DB Regio uhájilo provoz linek S-Bahn v okolí Drážďan. Součástí je i spojení k českým hranicím
S-Bahn v Drážďanech. Foto: Falk Bischof / DB Regio
Kromě modernizace má dojít k navýšení kapacity. Na zahájení nové linky však nemá Sasko peníze.
A kdo se ubytuje v saském Polabí dostane od ubytovatele zdarma jízdenku na VVO z Schöny až do Míšně. Odtud jim finance nepřijdou
Hlavně aby bylo dost personálu pro zajištění všech spojů.
Loňská „NAD“ z Ottendorfu do Königbrücku nebo z Neustadtu do Sebnitz (v obou případech u téměř všech spojů + snad po celý rok či přinejmenším jeho většinu) budiž varováním.
P. S. Připomínám demografické vyhlídky pro Sasko https://www.bevoelkerungsmonitor.sachsen.de/regionalisierte-ergebnisse.html
Čekal bych, že po větší integraci Ukrajiny a Moldavska do EU sem začne ruskojazyčný imigrace a připojí se k Sovětským Němcům a jiným bývalým Sovětům co už tam dnes jsou, to by taky mohlo stimulovat nějaký druh spojů Lvov-Berlín/Dráždany. Stárnutí a vylidňování se jinak týká i řady našich okresů, kam se předpokládají/dělají velké modernizace tratí a vozového paku, ČD si kvůli tomu ted nechává dělat demografickou studii, aby jim ukázala kolik pracovních a studijních cest se tam kvůli soutěžím dá očekávat.
Lokomotivou tažené vlaky jsou teda zklamání. Na lince, kde jsou zastávky v Drážďanech na každém rohu… Stačí, když zaprší, a JŘ je cár papíru. Jednotky s distribuovaným pohonem by tomu hodně pomohly.
A few years ago, transport association ZVOE (which operates VVO) thought about having Bombardier Twindexx for S-Bahn Dresden network. But they haven´t enough money for this, so the push-pull-trains will be there in the future.
Schválně jestli i ČD jednou dospěje k tomu, aby se ucházela o takovou zakázku. Třeba by to šlo i propojit s Děčínskými rychlíky z Prahy, nebo osobáky na Chomutov.
Oprava: Fotka je pořízena v Lipsku na hlavním nádraží. Jedna souprava S-Bahnu Drážďan totiž obsluhuje i linku RE 50 mezi Lipskem a Drážďanemi. Ale takový řídící vůz na těchto linkách nejezdí.
Bombardier Twindexx will be used on RE50 with timetable change in December 2026.
Je to tak, viz i v pravém okraji snímku údaj „CityTunnel“, kterýžto tunel je právě v Lipsku – ne v Drážďanech (za zábradlím na „dalším řádku“ je patrné i slovo „Leipzig“).
Trochu se divím, že České dráhy nevidí v takové zakázce možnost rozšíření své podnikatelské činnosti, když se jim na domácím trhu ne až tak úplně daří.
And with what kind of vehicle České dráhy have should compete? DB Regio will use the existing fleet and Bombardier Twindexx from another network, where new vehicles will be used.
Zajímavé, že jezdí vlakem více cestujících, přitom nedávno tu někdo dával odkaz jak se Sasko masivně vylidňuje. Já jsem zrovna k těm jízdám přispěl taky (včetně několika spolucestujících), když jsem se zajel podívat na zdejší tramvajové provozy, kde dosluhují naše vozy ČKD Tatra.
Celkově Sasko se vylidňuje, nicméně metropole (Lipsko, Drážďany) rostou.
Bad Schandau je silně turistická oblast.
Hlavně předměstí Drážďan.
To není nutně v rozporu. Sasko se sice jako celý stát v součtu vylidňuje, ale největší města – Drážďany a Lipsko – poměrně slušně populačně rostou. Obdobně jejich okolí, tudíž počet cestujících na s-bahn linkách může klidně růst. Vylidňuje se hlavně venkov a menší města, kde železnice nemá takovou roli, jako u těch velkoměst.
Určitě v tom hraje roli Deutschland ticket.
Sasko jako celek ano, hlavně „uhelné“ okresy v pro nás obtížně představitelném rozsahu. V řadě měst byly zbourány podstatné části sídlišť z časů NDR. Třeba Weisswasser má dneska ani ne polovinu obyvatel, co před třiceti lety. Oproti tomu je „naše“ Karviná slabý odvar.
Baráky se tam boří i proto, že místní správy tam nechtějí uprchlíky, stejně jako přes hranici v Chánově nebo Luníku rozbité paneláky chtějí bourat, aby si je tam nemuseli držet a stát je poslal jinam lol.
Ano a ten odkaz jsem dal výše znovu – ale spíš z pohledu vyhlídek pokrytí pracovních pozic (+ jak psáno níže, tak Lipsko/Drážďany a jejich blízké okolí jsou jediné z prognózou spíše nárůstu počtu obyvatel).
Spíš by se do Drážďan vyplatila prodloužit z Děčína R20 na RE20.
Kapacita trati tam není nafukovací. Buď nějaký nový elektrický RE/S, nebo U28. Všechno se tam nevejde.
Náklady by mohli jezdit v noci, bude tunel.
Vy tomu nějak rozumíte ???
This is only possible when the Ore mountains tunnel will be in operation. I´m not even sure if U28-connection every hour (instead every two hours) is possible at the moment. For this, in any case, DB InfraGo would have to build a passing siding with a platform at Kohlmuehle station.
Mohli by to prodloužit do Děčína..
Do Děčína jezdí linka z Rumburka a Berlinery .
A zaplatit 5 prázdných patrových vozů ze saského rozpočtu, že? Tohle je fakt novoroční halucinace.
Skoro prázdné to do Schöny (koncová zast. přinejmenším pro část vlaků v bezvýlukovém provozu) dojede tak jako tak.
Pokračování do Děčína by se mohlo jevit jako, řekněme, prodloužení o nepříliš dlouhý úsek do relativně logického cíle.
A proto osadíme soupravy MS lokomotivou, kterých DB regio zrovna přebytek nemá. Pokud tedy vůbec nějaké má.
Otázka není lokomotiva a co kdo má nebo nemá, ale kolik pracovních, studijních a turistických cest by přímé spojení dokázalo vytvořit. Dnes se autem denně nedojíždí z Ústecka jen do Prahy, ale i tam. Otázka samozřejmě je, jak moc je účinné vyvážet si vlastní pracovní sílu a jestli pro nás není lepší spíše stimulovat autobusy a vlaky z Polska a brát jim jejich pracovníky.
Taky mě to napadlo, mj. by to velmi hezky rozšířilo možnosti dojet do Drážďan na regionální jízdenky, což by ovšem krutě nepotěšilo ČD/DB, protože dneska vydělávají víc na drahých SCIC-NRT jízdenkách.
No jenže pak se vrátíme na zemi: gigantickou soupravu pro pár cestujících (a v německých cenách) by nejspíš DÚK platit nechtěl. A jezdí tam jednosystémová lokomotiva na 15 kV.
Na drahých jízdenkách? Já z Berlína letiště do Prahy platil na IC/EC 18.90 Euro, to Vám přijde drahé?
Máte LabeElbe ticket, to bohatě stačí. Za tu cenu luxusní cestování.
On neřeší cenu regionálních jízdenek, ale nabídku spojů kde platí. Navíc ElbeLabe je super, ale když chci jet jenom z Německa do ČR, nemůžu si ho koupit.
Á, další šotouš kolenovrt.
Hlavně by to řešilo kapacitu sezónních praskajících Berlinerů, když by existoval Dráždansko-Pražský lowcost v podobě rychlíku.
Nemohli, není kapacita a není personál.
Náklady by mohli posílat v noci, těch 30 minut jízdy tolik strojvedoucíh zase nesežere.
Je vidět, že o nákladní železniční dopravě toho moc nevíte. Uniká Vám spousta drobný souvislostí.
Jasně, náklad s trasou přes půl Evropy pojede všude jenom v noci. Proboha…..
Dneska tam může jezdit jenom ve dne. Proboha. Což se zase tolik neliší od reality od Hamburku po Břeclav, že tam jezdí tolik osobních vlaků, že je pro náklady ve dne kapacita v podstatě vyčerpaná a z důvodu hlukových limitů a stížností v udolí kolem řeky v Německu, přes noc zakázaná.
Spíš až bude výběrko na děčínské rychlíky, tak požadovat způsobilost vozidel do Německa a prodloužit je až do Drážďan.
It would need other locomotives with ability for czech power system. Nobody want to pay this. The remaining Class 143 will be replaced by used class 146, otherwise everything stays the same. The transport association ZVOE (VVO) wouldn´t have any money for other things…
The 372/371 series or Vectron ČD could handle it if there was a will. But if you don’t want to, it’s worse than if you can’t.
Do samotnýho Děčína by to moc nepomohlo. A kdyby to jelo dál ve stopě R Labe až do Prahy, už by to sice pomohlo, ale DB by to nemělo čím odjezdit a u nás by to neměl (nechtěl) kdo zaplatit.