Definitivní tečka za provozem tramvají T6A5 v Ostravě, naposledy vyjedou 29. června
Tramvaj T6A5 Dopravního podniku Ostrava (DPO). Zdroj: DPO
Před začátkem vyřazování tramvají T6A5 měl Dopravní podnik Ostrava k dispozici 38 vozů, nahradily je nové Škody 39T ForCity Smart.
Stále si myslím, že házet do šrotu plně funkční stroje je zhovadilost.
Do šrotu se snad nehází, nabízí se k prodeji. Když je dostatek nových, nízkopodlažních vozidel, tak proč je nevyřazovat?
Ty stroje jsou sice plně funkční, ale morálně už přece jen zasraralé.
Morálně zastaralý může být jenom člověk. Stroj je buď starý nebo nový, funkční nebo rozbitý. Nový může a nemusí mít jinou výbavu. To záleží na ceně stroje, jeho údržbě a spotřebě. Ty tramvaje se vyřazují protože mají jít na Ukrajinu. Snad ale nepoputuji zase po údržbě do šrotu…
Ostrava nepotřebuje obousměrné tramvaje ani při výlukách? V Praze by se bez nich neobešli. Koupili zpět i nějaké tramvaje z Budapešti a rekonstrovali pro dnešní provoz.
Jelikož se v Ostravě nepoužívají „kaliforňany“, je možnost nasazení obousměrných tramvají do výluk dost omezená.
Pokud se nepletu, tak kaliforňany byly použity na reko mostů Rudná/Výškovická.
… což ovšem při výlukách značně komplikuje řešení.
DPO má několik obousměrných trojčlánků Vario. Jediná výluka, kde byly potřeba byla na Plzeňské x let zpět.
Několik=3. 1651,1652, 1653.
Stejně, to v tý Ostravě snad dělaj schválně. To ta rozlučka nemůže být o víkendu?😪
Ví, se co je čeká dál? Šrot, prodej nebo zachování pro muzejní účely?
Střechy garáží, společnost koní a lam možná taky.
A přesvědčení, že až bude lidská společnost tvořená pouze zdravými produktivními lidmi, tak T6 znova vyjedou a zachrání svět.
mají v Ostravě ještě i T3? Nebo je už také vyřadili? A pokud ano, planují je vyřadit, jako to plánuje Brno?
Brno T3 sice plánovat vyřadit může, ale rozhodně to dříve jak do pěti let nebude. Teď bude tak 2 – 3 roky probíhat výměna obousměrných vozů KT8D5 za 45T a teprve potom si Brno bude moci dovolit pořizovat další tramvaje, kdy proces dodání i s výběrovým řízením může trvat další 2 – 3 roky. Takže Ostravě se vyřadit T3 povede rozhodně mnohem dříve. Naopak Plzeň vyřadí vysokopodlažní tramvaje T3 už letos. Wany jsou víceméně starší Varia, takže bych Plzeň považovat za první konec T3 v ČR. Zpět k tvojí otázce. Ostrava T3 ještě úplně nevyřadila, ale také jí to nebude… Číst vice »
V Brně se dneska schválila stavba haly, takže bych to následujících několik let viděl spíš na model Liberec.
Ještě že tak. Všechny KT8D5 ty 45T nenahradí. Pár ktcek určitě taky zůstane.
DPMB (město) vesele staví smyčku a přitom se dál nakupují nové vozy. Velkých investičních akci s účastí města bylo a tramvaje se kupovaly.
Zbavení se T3 bylo myslím jedním z cílů „ostravského metra“, ale zatím se to odkládá.
V Plzni jezdí T3 po GO s úpravou na nízkopodlažní vůz. Jedná se o prostřední část vozu.
Ty staré šroty T3 v Ostrave už dávno nejsou, pokud dobře vím. https://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/tramvaje.html . To jenom Praha a Liberec tyhle zastaralé typy donekonečna opravuje a renovuje, místo toho aby nakoupili moderní tramvaje..
Ale jsou, i když jich už není moc.
T3R.P ještě pár mají…
Jestli jsem to sečetl správně tak jich zbývá v provozu 20, viz přehled vozů na konci stránky:
http://mhd-ostrava.cz/?s=typ_vozu&clanek=t3
To, že se tím ten prolhaný podnik nechlubí neznamená, že je nemají. Jen se jim nehodí do krámu je prezentovat.
T3 tam jsou, jen jsou nenápadně osamoceny na straně 2 😉
Běžte s těmi šroty už do háje…u Liberce to ještě jakžtakž chápu, ale pořád to na téměř nulové peníze v kase stačí. Praha wany nakupuje hlavně kvůli nočním linkám. A jestli se budou spřahovat s T3R.P tak stejně to bude asi jen do jejich vyřazení a pak se wany budou opravdu využívat jen na noční linky