sa nečudujem, že to občas nejaký tlmič utrhne. A už sa nám aj struna zlomila. Na ročnej mašine.
V Polsku se neskutečně v poslední době do železnice investuje. Pár horších krátkých úseků směrem do Katovic na tom nic nemění.
Jel jste v poslední době po pobeskydských tratích? Případně do Ratiboře?
To je jednoduchý, tak ať tam ČD nejezdí. A už vůbec ne s pendolinem…
Tam poslat ideálně ty rychlíky z Vysočiny 😀
Tie si nechajte, u nás už také vozne nejazdia :-D. Navyše, ak by od hranice ten vlak nebol krytý objednávkou MD SR, tiež by nejazdil, lebo na komerčné riziko by sa asi ťažko uživil…Čiže ono je to dohodnutý dlhoročný biznis ZSSK/ČD a teda je to prestížna záležitosť a teda „ukážeme to tým súkromníkom“…. Na druhej strane, áno ten úsek od Žiliny je nie v najlepšom stave, i keď nie všade a dodnes som nepochopil, prečo sa na SK úseku nepoižíva naklápanie, kde by sa paradoxne využilo, lebo veď na CZ úseku niet ani veľmi kde. Ušetrili by sa nejké minúty,… Číst vice »
Ten úsek od Žiliny? Mnohem, ale mnohem víc úseků, než jen ten od Žiliny. Mnohem míň práce by dalo vyjmenovat úseky, které v pořádku jsou. To je bohužel smutná realita, ne nějaká pohádka s cílem nějak poškodit reputaci ŽSR…
Zloděj křičí – chyťte zloděje.
ČD se řádně připravily na ECM několik let dopředu? Proč nejezdí dlouhodobě soupravy dle deklarovaného řazení? Co Osoblažka? Kdy to dá ČD do kupy?
Jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet.
Ale houby. Tady jde o stav infrastruktury a nikoliv vozidel (ta se musí při nedodržení ECM odstavit) a ten je na Slovensku naprosto otřesný. Toho ani zdaleka nedosahují nemodernizované tratě jako je pravobřežka či Radotín – Beroun. Tam se v době nedávné provedlo tolik oprav, že tyto tratě jsou sice stále zastaralé, ale ve slušném stavu. V takovém by měly být slovenská trať od Žiliny dále na východ přes Poprad do Košic a do Čierné nad Tisou, protože jejich poslední velká oprava proběhla někdy v druhé polovině osmdesátých let. Jenže zatímco u nás se zlepšil nejen technický stav tratí, ale… Číst vice »
Také tam nemusejí jezdit, nebo tam mohou poslat ty „šroty“, ať se jedno neničí o druhé. Jenže tady se pořád hraje na to, jak co vypadá, ne jaké to je, a to je ten největší průšvih.
na blaťáku bez přiměřeného snížení rychlosti zničíte jakékoliv vozidlo.
Ty jsi tedy fakt chytrák. Nějakou ještě větší blbost bys v zásobě neměl?!?
Tohle je výron inteligence jak řemen..
Treba špecifikovať, lebo ak hovoríme o zabzar, tak áno, systém „Bastard“ v Košiciach je naozaj unikát a je zázrak, že sa ešte nič veľké nestalo. Budova je komplet po reko cez PPP, takže tam sa nemáme o čom baviť, to je dnes absolútne ok a nástupištia prechádzajú kompletnou rekonštrukciou a prváve už dali druhé do prevádzky, píšem vyššie. Ale áno stav tratí globálne nie je dobrý na SK, koridor ide veľmi pomaly, Žilina sa robí a tam to bude výrazne skok do 21.strorčia, ale treba prežiť ešte 2 roky v provizóriu. Ale áno, celkovo a v porovnaní s ČR je… Číst vice »
V Košicích jsem myslel jen to zabezpečovací zařízení…
A v Americe bijou černochy…
Co má společného stav svršku s ECM?
Na Slovensko jezdí jedno Pendolino, které tam jezdit nemusí. Jinak tam stejně CD posílají průměrný či podprůměrný vozový park, takže nevím, o co jde. Například ZSSK k nám posílá mnohem modernější vozový park. Napsal jsem, že oba subjekty jsou na tom podobně ve svém oboru činnosti.
Jabka s hruškama.
Ve věci ECM vřele doporučuji něco ke čtení:
https://kolmix.cz/_komentare/kom_01.php
Tak tomuhle mínusu opravdu nerozumím…
Konečně to někdo otevřel. Vždyť je to na Slovensku katastrofa, skanzen. Ten rozdíl mezi stavem infra u nás a na Slovensku je propastný. Tam se 30 let zpátky zastavil čas.
Přesně. Tam i na hlavním koridoru mají stanice bez nástupišť s bezbar. podchodem, ne že by jsme na tom byli skvěle, ale oproti Slovensku to je párada. Nebo stačí vidět nová nástupiště v Košicích, obyčejné plechové zastřešení, taková která u nás bouráme. Informační systémy tam mají typu Elen, u nás máme Moba time, opět ohromný rozdíl
Máme už jednu stanicu na koridore, ktorá je bezbariérová a nástupišťami a to je v Nových Zámkoch!!!!!!!!!!
A rekonštruujeme hlavný koridor v úseku NZ – Palárikovo a Tvrdošovce – Trnovec nad Váhom na 160km/h. Ale keďže prechody nebudú zrušené a nebude ani ETCS tak sa tam bude jazdiť iba 140km/h….
A jedného krásneho dňa sa začne aj rekonštrukcia Kúty – Bratislava. Jedného krásneho dňa, len ešte neviem v ktorom roku….
To se má dělat jen po DNV.
Výjimkou je trať Blava (mimo) – Žilina (zatím mimo).
No k tým Košiciam. Nástupištie č. 2, ktoré práve otvorili do prevdázky, prešlo komplexnou rekonštrukciou a nič mu nechýba. Boli vymenené komplet hrany na 550 mm, komplet asfalt na nástupišti nahradený novou dlažbou s prvkami pre slabozrakých a nevidomých, nové koľaje z oboch strán, nové trakčné vedenie postupne v celej stanici (LED osvetlenie stožiarové sa menilo už pred pár rokmi) a to že tá kovová konštrukcia bola ok (podobná je v Chebe) a nebolo potrebné ju celú vymeniť napr. za betónové opachy, len preto, že v Košiciach sa o tie konštrukcie relatívne dobre starali za takmer 50 rokov ich existencie,… Číst vice »
Konečně to někdo řekl nahlas. Ono i takový náklad, ktery se utrhne z upevnění na voze, protože tankodrom je velká radost.