DB věří rychlovlakům. Pořídí dalších 18 ICE, nejstarší čeká modernizace

Jednotka ICE4 na nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE4 na nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem. Foto: Deutsche Bahn

Flotila vysokorychlostních vlaků v Německu se rozšíří o další soupravy. Dozorčí rada Deutsche Bahn (DB) schválila nákup dalších 18 sedmivozových

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asdf

Jsem přesvědčen o tom, že dřív nebo později DB nakoupí i Velaro Novo.

vydra

Dávám tomu max. 2 roky. Prvním ICE 3 bude zanedlouho 20 let a celá řada se modernizuje, DB nemůže objednávat Vmax 250 donekonečna.

T.Pal

Též v to doufám, i když ten nákup ICE 4 a modernizace ICE 1 tomu tolik zatím nenapovídají… Ale snad Novo nedopadne jako AGV.

Asdf

Nemyslím si, že Siemens jen tak vyvinul nový vlak, aniž by neměl aspoň příslib toho, že ho DB nakoupí. Vždy tomu tak v minulosti bylo. Ale Siemens samozřejmě potřebuje nový výrobek i pro soutěže v zahraničí, kde se konkurence přiostřuje. V poslední době nemá se svými rychlovky mimo Německo moc úspěch.

zaosai

Prohlédl jsem si návrh a překvapilo mě jak je zaostalá koncepce přepravy jízdních kol.V dnešní době růstu elektrokol je to totální blbost zvedat takto kola dotěchto držáků.Už i na našich vozech je problém zavěsit kolo do podobných držáků.

Asdf

A jaký jiný způsob byste chtěl vymyslet? Dle mě žádný jiný ani není možný, aby zároveň nekladl naměrné požadavky na prostor. A ač je elektrokolo těžší, tak pořád ho naprostá většina lidí dokáže do držáku zvednout. A jestli ne, tak jistě někdo rád pomůže.

mgr.pavel

Není ta maximálka 250kmh málo? Když už nemálo tratí V Německu je konstruováno na 270-300kmh?

(vím, že jde na české poměry o rouhání se takto ptát :D)

Rado

Re. Mgr. Pavel
Které tratě jsou na 300+ ?
Jen Köln – Frankfurt, Ingostadt – Nürnberg, Leipzig/Halle – Erfurt – Ebensfeld(-Nürnberg).
Pěti – šestinásobek, je tratí na 250 km/h.
Dle mého je ICE 4 mnohem více flexibilní při provozu na VRT a konvenčních tratích.
A navíc, souprav na 300+ má DB po odpískání spojení do Londýna dostatek.

poiuz

Rado: SFS Hannover – Würzburg Vmax 280km/h
SFS Mannheim – Stuttgart Vmax 280km/h
SFS Köln–Rhein/Main Vmax 300km/h
NBS Halle(S)/Leipzig – Erfurt Vmax 300km/h
SFS Erfurt-Nürnberg Vmax 300km/h
NBS Nürnberg–Ingolstadt Vmax 300km/h

Je toho celkem dost, nicméně souhlasím s Váma, ICE3 procházejí momentálně modernizací a DB jich má dost. A hlavní úkol ICE4 je nahradit IC/ICE1,2 vlaky.

Rado

Re. Poiuz Nepleťte si prosím maximální s provozní a trošku jinak. Na něco je to postaveno a na něco jiného je to provozováno. A to protože EBA. Hann.- Würz. 250 Köln – Fraport 360 Větší část. Nürn. – Inglst. 360 menší část (používa se jen na snížení zpoždění) Mannh. – Stutt. 250 Vrstvy, tedy rychlosti se promíchávají. Například Fra – Köln, přímý vlak jede 360. Zastávkový 300. A tak je tomu i na jiných tratích. Ad. Zajímavost SFS Hannover – Fulda. Tato bude po takřka třiceti letech provozu komplet opravena. Bude se tak dít i s úplným vyloučením provozu na… Číst vice »

poiuz

Já si nic nepletu, pletete se vy. Moc tomu asi nerozumíte, soudě podle toho, co jste napsal. Nevím odkuď jste vzal ten nesmysl… Jak mezi Hannoverem a Würzburgem, tak mezi Mannhimem a Stuttgartem se jede 280km/h, na obou trasách jsem už nespočet krát jel… Nejvíc mě pobavila tá část, kde tvrdíte, že se jezdí 360km/h, to by nejdřív DB musely mít vlaky na provozní rychlost 360km/h… 😀 Vmax je 300km/h, to jezdí ICE3 (na LGV Est jezdí ICE3 320km/h, ale to je ve Francii…). ICE 1,2 jezdí max 280. ICE4 max 250 a ICE T max 230.

Rado

Re. Poiuz Ad.Rychlosti. Velaro D provozní rychlost 320km/h, Vmax 360 km/h. Ad. Nerozumím tomu. Denní dojíždění z domova v Montabaur do Frankfurtu. Později až do Stuttgart. Nyní jsem v Köln. Využívám denně. K dojíždění do zaměstnání. Tehdy DB Netz, nyní privat. Ad. Důvody. Je naprosto běžné, že 100x jedete jednu trasu a pokaždé rozdílnou rychlostí. Na mnoha trasách je vyšší rychlost využívána pouze ke snížení zpoždění nebo naopak. Vždy na příkaz BZ. Svolení k této praxi, na určitém úseku a u určité řady vlaku vydává EBA. DB System technik vydává osvědčení o technické způsobilosti. Tedy, že je tohoto, ta konkrétní… Číst vice »

poiuz

S tou rychlostí nemáte pravdu. 407 mají max. provozní rychlost 320km/h (LGV Est) v Německu to je 300km/h a Vmax mají 320km/h (taky). 403/406 mají Vmax 330km/h a max. provozní rychlost 300km/h (už do Francie nejezdí). Vmax 360km/h budou mít až nové Velaro Novo…
Mezi Mannheimem a Stuttgartem jsem jel a vždycky jsme jeli víc než 250km/h a to bez zpoždění (at´ už s TGV, nebo ICE).

Míra z Chebu

Správně ve středu jsem jel do Paříže a maximální rychlost byla 312 km/hod.

T.Pal

Když je ICE4 náhrada za ICE 1, tak proč se budou teď modernizovat?

Honza

Naprostá většina těch ICE4 je zatím jenom kus papíru 😉 ono to chvíli trvá, než se vyrobí 150 vlaků… Teď jezdí taková předsérie, ale vozidlo to je slušné 🙂

T.Pal

Jednotky jsou vyvinuty, takže čekám, že výroba bude trvat maximálně 5 let. A na 5 let modernizovat ICE 1? :-O

Rado

Re. T.Pal
ICE4 je náhrada zejména za vlaky InterCity.
A jelikož je od cestující veřejnosti poptávka, zákonitě přichazí nabídka. S ohledem na budoucí rozšiřování pole působnosti VRT jednotek, jich bude tak akorát.

Pitrys

Někde jsem četl že na zryclení ICE 4 se už pracuje (těch už vyrobených)

Asdf

Zrychlení výroby nebo max. rychlosti?

poiuz

Asdf: Pokud vím, tak plánují zvednout Vmax na 265km/h.

Asdf

No to je zajímavé. Tak si tak říkám, proč rovnou ty jednotky Siemens nenavrhl na 280 km/h jako u ICE1. Jaký je konstrukční rozdíl u jednotky na 250 a 280 km/h? Dle mě žádný. Jediný problém by mohl být snad jen výkon motorů.

Pitrys

Že by se třeba lehčím převodem tam kde je třeba pouze 250 ušetřila energie a zlepšila akcelerace?