Dopravci Železnice

DB věří rychlovlakům. Pořídí dalších 18 ICE, nejstarší čeká modernizace

Jednotka ICE4 na nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem. Foto: Deutsche Bahn
Jednotka ICE4 na nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem. Foto: Deutsche Bahn

Flotila vysokorychlostních vlaků v Německu se rozšíří o další soupravy. Dozorčí rada Deutsche Bahn (DB) schválila nákup dalších 18 sedmivozových jednotek ICE 4 za 700 milionů euro.

Firma o nákupu informovala v tiskové zprávě. Dodavatelem bude Siemens. DB u něj má objednáno už 119 vlaků ICE4 za 5,3 miliardy euro, objednávku tak navýší na celkem 6 miliard euro. Na vývoji rychlovlaků ICE4 se podílelo i české vývojové centrum Siemensu.

K 18 novým soupravám přikoupí DB ještě 50 vozů, které vloží do dvanáctivozových jednotek ICE4. Vzniknou tak nejdelší vlaky pro osobní dopravu na německé železnici. Budou měřit 375 metrů, pojmou až 918 sedících cestujících. Nasadit je chce na nejvytíženějších trasách, především z Kolína nad Rýnem.

Kromě nákupu nových jednotek dozorčí rada odsouhlasila i 320 milionů euro na modernizaci jednotek ICE 1, které začaly jezdit v roce 1991.

Počet cestujících v německých rychlovlacích roste třetí rok za sebou, letos největší skok zaznamená DB díky loňskému otevření tratě z Berlína do Mnichova.

24 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Jsem přesvědčen o tom, že dřív nebo později DB nakoupí i Velaro Novo.

    • Dávám tomu max. 2 roky. Prvním ICE 3 bude zanedlouho 20 let a celá řada se modernizuje, DB nemůže objednávat Vmax 250 donekonečna.

    • Též v to doufám, i když ten nákup ICE 4 a modernizace ICE 1 tomu tolik zatím nenapovídají… Ale snad Novo nedopadne jako AGV.

      • Nemyslím si, že Siemens jen tak vyvinul nový vlak, aniž by neměl aspoň příslib toho, že ho DB nakoupí. Vždy tomu tak v minulosti bylo. Ale Siemens samozřejmě potřebuje nový výrobek i pro soutěže v zahraničí, kde se konkurence přiostřuje. V poslední době nemá se svými rychlovky mimo Německo moc úspěch.

  • Prohlédl jsem si návrh a překvapilo mě jak je zaostalá koncepce přepravy jízdních kol.V dnešní době růstu elektrokol je to totální blbost zvedat takto kola dotěchto držáků.Už i na našich vozech je problém zavěsit kolo do podobných držáků.

    • A jaký jiný způsob byste chtěl vymyslet? Dle mě žádný jiný ani není možný, aby zároveň nekladl naměrné požadavky na prostor. A ač je elektrokolo těžší, tak pořád ho naprostá většina lidí dokáže do držáku zvednout. A jestli ne, tak jistě někdo rád pomůže.

  • Není ta maximálka 250kmh málo? Když už nemálo tratí V Německu je konstruováno na 270-300kmh?

    (vím, že jde na české poměry o rouhání se takto ptát :D)

    • Re. Mgr. Pavel
      Které tratě jsou na 300+ ?
      Jen Köln – Frankfurt, Ingostadt – Nürnberg, Leipzig/Halle – Erfurt – Ebensfeld(-Nürnberg).
      Pěti – šestinásobek, je tratí na 250 km/h.
      Dle mého je ICE 4 mnohem více flexibilní při provozu na VRT a konvenčních tratích.
      A navíc, souprav na 300+ má DB po odpískání spojení do Londýna dostatek.

      • Rado: SFS Hannover – Würzburg Vmax 280km/h
        SFS Mannheim – Stuttgart Vmax 280km/h
        SFS Köln–Rhein/Main Vmax 300km/h
        NBS Halle(S)/Leipzig – Erfurt Vmax 300km/h
        SFS Erfurt-Nürnberg Vmax 300km/h
        NBS Nürnberg–Ingolstadt Vmax 300km/h

        Je toho celkem dost, nicméně souhlasím s Váma, ICE3 procházejí momentálně modernizací a DB jich má dost. A hlavní úkol ICE4 je nahradit IC/ICE1,2 vlaky.

        • Re. Poiuz
          Nepleťte si prosím maximální s provozní a trošku jinak. Na něco je to postaveno a na něco jiného je to provozováno. A to protože EBA.
          Hann.- Würz. 250
          Köln – Fraport 360 Větší část.
          Nürn. – Inglst. 360 menší část (používa se jen na snížení zpoždění)
          Mannh. – Stutt. 250
          Vrstvy, tedy rychlosti se promíchávají. Například Fra – Köln, přímý vlak jede 360. Zastávkový 300. A tak je tomu i na jiných tratích.

          Ad. Zajímavost
          SFS Hannover – Fulda. Tato bude po takřka třiceti letech provozu komplet opravena. Bude se tak dít i s úplným vyloučením provozu na několik měsíců. Pracovat se bude úsekově. Tedy cca 100km komplet jeden rok, 100km další rok.
          Navíc bude při opravě komplet připravena i na nákladní provoz. Budou vybudovány kilometrové předjízdné koleje s výhybnamy.
          Prozatím se nepočítá s osazením ETCS ale se zachováním LZB.
          Mělo by to vypuknout příští rok. Ale už teď s toho mají na BZ (cdp) těžkou hlavu. Otázka totiž je, jak na starou i když modernizovanou trasu vměstnají veškerý provoz (IC,EC, RE, RB a Cargo) a zároveň vše z VRT. Při neuvěřitelně zvyšujícím se objemu nákladní dopravy, je už dnes problém v této severo-jižní ose dostat slot.

          A ano máte pravdu. ICE 4 je náhrada za vlaky IC a IC1,2. Do budoucna se počítá i s mezinárodním provozem. Např. po dostavbě tunnelu přes úžinu Fehrmanbelt, do Dánska resp. Švédska, Norska. Ale také do Švýcarska, Rakouska a Nizozemí.
          Teoreticky by mohly po dostavbě tunelu z Dresden do Ústí i do Čr. Ale jen po Etcs.

          • Já si nic nepletu, pletete se vy. Moc tomu asi nerozumíte, soudě podle toho, co jste napsal. Nevím odkuď jste vzal ten nesmysl… Jak mezi Hannoverem a Würzburgem, tak mezi Mannhimem a Stuttgartem se jede 280km/h, na obou trasách jsem už nespočet krát jel… Nejvíc mě pobavila tá část, kde tvrdíte, že se jezdí 360km/h, to by nejdřív DB musely mít vlaky na provozní rychlost 360km/h… 😀 Vmax je 300km/h, to jezdí ICE3 (na LGV Est jezdí ICE3 320km/h, ale to je ve Francii…). ICE 1,2 jezdí max 280. ICE4 max 250 a ICE T max 230.

            • Re. Poiuz

              Ad.Rychlosti.
              Velaro D provozní rychlost 320km/h, Vmax 360 km/h.

              Ad. Nerozumím tomu.
              Denní dojíždění z domova v Montabaur do Frankfurtu. Později až do Stuttgart. Nyní jsem v Köln. Využívám denně. K dojíždění do zaměstnání. Tehdy DB Netz, nyní privat.

              Ad. Důvody.
              Je naprosto běžné, že 100x jedete jednu trasu a pokaždé rozdílnou rychlostí.
              Na mnoha trasách je vyšší rychlost využívána pouze ke snížení zpoždění nebo naopak. Vždy na příkaz BZ. Svolení k této praxi, na určitém úseku a u určité řady vlaku vydává EBA. DB System technik vydává osvědčení o technické způsobilosti. Tedy, že je tohoto, ta konkrétní řada schopna.

              • S tou rychlostí nemáte pravdu. 407 mají max. provozní rychlost 320km/h (LGV Est) v Německu to je 300km/h a Vmax mají 320km/h (taky). 403/406 mají Vmax 330km/h a max. provozní rychlost 300km/h (už do Francie nejezdí). Vmax 360km/h budou mít až nové Velaro Novo…
                Mezi Mannheimem a Stuttgartem jsem jel a vždycky jsme jeli víc než 250km/h a to bez zpoždění (at´ už s TGV, nebo ICE).

            • Správně ve středu jsem jel do Paříže a maximální rychlost byla 312 km/hod.

          • Když je ICE4 náhrada za ICE 1, tak proč se budou teď modernizovat?

            • Naprostá většina těch ICE4 je zatím jenom kus papíru 😉 ono to chvíli trvá, než se vyrobí 150 vlaků… Teď jezdí taková předsérie, ale vozidlo to je slušné 🙂

              • Jednotky jsou vyvinuty, takže čekám, že výroba bude trvat maximálně 5 let. A na 5 let modernizovat ICE 1? :-O

                • Re. T.Pal
                  ICE4 je náhrada zejména za vlaky InterCity.
                  A jelikož je od cestující veřejnosti poptávka, zákonitě přichazí nabídka. S ohledem na budoucí rozšiřování pole působnosti VRT jednotek, jich bude tak akorát.

    • Někde jsem četl že na zryclení ICE 4 se už pracuje (těch už vyrobených)

Newsletter

Partneři


Výběr editora