DB posílí nejrychlejší vlaky s minimem zastávek, přidá další přímé spoje ICE
ICE Sprinter z Mnichova do Berlína. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Přímé vlaky nově propojí Mnichov a Amsterdam, k navýšení spojů dojde mezi Berlínem a Krakovem.
Hurá a 3x sláva. Jezdím s nimi i s dětmi několikrát měsíčně a často přes noc. Zajížďka nám nevadí. Je lepší jet 16.3á z Prahy a z 21.36 z Berlína ICE v kuse do Štuttgartu a prvním ranním do Paříže, než jet z Prahy později, v 18.26, ale s několika nočními přestupy . Za letošek několikrát Paříž, Itálie či Švýcarsko takto jezdíme taky.
Nevím jak to děláte, ale my jeli 18:36 s jedním přestupem v Karlsruhe. Případně přestupy Offenburg a Strasburg. A ještě si můžete vybrat, jestli chcete na sedačku, lehátko nebo lůžko (lůžkem si nejsem zcela jist).
Jízda s DB si vyžaduje velkou dávku trpělivosti a kuráže. A třeba takový přestup z ICE na letadlo zkoušejí opravdu jen ti největší střelci. (Ne)Přesnost dálkovky za 1. pololetí 2024 62,7 %, to přeci není fungující doprava…
On stačí letmý občasný pohled na bahn experte. Česká železnice patří mezi ty nejpřesnější v Evropě. Určitě patříme mezi 1/4. A to je celkem úspěch s naší předpotopní infrastrukturou.
TO je pravda. Nicméně těch vlaků zase jezdí tolik, že použitelné náhradní spojení (které vám navíc rovnou nabídne aplikace DB Navigator) se většinou najde.
Jo, zajímá mě zpoždění cestujících, ne vlaků 😀
Vlak přijel se zpožděním do 5 minut – to neznamená, že jsem byl v cíli 5 minut po plánovaném čase – to může znamenat že jsem byl v cíli včas (na prahlavní příjel +1 ale na bližší nástupiště než jsem počítal) nebo naopak že mi ujel přípoj. Zpoždění „druhého“ vlaku může způsobit, že stihnu těsný nepřípoj a budu v cíli dřív. (počítám že po ujetí budu hodinu čumět v přestupní stanici, ono to neujede)
Vidieť, že o priame a nesystémové spoje aj mimo taktu je stále záujem a DB s nimi nemá problém. Tu aj na Slovensku v minulosti prebehlo zrušenie takmer všetkých nesystemovych a priamych spojov. Tiež zavádzajú ďalšie sprinter spoje, zrovna ZSSK zruší od decembra ICcka…. A stále sa nájdu takí, čo tvrdia, že dnešní cestujúci o dva tri spoje denne nestoja a pravidelný takt s prestupmi je lepšie. Možno to časom príde aj sem 🙂
A nebude to také tím, ze v Německu se takový vlak naplní?
Tak mezi Mnichovem a Amstrem se docela i litá.. ty směru na Slovensku budou mít problém asi zaplnit i autobus.
Protože není řeč o (jenom) dvou třech spojeních denně, ale o vlacích nad rámec toho taktu lehce pomalejších spojů, případně o prodloužení některých těch taktových vlaků. Takže na Slovensku bych začal hodinovým taktem R do Košic 🙂
Isteže. Viem, že ide o nadrámec, predĺženie taktových spojov a pod. a o tom píšem. Niekoľko pozitívnych podobných príkladov nájdeme aj u ČD, napríklad Bohumín – Františkovy Lázne, Praha – Český Krumlov, či záchadzanie do Opavy. A práve týmto spôsobom by sa mohlo viac priamych spojení spraviť bez rozbíjania taktu. Napríklad nejaké rýchle spoje z Moravy do KV cez Ústí. Lebo posledné roky sa mnohé aj takéto zachádzky a predĺženia zrušili (Volary, Mezimestí, Letohrad, na SK zasa rýchlik Horehronec, Detvan, …). Mnohé z nich som v minulosti osobne využíval. Skôr mám pocit, že sa príliš pozerá na efektívne obehy súprav… Číst vice »
Efektivní oběhy jsou jedna věc, ale ty můžou být dost efektivní i s dlouhými singulárními spoji. Spíš jde o to, že většina taktových linek je objednávána a soutěžena samostatně, a dále o náchylnost na mimořádnosti – když se na trati něco stane, budu tam prostě nějak točit soupravy, které tam mám. Ale když má pak jeden vlak pokračovat někam dál, může to způsobit komplikace, na druhé straně země mi bude chybět souprava, lokomotiva… Stačí se podívat, jak věčně zpožděná Hungaria bourá hodinový takt rychlých vlaků do Ústí.
Taky Švýcaři neradi cpou Německé vlaky do vnitro taktu. Němec jede navíc mimo takt, může se do něj nastoupit, ale nepočítá se s tím.
Protože ty vlaky nejsou namísto toho taktu, jako byly IC na SK. 🙂
Úplne by som to neporovnával. Tie „nesystémové“ vlaky na Slovensku boli rôzne obludnosti typu Bratislava – Zvolen – Košice, ktoré akurát ničia takt BA-BB, a ako bonus si nesú meškanie na zvyšok dlhej trasy.
Keď bude všade na Slovensku použiteľný interval, tak sa môžeme baviť o pridávaní rýchlych spojov. Aktuálne sa zahustí interval BA-ZA-KE na 60min, čo je rozhodne lepšie, než 3-4 náhodné výstrely za deň v úplne inom tarife. Tým netvrdím, že sa nejaká prémiová vrstva časom neuživí, ale to už je otázka na open access.
To je hodně dobře, že dokáží přidávat vlaky. Škoda ale, že tam VR vlaky musí tolik jezdit po konvenčních tratích. Mohli by se rozhoupat postavit zase nějaké další.
Super 🙂
Zase výluka Emmerich – Oberhausen… Když si vezmu, že už většinu léta 2023 se tam nejezdilo (a denní i noční vlaky jedoucí od Kölnu do Amsterdamu míjely Arnhem i Düsseldorf)…
Stavební práce v Porůří, by u nás někteřī označili jako gigantické. Je jich mnoho a některé i velmi rozsáhlé. Ovšem je třeba zohlednit skutečnost, že hovoříme o více než dvaceti milionové aglomeraci.
Zrovna Oberhausen – Emmerich je ještě celkem na dlouho neboť tam se přidává jedna kolej z Oberhausen do Wesel. Mají se nahradit všechny přejezdu, kterých je přes dvacet.
Z Köln do Düsseldorf se několik úseků zečtyř a zešestikolejňuje.
Jde vidět, že znají priority (a že mají peníze). My budeme mít maximálně 19. studii na spojení Prahy a Liberce
Ještě aby 20x větší ekonomika, než jsme my, neměla 20x větší peníze na investice do železnice
Ze kterého data je dvojkolejka z Benešova do Tábora?