Definitivní tečka za spory o zvlněnou D1 u Ostravy. Soud vyhověl žalobě ŘSD
Oprava D1 (D47) u Ostravy. Pramen: ŘSD

Dálnice bude finálně opravená, a to z rozhodnutí soudu na náklady zhotovitele.

Dálnice bude finálně opravená, a to z rozhodnutí soudu na náklady zhotovitele.
Jak je to s tou kilometráží? To je zmatek. D1 má teď 2x kilometr 153? Je to dost blbě napsáno.
Já tohle nechápu, když jsem se při zakládání domu ptal projektanta, jestli se to dá studená struska použít jako základová spára, tak mě s tím, správně, poslal do háje. Tak nechápu jak kohokoli mohlo napadnout tohle narvat pod dálnici, která má být rovná jak prkno. Co je taky fajn, je to, že nejmenované firmy na ostravsku tenhle materiál prodávají jako podsyp a nikdo vás neupozorní na nestálost ani písmenem…
Kdyby jste věděl, jak se ta dálnice stavěla, kolik u toho vzniklo nových baráků na Čeladné, v Krásném Poli, … tak by vám nepřišlo vůbec nic divné. Trochu jsem byl nepřímým pozorovatelem, díky prodeji sklápěcí techniky, a nestačil jsme se divit, co se tam sypalo. Oni se s tím ani netajili, všechno bylo ok…
Jsem zvědavý, jestli se omezení provozu na D1 v souvislosti se soudem nařízenou opravou potká ve stejném čase s nynější uzavírkou Frýdlantských mostů a s omezeními na Rudné.
Tipuji že určitě, přece se nebudou žinýrovat , aby řidičům ulevili, ne?
Nezapomeňte ještě na Místeckou 😉
Nádhera. Soudu to trvalo jen 15 let 🙂
Přesně a přitom stačilo udělat pár vrtů a porovnat vzorek s projektem. Teď to budou dalších 15 let opravovat.
Ty vrty tam provedeny jsou, proto je zarážející že to tak dlouho trvalo.
Za ty roky už se to skoro zažehlilo….
Sice nejsem stavař, ale z článku vyplývá,že se má opravit vozovka. Ale ten problém není v ní, nýbrž pod ní. A moc si neumím představit odstranění závadného materiálu z odvalu a nahrazení materiálem vhodným. To by ta dálnice musela být zavřena řadu let. nebo se mýlím?
Podobný problém byl pokud si dobře pamatuju i v úseku MÚK Místecká – MÚK Hrušov a po opravě asfaltu bych řekl je dálnice v mnohem lepším stavu, než byla předtím, tak třeba to bude podobné, kdo ví …
Spíše mě bude zajímat, jak pořeší ten neskutečný skok na mostě (resp. hned za mostem) na MÚK Mariánskohorská ve směru na Olomouc
značkou 60km/h….
Koukám, že když napíšu z vlaku tak příspěvek se zde neobjeví. Tak ještě jednou. S touto problematikou jsem se dostal do kontaktu na VŠB, kde jsme dostali jako studenti názorný příklad, jak honba za penězi dokáže způsobit problémy na dlouhá léta. VŠB dělalo posudek na materiál, který chtěli z haldy použít na těleso dálnice. A vydali na něj zamítavé stanovisko, jelikož na sebe vázal velké množství vody (bobtnal jako houba). Investor si zadal posudek jinde, razítko získal. Tento materiál byl několikanásobně levnější varianta, oproti konvenční násypce na těles dálnice. A slova paní prof. Raclavské si budu pamatovat do smrti. Do… Číst vice »
Že by si ŘSD jako násypový materiál objednalo suť z jiných staveb se mi nezdá pravděpodobné. Jsem rád, že spravedlnost zvítězila a snad se to brzo všechno opraví.
Ono je to složitější. Když se ta dálnice (tehdy D47) začala někdy po roce 2000 stavět, používala se na náspy hlušina po těžbě uhlí, ležící na haldách (tuším hlavně Paskov). Což je OK. Jak stavba postupovala, hlušiny ubývalo a přešlo se na cosi nazývané „studený odval“. To je dost pochybný termín, není to žádný definovaný materiál, ale směs různého hutního bordelu – studené strusky, vybourané vyzdívky z pecí, zkrátka cokoliv, čeho se chtějí zbavit. V rámci Nové hutě byla zavedena praxe, že odpady se vyvážely na haldu (odval) Lihovarská. Větší část této haldy tvořil „horký odval“ – což byla vylitá… Číst vice »
Podobná ocelárenská struska se použila na Kladně na některé ulice a taky nám pěkně nebobtnaly. Je pravda, že z poslední doby si pamatuji už jen ulici Divadelní (ta se aktuálně vybagrovává, protože po 40 letech bobtnání už to nedávaly ani osobáky), Jar.Merhauta, Štěpánská (ta se za posledních 30 let odkopávala a záplatovala už 3x právě kvůli boulím) a řekl bych, že stejná struska byla použita i u finančního úřadu (tam ten kopec v levotočivé zatáčce je taky pěkný)
V Ostravě podobný odpad použili i pod některé budovy. Třeba bývalý Mountfield u Svinovských mostů se kvůli tomu stal nepoužitelný po 10 letech od otevření a od roku 2011 je myslím pořád prázdný (i když byly pokusy o opravu)
Další dobře viditelný případ je parkoviště u OBI v Ostravě Zábřehu. Za sucha rovná cesta se ve vhodném počasí promění v inverzní U rampu pro skateboardisty.
https://mapy.com/cs/letecka?planovani-trasy&pid=103280837&newest=1&yaw=3.251&fov=1.257&pitch=0.007&x=18.2315040&y=49.7989036&z=18&ovl=8
Na lihovarské se zpracovávala vysokopecní struska. Což je velký rozdíl. A rozdíl i v ceně ocelárenská / vysokopecní struska.
Vysokopecní se granulovala, ocelárenská se lila na haldu. Historicky, jestli to ke konci bylo jinak, netuším.
Vysokopecní se nejdříve odlila na granulaci. Následně se koliba (struskova pánev) převezla na „úsek“, kde došlo k vyklopení zbytku koliby. Přes den auto sbíječkou, v noci zavěšenou koulí. Ocelárenská struska se zpracovávala v areálu hutě.
Díky. Každopádně do té dálnice se nějak ta ocelárenská dostala.
A já vám povím jak to s tou struskou v tělese dalnice bylo. VŠB vydala zhotoviteli negativní stanovisko, že tento materiál nemohou použít do telesa dalnice, protože „řetězí na sebe vodu “ (bobtná jak sviňa). A tak si objednali posudek, pokud si dobře pamatuji, někde v Brně. A ten jim tenhle materiál schvalil. Bodejť by ne, když byla tahle struska 10x levnější, než ten co tam měl jít původně. A zbytek už znáte.
koukám, že podobné cinknutý posudky jsou systémová záležitost. Nevychází posouzení kapacity úseku pro dokončený okruh? Nevadí necháme udělat nový s nedokončeným okruhem a už mame papír, jak to kapacitně vyhovuje. A pak se udělá další posudek, kde si pro změnu dopočítaj kapacitu jízdního pruhu, aby jim vyšel koeficient.
Nevím do jaké míry je to fáma, ale už když jsem byl na VŠ, tak se řešilo co s haldami po těžbě na Ostravsku. Už tehdy se tradovalo, že ŘSD přišlo s koncepcí použít tento materíál do tělesa dálnice. Myšlenka byla, že stát ušetří a haldy zmizí. Ale kdo to rozhodl a co se tam navozilo, těžko říct. Druhá věc je, že v ČSSR se na ekologii nehledělo a některé ty haldy, byly v podstatě skládky překryté hlušinou.
Proč fáma? Proč se nepodíváte do projektu a veřejné zakázky. Tam je vše popsáno, co si objednatel objednal a co chtěl. Vše veřejné.
Můžete citovat? Děkuji, nemám kapacitu to zkoumat.
Já poslouchal historky o tom jak na stavbu jezdilo více aut v „noci“ než ve dne a že stačilo data všimné hlídači a ten se neptal co tam vezou…
za 13 let ….. skvělá práce