Děčín začal s podpíráním Tyršova mostu, ukázal snímky trhlin

Tyršův most přes Labe v Děčíně. Foto: Statutární město DěčínTyršův most přes Labe v Děčíně. Foto: Statutární město Děčín

Most je kompletně uzavřen od 2. května.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Blátošlap

Co je to za řeči? Město ukázalo snímky trhlin. Přeci všichni, co se tématem mostů zabývaj, tak vědí, že most má svůj mostní list v BMS, který býval do pádu trojské lávky veřejný. Každý se cca. do roku 2017 mohl podívat, v jakém stavu je most přes řeku, potok, dokonce i malé mostky uprostřed lesů… To vše je evidováno fotograficky ORPčkem do systému dodáváno. Proč jsem za celá léta na zdopravy nezanamenal článek o BMS?

Rfui

Tak stačí se podívat kdo na těch silnicích v Děčíně dělá a musí všem být jasné že most spadne!!Však silnice u divadla asi 5 oprava a výsledek vždy o něco horší to samé oprava propadlých svodidel u stojunionu půl roku po opravě je opět stejný problém 😂

výletník

„V Děčíně je s výjimkou dvou železničních mostů přes Labe aktuálně jediný most.“
A jak dlouho trvalo to „aktuálně“, když ještě nestál nový silniční most, který umožnil odklonit tranzitní dopravu z centra? Co je tedy pozoruhodného na skutečnosti, že v Děčíně je přes Labe (opět jen) jediný most?

Václav Šp

Smutné je, že trhlinu objeví dělníci a né revizní technik, který pro město dělal poslední revizi mostu. Podle toho, jak trhlina vypadá na fotce, tak tam je jistě delší dobu. Je to velice namáhané místo na ocelové konstrukcí mostu, navíc zatížené zatékáním vody přes mostní dilataci. Nechci městu radit, ale urychleně bych si zkontroloval víceméně identické místo nad pilířem na pravém břehu Labe. Může tam být úplně stejný problém, protože konstrukční řešení mostu tam bude nejspíš stejné. Kdyby tam byla podobná trhlina, tak aby město neztrácelo čas a zajistilo si provizorní podepření i tam. A hlavně bych si pro provedení… Číst vice »

JakubN

Ty vady nebyly videt. Objevily je kdyz se odkryla dilatace. Podobnou opravu prochazel most loni na druhe strane a tam asi problem nebyl.

RadekL

Vady nebyly viditelné, nicméně je třeba říci, že most bohužel nedostával péči odpovídající jeho věku a významu. Po zkušenostech s mostem v Ústí nad Labem a dalšími měla být věnována větší pozornost preventivní údržbě. Klíčová problémová místa mohla být odkryta pro průběžnou kontrolu, zvláště když jde o kritické body konstrukce.

Josef

Vážení, že si nikdo nevzpomene, že v roce 1968, na něm (mostě) stály za sebou seřazené ruské tanky a byly natočené. Později zjistili, že se ustřihlo mnoho stovek nýtů a urychleně je tam dodaly. Ale nikdo části konstrukce neposunul na své místo. A pak vznikalo napětí, a tam kde je napětí … „vznikají děti“…

Adam Ř

Hele, nechtěla by čtená redakce udělat diskusní stránku která by nepatřila žádnému článku, nýbrž byla dlouhodobě určena pro komentování mostu mezi Výtoní a Smíchovem? Začíná být únavné, když je o něm diskuse pod každým článkem o jakémkoliv mostě kdekoliv na světě

J.Š.Hájek

Navrhuji řešit Pardubické mosty. Ze čtyř mostů je perfektní pouze jeden na průtahu od Chrudimi na Hradec Králové. Jeho soused na západ je taková ocelová stavba určená pouze pro osobní vozidla. Směrem na východ tady máme jeden ocelový nýtovaný most možná ještě z armádních zásob s omezenou nosností pouze pro osobní automobily. Hlavní – Wonkův most – je v rekonstrukci, protože lana držící oblouky byla poněkud orezlá a to i přesto, že podobná rekonstrukce proběhla „nedávno“. No a na závěr nově budovaný zavěšený most už vychytal své porodní bolesti a konečně alespoň stojí (i když se po něm ještě dlouho… Číst vice »

MajsterN

Mužem přidat i trať na letiště, VRT, všechny dálnice a tunely kolem Prahy a nazvat to „nekonečný příběh“.

DavidS

A nestačilo by ho natřít?

Vypadá to docela děsivě…

Mellow

Fotky trhlin konečně zveřejněny. Proč až po 10 dnech?
Původní nýty byly zřejmě v minulosti nahrazeny šrouby (možná 1996/97), ale místa nebyla přístupná ke kontrolám. Bude nutné porovnat aktuální stav s dokumentací.
Pravobřežní část již byla podepřena, proč ne levobřežní? Zajímavé při „pečlivé péči“ o most.
Doprava zatím funguje, ale hrozí kolaps při zhoršení podmínek. Město by mělo urychlit práce na opatřeních.

Lukas B.

náhrada nýtů šrouby je vždycky velmi průšvihová záležitost. původní nýty byly nýtovány na nové „černé“ prvky, a vychladnutím nýtů došlo k předpětí nýtů a spoj, jakkoli se počítá jako střižný, funguje podobně jako šroubový třecí spoj. když se při nějaké opravě nahradí nýt (respektive skupina nýtů postupně jeden po druhém) šroubem, tak se přes všechnu snahu přes stávající vrstvy nátěrů a neznámý stav koroze ve štěrbině vytvoří střižný šroubový spoj (ostatně proto tam jsou ty závlačky proti vyklepání matic) a dochází k úplně jinému lokálnímu namáhání a koncentraci napětí okolo šroubů a může to iniciovat únavovou trhlinu tam, kde to… Číst vice »

Kubrt

„Pěkné“, ta největší trhlina tam už pár let bude. Mimochodem, pěkně to ukazuje, že únavové trhliny vznikají a rostou i v materiálu, který není oslaben předchozí korozí.

Marek

Únavové trhliny vůbec nesouvisí s korozí… ty vznikají cyklickým namáháním konstrukčního prvku.

Kubrt

Já vím. Proto jsem to napsal. V reakci na často se vyskytující tezi (v souvislosti s mostem pod Vyšehradem), že kdyby se o most lépe starali a natírali ho, byl by v pohodě 😉

Antti Pesonen

Kolego… vynechejte to vůbec nesouvisí a nahraďte výrazem “nemusí souviset”. Jinak je to totiž tak, že dva degradační mechanismy se rády podpoří a korozní únava je zcela běžná. Důvod té trhliny je otázka – koroze silně zapracovala, dolu se šíří buď díky cyklickému namáhání nebo koroznímu praskání pod napětím. Zajímavé je, kam se vypařila podložka zpod té korunové matice…

P.S. Doufám, že tu zase někdo nezmíní, že na mostě působí creep a způsobil trhliny 😉

JFK

Koho zatkli?

Lukas B.

to vidíte správně, a nic si nedělejte z gramatických vtipálků, my v Praze holt tak někdy poněkud nedbale mluvíme. ony se tam sešly dvě věci dohromady. jednak cyklické namáhání, a druhak koroze ve štěrbině, a korozní produkty (rez) mají větší objem než původní materiál, a tak se štěrbina nafukuje a přidává se další namáhání (ohýbání stojny zvětšováním objemu v mezeře a zároveň držení šířky mezery šroubem).

Mickey

S tím nadělají…takových fotek vám na Výtoni cestou z práce nafotím deset 😀 a podepírat ho nebudeme, protože bohužel úplně není jak.

Lukas B.

na Výtoni to zaplaťbůh není tak dramatické, přece jenom drážní mosty mají proti silničním městským mostům dvě velké výhody; jednak se na dráze nesolí a netahá se na most sůl na pneumatikách (a ta štěrbinová koroze a nafukování spár není tak rychlé drama jako prvky pod silničním mostním závěrem), a druhak prohlídky železničních mostů byly vždy zadávány*) svědomitěji, než prohlídky mostů pozemních komunikací**) *) těžko chtít aby byla provedena prohlídka mostu, když ji nikdo neobjedná, nechce a nezaplatí. **) dráha (jakkoli se rozdělila na koleje a mašiny, čili české dráhy a správa železnic) je po katolické církvi druhou nejstarší kontinuální… Číst vice »