Měli by si radši obnovit trolejbusovou síť a pořídit k tomu parciální trolejbusy, aby mohly na koncích linek jet i mimo troleje a více se rozptýlit po periferii.
Viděl jste někdy CNG MANa jak jede do kopce ? Asi ne. Protože třeba takový Citelis ten kopec vyjede bez problému ,zatímco plynový MAN se pomalu táhne na horu a vůbec se mu nechce.
Mám ale dojem, někde jsem četl, že v budoucnu se nepočítá v Děčíně se znovuzavedením trolejbusů. Je to prý uzavřená kapitola. I když nikdy neříkej nikdy.
Zrovna Děčín je jako pro dnešní – opakuji dnešní parciální trolejbusy vcelku příznivý i terénem. Stačí se podívat na parciální trolejbusy zajištující dopravu i teď v zimě např na Lešnou.
Hofik
3 let
Diesel je diesel, pořádný saltrklacek, kouř a jedeme.
Testování bez zátěže, bez stání v zastávce, otevření dveří atd. je na nic. Autobus na PL značkách, s německými nápisy… asi náhoda že pak nemůže vozit cestující při zkušebních jízdách. A výsledky z jinych test.měst nejsou k dispozici? Asi opravdu malá domů. Tohle město chce být SmartCity ale já to beru jako NEJ vtip. Tohle město má ČVUT Dopravní fakultu ale co se týká dopravy dělá jeden kiks za druhým. Od nového kruháče kam se nevejdou autobusy MHD, mikrobusů k ZOO co mají problém onen kopec vyjet a nakonec i ubrzdit, po světelný panel odjezdů autobusů na zastávce která není… Číst vice »
Peeetr
3 let
Měli by to pořádně vyzkoušet teď v noci. Naložit 2 tunami písku, vytápět alespoň na 12 stupňů a na kažté zastávce na minutu otevřít dveře.
V každé rozhodně ne a když má řidič rozum, tak v žádné. Možná, pokud se kupují jízdenky u řidiče, tak v některé zastávce může mít dlouho otevřené, ale jen přední dveře.
Plynulo by z něho to, co by se zjistilo.
A nebo by v takovýchto podmínkách s ním radši nevyjížděly? Vozidla se testují na extrémní podmínky, aby se vidělo co vydrží.
Jen tak pro zajímavost. I Děčín měl trolejbusy. Počátkem padesátých let minulého století byl slavnostně zahájen jejich provoz, o dvacet let později končily jako anachronismus. Snad budou mít elbusy více štěstí.
Buď Škoda (kastle Solaris, Temsa) nebp SOR ENS. E-citaro pokud by to provozoval Icom.
kevin
3 let
Proč to testuje každé město zvlášť? Připadá mi to jako malá domů. Tenhle pokus zkusili v Pardubicích a teda, moc přesvědčivé to není. Možná tak nějakých pár set metrů někde přes historické centrum je ekonomicky smysluplné. Jezdit bez drátů na periferii, kde natáhnout dráty není takový problém moc smysl nedává.
Dráty jsou vidět a stojí peníze, zato pokud je jich pár metrů na konečných, nekazí to vzhled ulic a nestojí to skoro nic. Bohužel je to spíš jen taková ukázka hitech budoucnosti, která je využitelná pro bohatý západní města se „zeleným“ myšlením, ale u nás to zatím nic moc nepřinese a ekonomicky to smysl nedává už vůbec.
Tak to teda raději obětovat vzhed ulice na panelákovém sídlišti než kravál od motoru autobusu, který se rozjíždí do kopce.
Už jen stačí aby přijel někdo s tím, že kanalizační poklopy hyzdí dlažbu.
Chápu, že města chtějí vyzkoušet e-bus ve svých podmínkách, jaký má dojezd na konkrétní trase (zejména v kopcovitých městech). Ale souhlasím, že někdy ta prezentace směrem k veřejnosti vyznívá jako „koukejte, testujeme elektrobus, to je autobus na baterky, světová novinka, a my teď pro vás vyzkoušíme, jestli se vůbec rozjede a jestli umí zatáčet, nebo může jet jen rovně“.
Přesně z toho důvodu DSZO nakonec koupila jeden za svoje a poslala ho mezi ropáky. U půjčených zjistili, že jezdí, topí, v létě chladí, má wifi a zásuvky na dobíjení mobilu. To stačí na prezentaci cestujícím. Dopravce zajímá reálný dojezd s dobíjením během přestávek, úspora za ujetý km a servis. Jinak než běžným pravidelným provozem to zjistit a případně zdokonalit nejde.
Pardubice jsou moc pěkné město a mají perfektní trolejbusovoz síť. Takže místo elektrobusů snad několik parciálních trolejbusů jako doplněk ke klasice.
Podle zkušeností z provozu mají v současnosti význam oba. Trolejbus s dobíjením během jízdy pod trolejí může jezdit kratší trať mimo vedení a výhodou je rychlejší nabití. Elektrobus tahá víc váhy v bateriích a základem je pro něj důkladné nabití v noci, ale od nabíječky může mnohem dál. Na dobití mu stačí větev trolehbusového vedení, klidně slepá.
Děčín nemá trolejbusy ani tramvaje, tudíž nelze použít nějaké stávající měnírny. Vybudování nového provozu bude znamenat investovat i do napájení. Samotná slepá trolejbusová větev (spíš větvička) nebo nabíjecí sloupy takový problém nepředstavují, prostor se najde na konečné, ve vozovně, na parkovišti busů…
Měli by si radši obnovit trolejbusovou síť a pořídit k tomu parciální trolejbusy, aby mohly na koncích linek jet i mimo troleje a více se rozptýlit po periferii.
Spíš by neměli vymýšlet kraviny a předělat celý vozový park na CNG, když už s těmi CNG autobusy začali.
Viděl jste někdy CNG MANa jak jede do kopce ? Asi ne. Protože třeba takový Citelis ten kopec vyjede bez problému ,zatímco plynový MAN se pomalu táhne na horu a vůbec se mu nechce.
Ale jdi ty kecko
Viděl jste někdy trolejbus nebo elektrobus, který musí jet v kopci pomalu kvůli před ním jedoucím ropákem? Já v prac. dny zhruba ob den.
Mám ale dojem, někde jsem četl, že v budoucnu se nepočítá v Děčíně se znovuzavedením trolejbusů. Je to prý uzavřená kapitola. I když nikdy neříkej nikdy.
Zrovna Děčín je jako pro dnešní – opakuji dnešní parciální trolejbusy vcelku příznivý i terénem. Stačí se podívat na parciální trolejbusy zajištující dopravu i teď v zimě např na Lešnou.
Diesel je diesel, pořádný saltrklacek, kouř a jedeme.
Fuj
Testování bez zátěže, bez stání v zastávce, otevření dveří atd. je na nic. Autobus na PL značkách, s německými nápisy… asi náhoda že pak nemůže vozit cestující při zkušebních jízdách. A výsledky z jinych test.měst nejsou k dispozici? Asi opravdu malá domů. Tohle město chce být SmartCity ale já to beru jako NEJ vtip. Tohle město má ČVUT Dopravní fakultu ale co se týká dopravy dělá jeden kiks za druhým. Od nového kruháče kam se nevejdou autobusy MHD, mikrobusů k ZOO co mají problém onen kopec vyjet a nakonec i ubrzdit, po světelný panel odjezdů autobusů na zastávce která není… Číst vice »
Měli by to pořádně vyzkoušet teď v noci. Naložit 2 tunami písku, vytápět alespoň na 12 stupňů a na kažté zastávce na minutu otevřít dveře.
Když nastavíte extrémní testovací podmínky, vyjde vám extrémní žravost energie. A co by z toho zkoušení pak plynulo?
Plyne ztoho, že v extrémních podmínkách elektrbusy budou nahrazeny klasickými busy.
Jenže Peeetrem navrhované extrémní podmínky v reálu nikdy (fakt nikdy) nenastanou. Třeba to minutové větrání v každé zastávce při -10 mrazech.
Takže podle Vás nestojí dopravní prostředek v zastávce déle než minutu s otevřenými dveřmi?
V každé rozhodně ne a když má řidič rozum, tak v žádné. Možná, pokud se kupují jízdenky u řidiče, tak v některé zastávce může mít dlouho otevřené, ale jen přední dveře.
Asi záleží na velikosti města.
V opravdu extrémních podmínkách klasický bus někdy vůbec nenastartujete. Kdo zažil noční směnu s protáčením (startování) ten ví.
Plynulo by z něho to, co by se zjistilo.
A nebo by v takovýchto podmínkách s ním radši nevyjížděly? Vozidla se testují na extrémní podmínky, aby se vidělo co vydrží.
…že elektromobilita je nesmysl prvního řádu…?
Tak to jsem zvědav, který z těchto elektrobusů tady za pár let bude jezdit.
Jen tak pro zajímavost. I Děčín měl trolejbusy. Počátkem padesátých let minulého století byl slavnostně zahájen jejich provoz, o dvacet let později končily jako anachronismus. Snad budou mít elbusy více štěstí.
Ano vím když v Děčíně žiji, asi bych byl osobně radši kdyby tu obnovili trolejbusy.
Buď Škoda (kastle Solaris, Temsa) nebp SOR ENS. E-citaro pokud by to provozoval Icom.
Proč to testuje každé město zvlášť? Připadá mi to jako malá domů. Tenhle pokus zkusili v Pardubicích a teda, moc přesvědčivé to není. Možná tak nějakých pár set metrů někde přes historické centrum je ekonomicky smysluplné. Jezdit bez drátů na periferii, kde natáhnout dráty není takový problém moc smysl nedává.
Dráty jsou vidět a stojí peníze, zato pokud je jich pár metrů na konečných, nekazí to vzhled ulic a nestojí to skoro nic. Bohužel je to spíš jen taková ukázka hitech budoucnosti, která je využitelná pro bohatý západní města se „zeleným“ myšlením, ale u nás to zatím nic moc nepřinese a ekonomicky to smysl nedává už vůbec.
Tak to teda raději obětovat vzhed ulice na panelákovém sídlišti než kravál od motoru autobusu, který se rozjíždí do kopce.
Už jen stačí aby přijel někdo s tím, že kanalizační poklopy hyzdí dlažbu.
Chápu, že města chtějí vyzkoušet e-bus ve svých podmínkách, jaký má dojezd na konkrétní trase (zejména v kopcovitých městech). Ale souhlasím, že někdy ta prezentace směrem k veřejnosti vyznívá jako „koukejte, testujeme elektrobus, to je autobus na baterky, světová novinka, a my teď pro vás vyzkoušíme, jestli se vůbec rozjede a jestli umí zatáčet, nebo může jet jen rovně“.
Přesně z toho důvodu DSZO nakonec koupila jeden za svoje a poslala ho mezi ropáky. U půjčených zjistili, že jezdí, topí, v létě chladí, má wifi a zásuvky na dobíjení mobilu. To stačí na prezentaci cestujícím. Dopravce zajímá reálný dojezd s dobíjením během přestávek, úspora za ujetý km a servis. Jinak než běžným pravidelným provozem to zjistit a případně zdokonalit nejde.
Jsem zvědav, zda se tento zázrak vyzkouší v Jablonci nebo Liberci. Snad v létě, aby se nemuselo vytápět.
Pardubice jsou moc pěkné město a mají perfektní trolejbusovoz síť. Takže místo elektrobusů snad několik parciálních trolejbusů jako doplněk ke klasice.
Podle zkušeností z provozu mají v současnosti význam oba. Trolejbus s dobíjením během jízdy pod trolejí může jezdit kratší trať mimo vedení a výhodou je rychlejší nabití. Elektrobus tahá víc váhy v bateriích a základem je pro něj důkladné nabití v noci, ale od nabíječky může mnohem dál. Na dobití mu stačí větev trolehbusového vedení, klidně slepá.
Ale to tahání hmotné baterie, hlavně do kopců, to je velké minus elbusů.
Přesně tak. Je to prostě váha navíc. Musí se s ní počítat už při konstrukci podvozku.
Takže v Děčíně asi nebude v budoucnu problém vybudovat a napájet kousek slepé trolejbusové troleje
Děčín nemá trolejbusy ani tramvaje, tudíž nelze použít nějaké stávající měnírny. Vybudování nového provozu bude znamenat investovat i do napájení. Samotná slepá trolejbusová větev (spíš větvička) nebo nabíjecí sloupy takový problém nepředstavují, prostor se najde na konečné, ve vozovně, na parkovišti busů…