Dceřiná firma Embraeru sestavila plnohodnotný prototyp létajícího taxi, Eve má zájemce na 2 900 strojů
Létající taxi společnosti Eve Air Mobility. Zdroj: Eve Air Mobility
Vývoj stroje se nyní přesouvá do testovací fáze.
Vývoj stroje se nyní přesouvá do testovací fáze.
Když tady čtu ty komentáře, tak se mi zdá, že tohle letadlo je na českou náturu moc pokroku najednou 😀
Jakýho “pokroku” zas? Tohle je prostě už jen další a další invaze zbytnělýho ega do města, auta na druhou. Nestačí nám silnice, protože už je nás moc, tak se začnem rvát i nad soukromý pozemky.
O „létajících autech“ se blábolí už minimálně 100 let. Existují naprosto základní fyzikální důvody, proč k tomu nedošlo, a proč i pokud budou existovat příslušná vozidla, nikdy nebudou masově nasazena ve městech.
Nejde o žádný „pokrok“, ale o hloupý nápad.
Hloupý jste vy, jste jediný, kdo k tomu píše jako o autonomních autech. Tyto letadla jsou spíše velké drony a neexistují žádné fyzikální zákony, které by jejich existence porušovala.
tak to i automaticky sprahlo … kolem vlaku proste porad musi pobihat nejaky borec a spojovat kabely.
Energetický nesmysl. 120km/h bude generovat docela slušný aerodynamický hluk. Pro ptactvo vysoké riziko střetu. Totální úlet. Doufám, že podobné nesmysly nejsou financované z veřejných zdrojů. Jak by nestačilo, že jsme to s dopravou posrali na zemi.
Dostat se relativně levně z Třebíče třeba do Litomyšle za 30 minut místo 2h autem může pár lidem dávat smysl.
Na to stačí současnej vrtulník.
Tak ono to neni nic moc jinyho … jen to ma mensi dolet, je na elektriku atd.
A jak se to popasuje se současnými předpisy, které let pod 300 m nad zastavěnými oblastmi z dobrého důvodu (porucha) zakazují?
Víte jak otravnej je zvuk 250g dronu? Tak teď si představte v nějaké škále nad městem tohle.
A každá havárie takové věci bude ve městě moc zábavná.
Zvuk je malý problém. Vítr je horší. Většina lidí si asi neuvědomuje, že množství vzduchu, které tohle musí protlačit přes vrtule, je v poměru k váze úplně stejné, jako u vrtulníku. A kdo někdo viděl, jak to vypadá pod vrtulníkem, moc dobře chápe, že žádné osobní létající stroje založené na foukání vzduchu nikdy nebudou létat ve městech.
Vsimnete si toho malyho dronu/uslysite ho, kdyz bude 100m nad vami?
Zvuk se odvijí od řezaní vzduchu rotorem. Tam není příma uměra mezi váhou a hlukem.
No, představa, že tohle bude rozšířené, je jedna z těch, co mi narozdíl od jiných prvků sci-fi nikdy v reálu nechyběla. Už se nemůžu dočkat, až mi to někdo pod vlivem v sobotu ve 3 ráno napálí do bytu v 3. patře.
Zatím to nikde nefunguje a myslím že ještě dlouho nebude. Kolik už takových „zaručených“ prototypů vzniklo jen na Slovensku a nelítá to nikde na světě.
Ale až/pokud ano, bohatých Čechů je takové množství, že ten bordel bude neuvěřitelný. Zákony půjdou zase tak deset let pozadu za reálným životem a v Česku je stejně nikdo nedodržuje, takže tohle by byla skutečná pohroma.
Nebude. Tohle je jen na nalákání investorů a propálení pár dalších mega dolarů.
Ona to stejne asi trochu zabije cena. Black-Hawk stoji od nejakych 6-11mio USD/EUR … 10 let stary Bell 427 cca 2. No a porad jako neni videt, ze by tim top 1% procento litalo z Prahy do Spindlu a nebo do Alp.
to by mě zajímalo na kolik takový let z hospody vyjde