umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Děčínu dochází trpělivost s výtluky na Novém mostě, ŘSD slibuje opravu

Nový most v Děčíně. Pramen: Město Děčín
Primátor doporučuje řidičům, aby vymáhali škody po Ředitelství silnic a dálnic

Vedení města Děčína si stěžuje na dlouhodobě neutěšený stav Nového mostu a nově také doporučuje řidičům, aby vymáhali škody na správci, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Informace se objevila na stránkách města. Silničáři slibují opravu, která by měla začít na jaře.

Doporučení k vymáhání škod kvůli výmolům dal řidičům primátor Jaroslav Hrouda. „Ideální je, aby se lidé obrátili na právního zástupce, který jim s tím pomůže,“ uvedl primátor. Město se podle něj dlouhodobě snaží přimět ŘSD k opravě alespoň výtluků a děr. S žádostí o pomoc se obrátilo také na Ústecký kraj, opravy požaduje také děčínský dopravní inspektorát. Ten poslal seznam závad již loni v listopadu.

ŘSD uvedlo, že generální opravu mostu plánuje. „V současné době je připravována soutěž na velkoplošnou opravu asfaltového souvrství včetně izolace Nového Mostu, která právě z důvodu své nefunkčnosti vytváří podmínky pro vznik nepříjemných a téměř pravidelných výtluků,“ sdělila ČTK mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Rekonstrukce by podle ní měla vyjít na 53 milionů korun bez DPH.

Opravy by měly začít na jaře příštího roku, podle ŘSD záleží na průběhu soutěže na zhotovitele. Délka opravy je plánována na sedm měsíců. Nový most byl uvedený do provozu v roce 1985. Poslední velká oprava mostu začala v roce 2008 a vyšla na stovky milionů korun. Pro řidiče v Děčíně znamenala dlouhodobé dopravní omezení.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

Tak doufam, ze ze souteze bude vyrazen majitel tohoho dila

Cestující, teď ale doma

Jestli pak má město Děčín všechny silnice ve své správě opravené bez výtluku? Ale je smutné, že ŘSD neumí alespoň zadělat díry a výtluky.

Zdrasa

Já teda nejsem stavař, ale není něco špatně, když před 12 lety opravovaný most potřebuje už zas rekonstrukci?

Y.K.

Ne že bych tomuhle moc rozuměl, ale mám dojem, že asfalt potřebuje permanentní péči. Přespárovat před zimou, než začne mrznout a vyspravit po zimě. Jestli na to 12 let nikdo nesáhl, tak mě to moc nepřekvapuje.

Marcel

Obávám se, že chyba je jinde. Mám informaci „jedna paní povídala“, že na hydroizolaci byla použita epoxidová stěrka u které nebyl dodržen technologický postup aplikace. Výsledkem je doslova odlupující se asfalt v celé své tloušťce až na zmíněnou izolaci. To zase mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Oprava v roce 08 byla skutečně generální a dělalo se na mostě úplně vše nové. Zdá se, že ne úplně správně 🙁

TomášDC

Na tom něco bude, protože to je stále do kola, už po první zimě se začal asfalt trhat a děje se to každý rok, hlavně na části mezi nájezdem z Kamenické ul. a prvním sjezdem (podle značení sjezd Hřensko/Centrum), no ani jinde to není žádná sláva, ale v těchto místech je to fakt extrém. Většinou to na rok vydrží, na jaře to opraví a po další zimě už zase samá díra. Letos jim to nevydrželo ani přes léto, díry se tam dělaly už v srpnu. Pár let zpátky to měli i odkryté až na spodní vrstvu, ale ne po celé… Číst vice »

Y.K.

To by mohlo být.

Jiří

Dejte to do televize a uvidíte zázraky 🙂

švestka

Skoro to vypadá, že se pan primátor z Burešovi partičky vzteká a hrozí žalobama jen proto, že mu na mostě upadla jeho speciální papalášská SPZ PRIMAT0R. Proč radši nezvedne telefon a nezavolá svému šéfovi, aby svému jinému podřízenému na mnoha ministerstvech domluvil a něco a tim udělali. Holte nedělají, kecají.

Honza

Oficiální název tohoto přemostění, je most Budovatelů. Fakticky se ale jedná o dva zcela oddělené mosty vedle sebe. Do nedávna to bylo nejdelší přemostění v Čechách.

kolemjdoucí

Nejšílenější na tom je fakt, že jsme vše tak zprivatizovali, že ŘSD nemá svůj stavební tým, který by mohl takové věci řešit (podobně jako v Rakousku, ale i v dalších zemích) rychle a bez složitých výběrových řízení alespoň na dobu, než dojde k výběrovém řízení velké opravy, tedy než to zprocesuji dle zákona, aby náhodou někdo něco neukradl.
Takhle si tady žijeme, v té naší vesničce malé, střediskové… Na druhou stranu s námi nikdy nikdo nebude počítat ve velkém konfliktu, kvůli nemožnosti přesouvat větší vojska. Ťokovy průsmyky kam se podíváš.

Gejza

Ale bude. Ten, kdo nebude řešit únosnost mostů a vzniklé škody.
Vót kakaja krasivaja avtostrada. Vperjod!

Jiří Kocurek

Ale notak, na havarijní opravu výběrové řízení není potřeba. A ŘSD samozřdejmě prostředky má, zalátání děr dovedou udělat. Jen se a) nechce b) nezbyly peníze v kolonce údržba.
Což se může stát i ve společnosti, kde ani kadeřník nemůže vlastnit nůžky.

Děd Vševěd

Tak to je stavařině pořád. Záruka 5 let, to vydrží a pak se firmy na to rádi vrátí.

Martin

Vždyť je to 12 let, co se to kompletně dělalo ! To zase bude radost, projíždět městem !

Peeetr

Před 12 lety si to kompletně připravili na co nejrychlejší nutnost další stavební zakázky.

Jiří Kocurek

Údržba se totiž zásadně nedělá. Někteří by jim údržbu dokonce rovnou zatrhli. Totak, ještě by si na tom někdo vydělal, radši ať to spadne celé.

Jiří Kocurek

Při tom provozním zatížení se není čemu divit, že po 12 letech jsou v povrchu vozovky díry. Ovšem mnozí si myslí, že asfalt vydrží věčně a tak na opravy dlabou, dokud v díře neruvou kolo vlastního auta.
Na fotce je vidět, že už se to jednou opravovalo. Z nějakého důvodu ta záplata nedrží.

Jarda Š.

Záplata nedrží, není-li správně provedena (obvykle nedostatečné prohřátí starého asfaltu, takže se nový a starý dobře nespojí a vznikne trhlina, do které nateče voda).