Ony ale troleje nejsou navěky a jednoho dne přijde cena za jejich výměnu. Místní šoto bude proti utrácení takových peněz, když se síť vůbec nerozšíří a nezrychlí. Podobně jako jim vadí výměna přežilé troleje v Třebové a její pád.
Na 201 jezdí alespoň autobusy v docela častých intervalech… horší je to u linky 209.
A hlavně se budou muset předělat turnusy, protože ten 1 elektrobus to prostě od 4h do 21h nedá… (pokud nevybudují na konečných dobíjecí stanice, nebo případně by jich museli koupit dvojnásobek).
Nevím přesně, ale určitě v 90. letech jezdily autobusy DPMD do Jílového a Libouchce, na Sněžník, do Přerova a do Benešova nad Ploučnicí. Navíc existovaly linky 1 a 7 (dnes spojeno 201), 2 a 9 jezdily samostatně i o víkendech , jezdila linka 6 do Březín nad sídliště. Na komerční riziko jezdil DPMD do Prahy
Pan průvodčí
4 měsíců
Doufejme, že k tomu přibudou ještě nějaké diesely. Za posledních 6 let se do Děčína nepořídilo ani kolo.
Spíš ne, protože vzhledem k nařízení EU musíme splnit 41% bezemisních autobusů ve veřejných službách, což nám všem krásně zdraží MHD asi tak na dvojnásobek.
Jo, ale to je 41% nově pořizovaných. Ne tak, že do roku 2025 musí 41% autobusů být bezemisních. A zrovna kvůli tomuhle se zdražovat nebude. Náklady na pořizování většinou klesnou, protože elektrobusy většinově zaplatí fondy EU.
Tak ono se začalo jít ve městech na severu čech jinou cestou. Citelným poklesem objednávaných výkonů. Zdražit jízdné na dvojnásobek je politická sebevražda. Osekání nákladů ve vozokilometrech je schůdnější.
Škoda, že si před 51 lety zrušili trolejbusy – údržbou sítě a jejím dalším rozvojem mohli být někde dost jinde.
Ony ale troleje nejsou navěky a jednoho dne přijde cena za jejich výměnu. Místní šoto bude proti utrácení takových peněz, když se síť vůbec nerozšíří a nezrychlí. Podobně jako jim vadí výměna přežilé troleje v Třebové a její pád.
To si říkám pokaždé, když tudy projíždím. Ale dala by se vystavět nová síť a s dnešními parciálními trolejbusy by mohla být síť jednodušší.
Na linku č.201 by se, vzhledem k vytíženosti, hodilo objednat výhradně kloubové elektrobusy.
Na 201 jezdí alespoň autobusy v docela častých intervalech… horší je to u linky 209.
A hlavně se budou muset předělat turnusy, protože ten 1 elektrobus to prostě od 4h do 21h nedá… (pokud nevybudují na konečných dobíjecí stanice, nebo případně by jich museli koupit dvojnásobek).
Totéž linka 202.
Standardní 12 M trolejbusy s dojezdem 230 km na baterii? Asi překlep….
To je zřejmě zkopírované už z dubnového článku, kde to tak stále je.
Jinak teda slušný, to už by bylo použitelné mezi Zlínem a Brnem 😃
Dobry den,
trochu off-topic ale hovorim si, ze tu mi asi bude niekto vediet odpovedat.
Pri prezerani roceniek Decin vykazuje pomerne znacne znizenie vozkm. DP prisiel o nejake vykony a/alebo sa celkovo znizila objednavka?
Pokles je vyrazny aj pri sledovani dlhodobych trendov; oproti referencnemu roku 1997 napriklad doslo k znizeniu vozkm o cca 40%, ak sa nemylim.
Nevím přesně, ale určitě v 90. letech jezdily autobusy DPMD do Jílového a Libouchce, na Sněžník, do Přerova a do Benešova nad Ploučnicí. Navíc existovaly linky 1 a 7 (dnes spojeno 201), 2 a 9 jezdily samostatně i o víkendech , jezdila linka 6 do Březín nad sídliště. Na komerční riziko jezdil DPMD do Prahy
Doufejme, že k tomu přibudou ještě nějaké diesely. Za posledních 6 let se do Děčína nepořídilo ani kolo.
Spíš ne, protože vzhledem k nařízení EU musíme splnit 41% bezemisních autobusů ve veřejných službách, což nám všem krásně zdraží MHD asi tak na dvojnásobek.
* 41% bezemisních autobusů ve veřejných službách do 2025
Jo, ale to je 41% nově pořizovaných. Ne tak, že do roku 2025 musí 41% autobusů být bezemisních. A zrovna kvůli tomuhle se zdražovat nebude. Náklady na pořizování většinou klesnou, protože elektrobusy většinově zaplatí fondy EU.
Které se jaksi vytvoří z ničeho…
Stimulace poptávky pomocé minimální kvóty a dotací cenu nesníží už z principu.
Tak ono se začalo jít ve městech na severu čech jinou cestou. Citelným poklesem objednávaných výkonů. Zdražit jízdné na dvojnásobek je politická sebevražda. Osekání nákladů ve vozokilometrech je schůdnější.