DB posílí nejrychlejší vlaky s minimem zastávek, přidá další přímé spoje ICE

ICE Sprinter z Mnichova do Berlína. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czICE Sprinter z Mnichova do Berlína. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Přímé vlaky nově propojí Mnichov a Amsterdam, k navýšení spojů dojde mezi Berlínem a Krakovem.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KrizeVychodniSpolecnosti

Jízda s DB si vyžaduje velkou dávku trpělivosti a kuráže. A třeba takový přestup z ICE na letadlo zkoušejí opravdu jen ti největší střelci. (Ne)Přesnost dálkovky za 1. pololetí 2024 62,7 %, to přeci není fungující doprava…

Povazan

Vidieť, že o priame a nesystémové spoje aj mimo taktu je stále záujem a DB s nimi nemá problém. Tu aj na Slovensku v minulosti prebehlo zrušenie takmer všetkých nesystemovych a priamych spojov. Tiež zavádzajú ďalšie sprinter spoje, zrovna ZSSK zruší od decembra ICcka…. A stále sa nájdu takí, čo tvrdia, že dnešní cestujúci o dva tri spoje denne nestoja a pravidelný takt s prestupmi je lepšie. Možno to časom príde aj sem 🙂

Zapa

A nebude to také tím, ze v Německu se takový vlak naplní?

David

Tak mezi Mnichovem a Amstrem se docela i litá.. ty směru na Slovensku budou mít problém asi zaplnit i autobus.

Twix

Protože není řeč o (jenom) dvou třech spojeních denně, ale o vlacích nad rámec toho taktu lehce pomalejších spojů, případně o prodloužení některých těch taktových vlaků. Takže na Slovensku bych začal hodinovým taktem R do Košic 🙂

Tomáš Záruba

Protože ty vlaky nejsou namísto toho taktu, jako byly IC na SK. 🙂

Juraj

Úplne by som to neporovnával. Tie „nesystémové“ vlaky na Slovensku boli rôzne obludnosti typu Bratislava – Zvolen – Košice, ktoré akurát ničia takt BA-BB, a ako bonus si nesú meškanie na zvyšok dlhej trasy.
Keď bude všade na Slovensku použiteľný interval, tak sa môžeme baviť o pridávaní rýchlych spojov. Aktuálne sa zahustí interval BA-ZA-KE na 60min, čo je rozhodne lepšie, než 3-4 náhodné výstrely za deň v úplne inom tarife. Tým netvrdím, že sa nejaká prémiová vrstva časom neuživí, ale to už je otázka na open access.

tarten

To je hodně dobře, že dokáží přidávat vlaky. Škoda ale, že tam VR vlaky musí tolik jezdit po konvenčních tratích. Mohli by se rozhoupat postavit zase nějaké další.

Honza

Super 🙂

xyz

Zase výluka Emmerich – Oberhausen… Když si vezmu, že už většinu léta 2023 se tam nejezdilo (a denní i noční vlaky jedoucí od Kölnu do Amsterdamu míjely Arnhem i Düsseldorf)…

X 1

Stavební práce v Porůří, by u nás někteřī označili jako gigantické. Je jich mnoho a některé i velmi rozsáhlé. Ovšem je třeba zohlednit skutečnost, že hovoříme o více než dvaceti milionové aglomeraci.
Zrovna Oberhausen – Emmerich je ještě celkem na dlouho neboť tam se přidává jedna kolej z Oberhausen do Wesel. Mají se nahradit všechny přejezdu, kterých je přes dvacet.
Z Köln do Düsseldorf se několik úseků zečtyř a zešestikolejňuje.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Jde vidět, že znají priority (a že mají peníze). My budeme mít maximálně 19. studii na spojení Prahy a Liberce