Děčín znovu shání elektrobusy. Město poprvé řeší i pořízení kloubových vozidel
Elektrobus SOR NS 18 Electric při dobíjení v Hradci Králové. Foto: DPMHK
Většinu nákladů má zaplatit evropská dotace.
Většinu nákladů má zaplatit evropská dotace.
Další epizoda v dlouhém smutném seriálu o smrti tisíci řezů děčínské MHD. Nastupování pouze předními dveřmi i na nejvytíženějších zastávkách způsobující ve stání na jedné zastávce ve špičce klidně 3-4 minuty, absence trolejbusů v kopcovitém terénu, téměř každoroční redukce spojů. Město vás vyloženě nutí používat auto.
Jestli vás to potěší, tak obrovskou redukcí a prakticky znepoužitelněním si prošly i nedaleké provozy v Ústí nad Labem nebo Teplicích, kde je kromě redukce taky celkem loterie, jestli vám něco vůbec přijede. V Teplicích se nikdo neobtěžuje ani zveřejnit seznam spojů, které nejedou. V Děčíně je alespoň jistota, že to přijede a vynechání spoje je skutečně raritou a i závada vozu se na jedno nebo dvě kola nahrazuje zálohou, než se vymění kmenový vůz. To se v Teplicích neděje a i při současných tragických intervalech několik kurzů denně nejezdí.
Ale pouze v pracovní dny. O víkendu žádná záloha není. Letos už 2x nejela o víkendu linka 208, kvůli závadě vozu.
Pokud by měli koupit to, co je na fotce u článku, tak ať radši nekupuji nic!
Se divím, ze třeba větší DP nejedou tendry i otevřenou opcí pro ostatní menší DP. By ti, co kupují jednotky autobusu za kdo ví jak se svezli třeba s tendrem DPP/DPO…ve Varech by to pomohlo výrazně.
Ach ty opce…to už byly ČB, Jihlava, Děčín. Jednou se snad naučí vypisovat VŘ s rezervou kvůli vyšší dotaci.
A jednou třeba přestanou blbnout a znovuzavedou trolejbusy.
Vzhledem k tomu, jak MHD v Děčíně za poslední roky degradovala nebudou potřeba. Na webarchivu se dají vyhledat staniční jízdní řády za posledních 23 let, sám jsem pamětník. Rozsah provozu je zhruba na 60% toho, co před dvaceti lety. V dobách největší slávy kolem roku 2002, 3, 4 bylo současně v provozu 9 ks B741, 6 ks B941 a 4 ks C744. TAM 272 nepočítám, ten spíš nejezdil. Dnes je ve stavu 6 ks kloubových Mercedesů a asi 3 dožívající patnáctimetry. Sídliště Bynov a Staré město mívaly základní interval v pracovních dnech 8, o víkendech 15. Dnes je 15 ve… Číst vice »
Do roku 2006 ještě postupně přišlo 6 Citar 15M. Kloubové vozy tehdy jezdili třeba i na lince 4.
„znovuzavedou trolejbusy“
Tehdy byla trolej nezbytnost. 1 olověný akumulátor váží 25 kg a vejde se do něj 0,4 kWh a takové vybití mu nedělá vůbec dobře. Baterka pro Škoda 34BB (275 kWh) by s tehdejší technologí vážila úžasných 17 tun.
To i dnes je trolej nutnost. Ona cena a vše kolem akumulátorů vyjde stejně, ne-li dráž jak ta trolej. Nehledě na využitelnost.