Hele, nechtěla by čtená redakce udělat diskusní stránku která by nepatřila žádnému článku, nýbrž byla dlouhodobě určena pro komentování mostu mezi Výtoní a Smíchovem? Začíná být únavné, když je o něm diskuse pod každým článkem o jakémkoliv mostě kdekoliv na světě
Navrhuji řešit Pardubické mosty. Ze čtyř mostů je perfektní pouze jeden na průtahu od Chrudimi na Hradec Králové. Jeho soused na západ je taková ocelová stavba určená pouze pro osobní vozidla. Směrem na východ tady máme jeden ocelový nýtovaný most možná ještě z armádních zásob s omezenou nosností pouze pro osobní automobily. Hlavní – Wonkův most – je v rekonstrukci, protože lana držící oblouky byla poněkud orezlá a to i přesto, že podobná rekonstrukce proběhla „nedávno“. No a na závěr nově budovaný zavěšený most už vychytal své porodní bolesti a konečně alespoň stojí (i když se po něm ještě dlouho… Číst vice »
DavidS
7 hodin
A nestačilo by ho natřít?
Vypadá to docela děsivě…
Mellow
7 hodin
Fotky trhlin konečně zveřejněny. Proč až po 10 dnech?
Původní nýty byly zřejmě v minulosti nahrazeny šrouby (možná 1996/97), ale místa nebyla přístupná ke kontrolám. Bude nutné porovnat aktuální stav s dokumentací.
Pravobřežní část již byla podepřena, proč ne levobřežní? Zajímavé při „pečlivé péči“ o most.
Doprava zatím funguje, ale hrozí kolaps při zhoršení podmínek. Město by mělo urychlit práce na opatřeních.
Kubrt
8 hodin
„Pěkné“, ta největší trhlina tam už pár let bude. Mimochodem, pěkně to ukazuje, že únavové trhliny vznikají a rostou i v materiálu, který není oslaben předchozí korozí.
Já vím. Proto jsem to napsal. V reakci na často se vyskytující tezi (v souvislosti s mostem pod Vyšehradem), že kdyby se o most lépe starali a natírali ho, byl by v pohodě 😉
Kolego… vynechejte to vůbec nesouvisí a nahraďte výrazem “nemusí souviset”. Jinak je to totiž tak, že dva degradační mechanismy se rády podpoří a korozní únava je zcela běžná. Důvod té trhliny je otázka – koroze silně zapracovala, dolu se šíří buď díky cyklickému namáhání nebo koroznímu praskání pod napětím. Zajímavé je, kam se vypařila podložka zpod té korunové matice…
P.S. Doufám, že tu zase někdo nezmíní, že na mostě působí creep a způsobil trhliny 😉
Hele, nechtěla by čtená redakce udělat diskusní stránku která by nepatřila žádnému článku, nýbrž byla dlouhodobě určena pro komentování mostu mezi Výtoní a Smíchovem? Začíná být únavné, když je o něm diskuse pod každým článkem o jakémkoliv mostě kdekoliv na světě
Navrhuji řešit Pardubické mosty. Ze čtyř mostů je perfektní pouze jeden na průtahu od Chrudimi na Hradec Králové. Jeho soused na západ je taková ocelová stavba určená pouze pro osobní vozidla. Směrem na východ tady máme jeden ocelový nýtovaný most možná ještě z armádních zásob s omezenou nosností pouze pro osobní automobily. Hlavní – Wonkův most – je v rekonstrukci, protože lana držící oblouky byla poněkud orezlá a to i přesto, že podobná rekonstrukce proběhla „nedávno“. No a na závěr nově budovaný zavěšený most už vychytal své porodní bolesti a konečně alespoň stojí (i když se po něm ještě dlouho… Číst vice »
A nestačilo by ho natřít?
Vypadá to docela děsivě…
Fotky trhlin konečně zveřejněny. Proč až po 10 dnech?
Původní nýty byly zřejmě v minulosti nahrazeny šrouby (možná 1996/97), ale místa nebyla přístupná ke kontrolám. Bude nutné porovnat aktuální stav s dokumentací.
Pravobřežní část již byla podepřena, proč ne levobřežní? Zajímavé při „pečlivé péči“ o most.
Doprava zatím funguje, ale hrozí kolaps při zhoršení podmínek. Město by mělo urychlit práce na opatřeních.
„Pěkné“, ta největší trhlina tam už pár let bude. Mimochodem, pěkně to ukazuje, že únavové trhliny vznikají a rostou i v materiálu, který není oslaben předchozí korozí.
Únavové trhliny vůbec nesouvisí s korozí… ty vznikají cyklickým namáháním konstrukčního prvku.
Já vím. Proto jsem to napsal. V reakci na často se vyskytující tezi (v souvislosti s mostem pod Vyšehradem), že kdyby se o most lépe starali a natírali ho, byl by v pohodě 😉
Kolego… vynechejte to vůbec nesouvisí a nahraďte výrazem “nemusí souviset”. Jinak je to totiž tak, že dva degradační mechanismy se rády podpoří a korozní únava je zcela běžná. Důvod té trhliny je otázka – koroze silně zapracovala, dolu se šíří buď díky cyklickému namáhání nebo koroznímu praskání pod napětím. Zajímavé je, kam se vypařila podložka zpod té korunové matice…
P.S. Doufám, že tu zase někdo nezmíní, že na mostě působí creep a způsobil trhliny 😉
Ja vidim rzi chycenou a prasklou ocel pres zatykani kolem sroubu. Z toho se jeden unavi.
S tím nadělají…takových fotek vám na Výtoni cestou z práce nafotím deset 😀 a podepírat ho nebudeme, protože bohužel úplně není jak.