Definitivní tečka za spory o zvlněnou D1 u Ostravy. Soud vyhověl žalobě ŘSD

Oprava D1 (D47) u Ostravy. Pramen: ŘSDOprava D1 (D47) u Ostravy. Pramen: ŘSD

Dálnice bude finálně opravená, a to z rozhodnutí soudu na náklady zhotovitele.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mynic

Koukám, že když napíšu z vlaku tak příspěvek se zde neobjeví. Tak ještě jednou. S touto problematikou jsem se dostal do kontaktu na VŠB, kde jsme dostali jako studenti názorný příklad, jak honba za penězi dokáže způsobit problémy na dlouhá léta. VŠB dělalo posudek na materiál, který chtěli z haldy použít na těleso dálnice. A vydali na něj zamítavé stanovisko, jelikož na sebe vázal velké množství vody (bobtnal jako houba). Investor si zadal posudek jinde, razítko získal. Tento materiál byl několikanásobně levnější varianta, oproti konvenční násypce na těles dálnice. A slova paní prof. Raclavské si budu pamatovat do smrti. Do… Číst vice »

Vyskovicak

Že by si ŘSD jako násypový materiál objednalo suť z jiných staveb se mi nezdá pravděpodobné. Jsem rád, že spravedlnost zvítězila a snad se to brzo všechno opraví.

Kubrt

Ono je to složitější. Když se ta dálnice (tehdy D47) začala někdy po roce 2000 stavět, používala se na náspy hlušina po těžbě uhlí, ležící na haldách (tuším hlavně Paskov). Což je OK. Jak stavba postupovala, hlušiny ubývalo a přešlo se na cosi nazývané „studený odval“. To je dost pochybný termín, není to žádný definovaný materiál, ale směs různého hutního bordelu – studené strusky, vybourané vyzdívky z pecí, zkrátka cokoliv, čeho se chtějí zbavit. V rámci Nové hutě byla zavedena praxe, že odpady se vyvážely na haldu (odval) Lihovarská. Větší část této haldy tvořil „horký odval“ – což byla vylitá… Číst vice »

Jiný Petr

Podobná ocelárenská struska se použila na Kladně na některé ulice a taky nám pěkně nebobtnaly. Je pravda, že z poslední doby si pamatuji už jen ulici Divadelní (ta se aktuálně vybagrovává, protože po 40 letech bobtnání už to nedávaly ani osobáky), Jar.Merhauta, Štěpánská (ta se za posledních 30 let odkopávala a záplatovala už 3x právě kvůli boulím) a řekl bych, že stejná struska byla použita i u finančního úřadu (tam ten kopec v levotočivé zatáčce je taky pěkný)

Mynic

A já vám povím jak to s tou struskou v tělese dalnice bylo. VŠB vydala zhotoviteli negativní stanovisko, že tento materiál nemohou použít do telesa dalnice, protože „řetězí na sebe vodu “ (bobtná jak sviňa). A tak si objednali posudek, pokud si dobře pamatuji, někde v Brně. A ten jim tenhle materiál schvalil. Bodejť by ne, když byla tahle struska 10x levnější, než ten co tam měl jít původně. A zbytek už znáte.

Elvis

Nevím do jaké míry je to fáma, ale už když jsem byl na VŠ, tak se řešilo co s haldami po těžbě na Ostravsku. Už tehdy se tradovalo, že ŘSD přišlo s koncepcí použít tento materíál do tělesa dálnice. Myšlenka byla, že stát ušetří a haldy zmizí. Ale kdo to rozhodl a co se tam navozilo, těžko říct. Druhá věc je, že v ČSSR se na ekologii nehledělo a některé ty haldy, byly v podstatě skládky překryté hlušinou.

Vševěd

Proč fáma? Proč se nepodíváte do projektu a veřejné zakázky. Tam je vše popsáno, co si objednatel objednal a co chtěl. Vše veřejné.

factory

Já poslouchal historky o tom jak na stavbu jezdilo více aut v „noci“ než ve dne a že stačilo data všimné hlídači a ten se neptal co tam vezou…

zdeněk

za 13 let ….. skvělá práce